Ohc:n Burtonin BF63 nokka-akselin ajoitus
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 318
- Liittynyt: Ma Joulukuu 30. 22:03:27 2002
- Paikkakunta: Ruovesi/ Tampere
Ohc:n Burtonin BF63 nokka-akselin ajoitus
Huomenta.
Otsikon mukainen nokkakeppi on nyt tohon ohc:n vaihdettu ja ajoitus on vielä tekemättä. Astelevyä ei ole joten osaiskos joku sanoa ihan milleinä paljonko imuventtiilin kuuluis olla auki vaihtokohdassa että toimis parhaiten?
Otsikon mukainen nokkakeppi on nyt tohon ohc:n vaihdettu ja ajoitus on vielä tekemättä. Astelevyä ei ole joten osaiskos joku sanoa ihan milleinä paljonko imuventtiilin kuuluis olla auki vaihtokohdassa että toimis parhaiten?
# 684
Cortina Mk2 -68 1600 de luxe
Escort Mk1 -73 2,0
Escort Mk1 -74 1300 sport projekti
Audi A4 -03 1,9TDI Quattro
Cortina Mk2 -68 1600 de luxe
Escort Mk1 -73 2,0
Escort Mk1 -74 1300 sport projekti
Audi A4 -03 1,9TDI Quattro
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Re: Ohc:n Burtonin BF63 nokka-akselin ajoitus
Hae 6.2-6.4 mm paikkeilta yläkuolokohdassa kokonaisnosto; siis molemmat yhteensä.
/ suositus 3.6 mm imu ja pako 2.6 mm, välys .25 mm
Mikä on "vaihtokohta"? YKK/TDC ilmeisesti.
/ suositus 3.6 mm imu ja pako 2.6 mm, välys .25 mm
Mikä on "vaihtokohta"? YKK/TDC ilmeisesti.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 318
- Liittynyt: Ma Joulukuu 30. 22:03:27 2002
- Paikkakunta: Ruovesi/ Tampere
Re: Ohc:n Burtonin BF63 nokka-akselin ajoitus
Juu eli yläkuolokohtaa meinasin tällä vaihtokohdalla.
Venttiili välykset on sen 0.25mm.
Kansi on muokattu 2.0i aihiosta josta otettu 2mm siivu pois ja vakio nokkapyörällä molemmat venttiilit oli auki 3,1mm YKK:ssa eli aika hyvältä vaikuttais. Nyt sit vaan säätö kohdalleen niin pääsee loppuviikosta koittaa mitä tosta irtoo penkissä.
Kiitos tiedosta jälleen kerran.
Venttiili välykset on sen 0.25mm.
Kansi on muokattu 2.0i aihiosta josta otettu 2mm siivu pois ja vakio nokkapyörällä molemmat venttiilit oli auki 3,1mm YKK:ssa eli aika hyvältä vaikuttais. Nyt sit vaan säätö kohdalleen niin pääsee loppuviikosta koittaa mitä tosta irtoo penkissä.
Kiitos tiedosta jälleen kerran.
# 684
Cortina Mk2 -68 1600 de luxe
Escort Mk1 -73 2,0
Escort Mk1 -74 1300 sport projekti
Audi A4 -03 1,9TDI Quattro
Cortina Mk2 -68 1600 de luxe
Escort Mk1 -73 2,0
Escort Mk1 -74 1300 sport projekti
Audi A4 -03 1,9TDI Quattro
-
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
Re: Ohc:n Burtonin BF63 nokka-akselin ajoitus
Jos ei ajoita asteina, niin yleinen tapa ilmoittaa ajoitus on paljonko imu auki ykk:ssa. Pako tulee ohc ssa vähän niinkuin mukana...
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Re: Ohc:n Burtonin BF63 nokka-akselin ajoitus
No oli se imu tdc:ssä mainittu.jjs kirjoitti:suositus 3.6 mm imu....
Ilmoitin kaiken tiedon jota tuosta kepistä oli tallessa. Liikaa tietoa varmaankin.
Tuo yhteenlaskettu kokonaisnosto onkin kyllä enemmän infoksi niille jotka teetättävät nokkia ja taiteilevat overlapin kanssa. Maurin juttuja oli jos muistan oikein.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe