701M "L" lohko
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 1230
- Liittynyt: Ti Elokuu 5. 19:20:15 2003
- Paikkakunta: Orimattila
701M "L" lohko
Tuommoinen lohko tuli tuon kortsun mukana, onko se kovinkin harvinainen ja haluttu, niinkuin tuolla britit sitä kehuu? Tuo lontoo ei oikeen taitu joten jos joku tietää , niin olisi mukavaa kuulla faktaa.( Tinde linkitti http://lotus-cortina.com/library/block/blocks.htm )
Vähän kerrallaan oppii, ja oonko ymmärtänyt oikein, että ko lohkoa on käytetty escortissa TC lohkona ennen BDA.ta??
Tuosta olisi kuitenkin aineksia rakennella vaikka TC jos niikseen tulee vai??
Muutenkin jos kyseisen moottorin alkaa rakentamaan, olisi tässä topikissa paikka ohjeille ja vinkeille.Osat kun ei ole halpoja, niin ei viitsisi niitä rikkoa.
Vähän kerrallaan oppii, ja oonko ymmärtänyt oikein, että ko lohkoa on käytetty escortissa TC lohkona ennen BDA.ta??
Tuosta olisi kuitenkin aineksia rakennella vaikka TC jos niikseen tulee vai??
Muutenkin jos kyseisen moottorin alkaa rakentamaan, olisi tässä topikissa paikka ohjeille ja vinkeille.Osat kun ei ole halpoja, niin ei viitsisi niitä rikkoa.
Escort XR3i cabriolet
-
- Viestit: 4653
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 10:11:10 2001
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: 701M "L" lohko
Olet ymmärtänyt ihan oikein.
Tuo lohko on TC lohko. Hyvä aihio kovempaankin käyttöön.
-esko
Tuo lohko on TC lohko. Hyvä aihio kovempaankin käyttöön.
-esko
#5
Transit 280 ajoautona
Cortina 1500 -65
Yamaha 1200 FJ -94
Transit 280 ajoautona
Cortina 1500 -65
Yamaha 1200 FJ -94
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Re: 701M "L" lohko
Siis joku uudempi 1500cc lohko Twinkkiin? Tuo lohko on ilm. tullut tuotantoon mallivuodelle 1970. Eli tuotannossa alkaen 8/-69, jolloin ei enää muissa hopissa ollut 1,5 kenttiä. Tämän päättelyn perusteella ei voisi olla muualta kotoisin kuin TC:stä, varaosatiskiltä tai Ford Industrial Power Products:lta (itseas. sen edeltäjältä)?
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 1230
- Liittynyt: Ti Elokuu 5. 19:20:15 2003
- Paikkakunta: Orimattila
Re: 701M "L" lohko
Jep kiitoksia. Tämä moottori on päätynyt tonne konehuoneeseen vuonna 73 alkup. 1500cc koneen hajottua. Moottorin vaihdosta on kuitti. Tässä on nyt normaalia kenttiläistä muistuttava kansi. imu ja pakosarja samalla puolella. Millä nimellä se nyt sitten kulkeekaan..?
Lohkosta löytyy myös merkintä T1 , mitälie tarkoittaa?
Lohkosta löytyy myös merkintä T1 , mitälie tarkoittaa?
Escort XR3i cabriolet
-
- Viestit: 4653
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 10:11:10 2001
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: 701M "L" lohko
T1 L lohkossa meinaa että sen voipi porata jopa 85mm:n asti.
#5
Transit 280 ajoautona
Cortina 1500 -65
Yamaha 1200 FJ -94
Transit 280 ajoautona
Cortina 1500 -65
Yamaha 1200 FJ -94
-
- Viestit: 150
- Liittynyt: Ke Helmikuu 13. 0:20:09 2002
Re: 701M "L" lohko
hep,
tarkoittaa aikakautta, jolloin osattiin tehdä tehokkaita koneita tärväämättä auton konetilan _molempia_ puolia ihmellisille putkiväännöksille, tosin toisella puolella tuppaavat olemaan aika lyhyitä
tosikoneentekijäthän sääti jo silloin aikoinaan ne lyhyemmät tulemaan kannesta melkein ylöspäin..
-timppa
haet varmaan "pre-x-flow" :ta(?)4rd kirjoitti:... imu ja pakosarja samalla puolella. Millä nimellä se nyt sitten kulkeekaan..?
tarkoittaa aikakautta, jolloin osattiin tehdä tehokkaita koneita tärväämättä auton konetilan _molempia_ puolia ihmellisille putkiväännöksille, tosin toisella puolella tuppaavat olemaan aika lyhyitä

tosikoneentekijäthän sääti jo silloin aikoinaan ne lyhyemmät tulemaan kannesta melkein ylöspäin..

-timppa
#176
-
- Viestit: 1230
- Liittynyt: Ti Elokuu 5. 19:20:15 2003
- Paikkakunta: Orimattila
Re: 701M "L" lohko
Selvitelläämpä lisää/kysytään tyhmiä..
TC on porattu 82,55 jolla on saatu 1558cc. Tuon vakio poraus on jotin 80 ja risat. Voiko tuo moottorilohko pitää sisällään tuohon muutokseen tarvittavat osat poislukien männät ja muuta pikkujuttuja? Kampura kenties samaa vai onko TC eri iskunpituus? Moottoria en ole purkanut vielä, paitsi kytkimen asetelman otin pois, 6 pultilla on vp kiinni niinkuin tavasin burtonin sepostuksesta.
TC on porattu 82,55 jolla on saatu 1558cc. Tuon vakio poraus on jotin 80 ja risat. Voiko tuo moottorilohko pitää sisällään tuohon muutokseen tarvittavat osat poislukien männät ja muuta pikkujuttuja? Kampura kenties samaa vai onko TC eri iskunpituus? Moottoria en ole purkanut vielä, paitsi kytkimen asetelman otin pois, 6 pultilla on vp kiinni niinkuin tavasin burtonin sepostuksesta.
Escort XR3i cabriolet
-
- Viestit: 1230
- Liittynyt: Ti Elokuu 5. 19:20:15 2003
- Paikkakunta: Orimattila
Re: 701M "L" lohko
Jatketaan..
Purin osittain konetta. iskua mittailin sinne vajaaseen 73mm (ei ole tarkkoja välineitä) ja porausta 81mm .
Tietääkö joku 2731E kampuran iskun? kiertokankina 116E
edittiä.. Olisko tuolla kannella (116E6050) markkinoita enään nykypäivänä jos sen myisin täydellisenä pois. Ilmeisesti 40tkm ajettu, mikäli tähän on vaihdettu moottorinvaihto-ohjelman mukainen kone??
Onko tuolla 701 lohkolla jotain arvoa?
Purin osittain konetta. iskua mittailin sinne vajaaseen 73mm (ei ole tarkkoja välineitä) ja porausta 81mm .
Tietääkö joku 2731E kampuran iskun? kiertokankina 116E
edittiä.. Olisko tuolla kannella (116E6050) markkinoita enään nykypäivänä jos sen myisin täydellisenä pois. Ilmeisesti 40tkm ajettu, mikäli tähän on vaihdettu moottorinvaihto-ohjelman mukainen kone??
Onko tuolla 701 lohkolla jotain arvoa?
Escort XR3i cabriolet
-
- Viestit: 1438
- Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
- Paikkakunta: Mäntsälä
Re: 701M "L" lohko
Tässä joku kopio jostain sanoo, että
1498 cc koneessaa isku 72.75 mm , tehoja 60 HP, puristus 8.3
ja
1499 cc koneessa iskua 72.82 mm, tehoja 62 HP, puristus 9.0
ja
molemmat GT:nä 78 HP.
samassa mm. mainitaan, että GT:ssä olis pienemmät imuventiilit kuin noissa heikommissa (1.410" / 1.43"), eli nämä ei ole 100% varmoja tietoja.
1498 cc koneessaa isku 72.75 mm , tehoja 60 HP, puristus 8.3
ja
1499 cc koneessa iskua 72.82 mm, tehoja 62 HP, puristus 9.0
ja
molemmat GT:nä 78 HP.
samassa mm. mainitaan, että GT:ssä olis pienemmät imuventiilit kuin noissa heikommissa (1.410" / 1.43"), eli nämä ei ole 100% varmoja tietoja.
-
- Viestit: 1230
- Liittynyt: Ti Elokuu 5. 19:20:15 2003
- Paikkakunta: Orimattila
Re: 701M "L" lohko
Itseäni lainaten...4rd kirjoitti:
Onko tuolla 701 lohkolla jotain arvoa?
Laitoin mokoman möhkäleen myyntiin.
Brittiteksteistä sai sen kuvan , että haluttu ja harvinainen... ( tiedä noista)
Kuitenkaan yhtään varsinaista tarjousta hinnan kanssa ei ole tullut, vain tyyliin mitä pyydät jne..
Taitaa olla niin, ettei ole tämmöiselle määrättyä hintahaarukkaa kun ei niitä ole jokapäivä myynnissäkään.
Jos joku asiantuntija osaisi laittaa jotain arvoja, niin kenties myytikin helpottuu.
Escort XR3i cabriolet
-
- Viestit: 18
- Liittynyt: Ma Syyskuu 24. 19:49:22 2007
Re: 701M "L" lohko
mulla on 711m kentin lohkossa tuollainen 1500gt cortinan 72mm iskulla oleva kampura ja 83.5mm männät pitkillä kangilla,moottoria pyöritettiin 8500rpm