moro kyseessä esko OHC koneella.
eli tarkoitus laittaa lämppärin kennolle tulevaan letkuun vaik siihen alempaan ns. vesihana pömpeli.
Hana lainattu honda civikistä 88-91. hana on vaijeri ohjattu tietysti.
jokainen joka on kaahaillut takapotku eskolla kesällä tuntee sen miellyttävän lämmön joka tulee kojelaudan lämpösuuttimista olipa hyvä formula termi. oli lämppäri missä asennossa tahansa.
Eli ilmeisesti vaaditaan ohitus kierto vedelle koska hanalla suljetaan veden kierto lämpöisellä säällä.
Eli riittääkö että kenno on aina ohitettu. kierto toimii aina.
jäähyttäjä on alkuperäistä tehokkaampi sierra tai volvo 240 malli. sähköflekti on.
hyvä huomio
käsi imu käytössä
imusarja on wanha taunus 2.0 L/RS2000
kaasarina dgav RS2000
rojekti muuttumassa ruiskumaailmaan cosa 2wd kannella ja imusarjalla.
takapotku fordin vesikierron modernisointiin vinkkiä
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 1022
- Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
- Paikkakunta: Rovaniemi
takapotku fordin vesikierron modernisointiin vinkkiä
Viimeksi muokannut Fomococars, Ma Elokuu 17. 20:40:57 2009. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com
-
- Viestit: 1438
- Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
- Paikkakunta: Mäntsälä
Re: takapotku fordin vesikierron modernisointiin vinkkiä
Lyhyen kierron tarve riippuu imusarjasta ja kaasarista,
DGAV:n automaattiryyppy ei tomi jossei siellä kierrä kuuma vesi
Imusarjan lämmitys ei myöskään toimi (tai toimii, mutta kovin hitaasti), voi yskiä kylmänä, ja joissain sierroissa on imusarjan kautta jotain alipaineventtiilejä tai antureita jotka reagoi sitten väärin jos vesi kylmää
Jossei kumpikaa noista täsmää, on esim 2xDCOE:t, niin kierron voi sulkea
DGAV:n automaattiryyppy ei tomi jossei siellä kierrä kuuma vesi
Imusarjan lämmitys ei myöskään toimi (tai toimii, mutta kovin hitaasti), voi yskiä kylmänä, ja joissain sierroissa on imusarjan kautta jotain alipaineventtiilejä tai antureita jotka reagoi sitten väärin jos vesi kylmää
Jossei kumpikaa noista täsmää, on esim 2xDCOE:t, niin kierron voi sulkea