Uudessa Burtonin katalogissa tuli vastaan type9 laatikkoon ykkösvaihteen pidempi välitteinen ratassarja. (osanro GBT9200)
Myykö kukaan muu näitä / vastaavia, lähinnä mietin että onko jossain tarjolla muutakin välitystä kuin 2.98:1 ?
Edit. joku taisi jossain (clubin pikkujoulut ehkä?) mainita että joku suomalainen pajakin näitä duunasi noin vastaavaan hintaan.
vaihteiston välityssarjat
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 3621
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
vaihteiston välityssarjat
#6
Escort -75
Escort -75
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Re: vaihteiston välityssarjat
Ilkka, jos laitat sen oman ykkösen (3,5 paikkeilla) tilalle tuon noin 3:n, tulee vaihteiston 1-2 väli asiallisen tiheäksi mutta siihen se sitten jääkin. Jos laitat juurikaan pidemmän ykkösen, tulee kakkonen "päälle" eli väli jää liian pieneksi, ja pahaa tekee miettiäkin 2-3 ja 3-4 välejä.
Tuo sarja ei ole kovin halpa; saat käytetyn hyväkuntoisen 4v Quaifen tai Tran-X:n samaan rahaan, eikä 5v paljoa enempää maksa. 1-3 (-5) vaihteiden suorahammasulvonta on pelkästään miehekästä.
Mainitsemasi ykkösen pidennyssarja on otettu tuotantoon lähinnä Caterham Super7 yms. kuskien ruinauksesta.
Pitkä perä ja 4v Quaife on ehdotus täältä.
Tähän joku koomikko heittää että ykkönen on sitten liian pitkä, mutta -kokemuksesta- voin kertoa että 3,09:1 ja Quaife Pro (1. vaihde n.2,35) ei ollut ongelma edes stadin ruuhkissa. Koneena kutiteltu Cossu (joka on toki nöyrä alhaalla)
Ja huiput 215/40-17" pyörillä 240 kmh/ 7060 rpm; pitäisi nekin riittää välivatkaimeen.
-mutta tee oma ratkaisusi-
jyrki
Tuo sarja ei ole kovin halpa; saat käytetyn hyväkuntoisen 4v Quaifen tai Tran-X:n samaan rahaan, eikä 5v paljoa enempää maksa. 1-3 (-5) vaihteiden suorahammasulvonta on pelkästään miehekästä.
Mainitsemasi ykkösen pidennyssarja on otettu tuotantoon lähinnä Caterham Super7 yms. kuskien ruinauksesta.
Pitkä perä ja 4v Quaife on ehdotus täältä.
Tähän joku koomikko heittää että ykkönen on sitten liian pitkä, mutta -kokemuksesta- voin kertoa että 3,09:1 ja Quaife Pro (1. vaihde n.2,35) ei ollut ongelma edes stadin ruuhkissa. Koneena kutiteltu Cossu (joka on toki nöyrä alhaalla)

-mutta tee oma ratkaisusi-

jyrki
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 3621
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: vaihteiston välityssarjat
Kunhan tässä spekuloin. Yhtään hyväkuntoista ja edullista (järkihintaista) 5v laatikkoa ei ole vastaan tullut. Arvolaatikoita kyllä riittää ...jjs kirjoitti:Ilkka, jos laitat sen oman ykkösen (3,5 paikkeilla) tilalle tuon noin 3:n, tulee vaihteiston 1-2 väli asiallisen tiheäksi mutta siihen se sitten jääkin. Jos laitat juurikaan pidemmän ykkösen, tulee kakkonen "päälle" eli väli jää liian pieneksi, ja pahaa tekee miettiäkin 2-3 ja 3-4 välejä.
Tuo sarja ei ole kovin halpa; saat käytetyn hyväkuntoisen 4v Quaifen tai Tran-X:n samaan rahaan, eikä 5v paljoa enempää maksa. 1-3 (-5) vaihteiden suorahammasulvonta on pelkästään miehekästä.
Mainitsemasi ykkösen pidennyssarja on otettu tuotantoon lähinnä Caterham Super7 yms. kuskien ruinauksesta.
Pitkä perä ja 4v Quaife on ehdotus täältä.
Tähän joku koomikko heittää että ykkönen on sitten liian pitkä, mutta -kokemuksesta- voin kertoa että 3,09:1 ja Quaife Pro (1. vaihde n.2,35) ei ollut ongelma edes stadin ruuhkissa. Koneena kutiteltu Cossu (joka on toki nöyrä alhaalla)Ja huiput 215/40-17" pyörillä 240 kmh/ 7060 rpm; pitäisi nekin riittää välivatkaimeen.
-mutta tee oma ratkaisusi-![]()
jyrki
#6
Escort -75
Escort -75
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Re: vaihteiston välityssarjat
5v Quaifet on olleet noin 800-1100€ käytettyinä. 4v on kestävämpi.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe