Escort RS1800 BDG mäntä/ iskunpituus ?

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

Twin Cam
Viestit: 200
Liittynyt: Ke Syyskuu 22. 14:11:25 2004
Paikkakunta: Tuupovaara

Escort RS1800 BDG mäntä/ iskunpituus ?

Viesti Kirjoittaja Twin Cam » La Elokuu 30. 18:10:27 2008

Tervehdys

Onko jollakulla tietoa minkälaista mäntää (halkaisija)/ kampiakselia tehtaan kilpa RS1800 käytettiin ? Männän koko on jotain 90 mm luokkaa tuossa BDG koneessa, mutta millaisella kampiakselilla (iskunpituus) nuo vehkeet mahdettiin tehdä ? Valaiskoon nyt joku asiaa. Asia kiinnostaa, tietää minkälaista alakertaa pitää alkaa hankkimaan tuohon meidän projektiin, kiitoksia.
Jari Kaukonen

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » La Elokuu 30. 21:29:57 2008

RS1800 ryhmä 2 (4) vuoden 1976 loppuun saakka:
poraus 90,00 mm, isku 77,70 mm 1975 cc

RS1800 ryhmä 2 1977 -> :
poraus 86,75 mm, isku 77,62 mm 1845 cc

Escort RS ryhmä 4 1977 -> :
poraus 90,00 mm, isku 77,70 mm 1975 cc

Epäilen että tuo usein kummitteleva jokusen satkun heitto iskussa on "käännösvirhe" pakanamaiden yksiköistä millisiksi. 77,7 mm on useimmin näkyvä luku, cossun omissa listoissa ainakin.

BDA:n (1,8 / 2,0) kampura on takoteräksinen.
Lohko alumiinia (Huom. Historicissa ei saa käyttää ns. uustuotantolohkoja). Putki- ja Nicasil -versioita.


Nimimerkki SHR:ltä kannattaa kysellä käytännön vinkkejä ja tietoja. Jollei ilmoittaudu vapaaehtoisesti.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Vastaa Viestiin