kytkimen kunto / shimmaus

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

Ilkka_H
Viestit: 3621
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

kytkimen kunto / shimmaus

Viesti Kirjoittaja Ilkka_H » To Toukokuu 29. 19:22:37 2008

Kattelin että tuo nelilapa sintteri on päässyt luistamaan. Asetelma ja vp sinertää kitkapintojen kohdalta jonkin verran. Kysymys kuuluukin oikeastaan että missä vaiheessa ne on loppu ? Vanha paketti tuppasi luistamaan aina haukilähdöissä vaikka rallyracen Sami ? muuta väitti.
Nyt kun paketti on vielä pöydällä niin tuon voisi kiikuttaa shimmattavaksi johonkin. Vai onko jo pilalla kun päässyt sinertämään ?
Kampura on menossa tasapainoitukseen ensiviikolla joten samalla voisi tuon shimmauksen teettää.

Samoin paljonko uudessa kytkimessä on pintaa, vanha näyttää jo aika kuluneelta vaikka ei kilometrejä vanhassakaan ole kuin ehkä 2tkm.
( katuliikenteessä ja 1-2 ratapäivää)
#6
Escort -75

Ilkka_H
Viestit: 3621
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ilkka_H » Ke Kesäkuu 4. 8:06:06 2008

Asia selvisikin mukavasti JJS:n ja rallyracen avulla.
#6
Escort -75

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Ti Heinäkuu 8. 12:15:41 2008

Mikä oli se oikea vastaus?
Jäsen #606

Ilkka_H
Viestit: 3621
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ilkka_H » Ti Heinäkuu 8. 13:04:18 2008

olafu kirjoitti:Mikä oli se oikea vastaus?
Mun kytkimessä pintaa taisi olla 1.3mm uutena ja omassa tapauksessa tästä oli vielä 1mm jäljellä. Pieni sinertäminen lähti sorvissa ja omaa asetelmaa tuli upotettua 0.400 milliä.
Se miten toimii jää nähtäväksi, kärry ei näillä tekemisillä ihan hetkessä valmistu.
#6
Escort -75

Fomococars
Viestit: 1022
Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
Paikkakunta: Rovaniemi

kuparipalat

Viesti Kirjoittaja Fomococars » Ke Heinäkuu 9. 13:02:24 2008

taitaa kytkimen uudet palat olla 1,3mm ja 1,6mm.

1,3 on se yleisempi.

jos laittaa paksummat niin todennäköisesti ei toimi.

riippuen kuinka hyvä työkalu tehty siihen niitin upotukseen niin se sanelee sit loput.

jämerässä ruuvipenkissä sorvatut palat joilla homma hoituu.

eli ihan tuurna ja 5kg leka yhdistellä tulee sutta että mettä raikuu.
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl

Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki

harley.davidsonfi miuku gmail piste com

Vastaa Viestiin