kent&type-9 apuja kaipaillaan...

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

ekkeriMK2
Viestit: 41
Liittynyt: To Tammikuu 19. 11:15:12 2006
Paikkakunta: Oulu

kent&type-9 apuja kaipaillaan...

Viesti Kirjoittaja ekkeriMK2 » Ke Toukokuu 28. 22:41:12 2008

Eli Essiin pitäis alkaa rakentamaan tilaa type-9varten, auto on pelkkä raakakori missä ei ole mitään kiinni. Koneeksi tulee näin alkuun 1600kent, sitten se type-9, ja enkku perä. rs-kardaania ei vielä ole eikä muitakaan osia paikallaan. joten nyt pitäisikin saada melkolailla tarkat "ohjeet" & mitat paljonko sitä kepinreikää pitikään tuoda taaksepäin, laatikonkiinnitykset, laatikon korkeus? yms. kuvat ja linkit kiinnostaa. Olen joskus jostain nuo lukenut mutten näin yhtäkkiä niitä enää löytänyt. kiitoksia jo etukäteen....

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » To Toukokuu 29. 8:13:52 2008

Muksi kardaanitunnnelin ja tulipellin reunakohtaan vähän lisää tilaa esim järeällä kuminuijalla. Vaihdekepin reikää siirretään taaksepäin 3" / 76 mm. Mittaile tunnelin katosta suorakaiteen mallinen pala jonka hitsaat käännettynä 180 ast. paikoilleen jotta saat 3" siirtymän. Tarvitset nopean kepin jottei vaihteilla 2 ja 4 tule törmäystä käsijarrun kanssa. Myös poikittainen vahvike joka on tunnelissa reiän ja kässärikahvan välimaastossa tarvitsee pienentää: ota palkista "etureuna" puoleenväliin saakka pois. Vähintään "katosta" ja hantin puolelta (tila peruutusvalon katk.).
Isossa nelivaihteisessa loput kävisi helposti: alumiiniset pudotuspalat (Autoracing, Rally&Race jne) ja oma palkki.
Type 9:n viimeksi laitoin jollain automaattitaunuksen palkilla suoraan läpipulttaamalla lattiaan kiinni; pitää muistaa laitta riittävän isot korilaatat tms sisäpuolelle. Joku muu voinee selvittää muita vinkkejä type 9:lle?
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Fomococars
Viestit: 1022
Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
Paikkakunta: Rovaniemi

5-speed type-9

Viesti Kirjoittaja Fomococars » To Toukokuu 29. 11:34:46 2008

Moro !
Hyvää oikeeta rojektia !

jos hyvän haluaa niin leikkaa taunuksesta se kepin aukko mukaan ja tanelin ne hyvät kumet oliko peräti 2kpl kans mukaan pitää ääntä ihan eri malliin kuin kentin kepin kumet

Itsellä omassa Mk1 eskossa RS2000 ohc peräs 5-speed loota type-9.
4-vaihteisen vakio/HD palkilla kiinni ihan mitee haluaa jyrinöitä lisätä.

eli se vakiopalkki+pudotuspalat oli mulla lähtökohta.

sitten hain muutaman metrin lattaa josta rakensin jämerän race kiinniikkeen joka tulee sit alkuperäisiin vaihdelaatikon pultinreikiin kiinni auton pohjaan.

sit se palkki 5-speed laatikossa kiinni (vakio) ja rakensin latoista sellasen et siinä on tavallaan mukana jo se pudotuspalojen tuoma etu myös.

vaatii tosin porakoneen ja hitsauslaitteen ja rälläkän et tulee fiksu ja hyvä konttorillakin ovat yhtä hymyä kun eskoa tutkailevat luupin kanssa.

siellä auton alla rakennetaan kerros kerrallaan itse porasin halpa marketin pylväsporakoneella että sai joten kuten reiät samaan kohtaan tulikohan 4-5-6 latta kerrosta paikkoin. harmi kun ei ole sitä tigi kameraa.

tutut laitto rallivehkisiin sierran leveällä palkilla pulttas suoraan lattiasta läpi helpoin ratkaisu mut itse halusin siistin ratkaisun jokainen tyylillään.

jos yhtään auttaa ens kesänä kuvaan oman projektin kun se menee osiksi anttilan pahvilaatikkoon. tiedän ei auta mut hengessä mukana.
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl

Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki

harley.davidsonfi miuku gmail piste com

ekkeriMK2
Viestit: 41
Liittynyt: To Tammikuu 19. 11:15:12 2006
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja ekkeriMK2 » Ma Kesäkuu 2. 20:30:57 2008

Noniin elikkäs tekasin tuossa tänään sen kepin reiän oikeaan kohtaan, ja pitihän sitä sitten sen verran käyttää osia paikoillaan että sai mallattua sitä laatikkoa sinne, ajattelin laittaa sen sillä sierran palkilla nyt sitten hiukan ihmetyttää että kuinka tarkka se on siitä oikeasta korkeudesta/kulmasta missä se tulee olemaan kun kaikki on nipussa. Eli jos vain teen sinne ne Fomococars:in mainitsemat "racepalat" niin oiskohan tuo edes sinnepäin???

Fomococars
Viestit: 1022
Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Fomococars » Ma Kesäkuu 2. 23:39:39 2008

tere vaan !

Se puuttuva mittasi on 3 cm lisää se sinne niillä latoilla vaik.

Mittasin tuossa omat alkuperäiset RS2000 alupudotuspalat ostettu 1983 rosvoraisingistä. Joten veikkaan että ovat ns. aitoja ei uustuotantoa. Palan korkeus on tasan 3 cm. Ja pituus 6,5 cm. noiden mukaan tein sen oman sydeemin. tuli 2 kärpästä yhellä iskulla.

Palat tarkoitettu type-9 vakiopalkille silloin ei viel type-9 5-speed lootasta nähty ees unta. nyt vaan nautitaan kun Quiafe 5-Speed laulaa komeesti teräskepin säestäessä.

muutamien tuntien ryömintä auton alla ylös alas leikkaa sahaa hitsaa hio tuotti toivotun tuloksen jaa piti hieman porata.
myös latasta helppo tehdä 2-3 mm lattaa työstää koti koneilla mukavasti.

Työniloa

:lol:
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl

Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki

harley.davidsonfi miuku gmail piste com

Vastaa Viestiin