Rupesin sitten vanhoja muistellen tutkimaan että pelaako toi kaasarin jälkikäynninestosolenoidi - tai mikä helkkari nyt onkaan, on päässy kaasarisanasto jo vähän unohtumaan - niiku pitäisi. Huomasin että kun virrat pistää päälle, solenoidi ei vedä. Muistikuva on kuitenkin että kun virrat on päällä niin ton pitäis vetää ja sillä sipuli. Avaimen kääntäminen starttiasentoon ei myöskään aiheuta vetoa, mutta hyppylangalla kytkettynä solenoidi kuitenkin vetää. Solenoidiin menevään piuhaan tulee vain joku 5-6 volttia. Tosta arvelin että oisko puolan (jonka piuhassa on etuvastus) ja solenoidin piuha menny joskus sekaisin mutta liittimet ei käy ristiin joten piuhoitus lienee oikein.
En enää tähän aikaan jaksanu alkaa laittaa hyppylankakytkentää ja käydä koeajolla joten toi puoli on vielä auki. Lähinnä kaipailisin vahvistusta - tai sitten korjausta - tolle mun muistikuvalle että sen solenoidin pitäisi aina vetää virrat päällä?
Toinen ongelmaidea ois sitte noi venttiilit, tollaseen pannuunhan pitäisi olla lyijybensaa tai lyijyn korviketta enkä oikein usko että ketään on 'tollanen Viasta vaan' kiinnostanu niin paljoa että lyijyn korviketta ois käytetty. Lie mahdollista että 15 vuotta lyijytöntä pensaakin ois voinu tehä tepposensa venttiileille? Kun musta vielä tuntuu että toi tyhjäkäynnilläkin ihan aavistuksen verran pöpöttää. Mutta tää puolihan varmaan selviää puristusmittauksella?
Tästä huolimatta oon kuitenkin ihan tyytyväinen vehkeeseen, oli sitten mikä tahansa vikana niin sen kyllä korjaa vasemmalla kädellä salkkareita katsellessa
