
Pääsylinterin tiivisteet
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 1948
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
- Paikkakunta: Nokia
Pääsylinterin tiivisteet
Mahtaakos saada mk2 escorttiin enään mistään jarrupääsylinterin tiiviste/korjaus sarjaa. Motonetista hain jotkut kumit mut ei ollu sinne päinkään ja muita ei saanu sieltä. Kellään tietoa tai lojuuko hyllyssä. Tai sopiikohan mistään muusta tuoreemmasta, esim: taunuksesta 

Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..
Opel Kadett ja seiskytluku..
-
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Osta koko uus pääsylkky.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 1142
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
- Paikkakunta: Hollola
On vaan vähän turhan suhteettoman kalliita nuo pääsylkyt ja toisekseen taitaa olla aika kiven alla ja vaikka foordilta löytyisi niin hinta on sen verran pöyristyttävä että sillä ostaa jo koko auton ehjällä sylinterillä
Ainakin motonetin luettelosta löytyi seuraavat
MkI 68--74 tehostimella ATE Ø20,64. . . . . . . . . . . . . 23-7008 5.90 ???
MkII 75--80 eturummut/ATE Ø17,46. . . . . . . . . . . . . . 23-7114 4.71 ???
MkI 68--74 eturummut/1-piiri Girling Ø15,87. . . . . . . . 23-7112 3.70 ???
MkI 68--74 etulevyt/1-piiri Girling Ø19,05. . . . . . . . . 23-7085 3.00 ???
MkI/II 68--80 etulevyt/2-piiriset Girling Ø20,64. . . . . . 23-7021 10.93 ???
MkII 75--80 etulevyt/tehostin ATE Ø19,05. . . . . . . . . . 23-7009 6.05
"isomoottoriset mallit"
MkI 1,6 68--71 Ø19,05 1-piiriset. . . . . . . . . . . . . . 84-6513 4.71 ???
MkI 2,0 73--75 Ø20,64 ATE+tehostin. . . . . . . . . . . . . 23-7008 5.90 ???
MkII 1,6/2,0 79--80 Ø20,64 ATE (OHC-moott). . . . . . . . . 23-7008 5.90 ???
Tuossa siis poimittu sellaiset jota löytyy jossain päin suomea hyllyssä eli tilaamalla saa motonetistä toiseen
1-piiriset varmaan voi unohtaa mutta onhan tuossa noita vaihtoehtoja
Helpottaa kummasti kun tietää merkin ja sisähalkaisijan, merkki lukee säiliön tai sylinterin kyljessä ja halkaisijaan tönäriä käteen
Ainakin motonetin luettelosta löytyi seuraavat
MkI 68--74 tehostimella ATE Ø20,64. . . . . . . . . . . . . 23-7008 5.90 ???
MkII 75--80 eturummut/ATE Ø17,46. . . . . . . . . . . . . . 23-7114 4.71 ???
MkI 68--74 eturummut/1-piiri Girling Ø15,87. . . . . . . . 23-7112 3.70 ???
MkI 68--74 etulevyt/1-piiri Girling Ø19,05. . . . . . . . . 23-7085 3.00 ???
MkI/II 68--80 etulevyt/2-piiriset Girling Ø20,64. . . . . . 23-7021 10.93 ???
MkII 75--80 etulevyt/tehostin ATE Ø19,05. . . . . . . . . . 23-7009 6.05
"isomoottoriset mallit"

MkI 1,6 68--71 Ø19,05 1-piiriset. . . . . . . . . . . . . . 84-6513 4.71 ???
MkI 2,0 73--75 Ø20,64 ATE+tehostin. . . . . . . . . . . . . 23-7008 5.90 ???
MkII 1,6/2,0 79--80 Ø20,64 ATE (OHC-moott). . . . . . . . . 23-7008 5.90 ???
Tuossa siis poimittu sellaiset jota löytyy jossain päin suomea hyllyssä eli tilaamalla saa motonetistä toiseen
1-piiriset varmaan voi unohtaa mutta onhan tuossa noita vaihtoehtoja
Helpottaa kummasti kun tietää merkin ja sisähalkaisijan, merkki lukee säiliön tai sylinterin kyljessä ja halkaisijaan tönäriä käteen
-
- Viestit: 1948
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
- Paikkakunta: Nokia
MkII 75--80 etulevyt/tehostin ATE Ø19,05. . . . . . . . . . 23-7009 6.05 Ton setin taisin ottaa niin ei sinne päinkään.. Ihan ihmeelliset kumit tuli. "donitsin" näköset et vois luulla et ne laitetaan johki sylkyn ja säiliön väliin ja kaks O-renkaan näköstä mut ei ainakaan mulle sovi. Tais olla se myyjä kaffella tai loppu mielenkiinto ku sano ettei muuta oo saatavanaVesQ kirjoitti:On vaan vähän turhan suhteettoman kalliita nuo pääsylkyt ja toisekseen taitaa olla aika kiven alla ja vaikka foordilta löytyisi niin hinta on sen verran pöyristyttävä että sillä ostaa jo koko auton ehjällä sylinterillä
Ainakin motonetin luettelosta löytyi seuraavat
MkI 68--74 tehostimella ATE Ø20,64. . . . . . . . . . . . . 23-7008 5.90 ???
MkII 75--80 eturummut/ATE Ø17,46. . . . . . . . . . . . . . 23-7114 4.71 ???
MkI 68--74 eturummut/1-piiri Girling Ø15,87. . . . . . . . 23-7112 3.70 ???
MkI 68--74 etulevyt/1-piiri Girling Ø19,05. . . . . . . . . 23-7085 3.00 ???
MkI/II 68--80 etulevyt/2-piiriset Girling Ø20,64. . . . . . 23-7021 10.93 ???
MkII 75--80 etulevyt/tehostin ATE Ø19,05. . . . . . . . . . 23-7009 6.05
"isomoottoriset mallit"![]()
MkI 1,6 68--71 Ø19,05 1-piiriset. . . . . . . . . . . . . . 84-6513 4.71 ???
MkI 2,0 73--75 Ø20,64 ATE+tehostin. . . . . . . . . . . . . 23-7008 5.90 ???
MkII 1,6/2,0 79--80 Ø20,64 ATE (OHC-moott). . . . . . . . . 23-7008 5.90 ???
Tuossa siis poimittu sellaiset jota löytyy jossain päin suomea hyllyssä eli tilaamalla saa motonetistä toiseen
1-piiriset varmaan voi unohtaa mutta onhan tuossa noita vaihtoehtoja
Helpottaa kummasti kun tietää merkin ja sisähalkaisijan, merkki lukee säiliön tai sylinterin kyljessä ja halkaisijaan tönäriä käteen

Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..
Opel Kadett ja seiskytluku..
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Tuosta olen kyllä topickin aihepiiriä sivuten aivan samaa mieltä. =) Mutta mutta... 80-luvun alkupään 316/318 Bimmerin pääsylkky sopii suoraan ainakin välikoppa-Escortin tehostinrumpuun. Maksoi huikeat satasen verran.VesQ kirjoitti:On vaan vähän turhan suhteettoman kalliita nuo pääsylkyt ja toisekseen taitaa olla aika kiven alla ja vaikka foordilta löytyisi niin hinta on sen verran pöyristyttävä että sillä ostaa jo koko auton ehjällä sylinterillä
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 1948
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
- Paikkakunta: Nokia
-
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Ei siinä mitään ihmeempää taikaa ole. Saman kokoinen mäntä siinäkin on, vai olisko peräti puoli milliä isompi. Ainut vaan että on uusi, kiiltävä ja hoituu paljon pienemmällä vaivalla. Mä en ole oikeen koskaan luottanut noihin että näperrellään vanhaan sylinteriin uudet kumit.pablo kirjoitti:Hmm mielenkiintoista.. Tolla bemun sylkyllä sais varmaan jerkkua jarruihin vrt escon sylkky. Vai olenko aivan hakoteillä? Mitenhän toi tangon toteutus onnistuis..
KLIK
http://www.nic.fi/~moutine/capri/056.jpg
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 1948
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
- Paikkakunta: Nokia
-
- Viestit: 53
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 23. 8:00:49 2002
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Escon pääsylkky
Motonetistä löytyy numerolla 23-5118 ATE/20,64 pääsylinteri, joka sopii levyjarrulliseen, tehostettuun Escoon. Eikä maksa kuin 49,90 € ilman nestesäiliötä, jota ei uutena taida olla myynnissä?
Edelliseen sopiva korjaussarja maksaa € 5,90. Bemarissa löytyy pääsylinterin männän ja kumien osalta samaa kamaa. Asennus taitaa olla vaakasuorassa ja siksi nestesäiliö on erilainen?
Edelliseen sopiva korjaussarja maksaa € 5,90. Bemarissa löytyy pääsylinterin männän ja kumien osalta samaa kamaa. Asennus taitaa olla vaakasuorassa ja siksi nestesäiliö on erilainen?
-
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
Hah, aivan saman virheen teki motonetin myyjä, kun fiestaan kävin ostamassa myös pääjarrusylinterin tiivisteet. Sieltähän tosiaan tuli ensin takatyösylinterin tiivisteet, no palautin ne ja kävin ostaan toisesta liikkeestä oikeat.pablo kirjoitti:No selvishän se.. Kattelin kuittia niin se myyjä möi mulle jarrusylinterin kumit siis taakse.. Eikä pääsylkyn kumeja.. Ilmankos ne olikin niin oudon näköset![]()
..Ei heti tiskillä eikä myöhemminkään raksuttanu.. Pitääpä mennä kokeilee uudestaan onnee.
-
- Viestit: 15
- Liittynyt: To Heinäkuu 14. 8:46:58 2005
- Paikkakunta: Hämis
MkII 75--80 etulevyt/tehostin ATE Ø19,05. . . . . . . . . . 23-7009 6.05 Ton setin taisin ottaa niin ei sinne päinkään.. Ihan ihmeelliset kumit tuli. "donitsin" näköset et vois luulla et ne laitetaan johki sylkyn ja säiliön väliin ja kaks O-renkaan näköstä mut ei ainakaan mulle sovi. Tais olla se myyjä kaffella tai loppu mielenkiinto ku sano ettei muuta oo saatavana
..[/quote]
Et kai vaan Tampereen MotoNetissä ollut ostoksilla? Mä nimittäin hain sieltä samoja tiivisteitä viime kesänä ja sain samalta kuulostavan paketin. Aikani ihmeteltyäni kävelin vanhojen osien kanssa Hämeenlinnan liikkeeseen (Tampereelta hain kun aattelin säästää aikaa päivän pari
), josta sitte löytykin halkaisijan perusteella tilaamalla oikeat osat. Siinä ensin saadussa oli kyllä ihan sama tuotenumero (23-7009), mutta paketti sen verran huonossa hapessa että taisi olla tulkintavirhe...

Et kai vaan Tampereen MotoNetissä ollut ostoksilla? Mä nimittäin hain sieltä samoja tiivisteitä viime kesänä ja sain samalta kuulostavan paketin. Aikani ihmeteltyäni kävelin vanhojen osien kanssa Hämeenlinnan liikkeeseen (Tampereelta hain kun aattelin säästää aikaa päivän pari

Ford Escort 2.0 GIL -78
-
- Viestit: 1948
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
- Paikkakunta: Nokia
Sielläpä hyvinkin kävin.. Paketti oli kyllä numeroltaan ihan oikea mut myyjältä meni vissiin "ohi" se et pääsylkkyyn tarvin niitä ja ei sillon tiskillä itsellä leikannut heti et takapäähänhän nämä kuuluis.. No nyt ois oikeat kumit kuitenkin..
OT:na muistuu mieleen viime kesältä juttu tosta "väärä tuote-numero oikea" Kun Sierran käsijarru vaijeria (levyjarrullinen) ostin tohon escoon. Sain tuotteen-maksoin ja menin pihalle niin pisti HETI silmään et ei tämä sierran vaijeri ole. Numerotarra oli sama ku piti ja pussissa luki peugeot? Hetken emmin ja painelin sisälle takas palvelutiskille ja sit myyjä anto mulle Farmari (oisko ollu scorpparin) vaijerit, niiden kans menin kassatiskille ja just ku kassatäti löi rahat koneeseen niin äskellinen heppu juoksee perässä et oli huomannu sitä pösön pussia hyllyyn palauttaessa et oli ollu erilainen ku muut sillä numerolla olevat ja eikun takasin tiskille vaihtaa, koska noi scorpparin vaijerit oli pitemmät ku sierran. Siinä sitä sit erotuksia laskettiin parista kolmesta kuitista.
OT:na muistuu mieleen viime kesältä juttu tosta "väärä tuote-numero oikea" Kun Sierran käsijarru vaijeria (levyjarrullinen) ostin tohon escoon. Sain tuotteen-maksoin ja menin pihalle niin pisti HETI silmään et ei tämä sierran vaijeri ole. Numerotarra oli sama ku piti ja pussissa luki peugeot? Hetken emmin ja painelin sisälle takas palvelutiskille ja sit myyjä anto mulle Farmari (oisko ollu scorpparin) vaijerit, niiden kans menin kassatiskille ja just ku kassatäti löi rahat koneeseen niin äskellinen heppu juoksee perässä et oli huomannu sitä pösön pussia hyllyyn palauttaessa et oli ollu erilainen ku muut sillä numerolla olevat ja eikun takasin tiskille vaihtaa, koska noi scorpparin vaijerit oli pitemmät ku sierran. Siinä sitä sit erotuksia laskettiin parista kolmesta kuitista.
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..
Opel Kadett ja seiskytluku..