Pääsylinterin tiivisteet

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

pablo
Viestit: 1948
Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
Paikkakunta: Nokia

Pääsylinterin tiivisteet

Viesti Kirjoittaja pablo » To Maaliskuu 15. 15:17:13 2007

Mahtaakos saada mk2 escorttiin enään mistään jarrupääsylinterin tiiviste/korjaus sarjaa. Motonetista hain jotkut kumit mut ei ollu sinne päinkään ja muita ei saanu sieltä. Kellään tietoa tai lojuuko hyllyssä. Tai sopiikohan mistään muusta tuoreemmasta, esim: taunuksesta :roll:
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » To Maaliskuu 15. 18:07:49 2007

Ootko käyny kysymässä ihan jostain a-tarvikkeesta ym. vastaavasta? Luulisi löytyvän.

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » To Maaliskuu 15. 18:12:42 2007

Osta koko uus pääsylkky.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

VesQ
Viestit: 1142
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ » To Maaliskuu 15. 18:27:01 2007

On vaan vähän turhan suhteettoman kalliita nuo pääsylkyt ja toisekseen taitaa olla aika kiven alla ja vaikka foordilta löytyisi niin hinta on sen verran pöyristyttävä että sillä ostaa jo koko auton ehjällä sylinterillä

Ainakin motonetin luettelosta löytyi seuraavat

MkI 68--74 tehostimella ATE Ø20,64. . . . . . . . . . . . . 23-7008 5.90 ???
MkII 75--80 eturummut/ATE Ø17,46. . . . . . . . . . . . . . 23-7114 4.71 ???
MkI 68--74 eturummut/1-piiri Girling Ø15,87. . . . . . . . 23-7112 3.70 ???
MkI 68--74 etulevyt/1-piiri Girling Ø19,05. . . . . . . . . 23-7085 3.00 ???
MkI/II 68--80 etulevyt/2-piiriset Girling Ø20,64. . . . . . 23-7021 10.93 ???
MkII 75--80 etulevyt/tehostin ATE Ø19,05. . . . . . . . . . 23-7009 6.05

"isomoottoriset mallit" :D
MkI 1,6 68--71 Ø19,05 1-piiriset. . . . . . . . . . . . . . 84-6513 4.71 ???
MkI 2,0 73--75 Ø20,64 ATE+tehostin. . . . . . . . . . . . . 23-7008 5.90 ???
MkII 1,6/2,0 79--80 Ø20,64 ATE (OHC-moott). . . . . . . . . 23-7008 5.90 ???

Tuossa siis poimittu sellaiset jota löytyy jossain päin suomea hyllyssä eli tilaamalla saa motonetistä toiseen

1-piiriset varmaan voi unohtaa mutta onhan tuossa noita vaihtoehtoja
Helpottaa kummasti kun tietää merkin ja sisähalkaisijan, merkki lukee säiliön tai sylinterin kyljessä ja halkaisijaan tönäriä käteen

pablo
Viestit: 1948
Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja pablo » To Maaliskuu 15. 20:13:42 2007

VesQ kirjoitti:On vaan vähän turhan suhteettoman kalliita nuo pääsylkyt ja toisekseen taitaa olla aika kiven alla ja vaikka foordilta löytyisi niin hinta on sen verran pöyristyttävä että sillä ostaa jo koko auton ehjällä sylinterillä

Ainakin motonetin luettelosta löytyi seuraavat

MkI 68--74 tehostimella ATE Ø20,64. . . . . . . . . . . . . 23-7008 5.90 ???
MkII 75--80 eturummut/ATE Ø17,46. . . . . . . . . . . . . . 23-7114 4.71 ???
MkI 68--74 eturummut/1-piiri Girling Ø15,87. . . . . . . . 23-7112 3.70 ???
MkI 68--74 etulevyt/1-piiri Girling Ø19,05. . . . . . . . . 23-7085 3.00 ???
MkI/II 68--80 etulevyt/2-piiriset Girling Ø20,64. . . . . . 23-7021 10.93 ???
MkII 75--80 etulevyt/tehostin ATE Ø19,05. . . . . . . . . . 23-7009 6.05

"isomoottoriset mallit" :D
MkI 1,6 68--71 Ø19,05 1-piiriset. . . . . . . . . . . . . . 84-6513 4.71 ???
MkI 2,0 73--75 Ø20,64 ATE+tehostin. . . . . . . . . . . . . 23-7008 5.90 ???
MkII 1,6/2,0 79--80 Ø20,64 ATE (OHC-moott). . . . . . . . . 23-7008 5.90 ???

Tuossa siis poimittu sellaiset jota löytyy jossain päin suomea hyllyssä eli tilaamalla saa motonetistä toiseen

1-piiriset varmaan voi unohtaa mutta onhan tuossa noita vaihtoehtoja
Helpottaa kummasti kun tietää merkin ja sisähalkaisijan, merkki lukee säiliön tai sylinterin kyljessä ja halkaisijaan tönäriä käteen
MkII 75--80 etulevyt/tehostin ATE Ø19,05. . . . . . . . . . 23-7009 6.05 Ton setin taisin ottaa niin ei sinne päinkään.. Ihan ihmeelliset kumit tuli. "donitsin" näköset et vois luulla et ne laitetaan johki sylkyn ja säiliön väliin ja kaks O-renkaan näköstä mut ei ainakaan mulle sovi. Tais olla se myyjä kaffella tai loppu mielenkiinto ku sano ettei muuta oo saatavana :roll: ..
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » To Maaliskuu 15. 21:05:10 2007

VesQ kirjoitti:On vaan vähän turhan suhteettoman kalliita nuo pääsylkyt ja toisekseen taitaa olla aika kiven alla ja vaikka foordilta löytyisi niin hinta on sen verran pöyristyttävä että sillä ostaa jo koko auton ehjällä sylinterillä
Tuosta olen kyllä topickin aihepiiriä sivuten aivan samaa mieltä. =) Mutta mutta... 80-luvun alkupään 316/318 Bimmerin pääsylkky sopii suoraan ainakin välikoppa-Escortin tehostinrumpuun. Maksoi huikeat satasen verran.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

pablo
Viestit: 1948
Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja pablo » To Maaliskuu 15. 21:22:34 2007

Hmm mielenkiintoista.. Tolla bemun sylkyllä sais varmaan jerkkua jarruihin vrt escon sylkky :roll: . Vai olenko aivan hakoteillä? Mitenhän toi tangon toteutus onnistuis..

KLIK
Viimeksi muokannut pablo, To Maaliskuu 15. 21:24:12 2007. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » To Maaliskuu 15. 21:23:27 2007

Ota tuosta ylös tuo tilausnumero ja mene sen kanssa motonetin kassalle ja pyydät sillä tuotteen, niin ei tule myyjän virheen takia väärää osaa/jaksamattomuuden takia.

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » To Maaliskuu 15. 21:39:13 2007

pablo kirjoitti:Hmm mielenkiintoista.. Tolla bemun sylkyllä sais varmaan jerkkua jarruihin vrt escon sylkky :roll: . Vai olenko aivan hakoteillä? Mitenhän toi tangon toteutus onnistuis..

KLIK
Ei siinä mitään ihmeempää taikaa ole. Saman kokoinen mäntä siinäkin on, vai olisko peräti puoli milliä isompi. Ainut vaan että on uusi, kiiltävä ja hoituu paljon pienemmällä vaivalla. Mä en ole oikeen koskaan luottanut noihin että näperrellään vanhaan sylinteriin uudet kumit.

http://www.nic.fi/~moutine/capri/056.jpg
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

raimo
Viestit: 603
Liittynyt: To Toukokuu 12. 23:56:54 2005
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja raimo » To Maaliskuu 15. 22:39:04 2007

Pikkupoekan välikopassa oli joskus joku fiiatin pääsylkky. Uusi sellainen maksoi/maksaa alle 20euroa.
Capri III -81 2.8S
Escort II -74
Taunus I -74 1.6-16V

pablo
Viestit: 1948
Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja pablo » Pe Maaliskuu 16. 14:46:11 2007

No selvishän se.. Kattelin kuittia niin se myyjä möi mulle jarrusylinterin kumit siis taakse.. Eikä pääsylkyn kumeja.. Ilmankos ne olikin niin oudon näköset :lol: :lol: ..Ei heti tiskillä eikä myöhemminkään raksuttanu.. Pitääpä mennä kokeilee uudestaan onnee.
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..

Tiina Wälicoppa
Viestit: 53
Liittynyt: Ti Heinäkuu 23. 8:00:49 2002
Paikkakunta: Nurmijärvi

Escon pääsylkky

Viesti Kirjoittaja Tiina Wälicoppa » Su Maaliskuu 18. 19:28:44 2007

Motonetistä löytyy numerolla 23-5118 ATE/20,64 pääsylinteri, joka sopii levyjarrulliseen, tehostettuun Escoon. Eikä maksa kuin 49,90 € ilman nestesäiliötä, jota ei uutena taida olla myynnissä?

Edelliseen sopiva korjaussarja maksaa € 5,90. Bemarissa löytyy pääsylinterin männän ja kumien osalta samaa kamaa. Asennus taitaa olla vaakasuorassa ja siksi nestesäiliö on erilainen?

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Su Maaliskuu 18. 20:05:31 2007

pablo kirjoitti:No selvishän se.. Kattelin kuittia niin se myyjä möi mulle jarrusylinterin kumit siis taakse.. Eikä pääsylkyn kumeja.. Ilmankos ne olikin niin oudon näköset :lol: :lol: ..Ei heti tiskillä eikä myöhemminkään raksuttanu.. Pitääpä mennä kokeilee uudestaan onnee.
Hah, aivan saman virheen teki motonetin myyjä, kun fiestaan kävin ostamassa myös pääjarrusylinterin tiivisteet. Sieltähän tosiaan tuli ensin takatyösylinterin tiivisteet, no palautin ne ja kävin ostaan toisesta liikkeestä oikeat.

Ropaaja
Viestit: 15
Liittynyt: To Heinäkuu 14. 8:46:58 2005
Paikkakunta: Hämis

Viesti Kirjoittaja Ropaaja » Ti Maaliskuu 27. 16:04:20 2007

MkII 75--80 etulevyt/tehostin ATE Ø19,05. . . . . . . . . . 23-7009 6.05 Ton setin taisin ottaa niin ei sinne päinkään.. Ihan ihmeelliset kumit tuli. "donitsin" näköset et vois luulla et ne laitetaan johki sylkyn ja säiliön väliin ja kaks O-renkaan näköstä mut ei ainakaan mulle sovi. Tais olla se myyjä kaffella tai loppu mielenkiinto ku sano ettei muuta oo saatavana :roll: ..[/quote]

Et kai vaan Tampereen MotoNetissä ollut ostoksilla? Mä nimittäin hain sieltä samoja tiivisteitä viime kesänä ja sain samalta kuulostavan paketin. Aikani ihmeteltyäni kävelin vanhojen osien kanssa Hämeenlinnan liikkeeseen (Tampereelta hain kun aattelin säästää aikaa päivän pari :x ), josta sitte löytykin halkaisijan perusteella tilaamalla oikeat osat. Siinä ensin saadussa oli kyllä ihan sama tuotenumero (23-7009), mutta paketti sen verran huonossa hapessa että taisi olla tulkintavirhe...
Ford Escort 2.0 GIL -78

pablo
Viestit: 1948
Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja pablo » Ti Maaliskuu 27. 22:58:21 2007

Sielläpä hyvinkin kävin.. Paketti oli kyllä numeroltaan ihan oikea mut myyjältä meni vissiin "ohi" se et pääsylkkyyn tarvin niitä ja ei sillon tiskillä itsellä leikannut heti et takapäähänhän nämä kuuluis.. No nyt ois oikeat kumit kuitenkin..

OT:na muistuu mieleen viime kesältä juttu tosta "väärä tuote-numero oikea" Kun Sierran käsijarru vaijeria (levyjarrullinen) ostin tohon escoon. Sain tuotteen-maksoin ja menin pihalle niin pisti HETI silmään et ei tämä sierran vaijeri ole. Numerotarra oli sama ku piti ja pussissa luki peugeot? Hetken emmin ja painelin sisälle takas palvelutiskille ja sit myyjä anto mulle Farmari (oisko ollu scorpparin) vaijerit, niiden kans menin kassatiskille ja just ku kassatäti löi rahat koneeseen niin äskellinen heppu juoksee perässä et oli huomannu sitä pösön pussia hyllyyn palauttaessa et oli ollu erilainen ku muut sillä numerolla olevat ja eikun takasin tiskille vaihtaa, koska noi scorpparin vaijerit oli pitemmät ku sierran. Siinä sitä sit erotuksia laskettiin parista kolmesta kuitista.
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..

Vastaa Viestiin