mk1 escortin ohjaus?
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 1334
- Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
- Paikkakunta: Lammin hämeenlinna
mk1 escortin ohjaus?
kuinkahan monta kierrosta on escortin alkuperäisessä ohjauksessa laidasta laitaan? itellä on 3 1/4 kierrosta laidasta laitaan...
-
- Viestit: 2239
- Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
- Paikkakunta: vantaa
- Viesti:
-
- Viestit: 2239
- Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
- Paikkakunta: vantaa
- Viesti:
-
- Viestit: 1699
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
- Paikkakunta: Muikkukukko #496
Mun mielestä 1 koppasessa on erilaiset spoorit eli keskiöt ei käy toistepäin.MASter kirjoitti:Käykös niihin muka myös samat ratit (keskiöt)?
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com
Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)
Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com
Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)
Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Juu, stumppi matopyörässä (pinion) on samanmittainen molemmissa, mutta ero on rattiakselin ja pinionin välissä; rättinivel on pidempi mk2:ssa. Teräsnivel joka korvaa rätin, on saatavana ainoastaan lyhyempänä (mk1), joten kun sen laittaa mk2:een (kilpureissa yleensä), tarvitsee vaihtaa samalla mk1 -rattiakseli ja ratin keskiö/ratti.
Capri mk1/2/"3" on samalla spoorilla kuin mk1 ja Taunus taisi olla samalla kuin mk2.
Capri mk1/2/"3" on samalla spoorilla kuin mk1 ja Taunus taisi olla samalla kuin mk2.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 2239
- Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
- Paikkakunta: vantaa
- Viesti:
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
mk1:ssä on kahdenlaista hammastankoa. toisessa (Cam Gears) pinioni tulee stefallisen luukun läpi kuten välikopassakin.
toisessa (Burman) taas pinioni tulee kotelon läpi, ja selkäpuolella on umpinainen luukku.
omien kokemuksien perusteella nopeavälitys sopii vain tuohon Cam Gears tyyppisen koteloon.
välikopassakin on ollut pitempää rattiakselia isolla rattispoorilla, jota on joutunut vajaan sentin lyhentään teräsnivelelle.
toisessa (Burman) taas pinioni tulee kotelon läpi, ja selkäpuolella on umpinainen luukku.
omien kokemuksien perusteella nopeavälitys sopii vain tuohon Cam Gears tyyppisen koteloon.
välikopassakin on ollut pitempää rattiakselia isolla rattispoorilla, jota on joutunut vajaan sentin lyhentään teräsnivelelle.
-
- Viestit: 2239
- Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
- Paikkakunta: vantaa
- Viesti:
-
- Viestit: 1438
- Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
- Paikkakunta: Mäntsälä
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Outoja lukemia
LHD mk1 ja mk2: n.3,5 kierrosta (tieto löytyy mm. luokituspapereista), myös Mexico-RS-malleissa.
Omassa Mexicossa myös 3,5 kierrosta, kaverin mk2 RS2000:ssa 3,5k.
Nopea ohjaus (luokiteltu kilpaosa, löytyy luokituspapereista): 2,5 kierrosta. Näissä olen törmännyt käytännössä 2,4-2,6 haarukassa oleviin.
80-luvulla ilmestyi ainakin Burtonin luetteloihin 2,2 kierroksinen merkinnällä "vaatii ehkä kotelon koneistamista" "may needs casing modifications". Olen kasannut arviolta 15-20kpl kisaohjauksia 80-00 -luvuilla, kaikki 2,5 hujakoilla (eli tuo 2,4-2,6 likiarvo).
En kaikista omistamistani mk1/2 autoista ole tietenkään laskenut ratin kierroksia, mutta aina kun olen kokeillut, n.3,5 on ollut tulos.
Oikea tapa käsitellä välitystä olisi tietysti puhua suhdeluvusta (a la perävälitykset), käytännössä kierrosmäärään kun vaikuttaa mahdolliset stopparit yms. liikettä rajoittavat tekijät (autossa kiinni ollessa) ja/tai välityksen valmistajan halu tehdä tangon hampaat huolella loivennukseen saakka...

LHD mk1 ja mk2: n.3,5 kierrosta (tieto löytyy mm. luokituspapereista), myös Mexico-RS-malleissa.
Omassa Mexicossa myös 3,5 kierrosta, kaverin mk2 RS2000:ssa 3,5k.
Nopea ohjaus (luokiteltu kilpaosa, löytyy luokituspapereista): 2,5 kierrosta. Näissä olen törmännyt käytännössä 2,4-2,6 haarukassa oleviin.
80-luvulla ilmestyi ainakin Burtonin luetteloihin 2,2 kierroksinen merkinnällä "vaatii ehkä kotelon koneistamista" "may needs casing modifications". Olen kasannut arviolta 15-20kpl kisaohjauksia 80-00 -luvuilla, kaikki 2,5 hujakoilla (eli tuo 2,4-2,6 likiarvo).
En kaikista omistamistani mk1/2 autoista ole tietenkään laskenut ratin kierroksia, mutta aina kun olen kokeillut, n.3,5 on ollut tulos.
Oikea tapa käsitellä välitystä olisi tietysti puhua suhdeluvusta (a la perävälitykset), käytännössä kierrosmäärään kun vaikuttaa mahdolliset stopparit yms. liikettä rajoittavat tekijät (autossa kiinni ollessa) ja/tai välityksen valmistajan halu tehdä tangon hampaat huolella loivennukseen saakka...
Viimeksi muokannut jjs, Ke Marraskuu 17. 23:12:47 2004. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
-
- Viestit: 1438
- Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
- Paikkakunta: Mäntsälä
olisko kuitenkaan noin
Twincamille on jo omansa, 68AB-3503-AA,
muille vaikka mitä muttei tätä,
mulla vakiomallin rackit loppuu 3025E-3503-H:hon, voi olla muitakin
LHD RS2000 & Mexico = 1512343, 69AB-3503-HA,
Ja kertokaa sit millä sivulla luokituspaperi sanoo 3.5 näille.
Tosta 2.2 en oo varma, mulla on joku vanha CCC lehti vuodelta ehkä 76,
jossa joku X-pack mainos Waldegårdin kuvan kerra, olisko siinä sanottu.
Voin kaivaa sen mökiltä jos jotakuta kiinnostaa
Twincamille on jo omansa, 68AB-3503-AA,
muille vaikka mitä muttei tätä,
mulla vakiomallin rackit loppuu 3025E-3503-H:hon, voi olla muitakin
LHD RS2000 & Mexico = 1512343, 69AB-3503-HA,
Ja kertokaa sit millä sivulla luokituspaperi sanoo 3.5 näille.
Tosta 2.2 en oo varma, mulla on joku vanha CCC lehti vuodelta ehkä 76,
jossa joku X-pack mainos Waldegårdin kuvan kerra, olisko siinä sanottu.
Voin kaivaa sen mökiltä jos jotakuta kiinnostaa
-
- Viestit: 1438
- Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
- Paikkakunta: Mäntsälä
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
tuossa helmikuussa -73 printattu sivuTAp kirjoitti: mutta mitä Brenda sanot noista numeroista, täsmääkö sun kataloogiin ?
perusmallit+TC cataloogista
http://kotinetti.suomi.net/tepi/files/page_700.pdf
twincamille ei ole kuin RHD ohjaus
rs cataloogi mulla on varmaan sama kuin sulla, joten sitä en laittanut.
-
- Viestit: 1438
- Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
- Paikkakunta: Mäntsälä
-
- Ylläpitäjä
Passaakos mk2 rattiakseli siihen mk1 rättiniveleen? Tuli näes epähuomiossa hommattua välikoppasen sporttiratti, ja väljähän se oli vanhakopan orkkisakseliin. Löytyis tuo välikoppasen keihäs tallista.. Ei viittis ettiä toista rattiakaan mokoman takia.jjs kirjoitti:Juu, stumppi matopyörässä (pinion) on samanmittainen molemmissa, mutta ero on rattiakselin ja pinionin välissä; rättinivel on pidempi mk2:ssa. Teräsnivel joka korvaa rätin, on saatavana ainoastaan lyhyempänä (mk1), joten kun sen laittaa mk2:een (kilpureissa yleensä), tarvitsee vaihtaa samalla mk1 -rattiakseli ja ratin keskiö/ratti.
Capri mk1/2/"3" on samalla spoorilla kuin mk1 ja Taunus taisi olla samalla kuin mk2.
Eikä arvanne tehdä sitä helpointa, eli alkuperäinen tikku poikki ja pätkä välikoppasen akselia sähköliimalla kiinni. Ei naurattais jos jäis kurvissa ruori kouraan..
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Ei ole osunut -tehtaan jäljiltä- lyhyttä painosta silmään. Kerropa tarkemmmin.Brenda kirjoitti:mk2:ssa on kahden mittaisia rattiakseleita.
lyhyellä ja pitkällä rätillä.
Pohjiksi: mulla/faijalla on ollut mm. 12/74 mk2 Sport-> pitkä nivel, 1.-12.75 välille osuvia-> pitkä nivel ja lukuisia omia/tuttujen vimpaimia vm 75 ->7.80 saakka-> pitkät värkit. Missäköhän niitä olisi käytetty?
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
-
- Viestit: 1322
- Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
- Paikkakunta: Tampere
-
- Viestit: 20
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 13. 14:34:44 2004
- Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Pikainen kysymys, tarvitsis löytää pikkubooriseen rattiakseliin mutteri. En vain muistanut mitata kierteitä..Muistaako joku minkä kokoinen mutsku on?
-88 Mustang gtT
-68ht Mustang 351marine, pahvilaatikoissa..
-76 välikuori 2.0i
-64 Cortina pahvilaatikoissa..
+riessleitä, tulevaisuudessa suurella todennäköisyydellä jossain yllämainitussa kopista;)
Pientä laittoo vaati ne vaan..
-68ht Mustang 351marine, pahvilaatikoissa..
-76 välikuori 2.0i
-64 Cortina pahvilaatikoissa..
+riessleitä, tulevaisuudessa suurella todennäköisyydellä jossain yllämainitussa kopista;)
Pientä laittoo vaati ne vaan..