Museorekisteröinti muutoskatsastetulla koneella ?

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

Jorkkis79
Viestit: 8
Liittynyt: Ti Toukokuu 30. 23:02:02 2006
Paikkakunta: Helsinki

Museorekisteröinti muutoskatsastetulla koneella ?

Viesti Kirjoittaja Jorkkis79 » To Elokuu 10. 10:15:26 2006

Moi!

Tuli hommattua alkukesästä ensimmäinen projektiauto pitkästä aikaa. Talliin tuli Escort vm 73.

On ruvennut hiukan houkuttelemaan, jos rupeaisin museokatsastamaan ko. biiliä. Kuulemma joissain jenkkiautoissa on hyväksytty moottorin vaihdot yms. Onko kellään omakohtaisia kokemuksia miten suhtaudutaan siihen, että escossa on vaihdettu kone 1.1 -> 1.3. Siinä mielessä voisi kuvitella että se olisi mahdollista museoida myös tuolla moottorilla, koska sitä on saanut ihan vastaavaa mallia tuolla koneella. (kaikki specsit ovat tietääkseni aivan samat olleet tuossa 1.1 deluxe ja 1.3 deluxe malleissa. Eli rumpujarrut joka kulmassa jne. GT ja sport malleissa oli levyt edessä, eikö vain ?)

Ajatus olisi siis museoida auto 1.3 deluxe mallia vastaavana, jos se on mahdollista. Tietysti jos se on ehdoton vaatimus, että kyseinen yksilö on oltava mahdollisimman lähellä sitä kuntoa jossa se on tehtaalta tullut, niin sittenhän tää kompastuu juuri tuohon koneen vaihtoon. (tai sitten pitää ruveta askartelemaan sitä 1100-konetta pellin alle...)

Eihän se tietysti mikään aivan kohtuuton homma olisi muutoskatsastaa se takaisin sille 1.1-moottorille, mutta ei millään viitsisi ruveta kun toi 1.3 kone toimii niin mukavasti. (vääntöä ja tehoa on niin mahtavasti..:D ) Käsittääkseni 1.1 ja 1.3 litraisissa koneissa ei ole muuta eroa kuin iskun pituus, joten millä ne sen siellä katsastuskonttorilla voi todeta että kumpi moottori siinä on ? (eikö lohkot ole ihan samanlaisia ? )

T: Jarkko

JP
Viestit: 479
Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 19:18:06 2002
Paikkakunta: Rantasalmi

Viesti Kirjoittaja JP » To Elokuu 10. 12:04:26 2006

Tuolla on turinaa museoauton tekniikan vaihdosta.
http://www.sahk.fi/forum/index.php?topic=555.0

Jorkkis79
Viestit: 8
Liittynyt: Ti Toukokuu 30. 23:02:02 2006
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Jorkkis79 » Pe Elokuu 11. 9:09:19 2006

thänks.

Osasin itsekkin tonne sahk:n sivuille, mutta niin paljon ei leikannut että olisin huomannut sen keskustelufoorumin...

Vaikuttaa aika kirjavilta nuo käytännöt. Harvinaisempien autojen kohdalla on vissiin mennyt läpi noita tekniikkamuutoksia, mutta itselleni jäi hiukan semmoinen käsitys että escortin kohdalla se ei ehkä ole ihan helposti perusteltua...

Tarttee varmaan soitella jollekkin tarkastajalle ja kysellä niiden näkemystä niin saa varminta tietoa.

t: Jarkko

Vastaa Viestiin