GT70

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

esko
Viestit: 4653
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 10:11:10 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

GT70

Viesti Kirjoittaja esko » Su Maaliskuu 5. 20:31:41 2006

Toi malli on jäänyt aika pienelle huomiolla täällä meidän classic osiossa, joten tommonen se oli. Aika hieno peli. Harmi, että toi ei tullut sen paremmin markkinoille. Opelin tappaja :?:

http://www.shmoo.com/~bmc/photos/Cars/R ... cf0076.jpg

Noita tehtii kaikki 6 kpl. Ralliautoiksi kaikki. Jokunen taitaa olla vielä entisöitynä museoissa.

Suomipoikakin on ollut vaikuttamassa auton synnytyksessä. H.Mikkola ja T.Mäkinen. Koneina ollut V6's kone ja BDA.

WRC säänöt kun muuttui niin GT70 jäi varjoon.
#5
Transit 280 ajoautona
Cortina 1500 -65
Yamaha 1200 FJ -94

Tharkad
Viestit: 1816
Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tharkad » Su Maaliskuu 5. 21:54:02 2006

Onko tuon nimen takana minkälainen tarina, lähinnä mitä tuo 70 meinaa?
http://www.monkijavarikko.fi | Cortina mk1 ja Mondeo mk4.

m_pajula
Viestit: 1008
Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
Paikkakunta: hartola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m_pajula » Su Maaliskuu 5. 23:13:21 2006

yks ainakin oli jääny fordin haltuun ilmeisesti ei ollu ralli auto..
en muista enkä löydä yhtä kirjaa missä oli juttua tosta gt70:stä mutta tulisko toi 70 vuosiluvusta millon kyseistä kapistusta suunniteltiin..
http://f2.rallysportnews.com.au/cms/A_1 ... ticle.html tuolla sanotaan että 5 ois tehty.. mulla oli joskus joku kuva koneella missä oli ainakin koppia rivissä varmaan parikymmentä.. ja yheltä nettisivulta löyty taas tieto että kuusi koria ois valmistettu..

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Su Huhtikuu 2. 21:21:53 2006

Muutama fakta ( :wink: ) GT70:stä:
-nimi tulee suunnittelun aloitusvuodesta 1970
-suunnittelija Len Bailey
-5 tai 6 kpl tehty jotka -prototyyppejä-
-tiettävästi 2kpl tallessa, toinen Fordilla ja varustettu ilm. CVH (!) -koneella nykyisin.
-muutama prototyyppiluokan ralli ajettu, V6 -koneella. BDA:ta mallattiin ja kokeiltiin myös
-auton -lopullista- ulkonäköä ei tietäne kukaan; jäi pöydälle -73 (vrt. Escort RS1700T 10v myöhemmin), nuo protot olivat mm. ohjaamoltaan aivan liian ahtaita tositoimiin...
-protot myytiin etelä-afrikkaan (vrt RS1700T...) jossa tarkoituksena ajaa paikallisia kisoja. Projekti ei tuottanut tulosta.
-auton tuotantoon laittamisen esteenä oli mm. kovat tuotantokulut (mm GT40:sen ZF-transakseli), Fordin suuntautuminen enemmän clubman -toimintaan Escorteilla (tuottavampaa), vuonna -73 alkanut energiakriisi. Auto olisi maksanut n.2,5-3 kertaa enemmän kuin RS1600. Vrt taas RS1700T...
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

iegres
Viestit: 897
Liittynyt: Ti Helmikuu 10. 20:34:24 2004
Paikkakunta: Pks

Viesti Kirjoittaja iegres » Su Huhtikuu 2. 22:47:22 2006

Mielenkiintoista, en tiennytkään moisesta kapistuksesta.
Aika härskit muodot Fordiksi mutta klassikko kun klassikko :)
Mondeo STW mk3

Vastaa Viestiin