Kentin venttiilinvälyydet.

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

Juippa
Viestit: 195
Liittynyt: Pe Maaliskuu 18. 20:23:58 2005
Paikkakunta: Espoo

Kentin venttiilinvälyydet.

Viesti Kirjoittaja Juippa » Ma Helmikuu 20. 6:36:52 2006

Käykö vakio venttiilinvälyydet viilattuun mottiin. Kyseessä 1600 kentti isoilla venoikka ja 244 nokalla. Jostain olen kuullut että mitä enemmän konetta virittää sen isommat venttiilinvälyydet olis hyvä olla? Mut eiks se sit samalla pienennä nostoa (ei paljon mutta vähän?). Muutta jos joku osais antaa jotkut säätöarvos venttiileille niin sais otettuu savut koneesta... Tänk juu.
Mk2 esco (rojektina)
Mk1 sierra iS (tic projektina) -89 sedan sierra (talvi drifterinä) -84 silverado (Kuljetuskalustona)YZ125-01 (race)

nprteam
Viestit: 1366
Liittynyt: Ti Syyskuu 30. 9:20:25 2003
Paikkakunta: #803

Viesti Kirjoittaja nprteam » Ma Helmikuu 20. 10:20:54 2006

Ne välykset on yleensä nokka kohtaisia, Olettaisin et sun nokka on varmaan KC:n 244? Vakiovälyksiä elä ainakaan laita, tosta nenästä en tiedä, mut BCF2:n välykset oli 0.40 imu sekä pako, eli jos et parempaa tietoa mistään saa ni tuoki arvo on parempi ku vakio.

Edit, ja venavälykset ei riipu venttiileistä/viritysasteesta, vaan ne on ihan nokka-akseli kohtaisia.
Focus 1.6 Ecoboost Titanium "Taxi" -11
Ex. Focus 1.6 -99
ex. Escort 1.4cl
Stolen Sierra 2.0 3D -84(Sierra 013)
-Uudella innolla taas mukana, tiedä taas mitä kesällä keksii ;)
-Jaa-a, intoa vois olla, mut kuka möis aikaa? -19
-If it's illegal to race, only the outlaws could race.

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja TAp » Ma Helmikuu 20. 11:12:24 2006

jos se nyt on kentin 244, niin
Application Power Band Cam Lift(mm) Valve Lift(mm) Duration Timing
Supersports Rally 3000 - 8000 7.84 I 11.35 E 11.30 290 Deg 42/68 78/32
Full Lift VC (mm) LTDC Required Parts
103 Deg I 0.56 E 0.61 I 3.50mm CF6 / CF7 VS7
Part No Part Type Description
244 Camshaft Supersports Rally
Product: 244
--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------
eli 056 ja 061 kylmänä....

Juippa
Viestit: 195
Liittynyt: Pe Maaliskuu 18. 20:23:58 2005
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Juippa » Ti Helmikuu 21. 16:20:56 2006

Hmm, se on uudelleenhiottu kc:n 244 arvojen mukaiseksi. Englannista tuotu... :-s Jos tolla nyt mitään merkitystäon, paketissa luki reprofiled cam 244 ja ajotus arvot oli mukana ainakin mutta musta tunttuu et noi välyydet jäi kaverilta laittamatta. :cry:
Mk2 esco (rojektina)
Mk1 sierra iS (tic projektina) -89 sedan sierra (talvi drifterinä) -84 silverado (Kuljetuskalustona)YZ125-01 (race)

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ti Helmikuu 21. 16:43:39 2006

kyllä ventiilin välyydet ovat aina samoja riippuen nokasta.
lähinnä moottorin valmistajat ilmoittavat välykset.
Tämä johtuu siitä että välykset voi mitata monesta paikasta mutta usein se on ventiilin ja keinun välistä.
Ei virinokka muuta vapaan alueen välystä millään tavalla, korkeintaan kohtaa missä asennossa nokka on, voi virinokalla olla hieman eri, johtuen tarkemmasta minimialueesta(lue lyhyemmästä).
0.3-0.4 mm on varsin yleinen välys mitta mutta on jopa 0.5 arvoja näkynyt
muut mittauspaikat ovat ohc mallisessa koneessa nokan ja keinun väli ja lohkossa nokka mallisessa on mahdollista mitata jopa tangon ja keinun välistä.
nämä ovat yleis ohjeita kaikkiin autoihin tarkoitettuna ja tarksita auton koneen valmistajalta mistä mittaat välykset.
haynes on usein hyvä manuaali tällaiseen yleistietoon.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Fullspeed
Viestit: 787
Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Fullspeed » Ti Helmikuu 21. 20:18:45 2006

Eikös se nokan esinosto määrää suurimmaksi osaksi venttiilivälyksen. Eli nokkakohtanen, mutta eihän ne erot yleensä oo kuin joitamia kymppejä.
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90

Juippa
Viestit: 195
Liittynyt: Pe Maaliskuu 18. 20:23:58 2005
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Juippa » Pe Helmikuu 24. 6:31:40 2006

Kiitos, enköhän mä näillä pärjää taas hetken aikaa... :D
Mk2 esco (rojektina)
Mk1 sierra iS (tic projektina) -89 sedan sierra (talvi drifterinä) -84 silverado (Kuljetuskalustona)YZ125-01 (race)

Vastaa Viestiin