Kentti turbolla

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

ohc
Viestit: 1321
Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ohc » Ti Tammikuu 24. 17:34:42 2006

DJ_Anza kirjoitti:
ohc kirjoitti:
Fullspeed kirjoitti:Sitten alkaa tulla lisää varsinkin renkaista kun pitää sitoa penkkiin. Riippuu tietysti aika paljo ajoneuvosta ja renkaista ja ja ja ja, mutta penkissä sitä saa tietty aika paljo mulkattua just sitomisella. Ainaki ite miettisin käsi päässä keinoja tommosten häviöitten poistoon :-s :D
Riippuu missä penkittää. Lapualla ei penkissä ainakaan renkaat luista 8)
Tai sitten siellä lapualla on vaan pikkasen nuhasempia kulkineita :wink:

Veikkaisin kyllä että mkI/II escot rupee suddailemaan rullilla aika herkästi varsinkin ahdettuna ellei sitä peräpäätä köytä hieman kiinni.

No, ens kesänä sen toivottavasti tosta omasta näkee miten rullilla käyttäytyy.
Penkki on erilainen eli se ei ole rullilla. Renkaat irti ja sitten pyörännapoihin pultataan nivelakseleiden välityksellä penkki kiinni.

Ja mitä tuohon nuhaisuuteen tulee, niin onhan siellä erään klubilaisen cossusta penkitetty aika kunnioitettavia lukemia. :)

Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus

Fullspeed
Viestit: 787
Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Fullspeed » Ti Tammikuu 24. 18:01:22 2006

Jallu kirjoitti:Ollaanpas sitä taas fiksuja :roll:

Teksti muokattu.
[asiaosuus]
En mielestäni viilannu pilkkua. Ihmettelin vaan ääneen tuota 20% häviötä matkalla moottorista tiehen.
[/asiaosuus]

[schaibaosuus]
Miten muuten sinun ajoneuvon tehohäviöt on mitattu jostain toisesta ajokista (pilknus)... :D :D :D
[/schaibaosuus]

Edit: erotettu asia ja lässytys
Viimeksi muokannut Fullspeed, Ke Tammikuu 25. 0:56:22 2006. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Viesti Kirjoittaja Jallu » Ti Tammikuu 24. 23:11:13 2006

Tulisko sinulle mieleen, että tuossa dynossa tehoa voi hävitä muuallekin kuin voimansiirtoon? Ajatellaan ennen kuin kirjoitetaan. Luepas se päivänen teksti vielä pariin kertaan.

Fullspeed
Viestit: 787
Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Fullspeed » Ti Tammikuu 24. 23:23:09 2006

Valaise mua
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Viesti Kirjoittaja paperman » Ke Tammikuu 25. 17:49:40 2006

Sehän nyt on päivänselvä asia, että voimansiirto syö tehoa. Kuinka paljon, riippuu sitten jo monesta asiasta? Esim. suorahampaisessa välitetyssä askissa tehohävikki reilusti pienempi vrt. vakiolaatikkoon! Tosin huomattavasti äänekkäämpi. Ja toisekseen en ole vielä kertaakaan nähnyt, että penkitettävää autoa EI olisi sidottu taljalla kiinni? :roll: Ja mun järkeilyn mukaan esimerkiksi kontin yli vedetään liina ja painatetaan renkaita rulliin, niin ei se tehoa syö. Vai onko auto soralla tehokkaampi kuin asfaltilla?
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

Fullspeed
Viestit: 787
Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Fullspeed » Ke Tammikuu 25. 19:11:37 2006

paperman kirjoitti:Sehän nyt on päivänselvä asia, että voimansiirto syö tehoa. Kuinka paljon, riippuu sitten jo monesta asiasta? Esim. suorahampaisessa välitetyssä askissa tehohävikki reilusti pienempi vrt. vakiolaatikkoon! Tosin huomattavasti äänekkäämpi. Ja toisekseen en ole vielä kertaakaan nähnyt, että penkitettävää autoa EI olisi sidottu taljalla kiinni? :roll: Ja mun järkeilyn mukaan esimerkiksi kontin yli vedetään liina ja painatetaan renkaita rulliin, niin ei se tehoa syö. Vai onko auto soralla tehokkaampi kuin asfaltilla?
Jos nyt jeesustellaan, niin sitä enemmän renkaisiin häviää tehoa, mitä enemmän niitä kuormitetaan. Ja sitä sanotaan vierimisvastukseksi, niitähän ne nuissa rangastesteissäkin nykyään mittailee. Se on taitanu silläkin saralla kehitys kehittyä esim. sitten 70-luvun. :D
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Viesti Kirjoittaja paperman » To Tammikuu 26. 15:47:34 2006

No joo voihan siihen hävitäkkin! Mutta koitappa pitää sitä oikeasti tehokasta autoa rullilla ilman sitomista. Mutta suurin syöppö se voimansiirto kuiteskin on. Testailkoon Tuulilasi mitä tahansa!
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

Fullspeed
Viestit: 787
Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Fullspeed » To Tammikuu 26. 19:51:08 2006

Näinhän se on
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90

Vastaa Viestiin