Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
ohc
- Viestit: 1321
- Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
- Paikkakunta: Lapua
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja ohc » Ti Tammikuu 24. 17:34:42 2006
DJ_Anza kirjoitti:ohc kirjoitti:Fullspeed kirjoitti:Sitten alkaa tulla lisää varsinkin renkaista kun pitää sitoa penkkiin. Riippuu tietysti aika paljo ajoneuvosta ja renkaista ja ja ja ja, mutta penkissä sitä saa tietty aika paljo mulkattua just sitomisella. Ainaki ite miettisin käsi päässä keinoja tommosten häviöitten poistoon

Riippuu missä penkittää. Lapualla ei penkissä ainakaan renkaat luista

Tai sitten siellä lapualla on vaan pikkasen nuhasempia kulkineita
Veikkaisin kyllä että mkI/II escot rupee suddailemaan rullilla aika herkästi varsinkin ahdettuna ellei sitä peräpäätä köytä hieman kiinni.
No, ens kesänä sen toivottavasti tosta omasta näkee miten rullilla käyttäytyy.
Penkki on erilainen eli se ei ole rullilla. Renkaat irti ja sitten pyörännapoihin pultataan nivelakseleiden välityksellä penkki kiinni.
Ja mitä tuohon nuhaisuuteen tulee, niin onhan siellä erään klubilaisen cossusta penkitetty aika kunnioitettavia lukemia.

Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus
-
Fullspeed
- Viestit: 787
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
- Paikkakunta: Kajaani
Viesti
Kirjoittaja Fullspeed » Ti Tammikuu 24. 18:01:22 2006
Jallu kirjoitti:Ollaanpas sitä taas fiksuja
Teksti muokattu.
[asiaosuus]
En mielestäni viilannu pilkkua. Ihmettelin vaan ääneen tuota 20% häviötä matkalla moottorista tiehen.
[/asiaosuus]
[schaibaosuus]
Miten muuten sinun ajoneuvon tehohäviöt on mitattu jostain toisesta ajokista (pilknus)...
[/schaibaosuus]
Edit: erotettu asia ja lässytys
Viimeksi muokannut
Fullspeed, Ke Tammikuu 25. 0:56:22 2006. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90
-
Jallu
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6559
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
- Paikkakunta: Helsinki..... #54
Viesti
Kirjoittaja Jallu » Ti Tammikuu 24. 23:11:13 2006
Tulisko sinulle mieleen, että tuossa dynossa tehoa voi hävitä muuallekin kuin voimansiirtoon? Ajatellaan ennen kuin kirjoitetaan. Luepas se päivänen teksti vielä pariin kertaan.
-
Fullspeed
- Viestit: 787
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
- Paikkakunta: Kajaani
Viesti
Kirjoittaja Fullspeed » Ti Tammikuu 24. 23:23:09 2006
Valaise mua
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90
-
paperman
- Viestit: 1699
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
- Paikkakunta: Muikkukukko #496
Viesti
Kirjoittaja paperman » Ke Tammikuu 25. 17:49:40 2006
Sehän nyt on päivänselvä asia, että voimansiirto syö tehoa. Kuinka paljon, riippuu sitten jo monesta asiasta? Esim. suorahampaisessa välitetyssä askissa tehohävikki reilusti pienempi vrt. vakiolaatikkoon! Tosin huomattavasti äänekkäämpi. Ja toisekseen en ole vielä kertaakaan nähnyt, että penkitettävää autoa EI olisi sidottu taljalla kiinni?

Ja mun järkeilyn mukaan esimerkiksi kontin yli vedetään liina ja painatetaan renkaita rulliin, niin ei se tehoa syö. Vai onko auto soralla tehokkaampi kuin asfaltilla?
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com
Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)
Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!
-
Fullspeed
- Viestit: 787
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
- Paikkakunta: Kajaani
Viesti
Kirjoittaja Fullspeed » Ke Tammikuu 25. 19:11:37 2006
paperman kirjoitti:Sehän nyt on päivänselvä asia, että voimansiirto syö tehoa. Kuinka paljon, riippuu sitten jo monesta asiasta? Esim. suorahampaisessa välitetyssä askissa tehohävikki reilusti pienempi vrt. vakiolaatikkoon! Tosin huomattavasti äänekkäämpi. Ja toisekseen en ole vielä kertaakaan nähnyt, että penkitettävää autoa EI olisi sidottu taljalla kiinni?

Ja mun järkeilyn mukaan esimerkiksi kontin yli vedetään liina ja painatetaan renkaita rulliin, niin ei se tehoa syö. Vai onko auto soralla tehokkaampi kuin asfaltilla?
Jos nyt jeesustellaan, niin sitä enemmän renkaisiin häviää tehoa, mitä enemmän niitä kuormitetaan. Ja sitä sanotaan vierimisvastukseksi, niitähän ne nuissa rangastesteissäkin nykyään mittailee. Se on taitanu silläkin saralla kehitys kehittyä esim. sitten 70-luvun.

*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90
-
paperman
- Viestit: 1699
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
- Paikkakunta: Muikkukukko #496
Viesti
Kirjoittaja paperman » To Tammikuu 26. 15:47:34 2006
No joo voihan siihen hävitäkkin! Mutta koitappa pitää sitä oikeasti tehokasta autoa rullilla ilman sitomista. Mutta suurin syöppö se voimansiirto kuiteskin on. Testailkoon Tuulilasi mitä tahansa!
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com
Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)
Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!
-
Fullspeed
- Viestit: 787
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
- Paikkakunta: Kajaani
Viesti
Kirjoittaja Fullspeed » To Tammikuu 26. 19:51:08 2006
Näinhän se on
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90