Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
vaananen
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja vaananen » Ma Lokakuu 10. 9:42:24 2005
Terve!
nyt olisi aika saada se ekkerin takapaksin pohjan alla oleva hiekkalevy kiinni. Onpahan vain kierre sellainen ettei selvinnyt meikäläiselle, ilmiesesti ei M-kokoa. Mikähän tuo kierteen tunnus olisi, että saisi mutterit jostain ostettua.
Tietysti jos jollakulla nuo on ja niistä haluaa luopua, saapi tarjota
H
-
cossuton
- Viestit: 2335
- Liittynyt: Ke Elokuu 28. 10:13:20 2002
- Paikkakunta: Lohja
Viesti
Kirjoittaja cossuton » Ma Lokakuu 10. 10:47:46 2005
vaananen kirjoitti:Terve!
nyt olisi aika saada se ekkerin takapaksin pohjan alla oleva hiekkalevy kiinni. Onpahan vain kierre sellainen ettei selvinnyt meikäläiselle, ilmiesesti ei M-kokoa. Mikähän tuo kierteen tunnus olisi, että saisi mutterit jostain ostettua.
Tietysti jos jollakulla nuo on ja niistä haluaa luopua, saapi tarjota
H
Tuumakierteitä(?), muttereita kuulemma vaikea löytää, näin ainakin omassa mk1:ssä..
Jäsen #292
VW Golf GTI -18
MB SLK 320 -00
Ford Fiesta -19
-
vaananen
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja vaananen » Ma Lokakuu 10. 13:47:28 2005
Jees, nyt kun vielä saisi sen kierteen selville.....
Kierretulkillahan se, mutta kuka tulkkaisi sen?
H
-
Larppa
- Viestit: 63
- Liittynyt: Su Maaliskuu 20. 22:14:36 2005
- Paikkakunta: jkl
Viesti
Kirjoittaja Larppa » Ma Lokakuu 10. 20:43:45 2005
kato tulkilla kierteen nousu ja mittaa tönärillä halkaisija...mulla ainakin on taulukot mistä näkee mikä on mikäkin kierre.
-
jjs
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Viesti
Kirjoittaja jjs » Ma Lokakuu 10. 20:47:52 2005
3/8" UNC?
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
northwest
- Viestit: 1322
- Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
- Paikkakunta: Tampere
Viesti
Kirjoittaja northwest » Ma Lokakuu 10. 20:50:22 2005
Ja ruuveja+muttereita löytyy;
ruuvinet
Jäsen 403
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.
-
vaananen
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja vaananen » Ma Lokakuu 10. 22:59:10 2005
Ryömin auton alle ja näyttäisi olevan 1/4" UNC
Tilasin varmuudeksi myös 3/8 mutterit
Kiitos
H
-
TAp
- Viestit: 1438
- Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
- Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti
Kirjoittaja TAp » Ti Lokakuu 11. 8:36:57 2005
ymmärtääkseni kaikki Mk2 korin ruuvit ja kierteet on metrisiä,
kerrotko oliko tosiaan tuumakierre ?
-
vaananen
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja vaananen » Ti Lokakuu 11. 10:08:31 2005
Hmm.. tuo on -75 ja alkuperäinen. Olen törmännyt useassa kohdassa koria tuumaisiin kierteisiin. Noihin pohjan pultteihinkin yritin kierrellä millisiä muttereita, mutta heikolla menestyksellä.
Olisiko siirtymävaiheessa laitettu osaan koreja vanhoja tuumakierteitä hyllystä kuleksimasta.
H
-
TAp
- Viestit: 1438
- Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
- Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti
Kirjoittaja TAp » Ti Lokakuu 11. 10:56:50 2005
Oudolta kuulostaa, vaikka periaatteessa kai pohjapellit on samoja, ainakin tuolta taka, joten on voinu olla ylimenovaiheen juttuja.
Milläs pulteilla etupalkki ja vaihteiston kannatin on kiinni ?
-
vaananen
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja vaananen » Ti Lokakuu 11. 11:11:33 2005
Jaa-a, etupalkki on alkuperäisillä, joten en tiedä mitä ne on, vaihteiston kannakkeeseen muistaakseni vaihdoin milliset pultit, tosin tuo on muistikuva.
Tarkistelenpa tänään kun pääsen kotiin ja laitan sitten selvityksiä tänne.
H
-
raimo
- Viestit: 603
- Liittynyt: To Toukokuu 12. 23:56:54 2005
- Paikkakunta: Hyvinkää
Viesti
Kirjoittaja raimo » Ti Lokakuu 11. 14:29:23 2005
TAp kirjoitti:ymmärtääkseni kaikki Mk2 korin ruuvit ja kierteet on metrisiä,
kerrotko oliko tosiaan tuumakierre ?
Mulla ainakin on/oli valtaosa tuumaisia. Ja on saksassa tehty koppa.
Capri III -81 2.8S
Escort II -74
Taunus I -74 1.6-16V
-
jjs
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Viesti
Kirjoittaja jjs » Ti Lokakuu 11. 18:30:31 2005
Etupalkki ainakin on aina kiinni UNF:llä, vaihteisto taasen aina UNC:llä. Eipä paljon muita juttuja mk2:ssa olekaan UN -jengoilla; turvavöitä ei lasketa.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
northwest
- Viestit: 1322
- Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
- Paikkakunta: Tampere
Viesti
Kirjoittaja northwest » Ti Lokakuu 11. 18:56:26 2005
Kuinkas alatukivarren pultit ja lehtijousen pultit?,ainakin vanhassa kopassa tuumaisia,onko nekin muutettu myöhemmin?
Jäsen 403
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.
-
jjs
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Viesti
Kirjoittaja jjs » Ti Lokakuu 11. 21:14:28 2005
Hauska aihe

Pientä triviaalia...
Alatukivarren pultit taitaa tosiaan olla myös tuumaiset, samoin kuin ison tolpan kääntövarsien. Puhe siis -mk2-. Lehdissä taitaa olla mm:set.
Ja jos on brittiperä, murikan kiinnitysmutterit. Kentin koneessa noita riittää myös.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
_pexi
- Viestit: 474
- Liittynyt: Ke Toukokuu 28. 0:30:33 2003
- Paikkakunta: Ulvila
Viesti
Kirjoittaja _pexi » Ti Lokakuu 11. 23:01:08 2005
Alkuperäinen pakoputken taaimmainen kannake runkopalkissa on myös tuumasilla pulteilla.. Tai siis näin minun -78:ssa..

escort II -78
taunus III -82
fiesta xr2i zetec -91
-
TAp
- Viestit: 1438
- Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
- Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti
Kirjoittaja TAp » Ke Lokakuu 12. 8:59:29 2005
Niin, mää kanssa muistelin, ettei M10 pultti mee tukivarren holkista läpi.
Olisko koko pohjalevy, jousikorvien muutoksia lukuunottamatta, otettu Mk1:stä ???
-
Tinde
- Viestit: 710
- Liittynyt: Ma Helmikuu 4. 14:55:47 2002
- Paikkakunta: Vammala
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Tinde » Ke Lokakuu 12. 10:37:08 2005
Etupenkkien kiinnitysruuvit on tuumaiset. (muistaakseni)
-
raimo
- Viestit: 603
- Liittynyt: To Toukokuu 12. 23:56:54 2005
- Paikkakunta: Hyvinkää
Viesti
Kirjoittaja raimo » Ke Lokakuu 12. 14:56:36 2005
TAp kirjoitti:Olisko koko pohjalevy, jousikorvien muutoksia lukuunottamatta, otettu Mk1:stä ???
Ja onhan viimeisissä vanhakopissa myös tappi-lenkki takaiskarit.
Capri III -81 2.8S
Escort II -74
Taunus I -74 1.6-16V
-
jjs
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Viesti
Kirjoittaja jjs » Ke Lokakuu 12. 18:13:19 2005
Tinde kirjoitti:Etupenkkien kiinnitysruuvit on tuumaiset. (muistaakseni)
Taitaa olla M8 pienellä 10mm kannalla
TAp:
Tavallaan; väittävät että kun vanhanmalliset (68-73) takapohjapellit loppuivat, ottivat valmiiksi prässättyjä mk2 pohjapeltejä käyttöön (74).
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
Tinde
- Viestit: 710
- Liittynyt: Ma Helmikuu 4. 14:55:47 2002
- Paikkakunta: Vammala
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Tinde » Ke Lokakuu 12. 20:15:18 2005
jjs kirjoitti:Tinde kirjoitti:Etupenkkien kiinnitysruuvit on tuumaiset. (muistaakseni)
Taitaa olla M8 pienellä 10mm kannalla
Jaa, ihan muistelisin että mulla joskus jenka korkkas ja tein tilalle M8:n ja
että alunperin avainväli olisi 7/16". Täytyy tarkastaa huomenna

-
FOMOCO
- Viestit: 1276
- Liittynyt: To Tammikuu 2. 17:31:07 2003
- Paikkakunta: Ylikiiminki
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja FOMOCO » Ke Lokakuu 12. 21:23:54 2005
Tinde kirjoitti:jjs kirjoitti:Tinde kirjoitti:Etupenkkien kiinnitysruuvit on tuumaiset. (muistaakseni)
Taitaa olla M8 pienellä 10mm kannalla
Jaa, ihan muistelisin että mulla joskus jenka korkkas ja tein tilalle M8:n ja
että alunperin avainväli olisi 7/16". Täytyy tarkastaa huomenna

vissiin 1/4"UNC 11mm kannalla, väännin kerran takimmaisiin reikiin m6 kierteet ja pyöritin alapuolelta m6:set pinnapultiksi.
-
Escort Mk1-72 - Escort Mk2-76 - Escort Mk2-79 - Escort Mk2-79 - Escort Mk2 Gr.F -
Sierra 2.0 3d-86 (EX) - 2kpl Sierra 3d - Kawasaki KX250 -06 - Jäsen 412 -
-
jjs
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Viesti
Kirjoittaja jjs » Ke Lokakuu 12. 22:14:22 2005
Pannahinen! Näin tärkeästä vielä asiasta kun on kyse, ja tuli töpättyä

Onneksi paino oli sanalla -taitaa-. Eli omissa mk2:ssa ollut 6mm kierre penkeissä-lattiaan. Itse penkissä (-kiskoihin) on kai 7/16 kantainen pultti (11mm) jollain UNC -kierteellä.
Täytyy olla tarkempana...
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
vaananen
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja vaananen » Ti Lokakuu 25. 9:40:04 2005
Haa, viimeinkin tuli muttereita postissa, ja ne hiekkapellin mutterit ovat 1/4 UNC.
H
-
Arto65FB
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja Arto65FB » Ti Lokakuu 25. 14:13:17 2005
FOMOCO kirjoitti:vissiin 1/4"UNC 11mm kannalla, .
Jessus, että mä vihaan tollaisia pultteja ja mutskuja, kun joutuu pelaan 65 amerikan tuumien, 85 amerikan melkein metrien, 78 tiesminkä eurotuumien kanssa. Aina saa mitata kierrekammalla.
-
vaananen
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja vaananen » Ti Lokakuu 25. 14:39:29 2005
Joo nyttenkin yritin sitä millikierteistä ensin väkisin jenkoille, kammalla sitten mittasin ja tilasin erilaisia mutskuja, joista kokeilemalla sain sen oikean. Tosin foorumin heebot antoivat kyllä hyvin osviittaa mitä kannattaa kokeilla. Olin vielä maalannut kierteet, joten vaikeuskerroin kasvoi......
Enää tartten uudet suvikumit RS-vanteilleni, ja pilikka on valmis museokatsastukseen.
H
-
fomoco3
- Viestit: 2101
- Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
- Paikkakunta: Oulu
Viesti
Kirjoittaja fomoco3 » Ke Lokakuu 26. 18:31:47 2005
Mulla ainakin meni milliset mutterit suosiolla -72 escon pohjaan...
Projektit
"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"
-
vaananen
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja vaananen » Pe Lokakuu 28. 14:41:15 2005
Taitaapi jäädä selvittämättä arvoitus, kun kerran aikaisemmassa pelissä on millikierteet ja -75:ssa tuumaiset.
mystistä
H