O: V6 kytkimistä
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 1018
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
- Paikkakunta: Masku
O: V6 kytkimistä
essex+type9
Kun uusi vakiokytkin ei enää pidä niin mikä neuvoksi? Lähinnä ajattelin parempaa levyä vai meneekö myös paineasetelma uusiksi? Vakiolevyn tilalle kenties Jousitettu sintteri? Aina on plussaa jos toimii vakioasetelman kanssa ja halkaisija 241mm.
Kun uusi vakiokytkin ei enää pidä niin mikä neuvoksi? Lähinnä ajattelin parempaa levyä vai meneekö myös paineasetelma uusiksi? Vakiolevyn tilalle kenties Jousitettu sintteri? Aina on plussaa jos toimii vakioasetelman kanssa ja halkaisija 241mm.
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Mikä kytkin setti siinä on? Essexin vaiko Colognen? Eikö tuohon perus Colognen asetelmaan saa jo himpun ryhtiä vaihtamalla vaikka Cossu Sierran/Escortin levyn?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 1018
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
- Paikkakunta: Masku
Essexin kytkin on tuossa mulla (=sama mitä colognessa). Tuota Cossun levyä hiukan mietin itsekin, halkaisija taitaapi tosiaan olla niin liki sama että menee heittämällä. Riittääkö vakioasetelmassa jousipaine?
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Muistein kanssa jotain verranneeni numeroita ja sama oli. En muistanut varmaksi, nyt tiedän varmaksi.
Kovin tuolla briteissä kehuvat että vakio setti Cossu Escon levyllä on hyvä noihin 24v-hybrideihin.
Kovin tuolla briteissä kehuvat että vakio setti Cossu Escon levyllä on hyvä noihin 24v-hybrideihin.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Meneekö ihan bolt-on koko paska kaikkine hiluineen kutoseen?jouni kirjoitti:No miksei nyt sitä cossun asetelmaakin kannattaisi laittaa saman tien samalla vaivalla?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 1904
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
- Paikkakunta: Kuopio
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
-
- Viestit: 100
- Liittynyt: Ma Lokakuu 7. 20:37:28 2002
- Paikkakunta: Helsinki
Noin laskelmamielessä et kovin paljoa kostu pelkästä levyn vaihdosta. Sama jousipaine ja pinta-alakaan ei muutu joten parannusefekti rajoittuu kitkakertoimeen jolla ei ihmeitä tehdä.
Tietty kun vanhan kytkimenlouskun tilalle laittaa jonkun uuden se tuntuu kuskinpukilla joka tapauksessa paremmalta kuin vanha. Todellisuudessa momentinsiirtokyky on likipitäen sama kuin aiemminkin.
eli Mk=kitkakerroin*kitkapintojen lkm*jousipaine*kytkimen pinta-ala*tehollinen säde
Tietty kun vanhan kytkimenlouskun tilalle laittaa jonkun uuden se tuntuu kuskinpukilla joka tapauksessa paremmalta kuin vanha. Todellisuudessa momentinsiirtokyky on likipitäen sama kuin aiemminkin.
eli Mk=kitkakerroin*kitkapintojen lkm*jousipaine*kytkimen pinta-ala*tehollinen säde
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Ahaa... Jousipaine... Hmmm... Mutta sehän tarkoittaa raskaanpaa kytkinpoljinta, eikö? Eihän semmoinen tule kuuloonkaan. Ei varsinkaan Razorassilla...
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 1018
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
- Paikkakunta: Masku
Juu kamalaa. Toinen uusi vakiokytkin kahden vuoden sisään ja taas luistaa jos tekee showlähdön kakkosella. Laitan vaikka pitemmän polkimen jos ei papu riitä.
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
-
- Viestit: 710
- Liittynyt: Ma Helmikuu 4. 14:55:47 2002
- Paikkakunta: Vammala
- Viesti:
Muuten oikein, paitsi että pinta-ala ei vaikuta momentinsiirtokykyyn.poikelin kirjoitti:Noin laskelmamielessä et kovin paljoa kostu pelkästä levyn vaihdosta. Sama jousipaine ja pinta-alakaan ei muutu joten parannusefekti rajoittuu kitkakertoimeen jolla ei ihmeitä tehdä.
Tietty kun vanhan kytkimenlouskun tilalle laittaa jonkun uuden se tuntuu kuskinpukilla joka tapauksessa paremmalta kuin vanha. Todellisuudessa momentinsiirtokyky on likipitäen sama kuin aiemminkin.
eli Mk=kitkakerroin*kitkapintojen lkm*jousipaine*kytkimen pinta-ala*tehollinen säde
-
- Viestit: 710
- Liittynyt: Ma Helmikuu 4. 14:55:47 2002
- Paikkakunta: Vammala
- Viesti:
-
- Viestit: 100
- Liittynyt: Ma Lokakuu 7. 20:37:28 2002
- Paikkakunta: Helsinki
No kytkimessä on puristusjousia n kpl arvoltaan XX N/mm ja niiden vapaa pituus on xx mm ja puristusasemassa yy mm. näistä saa (xx-yy)*jousivakio*jousienlkm jousipaineen joka jaetaan koko kytkinpinta-alalle.
Siitä tulee se F joka puristaa itse kytkintä kokoon. lyhykäisemminhän tuo kaava on yleensä siten että F on annettu ja silloin menee
Mk=kitkakerroin*kitkapintojen lkm*F*tehollinen säde.
Oon aika syvällä tässä nyt ku tentti huomenna..hehee. tai jos oon väärässä ni oon kusessa. Nää laskut on vähän ku kommunismi, toimii ainakin paperilla.
Siitä tulee se F joka puristaa itse kytkintä kokoon. lyhykäisemminhän tuo kaava on yleensä siten että F on annettu ja silloin menee
Mk=kitkakerroin*kitkapintojen lkm*F*tehollinen säde.
Oon aika syvällä tässä nyt ku tentti huomenna..hehee. tai jos oon väärässä ni oon kusessa. Nää laskut on vähän ku kommunismi, toimii ainakin paperilla.
-
- Viestit: 710
- Liittynyt: Ma Helmikuu 4. 14:55:47 2002
- Paikkakunta: Vammala
- Viesti:
Jep jep, mutta huomaapas nyt että Mk kaavassa on nimenomaan F eli jousivoima, ei painetta. Laskeppa vaikka yksiköt.poikelin kirjoitti:No kytkimessä on puristusjousia n kpl arvoltaan XX N/mm ja niiden vapaa pituus on xx mm ja puristusasemassa yy mm. näistä saa (xx-yy)*jousivakio*jousienlkm jousipaineen joka jaetaan koko kytkinpinta-alalle.
Siitä tulee se F joka puristaa itse kytkintä kokoon. lyhykäisemminhän tuo kaava on yleensä siten että F on annettu ja silloin menee
Mk=kitkakerroin*kitkapintojen lkm*F*tehollinen säde.
Oon aika syvällä tässä nyt ku tentti huomenna..hehee. tai jos oon väärässä ni oon kusessa. Nää laskut on vähän ku kommunismi, toimii ainakin paperilla.
-
- Viestit: 710
- Liittynyt: Ma Helmikuu 4. 14:55:47 2002
- Paikkakunta: Vammala
- Viesti:
-
- Viestit: 710
- Liittynyt: Ma Helmikuu 4. 14:55:47 2002
- Paikkakunta: Vammala
- Viesti:
Siis kirjoitappa tämä auki.poikelin kirjoitti: eli Mk=kitkakerroin*kitkapintojen lkm*jousipaine*kytkimen pinta-ala*tehollinen säde
Mk = u * i * p * A * r eli tässä painekitkapinnalla on p = F / A ja sen kun sijoitat kaavaan A:t supistuu pois ja jäljelle jää:
Mk = u * i * F * r jossa F = jousenvoima, Newtoneita
-
- Viestit: 100
- Liittynyt: Ma Lokakuu 7. 20:37:28 2002
- Paikkakunta: Helsinki
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 1018
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
- Paikkakunta: Masku