Lisää triviaa- capri

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Lisää triviaa- capri

Viesti Kirjoittaja TAp » Ke Lokakuu 12. 9:03:55 2005

Nyt pari kysymystä capreja koskien.

1. onko kaikissa Capreissa (1,2,3) sama ratin kiinnitys, siis akselin uritus,
kuin mikä on Mk1 Escossa, eli 5/8"x36 ?

2. entäs nopeusmittarin vaijerin liityntä mittarin pohjaan, onko sama kaikissa, ja onko sama kuin escort Mk1 ?
(Burtonilla on caprin mittarivaijereita, jotka kävis pituudeltaan escorttiin)

poikelin
Viestit: 100
Liittynyt: Ma Lokakuu 7. 20:37:28 2002
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja poikelin » Ke Lokakuu 12. 9:08:14 2005

1. saamassani mkII ratissa on sama uritus ku mkI ('73)

2. mulla on yks uus vaijeri jossa luki escort. Kiinnitys näytti samalle ku Caprissa. Vaijeri tais olla himpun lyhyempi ku Caprissa.

raimo
Viestit: 603
Liittynyt: To Toukokuu 12. 23:56:54 2005
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja raimo » Ke Lokakuu 12. 14:52:22 2005

1.Myös mkIII sama uritus kuin mk1 escort.

2.Laitoin juuri Taunuksen vaijerin omaani. bolt-on.
Capri III -81 2.8S
Escort II -74
Taunus I -74 1.6-16V

isolaatta
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja isolaatta » Ke Lokakuu 12. 15:23:12 2005

Ainakin Mk1 Escon ja Mk1 Caprin mittarien pohjat on ihan identtiset, paitsi mittaritaulun lukemat tietenkin (180,200,220)

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ke Lokakuu 12. 18:07:37 2005

1. On kaikissa Capreissa sama kuin mk1 Escossa
2. Mittarivaijerin kiinnitys nopeusmittariin on sama kaikissa tuonikäisissä fordeissa.
* Caprin nopeusmittari käy escoon, mutta neulan "keskiö" on erinäköinen; Caprissa "rengas", Escossa "kartio" (GT/sport/RS/TC)
** Caprin RS-ratti (S ja GT -mallit) on hyvä aihio RS Escoon, vain jousto-osan suojamuovi täytyy lyhentää; onnistuu pikkuvaivalla.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

razorass
CRSC jäsen 2014
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja razorass » To Lokakuu 13. 1:03:20 2005

Sierran nopeusmittarin vaijeri on bolt on Caprin mittaristoon. Löytyy riittävästi pituutta. Mulla on paikallaan mk1:ssä, mk3:ssä ja oli edellisessä mk2:ssa. mk3:sta lukuunottamatta askina type 9. Laatikon pään kiinnitys on ollut sama kaikissa mulla olleissa askeissa, type9/mt75 iso/pieni 4v..
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..

Vastaa Viestiin