MK2 escoon cosworthia...
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 1413
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 5. 9:23:38 2002
MK2 escoon cosworthia...
Eli pitäis pikkuhiljaa lähtee sovittamaan tuota Cossun moottoria ja T5:sta tuonne välikopan keulille.
Kardaanitunneli on vaihdettu sierrasta joten lootan pitäisi mahtua heittämällä. WC-palkki koneen korvineen on.
Ensimmäinen ongelma mikä nyt tulee mieleen on öljypohja ja pumpun imuputki. Kannattaisiko lähteä muokkaamaan orkkispohjaa vai peltipohjaa. Entäpä RS2000 alupohja, jos semmoinen jostain löytyy?
Vai löytyykö joltain valmista?
Syyläri&flekti suosituksia (2wd cossun orkkikset on tallessa) ?
Ralliautossa oli aikoinaan ladan syyläri joka oli kyllä toimiva ainakin siinä.
Jarrutehostin varmaan heivattava ja bedal-box tilalle? Vai?
RS2K kardaania varmaan lyhennettävä?
Kuvia, vinkkejä ja ideoita otetaan vastaan.
Jos nyt ketä sattuu tuon paskan kyhääminen kiinostamaan ni jonkinmoista rojektipäiväkirjaa koitan pitää:
http://anders.vuodatus.net/
Kardaanitunneli on vaihdettu sierrasta joten lootan pitäisi mahtua heittämällä. WC-palkki koneen korvineen on.
Ensimmäinen ongelma mikä nyt tulee mieleen on öljypohja ja pumpun imuputki. Kannattaisiko lähteä muokkaamaan orkkispohjaa vai peltipohjaa. Entäpä RS2000 alupohja, jos semmoinen jostain löytyy?
Vai löytyykö joltain valmista?
Syyläri&flekti suosituksia (2wd cossun orkkikset on tallessa) ?
Ralliautossa oli aikoinaan ladan syyläri joka oli kyllä toimiva ainakin siinä.
Jarrutehostin varmaan heivattava ja bedal-box tilalle? Vai?
RS2K kardaania varmaan lyhennettävä?
Kuvia, vinkkejä ja ideoita otetaan vastaan.
Jos nyt ketä sattuu tuon paskan kyhääminen kiinostamaan ni jonkinmoista rojektipäiväkirjaa koitan pitää:
http://anders.vuodatus.net/
-
- Viestit: 837
- Liittynyt: Pe Helmikuu 22. 19:46:05 2002
- Paikkakunta: täällä jossain..
http://www.oldskoolford.co.uk/phpBB2/vi ... &start=240
tuolla muutama kuva muutetusta cossun öljypohjasta.
tuolla muutama kuva muutetusta cossun öljypohjasta.
-79 ford escort mk2 2.0T
-79 ascona b 2.x 16v turbo
-83 toyota corolla Gt coupe
-81 volvo 244 m50b25 powered by hx52pro.
-cortina mk3 cosworth.
-79 ascona b 2.x 16v turbo
-83 toyota corolla Gt coupe
-81 volvo 244 m50b25 powered by hx52pro.
-cortina mk3 cosworth.
-
- Viestit: 1322
- Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
- Paikkakunta: Tampere
Multa löytyy sitten ylimääräisenä 90mm lyhennetty rs-kardaani jos on sopivan lyhyt
,kun heittelet lootaa paikoilleen niin mittaa stefasta laippaan pituus niin näkee onko sopiva.
->ei tarvitse normi kartaania pilkkova.

->ei tarvitse normi kartaania pilkkova.
Jäsen 403
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.
-
- Viestit: 592
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002
Omassa on cossun vakio flektit, mutta ajattelin talvella hommata yhden isomman ohkasemman flektin. Mitä enemmän sinne saadaan jätettyä pituussuunnassa tilaa sen paksumpi cooleri sinne mahtuu.
Toi vakio syyläri paketti vie aika lailla tilaa ja on kokonaisuudessaankin aika leveä. Joku uudemman auton alumiini syyläri on aika toimiva ratkaisu.
Ilmeisesti se tehostaja ei sinne mahdu, mutta kun laittaa pedalbox:n ja sopivan pehmoset palat niin kyllä pysähtyy (lähes aina).

Ilmeisesti se tehostaja ei sinne mahdu, mutta kun laittaa pedalbox:n ja sopivan pehmoset palat niin kyllä pysähtyy (lähes aina).

#736
escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar
escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar
-
- Viestit: 148
- Liittynyt: Ma Tammikuu 27. 13:47:49 2003
Kuulostaa aika tutulta...
Öljypohja itsellä RHD-mallinen MK2 alupohja. Koska itsellä tallissa lojuu type9 laatikko niin alumiininen kytkinkoppa missä on kahden puolen startin ja kytkimen haarukan paikat ratkaisee kytkinongelman. Kytkinvaijeri löytyi mallia Transit 2/96-->, polkimen päästä säädettävä. Lähes järjestään automaattisäädöllä, ei oikein saa fiksusti pelaamaan. Vaijeri vähän pitkä, vaatii öljypohjan läpiviennin kohdalle holkin, jotta saadaan pituutta säädettyä sopivaksi. Sinulle, kun tulee T5 lodju, niin siitä en osaa sanoa, miten RHD-mallin pohjalla kytkin onnistuu. Englannin eBayssä on aina silloin tällöin myynnissä noita öljypohjia, sieltä kannattaa katsella.
Oma lattiapala on Mk1 Sierrasta, tosin pesussa vielä ja odottaa peltisepän hyppysiä mennäkseen paikalleen.
Pedalbox on tulossa itsellekin, viikonloppuna saa hypistellä livenä sellaista paikoilleen. Koska vaijerikytkinversiot olleet kuukausitolkulla Mk1 Escoon jälkitoimituksessa otin hydraulikytkimellä varustetun ja poistan siitä sylinterin ja vaihdan alkuperäisen, vaijerille tarkoitetun polkimen tilalle.
Omassa kombinaatiossa type9 ja iso-Atlas väliin pitäisi osua iso RS-kardaani suoraan. En ole vielä päässyt kokeilemaan, mutta laippa ja hammastus souivat kyllä kohdalleen, pituus jännittää vähän vielä.
Täytyypä vilkaista sivujasi. Lykkyä pyttyyn ja pitkää pinnaa!
Öljypohja itsellä RHD-mallinen MK2 alupohja. Koska itsellä tallissa lojuu type9 laatikko niin alumiininen kytkinkoppa missä on kahden puolen startin ja kytkimen haarukan paikat ratkaisee kytkinongelman. Kytkinvaijeri löytyi mallia Transit 2/96-->, polkimen päästä säädettävä. Lähes järjestään automaattisäädöllä, ei oikein saa fiksusti pelaamaan. Vaijeri vähän pitkä, vaatii öljypohjan läpiviennin kohdalle holkin, jotta saadaan pituutta säädettyä sopivaksi. Sinulle, kun tulee T5 lodju, niin siitä en osaa sanoa, miten RHD-mallin pohjalla kytkin onnistuu. Englannin eBayssä on aina silloin tällöin myynnissä noita öljypohjia, sieltä kannattaa katsella.
Oma lattiapala on Mk1 Sierrasta, tosin pesussa vielä ja odottaa peltisepän hyppysiä mennäkseen paikalleen.
Pedalbox on tulossa itsellekin, viikonloppuna saa hypistellä livenä sellaista paikoilleen. Koska vaijerikytkinversiot olleet kuukausitolkulla Mk1 Escoon jälkitoimituksessa otin hydraulikytkimellä varustetun ja poistan siitä sylinterin ja vaihdan alkuperäisen, vaijerille tarkoitetun polkimen tilalle.
Omassa kombinaatiossa type9 ja iso-Atlas väliin pitäisi osua iso RS-kardaani suoraan. En ole vielä päässyt kokeilemaan, mutta laippa ja hammastus souivat kyllä kohdalleen, pituus jännittää vähän vielä.
Täytyypä vilkaista sivujasi. Lykkyä pyttyyn ja pitkää pinnaa!
-
- Viestit: 4653
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 10:11:10 2001
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 3621
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
-
- Viestit: 2767
- Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003
Passaa suoraan ilman lyhentelyjä, jos kone on alkuperäisellä kohdalla.Remppa kirjoitti: Omassa kombinaatiossa type9 ja iso-Atlas väliin pitäisi osua iso RS-kardaani suoraan. En ole vielä päässyt kokeilemaan, mutta laippa ja hammastus souivat kyllä kohdalleen, pituus jännittää vähän vielä.
..sehän on sama, kuin jos laittaa NORMAALIN OHC:n keulille.

-
- Viestit: 275
- Liittynyt: To Marraskuu 28. 13:34:33 2002
- Paikkakunta: Laihia
-
- Viestit: 1413
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 5. 9:23:38 2002
http://maxy.kameli.org/ande/Escort/IMG_ ... Large).jpgSierraxr4x4 kirjoitti:olisko teillä kuvia tosta kardaanitunnelista joka on vaihdettu sierrasta? tietäis vaan mihkä asti se kannattaa vaihtaa... suunitelmissa olisis alkaa tinaamaan
http://maxy.kameli.org/ande/Escort/IMG_ ... Large).jpg
http://maxy.kameli.org/ande/Escort/IMG_ ... Large).jpg
http://maxy.kameli.org/ande/Escort/IMG_ ... Large).jpg
Tommoiselta tuo oma näyttää... Muutos ilmeisesti Cosesc:in käsialaa.
Tuo orkkis öljypohjasta muokattu näyttää vallan hyvälle. Josko sitä saisi omaan kans. Näiköhän sitä ehtis ennen pakkasia mallailemaan.
-
- Viestit: 275
- Liittynyt: To Marraskuu 28. 13:34:33 2002
- Paikkakunta: Laihia
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Hardy Spicer tekee myös noita kardaani hommia ja on todella pätevä pulju..Ilkka_H kirjoitti:Kometti tosiaan tekee , mutta varautukaa noin tupla-kolminkertaisiin toimitusaikoihin mitä lupaavat.
nimim. Kolmen lyhennyksen kokemuksella.
http://www.hardyspicer.fi/index.html
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- Viestit: 1602
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
- Paikkakunta: Raswajokilaakso
Pikku vinkkejä:
- Kardaanitunnelin muutos (AndeRS:n auton tunneli on mun tekemä)
- polkimet tehtävä uusiksi koska kaasupoljin ei sovi kardaanitunnelin ja rattiputken väliin
- pedal box (tehostinta ei saa sopimaan)
- keulasta leikattava peltiä pois että syylari ja cooleri sopivat
- pakoputkelle kannattaa tehdä tilaa rintapeltiin ja lattiaan
- world cup palkki
- etupalkin kiinnitys kannattaa muuttaa ettei irtoa (hmm.. mistäkö tiedän.
)
- käytettäessä 2wd pakosarjaa kannattaa tehdä lämpösuoja world cup palkin moottorin kumityynyä varten ettei sula
- käytettäessä 2wd pakosarjaa konehuoneen oikealle sivulle jää todella vähän tilaa= maalit palaa
- starttimoottori ei välttämättä sovi paikalleen käytettäessä T5 laatikkoa, solenoidi ottaa kiinni rattiakseliin, aikanaan ratkaisin ongelman laittamalla normi OHC välitetyn startin johon muutettiin pulttijako ja välilaipalla käännettiin solenoidi alaspäin (onnistuu koska startin "pääty" on pitempi kuin cossun
- öljypohjan saa tehtyä hyvin 2wd cossun pohjasta, sivulle kannattaa tehdä laajennukset koska "sumpun" etuosasta joutuu leikkaamaan tavaraa pois
- öljypumpun imuputken joutuu jatkamaan, omaan sahasin jatkon taunuksen imuputkesta jonka juotatin sitten cossun imuputkeen jäähdytinhuollossa jossa pystyvät tarkastamaan ettei ole vuotoja saumakohdassa
- taka- akselin tuentaan ja iskunvaimennukseen kannattaa panostaa että takapäässä olisi edes vähän pitoa ja kaikki kestäisi läjässä= 4-link
- tässä hiukan alkuun...
- Kardaanitunnelin muutos (AndeRS:n auton tunneli on mun tekemä)
- polkimet tehtävä uusiksi koska kaasupoljin ei sovi kardaanitunnelin ja rattiputken väliin
- pedal box (tehostinta ei saa sopimaan)
- keulasta leikattava peltiä pois että syylari ja cooleri sopivat
- pakoputkelle kannattaa tehdä tilaa rintapeltiin ja lattiaan
- world cup palkki
- etupalkin kiinnitys kannattaa muuttaa ettei irtoa (hmm.. mistäkö tiedän.


- käytettäessä 2wd pakosarjaa kannattaa tehdä lämpösuoja world cup palkin moottorin kumityynyä varten ettei sula
- käytettäessä 2wd pakosarjaa konehuoneen oikealle sivulle jää todella vähän tilaa= maalit palaa
- starttimoottori ei välttämättä sovi paikalleen käytettäessä T5 laatikkoa, solenoidi ottaa kiinni rattiakseliin, aikanaan ratkaisin ongelman laittamalla normi OHC välitetyn startin johon muutettiin pulttijako ja välilaipalla käännettiin solenoidi alaspäin (onnistuu koska startin "pääty" on pitempi kuin cossun
- öljypohjan saa tehtyä hyvin 2wd cossun pohjasta, sivulle kannattaa tehdä laajennukset koska "sumpun" etuosasta joutuu leikkaamaan tavaraa pois
- öljypumpun imuputken joutuu jatkamaan, omaan sahasin jatkon taunuksen imuputkesta jonka juotatin sitten cossun imuputkeen jäähdytinhuollossa jossa pystyvät tarkastamaan ettei ole vuotoja saumakohdassa
- taka- akselin tuentaan ja iskunvaimennukseen kannattaa panostaa että takapäässä olisi edes vähän pitoa ja kaikki kestäisi läjässä= 4-link
- tässä hiukan alkuun...
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84
"KAIKEN SAA RIKKI"
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84
"KAIKEN SAA RIKKI"
-
- Viestit: 2767
- Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003
Helppo homma.Cosesc kirjoitti:Pikku vinkkejä:
- Kardaanitunnelin muutos (AndeRS:n auton tunneli on mun tekemä)
- polkimet tehtävä uusiksi koska kaasupoljin ei sovi kardaanitunnelin ja rattiputken väliin
- pedal box (tehostinta ei saa sopimaan)
- keulasta leikattava peltiä pois että syylari ja cooleri sopivat
- pakoputkelle kannattaa tehdä tilaa rintapeltiin ja lattiaan
- world cup palkki
- etupalkin kiinnitys kannattaa muuttaa ettei irtoa (hmm.. mistäkö tiedän.![]()
)
- käytettäessä 2wd pakosarjaa kannattaa tehdä lämpösuoja world cup palkin moottorin kumityynyä varten ettei sula
- käytettäessä 2wd pakosarjaa konehuoneen oikealle sivulle jää todella vähän tilaa= maalit palaa
- starttimoottori ei välttämättä sovi paikalleen käytettäessä T5 laatikkoa, solenoidi ottaa kiinni rattiakseliin, aikanaan ratkaisin ongelman laittamalla normi OHC välitetyn startin johon muutettiin pulttijako ja välilaipalla käännettiin solenoidi alaspäin (onnistuu koska startin "pääty" on pitempi kuin cossun
- öljypohjan saa tehtyä hyvin 2wd cossun pohjasta, sivulle kannattaa tehdä laajennukset koska "sumpun" etuosasta joutuu leikkaamaan tavaraa pois
- öljypumpun imuputken joutuu jatkamaan, omaan sahasin jatkon taunuksen imuputkesta jonka juotatin sitten cossun imuputkeen jäähdytinhuollossa jossa pystyvät tarkastamaan ettei ole vuotoja saumakohdassa
- taka- akselin tuentaan ja iskunvaimennukseen kannattaa panostaa että takapäässä olisi edes vähän pitoa ja kaikki kestäisi läjässä= 4-link
- tässä hiukan alkuun...

..ja kaikki tuo vain sen 4-venttiilikannen takia.

No joutuuhan osan noista muutoksista tekemään vaikka laittais 2.0 OHC:n ja type-9:n
-
- Ylläpitäjä
Kyllä sen tehostimen sinne saa, tosin aika ahdasta onCosesc kirjoitti:Pikku vinkkejä:
- pedal box (tehostinta ei saa sopimaan)
Pedalbox tulee vaihtumaan omaankin.
-
- Viestit: 4915
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
- Paikkakunta: Suomussalmi
-
- Viestit: 837
- Liittynyt: Pe Helmikuu 22. 19:46:05 2002
- Paikkakunta: täällä jossain..