Reaktiotangot
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 1699
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
- Paikkakunta: Muikkukukko #496
Reaktiotangot
Hyödyt/haitat verrattuna normaaliin kallistuksenvakaajaan nähden? Tuli hommattua tuollaiset eteen, kun halvalla sain. Lisäksi laitan säädettävät alatukivarret. Nykyisellään asfalttisprinteissä tahtoo puskea jonkun verran! Suurin syy siihen on varmaankin tuon Toyotan akselin tuoma lisä raideväliin takana? Vapaasti kommentteja ja mielipiteitä!
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com
Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)
Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com
Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)
Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!
-
- Viestit: 1322
- Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
- Paikkakunta: Tampere
-
- Viestit: 1699
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
- Paikkakunta: Muikkukukko #496
Mutta muuttuiko auton ajettavuus muuten mitenkään? Tuohan on hyvä, jos puskemisen sais vähemmäksi.northwest kirjoitti:Ainakin itsellä väheni käsijarrulla avittaminen risteyksissä,joten ilmeisesti puskemistaipumus väheni
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com
Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)
Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com
Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)
Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!
-
- Viestit: 1322
- Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
- Paikkakunta: Tampere
Kyllä käytös omasta mielestä on nyt rauhallisempi(vertailu on hieman hankalaa kun eskortti oli vakaajalla ja nyt fiesta ilman,alusta on kyllä muutoin aivan sama),ja noilla tangoilla saa pyörän liikkeen (mm aurauksen muuttuminen) paremmaksi jouston aikana.
Jäsen 403
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.
-
- Viestit: 1001
- Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
- Paikkakunta: Raahe
- Viesti:
Puskemista noilla todellakin saa vähemmäksi koska renkaita saa helposti siirrettyä eteenpäin noilla.toinen hyvä ominaisuus on että tukee huomattavasti paremmin tukivartta edestäpäin tulevilta voimilta kuin vakaaja, rallissa useasti saattaa osua esim kiveen kanttareeseen yms.
Turboukkona yrityksessä https://thturboservice.fi/
-
- Ylläpitäjä
Puskemista ei vähennä reaktiotangot vaan etuvakaajan poistaminen. Mutta niinhän tekisi takavakaajan lisääminen tai paksuntaminenkin. Eikös vakaajat ole juuri yli- ja aliohjaavuuden säätämistä varten?
Miten etupyörien siirtäminen eteenpäin (eli casterin lisääminen?) vaikuttaa puskemiseen?
MacPhersonissa tarvitaan kuitenkin jonkunlaista kallistelun estoa, koska siinä ei tule negatiivista camber-muutosta sisäänjoustossa. Jousien tymäköittäminen auttaa tietysti asvalttiautossa ja/tai sitten ajetaan jollain -4 asteen camberilla.
Miten etupyörien siirtäminen eteenpäin (eli casterin lisääminen?) vaikuttaa puskemiseen?
MacPhersonissa tarvitaan kuitenkin jonkunlaista kallistelun estoa, koska siinä ei tule negatiivista camber-muutosta sisäänjoustossa. Jousien tymäköittäminen auttaa tietysti asvalttiautossa ja/tai sitten ajetaan jollain -4 asteen camberilla.