Cosworthin pääsylinteri/tehostin Mk1 Escoon

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

Remppa
Viestit: 148
Liittynyt: Ma Tammikuu 27. 13:47:49 2003

Cosworthin pääsylinteri/tehostin Mk1 Escoon

Viesti Kirjoittaja Remppa » Ma Kesäkuu 13. 8:34:56 2005

Otsikon mukainen ajatus on käynyt mielessä. Nyt kaivataan lisää tietoa em. laitteen sovittamisesta muuhun autoon kuin Cosworthiin. Jarrujen koko Escortissa vastaa lähes millilleen Cosworthin jarruja, joten pääsylinter olisi hyvin lähelle oikein mitoitettu mäntien pinta-alan mukaan. Tarve syntyy ko. häkkyrälle siitä, että aiemmin alkuperäisen tehostajan kohdalla majailee nykyisin ruiskuhässäkät, joten tämä paketti olisi saatava lähemmäs rintapeltiä.

Mekaanisesti en ole Cosworthin tehostin/pääsylinteripakettia paikalleen vielä sovittanut, mutta ajatukset pyörivät enemmänkin tämän painekytkimen ja järjestelmän sähköistyksen ympärillä. Miten saada ABS-toiminnoilla varustettu osa toimimaan vanhemmassa autossa ongelmitta ja mitä pitää ottaa huomioon? Kuinka paljon tarvitsee Cosworthin johtosarjasta osia, jotta sen saa toimimaan muussa autossa? Tämänlaista tietoa nyt kaivataan. Kaikki, jotka jotain aiheesta ymmärtävät tai ovat peräti konversion tehneet, niin kommentit ja tiedot aiheesta otetaan ilolla vastaan.

Koitin haulla etsiä forumin topicceja lävitse, mutta huonoin tuloksin.

Remppa
Viestit: 148
Liittynyt: Ma Tammikuu 27. 13:47:49 2003

Viesti Kirjoittaja Remppa » Pe Elokuu 5. 15:17:12 2005

Itse itseäni opastaen:

Ei mahdu Cossun pääsylinteri/tehostinpaketti tuon koneen ja ruiskun kanssa, menee PedalBoxin ostoksi...

dudek
Viestit: 215
Liittynyt: To Helmikuu 7. 17:00:26 2002
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja dudek » Pe Elokuu 5. 15:52:04 2005

En tiedä kuinkan paljon tuo sun ruiskuhässäkkä vie tilaa, mutta itse raivasin tilaa ruiskulle lyhentämällä tuota tehostintankoa noin 5-6cm sekä hitsasin kiinnikkeet uuteen kohtaa hieman ylemmäs ja isonsin reikää rintapellissä, jotta tanko polkimelta mahtuu alemmas. Samalla käänsin koko hässäkän melkein vaakatasoon, jolloin tosin joutuu siirtämään öljynsuodattimen toiseen paikkaan, mutta sekin onnistuu valmiilla motecin palikoilla. Hyvin toimii näin.
Itse henkilökohtaisesti en ottaisi jarrutehostinta pois käytöstä ihan vaan mukavuussyistä.

Jäsen #245
Turbo-Escort -74
Focus ST

fomoco3
Viestit: 2101
Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja fomoco3 » Su Elokuu 7. 13:29:13 2005

dudek kirjoitti:En tiedä kuinkan paljon tuo sun ruiskuhässäkkä vie tilaa, mutta itse raivasin tilaa ruiskulle lyhentämällä tuota tehostintankoa noin 5-6cm sekä hitsasin kiinnikkeet uuteen kohtaa hieman ylemmäs ja isonsin reikää rintapellissä, jotta tanko polkimelta mahtuu alemmas. Samalla käänsin koko hässäkän melkein vaakatasoon, jolloin tosin joutuu siirtämään öljynsuodattimen toiseen paikkaan, mutta sekin onnistuu valmiilla motecin palikoilla. Hyvin toimii näin.
Itse henkilökohtaisesti en ottaisi jarrutehostinta pois käytöstä ihan vaan mukavuussyistä.
Minulla juuri samalla tavalla paitsi että käänsi pakettia myös sisälokariin päin ja tei siihen upotuksen,toimii...
ja kun hommaa vähän lyhyemmän suodattimen niin käy sekin...
Projektit

"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"

Vastaa Viestiin