Fiesta MK I ja MK II
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 61
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 5. 15:52:18 2002
Fiesta MK I ja MK II
Sopiko kakkosmallin etutolpat ykköseen vai ei? Muistan jostain lukeneeni että sopii, mut madaltas tuuman verran tai enemmän..Ykköskoppaseen kun hyvät iskarit ja jouset tuntuu olevan aika vähissä, jos ei mitään älyttömän kalliita säädettäviä osta...
-
- Viestit: 787
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
- Paikkakunta: Kajaani
Sopii ne. Jostain olen itsekkin kuullut että mk2 jousilautaset olis alempana, eli madaltas mk1:stä, mutta tähänastisten näköhavaintojen perusteella ei voi sanoa juuta eikä jaata, kun kaikki mk1/mk2 iskarit ovat olleet samanlaisia lukuunottamatta jarruletkun korvaa mk2 mallisissa.
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90
Sierra Cosworth 4x4 ´90
-
- Viestit: 674
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 19:08:31 2001
- Paikkakunta: Akaa
Sopii. Erot mk1 ja mk2 tolpassa: jarruletkun kiinnityskorvake erilainen.
Muistaakseni pituudessakin oli jotain pientä eroa kun aikoinaan vertailin (saattoi olla normi iskari vs. spax, en muista enää).
Yläpään kiinnitys poikkeaa mk1 ja mk2 malleissa ja niitä ei voi vaihtaa ristiin kun on erilainen kiinnitystapa
tuossa mun autossa (ks. alhaalta) on mk2 malliin tarkoitettu alustasarja Spax.
Muistaakseni pituudessakin oli jotain pientä eroa kun aikoinaan vertailin (saattoi olla normi iskari vs. spax, en muista enää).
Yläpään kiinnitys poikkeaa mk1 ja mk2 malleissa ja niitä ei voi vaihtaa ristiin kun on erilainen kiinnitystapa
tuossa mun autossa (ks. alhaalta) on mk2 malliin tarkoitettu alustasarja Spax.
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 1340
- Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
- Viesti:
Hmm.. Et halua madaltaa autoa mutta silti haluat käyttää mk2 tolppia? Saahan Mk1 vakio-osia sentään vielä. Mk2:n etuiskarissa on jousilautanen palttiarallaa 20 milliä alempana kuin Mk1:ssä, joten Mk1 jousia käytettäessä keula laskee sen saman ~20 milliä vrt Mk1:n omiin iskareihin.
Ja sitten mutua: Jos laitat Mk2 jouset - vakiot, madallusjousista puhumattakaan - ja Mk2 iskarit, keula tulee siltikin olemaan alkuperäistä Mk1 asentoa matalampana.
Jokunen vuosi sitten noiden kanssa pelasin, oli Mk1 iskaria ja vakiojousta, Mk2 iskaria, vakiojousta ja XR2 jousta ja kaikkia noiden sekoituksia mutta ei siitä oikein tyytyttävää tullut.
Rallyracesta se toimivin ratkaisu sitten löytyi.
Ja sitten mutua: Jos laitat Mk2 jouset - vakiot, madallusjousista puhumattakaan - ja Mk2 iskarit, keula tulee siltikin olemaan alkuperäistä Mk1 asentoa matalampana.
Jokunen vuosi sitten noiden kanssa pelasin, oli Mk1 iskaria ja vakiojousta, Mk2 iskaria, vakiojousta ja XR2 jousta ja kaikkia noiden sekoituksia mutta ei siitä oikein tyytyttävää tullut.
Rallyracesta se toimivin ratkaisu sitten löytyi.
Fiesta 76-03, 1.0-1.8, Focus '06, Niva, LJ70 ja paljon muuta @ wonk.sytes.net/76s/
-
- Viestit: 1340
- Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
- Viesti:
No minäpä otan huomenna kuvan jos meillä on töissä vielä molempia. Mk1:n iskarit kun ei ole enää kovinkaan hittikamaa niin voi olla että on poistunut varastovalikoimasta.
Fiesta 76-03, 1.0-1.8, Focus '06, Niva, LJ70 ja paljon muuta @ wonk.sytes.net/76s/
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 1340
- Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
- Viesti:
Fiesta 76-03, 1.0-1.8, Focus '06, Niva, LJ70 ja paljon muuta @ wonk.sytes.net/76s/