Fiesta MK I ja MK II

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

Geronimo
Viestit: 61
Liittynyt: Ti Maaliskuu 5. 15:52:18 2002

Fiesta MK I ja MK II

Viesti Kirjoittaja Geronimo » Ti Heinäkuu 12. 1:08:42 2005

Sopiko kakkosmallin etutolpat ykköseen vai ei? Muistan jostain lukeneeni että sopii, mut madaltas tuuman verran tai enemmän..Ykköskoppaseen kun hyvät iskarit ja jouset tuntuu olevan aika vähissä, jos ei mitään älyttömän kalliita säädettäviä osta...

Fullspeed
Viestit: 787
Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Fullspeed » Ti Heinäkuu 12. 3:03:49 2005

Sopii ne. Jostain olen itsekkin kuullut että mk2 jousilautaset olis alempana, eli madaltas mk1:stä, mutta tähänastisten näköhavaintojen perusteella ei voi sanoa juuta eikä jaata, kun kaikki mk1/mk2 iskarit ovat olleet samanlaisia lukuunottamatta jarruletkun korvaa mk2 mallisissa.
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90

PasiL
Viestit: 674
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 19:08:31 2001
Paikkakunta: Akaa

Viesti Kirjoittaja PasiL » Ti Heinäkuu 12. 10:26:11 2005

Sopii. Erot mk1 ja mk2 tolpassa: jarruletkun kiinnityskorvake erilainen.

Muistaakseni pituudessakin oli jotain pientä eroa kun aikoinaan vertailin (saattoi olla normi iskari vs. spax, en muista enää).

Yläpään kiinnitys poikkeaa mk1 ja mk2 malleissa ja niitä ei voi vaihtaa ristiin kun on erilainen kiinnitystapa

tuossa mun autossa (ks. alhaalta) on mk2 malliin tarkoitettu alustasarja Spax.

Micky
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Micky » Ti Heinäkuu 12. 12:12:23 2005

tee sinne säädettävät kynätolpat niin saat jäykkyyksiä ja korkeutta säädeltyä...

Geronimo
Viestit: 61
Liittynyt: Ti Maaliskuu 5. 15:52:18 2002

Viesti Kirjoittaja Geronimo » Ti Heinäkuu 12. 12:18:05 2005

Mitäs tossa ylempänä just kirjotin...Ei ny viitti kymmenkertaistaa auton arvoa heti..Mistäs PasiL jouset hommasit? Spaxin sivuilla ei oo kun madallusjousia, madaltaa en halua autoa yhtään.

Krisse
Viestit: 1340
Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Krisse » Ti Heinäkuu 12. 18:50:56 2005

Hmm.. Et halua madaltaa autoa mutta silti haluat käyttää mk2 tolppia? Saahan Mk1 vakio-osia sentään vielä. Mk2:n etuiskarissa on jousilautanen palttiarallaa 20 milliä alempana kuin Mk1:ssä, joten Mk1 jousia käytettäessä keula laskee sen saman ~20 milliä vrt Mk1:n omiin iskareihin.

Ja sitten mutua: Jos laitat Mk2 jouset - vakiot, madallusjousista puhumattakaan - ja Mk2 iskarit, keula tulee siltikin olemaan alkuperäistä Mk1 asentoa matalampana.

Jokunen vuosi sitten noiden kanssa pelasin, oli Mk1 iskaria ja vakiojousta, Mk2 iskaria, vakiojousta ja XR2 jousta ja kaikkia noiden sekoituksia mutta ei siitä oikein tyytyttävää tullut.

Rallyracesta se toimivin ratkaisu sitten löytyi.
Fiesta 76-03, 1.0-1.8, Focus '06, Niva, LJ70 ja paljon muuta @ wonk.sytes.net/76s/

Fullspeed
Viestit: 787
Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Fullspeed » Ti Heinäkuu 12. 23:04:21 2005

Eikös just äsken sovittu että ne iskarit ovat samat lukuunottamatta sitä korvakkoa. Onko kukaan muu kuin Krisse nähny eri jousijalan korkeudella olevia iskareita??
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90

Krisse
Viestit: 1340
Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Krisse » To Heinäkuu 14. 0:18:02 2005

No minäpä otan huomenna kuvan jos meillä on töissä vielä molempia. Mk1:n iskarit kun ei ole enää kovinkaan hittikamaa niin voi olla että on poistunut varastovalikoimasta.
Fiesta 76-03, 1.0-1.8, Focus '06, Niva, LJ70 ja paljon muuta @ wonk.sytes.net/76s/

jive
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja jive » To Heinäkuu 14. 19:06:21 2005

motoneetista noita saa. Itellä on muistaakseni vain mk1 tolpat tallella niin ei voi ottaa kovin tarkasti kantaa. mk2 yläpään kiinnitys on muutunut ainakin kahdesti ja voi hyvin olla, että uudemman mallin yläpää, joka näyttää kovasti mk3 <-94 yläpäältä on erilainen ja matalampi.

Krisse
Viestit: 1340
Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Krisse » To Heinäkuu 14. 19:06:40 2005

Siinä niitä kuvia

Vasemmalla Monroe 11006, Fiesta 76-83

Oikealla Monroe 11061, Fiesta 83-89
Fiesta 76-03, 1.0-1.8, Focus '06, Niva, LJ70 ja paljon muuta @ wonk.sytes.net/76s/

Vastaa Viestiin