Tuplat MkI:een eskoon

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

kipe
Ylläpitäjä

Tuplat MkI:een eskoon

Viesti Kirjoittaja kipe » Pe Kesäkuu 17. 8:55:04 2005

En löytäny vastausta tuolta vanhoista keskusteluista...

Eli kumpia tuplia ootta käyttäny vaakoja/pystyjä MkI eskossa.
Tulevan talven puuhasteluja varten tässä oon liikenteessä.

Autossa on 1.6 OHC jota on piristetty (porattu n.94 mm männille, GT:n nokka ja isommat venat)

Mitkä imusarja,tuplat, imutorvet/putsarit tuohon saa mahtuun kun tuo tehostin on tuosa niin lähellä?

Kertokaa kokemuksista ja vääntäkää rautalangasta :roll:

raimo
Viestit: 603
Liittynyt: To Toukokuu 12. 23:56:54 2005
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja raimo » Pe Kesäkuu 17. 10:02:20 2005

Vaakaimut menee tosi lyhkäsellä imusarjalla (30mm) ja silloinkaan ei juuri ilmanputsareille jää tilaa. Fiksumpi vaihtoehto on pystyimut.
Capri III -81 2.8S
Escort II -74
Taunus I -74 1.6-16V

khakanen
CRSC jäsen 2016
Viestit: 58
Liittynyt: Ti Helmikuu 4. 11:13:46 2003
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja khakanen » Pe Kesäkuu 17. 15:42:57 2005

ohariin pysty, kenttiin vaaka. näin kai se menee..
-sälinkään moottorikerho-
Escort mk1 '73 "RS2000"+Yamaha-07+Suzuki-82

ohc
Viestit: 1321
Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ohc » Pe Kesäkuu 17. 15:59:26 2005

Välikoppaan laitoin just pystytuplat. Ne sopii nätisti paikalleen ilman mitään muutoksia konetilaan (ja sopii heittämällä myös mk1 escoon). Vaakatuplilla joutuu "kikkailemaan", eli joko laskemaan tehostimen alaspäin tai käyttämällä sitä erikois lyhyttä imusarjaa (ahdasta on jokatapauksessa).

Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus

Tinde
Viestit: 710
Liittynyt: Ma Helmikuu 4. 14:55:47 2002
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tinde » Pe Kesäkuu 17. 17:26:51 2005

ohc kirjoitti:Välikoppaan laitoin just pystytuplat. Ne sopii nätisti paikalleen ilman mitään muutoksia konetilaan (ja sopii heittämällä myös mk1 escoon). Vaakatuplilla joutuu "kikkailemaan", eli joko laskemaan tehostimen alaspäin tai käyttämällä sitä erikois lyhyttä imusarjaa (ahdasta on jokatapauksessa).
Tai voi laittaa pedalbox:n.

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » Pe Kesäkuu 17. 18:42:28 2005

Tinde kirjoitti: Tai voi laittaa pedalbox:n.
Mutta ei, jos teet katuautoa..
Tehostinta voit kääntää alaspäin ja samalla siirtää lokasuojaan päin, jos on "pakko" laittaa vaaka tuplat.
PYSTYT :wink:

_pexi
Viestit: 474
Liittynyt: Ke Toukokuu 28. 0:30:33 2003
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja _pexi » Pe Kesäkuu 17. 18:57:10 2005

Bootsi kirjoitti:
Tinde kirjoitti: Tai voi laittaa pedalbox:n.
Mutta ei, jos teet katuautoa..
Jaa miksei..?
escort II -78
taunus III -82
fiesta xr2i zetec -91

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » Pe Kesäkuu 17. 19:03:25 2005

Kysy AKE:lta. :wink:
Ne vaan ei tykkää.. :evil: :lol:

Tinde
Viestit: 710
Liittynyt: Ma Helmikuu 4. 14:55:47 2002
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tinde » Pe Kesäkuu 17. 20:42:13 2005

Bootsi kirjoitti:
Ne vaan ei tykkää.. :evil: :lol:
Oletko kysynyt?

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » Pe Kesäkuu 17. 20:55:27 2005

Tinde kirjoitti:
Bootsi kirjoitti:
Ne vaan ei tykkää.. :evil: :lol:
Oletko kysynyt?
Jep.. muuten olisin jo asentanut.
Nyt täytyy sirrellä alkuperäistä tehostinta, iS Sierran (efi)riuskun tieltä.

Tinde
Viestit: 710
Liittynyt: Ma Helmikuu 4. 14:55:47 2002
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tinde » Pe Kesäkuu 17. 21:05:57 2005

Bootsi kirjoitti:
Tinde kirjoitti:
Bootsi kirjoitti:
Ne vaan ei tykkää.. :evil: :lol:
Oletko kysynyt?
Jep..
AKE:sta vai konttorilta?

ohc
Viestit: 1321
Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ohc » Pe Kesäkuu 17. 21:06:10 2005

Bootsi kirjoitti:
Tinde kirjoitti:
Bootsi kirjoitti:
Ne vaan ei tykkää.. :evil: :lol:
Oletko kysynyt?
Jep.. muuten olisin jo asentanut.
Nyt täytyy sirrellä alkuperäistä tehostinta, iS Sierran (efi)riuskun tieltä.
Mitään sierran ruiskuja... tuplat vaan ja meno maistuu (ja bensa) ;)

Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » Pe Kesäkuu 17. 21:14:25 2005

ohc kirjoitti: Mitään sierran ruiskuja... tuplat vaan ja meno maistuu (ja bensa) ;)
Vakio kone, ei paljon "ponkase" noilla tuplillakaan. :oops:

kipe
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja kipe » Pe Kesäkuu 17. 22:39:45 2005

Kiitostapa taas poijat hyvästä keskustelusta :wink:

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » Pe Kesäkuu 17. 23:01:09 2005

Tinde kirjoitti:
Bootsi kirjoitti:
Tinde kirjoitti: Oletko kysynyt?
Jep..
AKE:sta vai konttorilta?
AKE:sta

raimo
Viestit: 603
Liittynyt: To Toukokuu 12. 23:56:54 2005
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja raimo » La Kesäkuu 18. 1:06:41 2005

Jaa. En ole koskaan tullut ajatelleeksikaan, ettei pedalboxia ei saisi laittaa. Miksei sitä saa laittaa? Tähän asti on saanu?
Capri III -81 2.8S
Escort II -74
Taunus I -74 1.6-16V

kipe
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja kipe » La Kesäkuu 18. 1:16:48 2005

Oottako käyttäneet noisssa pystytuplissa 25 mm imutorvet + sukat vai onko jotain parempia kun putsarit pitää kuite olla :roll:

northwest
Viestit: 1322
Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja northwest » La Kesäkuu 18. 8:30:36 2005

Älä laita ainakaan sukka-mallin putsareita :| ennemmin sellainen yhtenäinen samasta materiaalista tehty iso putsari :wink: ,niitä saa ´sokealla´pohjalla johon tekee itse reijät.
-sukat haittaa imutorven toimintaa.

Ps.Jos joku haluaa laittaa huoltoystävällisen(virranjakaja+muut rojut paremmin esillä :roll: ) pystykaasaripaketin kenttiin(riittää katukäytöön varmasti),niin mulla on erittäin siisti imusarja tuollaiseen 40mm tuplille.
Jäsen 403
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.

ohc
Viestit: 1321
Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ohc » La Kesäkuu 18. 13:20:35 2005

kipe kirjoitti:Oottako käyttäneet noisssa pystytuplissa 25 mm imutorvet + sukat vai onko jotain parempia kun putsarit pitää kuite olla :roll:
30mm torvet ja sukat on omassa tällähetkellä. En sitten tiedä millälailla noi sukat niissä nyt haittaisi imutorvien toimintaa. Ei ne ainakaan tehoihin vaikuta :)

Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus

northwest
Viestit: 1322
Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja northwest » La Kesäkuu 18. 18:45:35 2005

Imutorven reuna on sen mallinen että se tekee imun myös torven suunnassa.Jos sukka on lähes kiinni torven reunassa ei sivultapäin imua pääse syntymään.
Jäsen 403
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.

kipe
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja kipe » Ke Kesäkuu 29. 8:48:09 2005

Yövuoteella oon tässä mietiskelly että .... Mitenkä teen laitanko yhen yhtenäisen putsarin ja imutorvet vai putsari pelkästään ilman imutorvia?

Mitä hyötyä/haittaa niistä imutorvista on tuolla putsarin sisällä?
virtaako happi paremmin :roll:

heka
Viestit: 925
Liittynyt: Ma Kesäkuu 14. 23:40:19 2004
Paikkakunta: suomi

Viesti Kirjoittaja heka » Ke Kesäkuu 29. 12:45:16 2005

kipe kirjoitti:Yövuoteella oon tässä mietiskelly että .... Mitenkä teen laitanko yhen yhtenäisen putsarin ja imutorvet vai putsari pelkästään ilman imutorvia?

Mitä hyötyä/haittaa niistä imutorvista on tuolla putsarin sisällä?
virtaako happi paremmin :roll:
kiihdyttää ilman virtausta =enemmän ilmaa ja bensaa voidaan antaa lisää
#914
Bmw 320 m-sport e46 -04 käyttövessa
Taunus coupe 2.0 -74 datsun power (vaiheessa)
Toyota Corolla dx -81 orginal
Honda cb600f hornet -07

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » Ke Kesäkuu 29. 19:30:19 2005

heka kirjoitti:
kipe kirjoitti:Yövuoteella oon tässä mietiskelly että .... Mitenkä teen laitanko yhen yhtenäisen putsarin ja imutorvet vai putsari pelkästään ilman imutorvia?

Mitä hyötyä/haittaa niistä imutorvista on tuolla putsarin sisällä?
virtaako happi paremmin :roll:
kiihdyttää ilman virtausta =enemmän ilmaa ja bensaa voidaan antaa lisää
Kaasupohjassa revittäessä (jokkis) noista torvista ei olla huomattu mitään hyötyä.
Tyhjäkäyntiin ja alakierros vääntöön vaikuttaa. :wink:

northwest
Viestit: 1322
Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja northwest » Ke Kesäkuu 29. 20:30:57 2005

On niillä vaikutusta,etenkin niillä alueilla missä kadulla käytetään.Mitä pitempi torvi(ja kanava),sitä parempi alavääntö.Venttiililtä torven päähän n. 270mm pituutta on kuulemani mukaan sopiva lähtökohta.
-Kisapeleihin on kaverillani on säädettävät torvet penkitystä varten,saa penkissä haettua just kohdalleen.
Jäsen 403
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.

Vastaa Viestiin