Vielä tuplakaasareista...

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

ohc
Viestit: 1321
Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Vielä tuplakaasareista...

Viesti Kirjoittaja ohc » Pe Toukokuu 27. 19:04:30 2005

Niin pystyimu tuplista olisi kysymys (DRLA 40). Tarvitaanko noita kaasareita imusarjaan kiinnittäessä kaasarin ja imusarjan välissä olla joku erikoistiiviste? pakeliittilevy?

Entäs kiinnitys muuten, tarvitaanko värinäkumeja tai joustinprikkoja pystyimuihin? vaakatupliin ne vissiin ainakin on pakolliset...

Imutorvina tuossa on vaakaimujen torvet (DHLA), mutta ongelma on se että pystyimujen kurkku on hieman pienempi kuin imutorven kurkku, joten aiheutuuko tästä jotain hankaluuksia? (pitäisikö olla portaaton?)

Ja lopuksi olisi kysymys suuttimista. Miltä kuulostaa seuraavanlainen suutin variaatio viritettyyn 1.6ohc myllyyn:

Kurkku 30, Pääsuutin 155, Lisäilma 190, Tyhjäkäynti 46.

...Penkissähän tuo on joka tapauksessa säädettävä mutta tietäis vähän onko noi sinnepäinkään? Siinäpä oli taas kysymyksiä, mutta kun ei tuplien kanssa ole ennen pelannut niin vähän hataralla pohjalla on tieto tällähetkellä :)

Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus

ohc
Viestit: 1321
Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ohc » La Toukokuu 28. 9:38:35 2005

:shock: ..eikö kukaan ole koskaan pystyimuja asennellut?

Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » La Toukokuu 28. 11:23:47 2005

Lämmön siirtymistä kaasareihin imusarjasta se bakeliitti siellä välissä estää.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

PasiL
Viestit: 674
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 19:08:31 2001
Paikkakunta: Akaa

Viesti Kirjoittaja PasiL » Ma Toukokuu 30. 7:35:40 2005

Ei tarvitse kiinnityskeen joustinprikkoja, vertaa esim. vakiokaasuttimet. Bakeliittilevy väliin lämmön siirtymistä ehkäisemään.

Äkkiä ajatellen imutorvista kurkkuun tuleva "kynnys" ei haittaisi järkyttävän paljon ilman kulkua, kun on imupuolella :?

Itsellä vaihdettiin kurkuiksi 32mm:set, tuli yläpäähän pirteyttä lisää

ohc
Viestit: 1321
Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ohc » Ma Toukokuu 30. 17:23:30 2005

Selvä homma.. tilasin noi pakeliittilevyt vielä noihin kun niitä ei näyttänyt olevan.. kurkkuja pitää ihmetellä sitten uudestaan penkissä.

Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » Ma Toukokuu 30. 19:26:13 2005

Sisäkurkuiksi laittaisin ehkä 32mm ja jos koneessa on hyvin hengittävä/tehokkaasti toimiva kone,voivat nekin ehkä jäädä pieneksi. liian isot heikentää vääntöä ja alapään toimivuutta.

Pääsuuttimet ja muut selviää ajossa ja seosmittarilla. Mutta eiköhän noilla pääse alkuun.

Saamari kun en enää muista noista sen tarkemmin mutta siellä on sellaset kiihdytyspumpun suuttimet ,jotka vaikuttaa ajoon aika tavalla jos eivät ole sopivat.

Laitoin itselle aikoinaan pykälän pienemmät ja ei enää tukehtunu äkkiä kaasua survotessa vaan vastasi kaasuun nopeasti.

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » Pe Kesäkuu 3. 18:52:32 2005

Noita imutorvia laitellessa kannattaa sit mitata matka konepeltiin, ainakin 2.0 Mk1:ssä tuo väli on aika pieni. :?

Teemu.R
Viestit: 197
Liittynyt: Su Tammikuu 18. 16:15:53 2004
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja Teemu.R » Pe Kesäkuu 3. 19:14:04 2005

KtK kirjoitti:liian isot heikentää vääntöä ja alapään toimivuutta.
Eikai nyt sentään alapään toimintaan vaikuta? :roll: ..Sori oli asiaton kommentti, mut oli aivan pakko.. :lol:
Pappamallin Tiisseli Monteo
Audi A4 1,8Tq -01
#858

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » Pe Kesäkuu 3. 19:26:09 2005

Bootsi kirjoitti:Noita imutorvia laitellessa kannattaa sit mitata matka konepeltiin, ainakin 2.0 Mk1:ssä tuo väli on aika pieni. :?
25mm torvet on aika hyvät 8)

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » Pe Kesäkuu 3. 20:50:02 2005

Teemu.R kirjoitti:
KtK kirjoitti:liian isot heikentää vääntöä ja alapään toimivuutta.
Eikai nyt sentään alapään toimintaan vaikuta? :roll: ..Sori oli asiaton kommentti, mut oli aivan pakko.. :lol:

Ei ollenkaan asiaton ,jos kaataa soppaa isoon kurkkuun liian suurella tahdilla ja on sen jälkeen huonossa hapessa ,niin hyytyy kone kuin kone :D

ohc
Viestit: 1321
Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ohc » La Kesäkuu 4. 13:40:28 2005

Bootsi kirjoitti:Noita imutorvia laitellessa kannattaa sit mitata matka konepeltiin, ainakin 2.0 Mk1:ssä tuo väli on aika pieni. :?
30mm imutorvet kiinni ja vielä on reilusti tilaa.. tosin paljon pidempiä imutorvia siihen ei saa jos haluaa vielä putsaritkin pitää kiinni..

Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus

Vastaa Viestiin