5.5:1 enkku välitys ?
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 790
- Liittynyt: Ti Syyskuu 3. 10:40:17 2002
- Paikkakunta: Järvelä
5.5:1 enkku välitys ?
Onko moista välitystä olemassakaan britti akseliin?
Autoracingin tai Burton Powerin luetteloista ei moista löydy.
Onko tietoa voiko esim SF pyörä loihtia moisen vällärin?
(on muuten nykyään SSF-pyörä oy )
Autoracingin tai Burton Powerin luetteloista ei moista löydy.
Onko tietoa voiko esim SF pyörä loihtia moisen vällärin?
(on muuten nykyään SSF-pyörä oy )
Viimeksi muokannut Markus, Pe Toukokuu 27. 22:49:48 2005. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- Viestit: 1322
- Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
- Paikkakunta: Tampere
-
- Viestit: 790
- Liittynyt: Ti Syyskuu 3. 10:40:17 2002
- Paikkakunta: Järvelä
Mulla on nyt 5:3 ja tosiaan uusien asianhaarojen valossa kaipaisin hiukan tiehämpää välläriä. Ideana että Ahvenistolla pääsis kaikki suolenkin kurvit luukuttaa kolmosella ja että pääsuoralla jo ennen tornia ois vitonen silmässä. Mutta luulen että mulle taasen 5:83 ois jo turhan tiheä nyt kun ei oo paljosta kiinnni.northwest kirjoitti:Käsittääkseni ata on tehnyt noita.Kestosta jostain tullut korviin ettei maailman paras?
Multa jäänee 5.3 ylimääräiseksi jos kelpaa.Laitan 5.83:sen omaan kotteroon.
Oletko millaiseen hintaan luopumassa tuosa 5:3 sta noita kun sais olla varallekkin. Mulla ois yks lukollinen murikka vailla välitystä.
Viimeksi muokannut Markus, Pe Toukokuu 27. 22:03:07 2005. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6559
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
- Paikkakunta: Helsinki..... #54
Lisää voimaa ja pitoa
Sillähän se kompensoituu.

Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
-
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
Brittiperään on kotimainen ata tehnyt 5.57 välitystä joka on kestänyt hyvin rallikäytössä starleteissa joissa ford vetopyörästö. Brittivälitysten laatu on heitelly paljonki eri valmistajista johtuen (jälleenmyyjät myyvät joskus halpaa paskarautaa täyteen hintaan). 5.8 saattaa olla lyhytikäinen brittiperään koska pikkupyörällä ei montaa hammasta enää jää joten kannattaa harkita tarkkaan. Kyselin tässä hiljakkoin SF pyörältä välityksiä Atlakseen mm. 5.85:ta ja sanoivat että tekevät vain isoja eriä ja heille tulee uusi osasto tulevaisuudessa jossa voidaan valmistaa näitä kisajuttuja, joten ei taida saada välityksiä brittiinkään. Enkuissa semmonen kuin KAM differential valmistaa Atlakseen ja kossuun välityksiä, netissä ei mainintaa brittiperästä.
-
- Viestit: 1322
- Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
- Paikkakunta: Tampere
Ralli.netissä kauppaa kaveri 5.83 välitystä englantilaiseen,jos oikein laskeskelin niin siinä olisi hammasluvut 11x53.Kun soittelin ja kyselin kertoi 15 jo asentaneensa eikä ole rikkoutunut vielä yhtään
-mikä lienee sitten se kestävä hammasyhdistelmä,kuullut olisin ettei 10-hampainen pikkupyörä olisi kestävä...

-mikä lienee sitten se kestävä hammasyhdistelmä,kuullut olisin ettei 10-hampainen pikkupyörä olisi kestävä...
Jäsen 403
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.
-
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
-
- Viestit: 790
- Liittynyt: Ti Syyskuu 3. 10:40:17 2002
- Paikkakunta: Järvelä
Juu kyllä tässä on kovasti vieraita periä vältettySHR kirjoitti:Muistelisin että 5.8 ei ole pikkupyörällä kuin luokkaa 6-7 hammasta joten niitä on kyllä sulanut, kaikki riippuu onko se tehty oikeesti hyvästä materiaalista ja vaikka oliskin niin kovilla on. Suosittelisin Atlasta, aidot ford-miehet ei vieraita periä laita

-
- Viestit: 1438
- Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
- Paikkakunta: Mäntsälä
-
- Viestit: 790
- Liittynyt: Ti Syyskuu 3. 10:40:17 2002
- Paikkakunta: Järvelä
Joo ei siinä kyllä kovin suuri ero ole . Mutta tuolla pienellä erolla vois jäähä kierroksesta pari vaihtokohtaa pois kun nyt on ihan siinä hilkulla ajaako suolenkin kolmosella vai kakosella. En vaan keskiviikkona päässy kellosta katsomaan kumpi on nopeampi kakkosella vai kolmosella suolta ylös.TAp kirjoitti:rattaisiin on usein stanssattu hammasluvut, joten laskutikkua joutuu käyttämään;
5.3 ja 5.57 ero ei oo suuri, eli jos nyt sulla on 7500 rpm 5.3:lla, niin
samaan vauhtiin 5.57:lla tarvii 7880 rpm.
tai toisin päin: 5.57:lla vaihdat 7.500:ssa siinä missä on nyt 7140 rpm.
-
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
Taitaa olla niin että parhaaseen tulokseen pääsee virittämällä konetta ja panostamalla hyvään vetoalueeseen, vaihteistokin ratkasee tossa tapauksessa jos kone on polvillaan jollain kierrosalueella, tehokas ja vääntävä motti peittoaa pienet välitysvirheet
Niin ja jos koneeseen tulee kunnolla löylyä tarvitaan taas Atlas jne jne 


-
- Viestit: 790
- Liittynyt: Ti Syyskuu 3. 10:40:17 2002
- Paikkakunta: Järvelä
SHR kirjoitti:Taitaa olla niin että parhaaseen tulokseen pääsee virittämällä konetta ja panostamalla hyvään vetoalueeseen, vaihteistokin ratkasee tossa tapauksessa jos kone on polvillaan jollain kierrosalueella, tehokas ja vääntävä motti peittoaa pienet välitysvirheetNiin ja jos koneeseen tulee kunnolla löylyä tarvitaan taas Atlas jne jne
Onhan se selvä että 30 heppaa lisää niin kierros aika paranee. Onneksi on muitakin tapoja saaha vauhtia kun tehon lissäminen. Toi on totta että jos nyt ois mahdollista saaha lisää voimaa niin pelkästään se ei riitä pitää tosiaan tehdä kokonaan uus taka-akseli lukkoinen välityksineen jarruineen jne. jne niin hippasen tulee kiiru ennen kauden avausta.

ja vaikka sitä voimaa ois kuinka perkeleesti niin ei se kyllä haitaksi se oikea välityskään olisi.

Noh onneksi ajamisen opettelu on ilmaista, sekin parantaa aikoja
