polyuretaanipuslien asennus

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

sek
Ylläpitäjä

polyuretaanipuslien asennus

Viesti Kirjoittaja sek » La Toukokuu 21. 6:13:17 2005

Kun olette asentaneet polyuretaanipuslia niin millä olette poistaneet kumipuslat jousien päästä ja tukivarsista? Ne kun on vulganoitu kiinni niin ei luulisi olevan kovin helppoa poistaa niitä :?

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » La Toukokuu 21. 9:55:45 2005

Väkivaltaa..
nehän on yleensä aika tiukassa, hyvää konstia mulla ei tuohon ole.
Itse irroitin ruuvipenkin ja pikku lekan (moskan) avustuksella, ja ei kai siitä CRC:stä haittaakaan ollut. :?

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » La Toukokuu 21. 10:32:38 2005

Lataa akun täyteen ja poraa vimmatusti. Tukivarsistahan ne tulee ihan vääntämällä / painamalla.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

razorass
CRSC jäsen 2014
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja razorass » La Toukokuu 21. 11:09:25 2005

Porakoneella kumipusla pois, lähtee näppärästi kun poraat kumin ja metallivaipan väliin ja pyörität ympäri. Metallivaippa lähtee nätisti kun sahaat sen rautasahalla varovasti halki ja lyöt pois. Älä sahaa/poraa tukivarteen.

Helpoin on tietty jos on sopiva ruuvipenkki tai prässi ja muutama holkki avuksi.

Kaikissa puslissa ei ole metallista ulkovaippaa jolloin irroitus onkin sitten "plug'n'play". Puslia ei kuitenkaan tietääkseni ole ikinä vulkanoitu tukivarteen suoraan kiinni vaan aina metalliseen runkoon joka on prässätty taas itse tukivarteen tai jouseen. Ole siis tarkkana että poistat koko puslan etkä vain pelkkää kumiosaa.

edit; Ja ulkovaipallista puslaa ei saa koskaan prässätä paikalleen painamalla puslan keskeltä tai kumiosasta vaan aina ulkoholkista!
Viimeksi muokannut razorass, La Toukokuu 21. 12:29:29 2005. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..

fomoco3
Viestit: 2101
Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja fomoco3 » La Toukokuu 21. 11:36:53 2005

Kerran kokeilin prässätä escortin yläpäästä puslan pois,kyllä se sieltä pois tuli mutta takaisin ei mennyt varmasti kirveelläkään...mitenköhän noita saa vaihdeltua?
Projektit

"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"

tanari
Viestit: 2239
Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
Paikkakunta: vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tanari » La Toukokuu 21. 12:26:04 2005

miksette prässää niitä ruuvipenkissä irti kaikista helpointa!! ottaa ison hylsyn minkä sisään pusla mahtuu sitten vaan painaa pienellä hylsyllä väkisin sen vanhan puslan pois sinne ison hylsyn sisään :wink:

näin oon vaihtanu noita vissiin3-4paria...
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.

FOMOCO
Viestit: 1276
Liittynyt: To Tammikuu 2. 17:31:07 2003
Paikkakunta: Ylikiiminki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja FOMOCO » Ma Toukokuu 23. 22:27:55 2005

tanari kirjoitti:miksette prässää niitä ruuvipenkissä irti kaikista helpointa!! ottaa ison hylsyn minkä sisään pusla mahtuu sitten vaan painaa pienellä hylsyllä väkisin sen vanhan puslan pois sinne ison hylsyn sisään :wink:
Tuo on konsti on hyväksi ja helpoksi havaittu.
- Escort Mk1-72 - Escort Mk2-76 - Escort Mk2-79 - Escort Mk2-79 - Escort Mk2 Gr.F - Sierra 2.0 3d-86 (EX) - 2kpl Sierra 3d - Kawasaki KX250 -06 - Jäsen 412 -

Vastaa Viestiin