Öljynpaine valon vilkkuminen

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

Tubo
Ylläpitäjä

Öljynpaine valon vilkkuminen

Viesti Kirjoittaja Tubo » To Toukokuu 5. 16:58:50 2005

Mikäköhän mahtaa olla vialla, kun öljynpaine valo välkkyy tyhjäkäynnillä, mutta kurnauttamalla sen saa hetkeksi pois. Samoin tasakaasulla ajattaessa valo ei välky.

Mahtaakohan vika löytyä liian notkeasta öljystä(10w-40), öljynpaine anturista vaiko mahdollisesti öljypumpusta? Vai missäköhän syyn aiheuttaja on?

Kone on 1.6kent, jos sillä on merkitystä.

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » To Toukokuu 5. 17:15:00 2005

Eikös 10w-40 ole sieltä paksummasta päästä oleva öljy? 10w-60 taitaa olla vielä paksumpaa.

Kentin sielun elämää sen tarkemmin tuntematta, öljynkello lienee helpoin vaihtaa ensimmäisenä ja katsoa asettuuko. Minulla tuosta V6:sta öljykello vuoti ja oli hieman halki, kun valo rävähti palamaan erään viime talvena tehdyn remontin jälkeen.

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » To Toukokuu 5. 20:12:46 2005

pumppu tai koneen laakerit väljät. :evil:

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » To Toukokuu 5. 20:24:16 2005

yhdyn bootsiin, noin vertauskuvainnollisesti. kone auki ja tutkimaan.

öljy on ihan ok, eli ei pitäisi vilkkua.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

ohc
Viestit: 1321
Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ohc » To Toukokuu 5. 20:31:54 2005

Hyvällä tuurilla öljynpaine anturissa vikaa, mutta todennäisemmin laakerit alkaa olla tiensä päässä.

Mulla nimittäin teki aikoinaan tuota samaa hommaa että valo vilkkui tyhjäkäynnillä (1600kent). Huomasin että valo vilkkuu tyhjäkäynnillä himmeesti mittaristossa, mutta en viitsinyt asiaan sen kummemmin kiinnittää huomiota. Tästä muutama kuukausi eteenpäin ja kone leves täysin => kampuran laakerit petti.

Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » To Toukokuu 5. 20:35:03 2005

Hectori kirjoitti:yhdyn bootsiin, noin vertauskuvainnollisesti. kone auki ja tutkimaan.

öljy on ihan ok, eli ei pitäisi vilkkua.
Joo.. kuvainnollisesti kiitos. :lol:

Tuo oire alkaa yleensä ensin koneen ollessa kuuma. (ja öljyn juoksevampaa) :wink:

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Viesti Kirjoittaja Jallu » To Toukokuu 5. 22:04:48 2005

kk- tai kampuranlaakerit.
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

Tubo
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Tubo » To Toukokuu 5. 22:14:36 2005

No toivottavasti öljykello on vaan rikki... :cry: Täytyy aloittaa korjaaminen siitä.
Esimerkiks äsken kun kävin ajamassa normaalisti valo ei välähtänyt kertaakaan. Jos kone olisi väljä niin eikö sen pitäisi tehdä sitä kuitenkin koko ajan? Toisaalta tänään Ahvenistolla ajelun jälkeen piti kurnutella koko ajan. Öljyn lämmöt siis ilmeisesti vaikuttavat asiaan...

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » To Toukokuu 5. 22:25:32 2005

aika harvoin tulee vastaan viallisia öljynpaineantureita, jotka tekee tuollaista. paras kun ostat sen öljynpaineanturin hinnalla öljynpainemittarin ja tarkistat paineet. voit myös käyttää mittaria myöhemmin todetaksesi öljynpaineet vastaavassa tilanteessa.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

Vastaa Viestiin