escortin jarruista.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 1008
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
- Paikkakunta: hartola
- Viesti:
escortin jarruista.
mulla on sitten vaihettu rumpujen tilalle levyt eteen ja 9" jarrut taakse ja aika onnettomilta tuntuu jarrut poljin menee aika pohjaan vaikka on ilmattu jne...
mistä kävis "helpolla" isompi pääsylinteri?
mulla on jo tossa abs scorpion taka satulat oottamassa että jos levyt taakse, mitähän levyjä sinne kannattaa alkaa suunnittelemaan niiden kaveriks?
mites se jarrupaineen säätimen laillisuus nyt on?
mistä kävis "helpolla" isompi pääsylinteri?
mulla on jo tossa abs scorpion taka satulat oottamassa että jos levyt taakse, mitähän levyjä sinne kannattaa alkaa suunnittelemaan niiden kaveriks?
mites se jarrupaineen säätimen laillisuus nyt on?
-
- Viestit: 474
- Liittynyt: Ke Toukokuu 28. 0:30:33 2003
- Paikkakunta: Ulvila
Onko näin? Pirun hyvä olis jos on, mutta onko kukaan kysynyt virallista kantaa asiaan? Muistaakseni asiaa kysyessäni katsastajat.com:sta tuli vastaus ettei saa olla lainkaan säädettävissä...Bootsi kirjoitti:Jarrusuhteensäätö ei saa onnistua auton sisältä.
escort II -78
taunus III -82
fiesta xr2i zetec -91
taunus III -82
fiesta xr2i zetec -91
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
ei saa olla säädettävissä ajon aikana._pexi kirjoitti:Onko näin? Pirun hyvä olis jos on, mutta onko kukaan kysynyt virallista kantaa asiaan? Muistaakseni asiaa kysyessäni katsastajat.com:sta tuli vastaus ettei saa olla lainkaan säädettävissä...Bootsi kirjoitti:Jarrusuhteensäätö ei saa onnistua auton sisältä.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Myös sillä "tehopumppauksella" saa ihmeitä aikaan. Vain sillä esim. sain tuntoa omiin jarruihin. Kaikki uutta.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 1008
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
- Paikkakunta: hartola
- Viesti:
tätä täytyy kokeilla kiittii vinkistä.TAp kirjoitti:Epäilen, että ne sun etujarrut ei oo kunnolla ilmattu.
tästä oli syksyllä täällä juttua, ota satulat irti, palikkaa väliin ja
etsi semmonen asento, että nestekanavat on ylöspäin kun ilmaat.
ei mulla kyllä oo sitä paineen säätö mokkulaa kun ei edellisessäkään escossa ollu ja silti toimi ja meni leimasta läpi..
minkäs kokosia pääsylintereitä missäkin escossa on, toi mun on alkujaan 1100 tehostajalla ja rummuilla.
sit mulla ois 1300:sen pääsylinteri ja joku välikopan.
mikä ihmeen tehopumppaus?!?
-
- Viestit: 1008
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
- Paikkakunta: hartola
- Viesti:
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Ensiks ihan normaalisti suurimmat ilmat pois ja sitten laitat kaverin pumppaamaan nopeesti ja rajusti poljinta niin että sinne tulee pikku paine. Ilmaus ruuvi tietenkin kiinni. Kaveri pumppaa pari kolme nopeeta ja jättää jalalla painon polkimelle ja sitten sinä avaat ruuvin jollon tulee kerralla paljon tavaraa ulos ja poljin pamahtaa lattiaan. On paljon tehokkaampaa tuo kuin koko ilta huudella "kiinni/auki" tai "ylhäällä/alhaalla".m_pajula kirjoitti: mikä ihmeen tehopumppaus?!?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 1276
- Liittynyt: To Tammikuu 2. 17:31:07 2003
- Paikkakunta: Ylikiiminki
- Viesti:
Tuolla tavalla olen aina ilmannut jarrut, tuosta "kiinni/auki" tai "ylhäällä/alhaalla"-tyylistä en oo kuullutkaan.MouTine kirjoitti: Ensiks ihan normaalisti suurimmat ilmat pois ja sitten laitat kaverin pumppaamaan nopeesti ja rajusti poljinta niin että sinne tulee pikku paine. Ilmaus ruuvi tietenkin kiinni. Kaveri pumppaa pari kolme nopeeta ja jättää jalalla painon polkimelle ja sitten sinä avaat ruuvin jollon tulee kerralla paljon tavaraa ulos ja poljin pamahtaa lattiaan.
- Escort Mk1-72 - Escort Mk2-76 - Escort Mk2-79 - Escort Mk2-79 - Escort Mk2 Gr.F - Sierra 2.0 3d-86 (EX) - 2kpl Sierra 3d - Kawasaki KX250 -06 - Jäsen 412 -
-
- Viestit: 1008
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
- Paikkakunta: hartola
- Viesti:
mä oon taas aina ilmannu tolleen..FOMOCO kirjoitti:Tuolla tavalla olen aina ilmannut jarrut, tuosta "kiinni/auki" tai "ylhäällä/alhaalla"-tyylistä en oo kuullutkaan.MouTine kirjoitti: Ensiks ihan normaalisti suurimmat ilmat pois ja sitten laitat kaverin pumppaamaan nopeesti ja rajusti poljinta niin että sinne tulee pikku paine. Ilmaus ruuvi tietenkin kiinni. Kaveri pumppaa pari kolme nopeeta ja jättää jalalla painon polkimelle ja sitten sinä avaat ruuvin jollon tulee kerralla paljon tavaraa ulos ja poljin pamahtaa lattiaan.

-
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
No, yleensä noille satuloille joutuu tekemään kiinnikkeet itse eli sillon levyn koko on ihan vapaasti valittavissa tai sitten yrittää saada jostain valmiit satulan kiinnikkeet ja selvittää samalla yhteensopivan levytyypin.m_pajula kirjoitti:joo niinhän niitä on.![]()
mut onko kellään scorpion takasatuloita escossa?
Joku puhui joskus/jossain, että rallyrace toimittais jotain satulankiinnikkeitä enkkuakseliin, mutta en ole aivan varma asiasta. Kuitenkin, jos yrität etsiä valmiit kiinnikkeet niin tuolta kannattaa kysästä ekana.
-
- Viestit: 1008
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
- Paikkakunta: hartola
- Viesti:
kiinnikeiden teko ei oo ongelma,mutta mitä levyjä porukka suosittelee. yhellä kaverilla oli fiestan levyt,mut eiks ne oo suht ohuet??MikkoT kirjoitti:No, yleensä noille satuloille joutuu tekemään kiinnikkeet itse eli sillon levyn koko on ihan vapaasti valittavissa tai sitten yrittää saada jostain valmiit satulan kiinnikkeet ja selvittää samalla yhteensopivan levytyypin.m_pajula kirjoitti:joo niinhän niitä on.![]()
mut onko kellään scorpion takasatuloita escossa?
Joku puhui joskus/jossain, että rallyrace toimittais jotain satulankiinnikkeitä enkkuakseliin, mutta en ole aivan varma asiasta. Kuitenkin, jos yrität etsiä valmiit kiinnikkeet niin tuolta kannattaa kysästä ekana.
-
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
No ihan on levyn koosta kiinni, mitkä sinne laittaa, mutta eiköhän noi ole edelleen suunnilleen saman paksuisia kaikki jäähdyttämättömät levyt merkistä riippumatta.
Yksi paljon käytetty levy on mk3 escon etulevy, joka on mahdollisesti sama kuin fiestankin, mutta tärkeintä tossa mahtaa olla toi 4x108 pulttijako niin ei tarvitse sen kanssa enää sitten kikkailla.
Yksi paljon käytetty levy on mk3 escon etulevy, joka on mahdollisesti sama kuin fiestankin, mutta tärkeintä tossa mahtaa olla toi 4x108 pulttijako niin ei tarvitse sen kanssa enää sitten kikkailla.
-
- Viestit: 710
- Liittynyt: Ma Helmikuu 4. 14:55:47 2002
- Paikkakunta: Vammala
- Viesti:
205 gti pösön takalevyt ja satulan korva 8mm levystä sopii aika hyvin kohdalleen Scorpion satuloilla.m_pajula kirjoitti:kiinnikeiden teko ei oo ongelma,mutta mitä levyjä porukka suosittelee. yhellä kaverilla oli fiestan levyt,mut eiks ne oo suht ohuet??MikkoT kirjoitti:No, yleensä noille satuloille joutuu tekemään kiinnikkeet itse eli sillon levyn koko on ihan vapaasti valittavissa tai sitten yrittää saada jostain valmiit satulan kiinnikkeet ja selvittää samalla yhteensopivan levytyypin.m_pajula kirjoitti:joo niinhän niitä on.![]()
mut onko kellään scorpion takasatuloita escossa?
Joku puhui joskus/jossain, että rallyrace toimittais jotain satulankiinnikkeitä enkkuakseliin, mutta en ole aivan varma asiasta. Kuitenkin, jos yrität etsiä valmiit kiinnikkeet niin tuolta kannattaa kysästä ekana.