escortin jarruista.

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

m_pajula
Viestit: 1008
Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
Paikkakunta: hartola
Viesti:

escortin jarruista.

Viesti Kirjoittaja m_pajula » Ma Huhtikuu 11. 18:36:23 2005

mulla on sitten vaihettu rumpujen tilalle levyt eteen ja 9" jarrut taakse ja aika onnettomilta tuntuu jarrut poljin menee aika pohjaan vaikka on ilmattu jne...

mistä kävis "helpolla" isompi pääsylinteri?

mulla on jo tossa abs scorpion taka satulat oottamassa että jos levyt taakse, mitähän levyjä sinne kannattaa alkaa suunnittelemaan niiden kaveriks?

mites se jarrupaineen säätimen laillisuus nyt on?

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » Ma Huhtikuu 11. 21:27:44 2005

Kai laitoit sinne taakse menevään putkeen, sen paineensäätömollukan? (ei muuten toimi oikein) :?

Jarrusuhteensäätö ei saa onnistua auton sisältä.

_pexi
Viestit: 474
Liittynyt: Ke Toukokuu 28. 0:30:33 2003
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja _pexi » Ma Huhtikuu 11. 23:22:36 2005

Bootsi kirjoitti:Jarrusuhteensäätö ei saa onnistua auton sisältä.
Onko näin? Pirun hyvä olis jos on, mutta onko kukaan kysynyt virallista kantaa asiaan? Muistaakseni asiaa kysyessäni katsastajat.com:sta tuli vastaus ettei saa olla lainkaan säädettävissä...
escort II -78
taunus III -82
fiesta xr2i zetec -91

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Ma Huhtikuu 11. 23:27:07 2005

_pexi kirjoitti:
Bootsi kirjoitti:Jarrusuhteensäätö ei saa onnistua auton sisältä.
Onko näin? Pirun hyvä olis jos on, mutta onko kukaan kysynyt virallista kantaa asiaan? Muistaakseni asiaa kysyessäni katsastajat.com:sta tuli vastaus ettei saa olla lainkaan säädettävissä...
ei saa olla säädettävissä ajon aikana.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Viesti Kirjoittaja MikkoT » Ti Huhtikuu 12. 1:54:20 2005

Ja noista erilaisista jarrukombinaatioista mk1/mk2 escortteihin löytyy haulla vaikka mitä vanhoista topickeista niin eteen kuin taakse.

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja TAp » Ti Huhtikuu 12. 9:00:29 2005

Epäilen, että ne sun etujarrut ei oo kunnolla ilmattu.
tästä oli syksyllä täällä juttua, ota satulat irti, palikkaa väliin ja
etsi semmonen asento, että nestekanavat on ylöspäin kun ilmaat.

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ti Huhtikuu 12. 9:19:24 2005

Myös sillä "tehopumppauksella" saa ihmeitä aikaan. Vain sillä esim. sain tuntoa omiin jarruihin. Kaikki uutta.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

m_pajula
Viestit: 1008
Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
Paikkakunta: hartola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m_pajula » Ti Huhtikuu 12. 9:54:35 2005

TAp kirjoitti:Epäilen, että ne sun etujarrut ei oo kunnolla ilmattu.
tästä oli syksyllä täällä juttua, ota satulat irti, palikkaa väliin ja
etsi semmonen asento, että nestekanavat on ylöspäin kun ilmaat.
tätä täytyy kokeilla kiittii vinkistä.

ei mulla kyllä oo sitä paineen säätö mokkulaa kun ei edellisessäkään escossa ollu ja silti toimi ja meni leimasta läpi..

minkäs kokosia pääsylintereitä missäkin escossa on, toi mun on alkujaan 1100 tehostajalla ja rummuilla.
sit mulla ois 1300:sen pääsylinteri ja joku välikopan.

mikä ihmeen tehopumppaus?!?

m_pajula
Viestit: 1008
Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
Paikkakunta: hartola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m_pajula » Ti Huhtikuu 12. 9:55:55 2005

MikkoT kirjoitti:Ja noista erilaisista jarrukombinaatioista mk1/mk2 escortteihin löytyy haulla vaikka mitä vanhoista topickeista niin eteen kuin taakse.
joo niinhän niitä on. :oops:
mut onko kellään scorpion takasatuloita escossa?

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ti Huhtikuu 12. 10:10:18 2005

m_pajula kirjoitti: mikä ihmeen tehopumppaus?!?
Ensiks ihan normaalisti suurimmat ilmat pois ja sitten laitat kaverin pumppaamaan nopeesti ja rajusti poljinta niin että sinne tulee pikku paine. Ilmaus ruuvi tietenkin kiinni. Kaveri pumppaa pari kolme nopeeta ja jättää jalalla painon polkimelle ja sitten sinä avaat ruuvin jollon tulee kerralla paljon tavaraa ulos ja poljin pamahtaa lattiaan. On paljon tehokkaampaa tuo kuin koko ilta huudella "kiinni/auki" tai "ylhäällä/alhaalla".
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

FOMOCO
Viestit: 1276
Liittynyt: To Tammikuu 2. 17:31:07 2003
Paikkakunta: Ylikiiminki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja FOMOCO » Ti Huhtikuu 12. 10:47:54 2005

MouTine kirjoitti: Ensiks ihan normaalisti suurimmat ilmat pois ja sitten laitat kaverin pumppaamaan nopeesti ja rajusti poljinta niin että sinne tulee pikku paine. Ilmaus ruuvi tietenkin kiinni. Kaveri pumppaa pari kolme nopeeta ja jättää jalalla painon polkimelle ja sitten sinä avaat ruuvin jollon tulee kerralla paljon tavaraa ulos ja poljin pamahtaa lattiaan.
Tuolla tavalla olen aina ilmannut jarrut, tuosta "kiinni/auki" tai "ylhäällä/alhaalla"-tyylistä en oo kuullutkaan.
- Escort Mk1-72 - Escort Mk2-76 - Escort Mk2-79 - Escort Mk2-79 - Escort Mk2 Gr.F - Sierra 2.0 3d-86 (EX) - 2kpl Sierra 3d - Kawasaki KX250 -06 - Jäsen 412 -

m_pajula
Viestit: 1008
Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
Paikkakunta: hartola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m_pajula » Ti Huhtikuu 12. 14:53:31 2005

FOMOCO kirjoitti:
MouTine kirjoitti: Ensiks ihan normaalisti suurimmat ilmat pois ja sitten laitat kaverin pumppaamaan nopeesti ja rajusti poljinta niin että sinne tulee pikku paine. Ilmaus ruuvi tietenkin kiinni. Kaveri pumppaa pari kolme nopeeta ja jättää jalalla painon polkimelle ja sitten sinä avaat ruuvin jollon tulee kerralla paljon tavaraa ulos ja poljin pamahtaa lattiaan.
Tuolla tavalla olen aina ilmannut jarrut, tuosta "kiinni/auki" tai "ylhäällä/alhaalla"-tyylistä en oo kuullutkaan.
mä oon taas aina ilmannu tolleen.. :oops:

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Viesti Kirjoittaja MikkoT » Ke Huhtikuu 13. 1:22:11 2005

m_pajula kirjoitti:joo niinhän niitä on. :oops:
mut onko kellään scorpion takasatuloita escossa?
No, yleensä noille satuloille joutuu tekemään kiinnikkeet itse eli sillon levyn koko on ihan vapaasti valittavissa tai sitten yrittää saada jostain valmiit satulan kiinnikkeet ja selvittää samalla yhteensopivan levytyypin.

Joku puhui joskus/jossain, että rallyrace toimittais jotain satulankiinnikkeitä enkkuakseliin, mutta en ole aivan varma asiasta. Kuitenkin, jos yrität etsiä valmiit kiinnikkeet niin tuolta kannattaa kysästä ekana.

m_pajula
Viestit: 1008
Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
Paikkakunta: hartola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m_pajula » Ke Huhtikuu 13. 8:46:59 2005

MikkoT kirjoitti:
m_pajula kirjoitti:joo niinhän niitä on. :oops:
mut onko kellään scorpion takasatuloita escossa?
No, yleensä noille satuloille joutuu tekemään kiinnikkeet itse eli sillon levyn koko on ihan vapaasti valittavissa tai sitten yrittää saada jostain valmiit satulan kiinnikkeet ja selvittää samalla yhteensopivan levytyypin.

Joku puhui joskus/jossain, että rallyrace toimittais jotain satulankiinnikkeitä enkkuakseliin, mutta en ole aivan varma asiasta. Kuitenkin, jos yrität etsiä valmiit kiinnikkeet niin tuolta kannattaa kysästä ekana.
kiinnikeiden teko ei oo ongelma,mutta mitä levyjä porukka suosittelee. yhellä kaverilla oli fiestan levyt,mut eiks ne oo suht ohuet??

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Viesti Kirjoittaja MikkoT » Ke Huhtikuu 13. 12:35:38 2005

No ihan on levyn koosta kiinni, mitkä sinne laittaa, mutta eiköhän noi ole edelleen suunnilleen saman paksuisia kaikki jäähdyttämättömät levyt merkistä riippumatta.
Yksi paljon käytetty levy on mk3 escon etulevy, joka on mahdollisesti sama kuin fiestankin, mutta tärkeintä tossa mahtaa olla toi 4x108 pulttijako niin ei tarvitse sen kanssa enää sitten kikkailla.

Jari H
Viestit: 935
Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Jari H » Ke Huhtikuu 13. 14:11:10 2005

Sierran tavalliset 253mm takalevyt, satulat volkkarista.
10mm levystä tehdyt satulan kiinnikkeet, osuu aika hyvin offset kohdalleen.

Tinde
Viestit: 710
Liittynyt: Ma Helmikuu 4. 14:55:47 2002
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tinde » To Huhtikuu 14. 10:48:12 2005

m_pajula kirjoitti:
MikkoT kirjoitti:
m_pajula kirjoitti:joo niinhän niitä on. :oops:
mut onko kellään scorpion takasatuloita escossa?
No, yleensä noille satuloille joutuu tekemään kiinnikkeet itse eli sillon levyn koko on ihan vapaasti valittavissa tai sitten yrittää saada jostain valmiit satulan kiinnikkeet ja selvittää samalla yhteensopivan levytyypin.

Joku puhui joskus/jossain, että rallyrace toimittais jotain satulankiinnikkeitä enkkuakseliin, mutta en ole aivan varma asiasta. Kuitenkin, jos yrität etsiä valmiit kiinnikkeet niin tuolta kannattaa kysästä ekana.
kiinnikeiden teko ei oo ongelma,mutta mitä levyjä porukka suosittelee. yhellä kaverilla oli fiestan levyt,mut eiks ne oo suht ohuet??
205 gti pösön takalevyt ja satulan korva 8mm levystä sopii aika hyvin kohdalleen Scorpion satuloilla.

Vastaa Viestiin