MK1/MK2 "isot" etutolpat

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

bda12
Viestit: 228
Liittynyt: Ma Joulukuu 27. 19:09:02 2004
Paikkakunta: Tampere

MK1/MK2 "isot" etutolpat

Viesti Kirjoittaja bda12 » Ti Huhtikuu 5. 8:37:34 2005

Minulla on kahdet isot tolpat joista toisissa alaosa 4 cm pidempi kuin toisissa mitattuna alemman jousilautasen reunasta olka-akselin keskelle. Tietojeni mukaan nämä pidemmät ovat olleet MK2 RS2000:ssa, ne on myös vahvistettu pyörän navan kiinnityksen kohdalta (tehdas). Onko kenelläkään asiasta enemmän tietoa.

Ilkka_H
Viestit: 3621
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ilkka_H » Ti Huhtikuu 5. 13:10:59 2005

Pistähän kuvaa esille niin saadaaan asiaan varmuutta. Mutta todennäköisesti vahvistettu tolppa on bilsteinin tolppa. Olikos siinä irroitettava kääntövarsi ?
#6
Escort -75

bda12
Viestit: 228
Liittynyt: Ma Joulukuu 27. 19:09:02 2004
Paikkakunta: Tampere

tolpat

Viesti Kirjoittaja bda12 » Ti Huhtikuu 5. 13:36:31 2005

tolpat onSachs merkkiset

bda12
Viestit: 228
Liittynyt: Ma Joulukuu 27. 19:09:02 2004
Paikkakunta: Tampere

email

Viesti Kirjoittaja bda12 » Ti Huhtikuu 5. 14:01:16 2005

laita minulle email osoitteesi niin laitan kuvan jossa näkyy molemmat terv elias.kivitila@autokivitila.fi

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja TAp » Ti Huhtikuu 5. 15:57:44 2005

raaputappa siitä tolpan keskiväliltä auton keskiviivaan päin
olevasta kohdasta,
jospa sieltä löytys joku H7x AB 3K03x xx xx numerosarja....

fomoco3
Viestit: 2101
Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja fomoco3 » Pe Huhtikuu 8. 8:17:56 2005

Aiheeseen liittyen, mikä ero on kun mittailin pari caprin etuiskaria ja niiden yläpäitä ja toisessa on yläpään tappi 15mm ja toisessa n.13mm? eli tuo isompi ei mene toisen iskarin yläpäähän...eri malleista esim 2.0 ja 2.8..?
Uusia tilattaessa aika vaikea varmistaa että yläpää olisi oikean kokoinen...
Projektit

"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja TAp » Pe Huhtikuu 8. 16:25:37 2005

Tiedä noista capreista,
mutta Mk1 escoissa on isoilla tolpilla 5/8" (15.875mm) tappij a
pikkutolpissa 1/2" (12.7 mm) tappi,
ja vastaavat yläpäät.
Olisko Isoissa Bisteineissa myös jopa paksumpia ?

Siksi jokun aikaa sitten keskusteltiin rulla-uläpäiden sovitusholkeista....

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Pe Huhtikuu 8. 18:08:20 2005

Tuossa ainakin on 2.8i Caprin Bilstein iskari joka sopii vain Bilstein jousijalkaan. Vähän huono kuva mutta olkoon...

Edit... Oho, ai niin se linkki. www.nic.fi/~moutine/IMG00005.JPG
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Vastaa Viestiin