Pakkivalonkatkaisija

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

kipe
Ylläpitäjä

Pakkivalonkatkaisija

Viesti Kirjoittaja kipe » La Maaliskuu 5. 17:22:37 2005

-71 GT escossa on pakkivalot mutta kun ne ei toimi, se miksi ne ei toimi on aika selkeä elikkä joku "valopää" on joskus katkonut johdon joka lähtee pakkivalokatkaisijasta.
Sain eräältä GT:n omistajalta tiedon että johto olisi mahd. sininen ja menisi jonnekki mittaritaulun taakse johtonippuun, en ole kuitenkaan löytänyt autostani sinistä katkinaista johtoa.

Pakkivalolta lähtevät johdot ovat kunnossa (ruskea ja musta) ja menevät sievässä nipussa keulille ekaan liittimeen ja siittä eteenpäin.
En viittis alkaa hajottaan johtonippuja kun siittä ei tuu muuta kun sanomista, kun tuo sähköpuoli ei ole oikein hanskassa.

Osaisko kukaan kertoa että minkähän väristä ja mistähän sitä johdonpäätä ettis vai onkohan tähän pakkivalojen kytkentään jokin helpompikin konsti joka ei vaan ole mulle auennu. :roll:

Ois hyvä jos nuo sais toimiin ettei jäis pelkästään koristeeksi.

.... eikä siinä vielä kaikki....
minkähänlainen liitin siihen katkaisijaan tulee kun kyseessä on se missä on ne "läpäreet" ringissä eikä se missä on kaksi "napaa" ? mistähän niitä liittimiä sais, ei sattus kellään oleen ylimääräsiä jos on niin otta yht. allekirjoittaneeseen.

T.Kimmo ja opaskoira

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja TAp » Ma Maaliskuu 7. 15:45:37 2005

Olisko ruskee johto, ja siinä lopussa on semmonen 10 cm jatko jossa toisessa päässä neppari (vähän kuin 9V patterissa, toisesta sitten jatkuu hylsyliittimellä.
Kysehän on maadoituskatkaisijasta

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja TAp » Ti Maaliskuu 8. 14:39:51 2005

Olisko Taunuksissa 7o-luvulta samanlaisia neppareita,
niissän vielä semmonen kumihattu päällä

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » Ti Maaliskuu 8. 19:22:15 2005

TAp kirjoitti:Olisko ruskee johto, ja siinä lopussa on semmonen 10 cm jatko jossa toisessa päässä neppari (vähän kuin 9V patterissa, toisesta sitten jatkuu hylsyliittimellä.
Kysehän on maadoituskatkaisijasta
JUST tollanen.
Jonka lähetän Kipelle huomenna...
Eilen harjasin tallin lattiaa ja HYLLYN ALTA tuli tuo kyseinen johto esiin?!? :shock: Halus ilmeisesti vaihtaa tallia. :lol: :lol:

kipe
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja kipe » Pe Maaliskuu 11. 17:05:24 2005

Kiitokset Bootsille "napista", se on jo paikoillaan mutta katkaistu johdon pää on vielä hakusessa kait se jostain löytyy että saahaan valot pelaan.

t.Kimmo
ps. Terkkuja JR:lle, tarra oli tosi upee :lol:

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » Pe Maaliskuu 11. 18:27:26 2005

kipe kirjoitti:Kiitokset Bootsille "napista", se on jo paikoillaan mutta katkaistu johdon pää on vielä hakusessa kait se jostain löytyy että saahaan valot pelaan.

t.Kimmo
ps. Terkkuja JR:lle, tarra oli tosi upee :lol:


:D

Latexi
Viestit: 648
Liittynyt: To Maaliskuu 20. 12:35:04 2003
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Latexi » La Maaliskuu 19. 15:00:08 2005

Onkos jollain ollut semmosta onkelmaa ton katkaisijan kanssa että kun vaihtaa pakille valot syttyvät (kytkinpoljin vielä alhaalla) mutta heti kun auto (ja keppikin tietty hiukan) ni valot sammuu. Välillä kun on seisonut pitkään tallissa ni saattaa ekat pakitukset pihalla toimiakin.

Kyseessä siis toi mun 1.6 taneli. Olen tässä ajatellut et jos se valokatkaisija olis liian lyhyt/pitkä. Ja kepin asennosta riippuen on siinä katkaisijan äärirajoilla.

-mielipiteitä?
-ajatuksia?
- ja jopa ratkaisuja?

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja TAp » Ma Maaliskuu 21. 22:30:23 2005

Kokeileppa pimeässä tallissa onko se kyse kepin liikkestä vai johtoviasta.
Onkos monta tiivisteprikkaa sillä kierteen juuressa ?

Vastaa Viestiin