taunus pakkoseisontaan / TAAS LIIKKUU
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
taunus pakkoseisontaan / TAAS LIIKKUU
eli laitoin tänään tuota 2.3 v6+A4LD taunusta käyntiin ja pistin pakin päälle -> pamaus -> ei mitään.
eli loota vissiin korkkasi... ei yritä mihinkään millään vaihteella, ei pidä sivuääniä, loodassa on öljyä ja se on tervettä, käyntiin lähtee avaimesta... kardaanilukko toimii. sain onneksi A4LD korjausoppaan lainaksi joten ehkä tämä tästä.. jos jollain on halpaa toimivaa C3 tomaattia kutosen perään niin privaviestiä kiitos..
olis se saanu tällekin kesälle pelata vielä viikon ennen talviseisokkia, oisin saanu tuon tbosierran ajoon toiseksi autoksi.
eli loota vissiin korkkasi... ei yritä mihinkään millään vaihteella, ei pidä sivuääniä, loodassa on öljyä ja se on tervettä, käyntiin lähtee avaimesta... kardaanilukko toimii. sain onneksi A4LD korjausoppaan lainaksi joten ehkä tämä tästä.. jos jollain on halpaa toimivaa C3 tomaattia kutosen perään niin privaviestiä kiitos..
olis se saanu tällekin kesälle pelata vielä viikon ennen talviseisokkia, oisin saanu tuon tbosierran ajoon toiseksi autoksi.
Viimeksi muokannut samiharju, Ma Maaliskuu 14. 0:24:23 2005. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
-
- Viestit: 1284
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 8:25:15 2002
- Paikkakunta: Sastamala
-
- Viestit: 179
- Liittynyt: To Heinäkuu 3. 10:51:10 2003
- Paikkakunta: Turku
Mä veikkaan että nelosen vapaakytkin hajosi. Tyyppivika A4LD laatikossa mikäli on uskominen mun laatikon korjanneeseen pajaan.
Tuon vapaakytkimen hajotessa laatikkoon leviää metallipurua ja yleensä myös turbiini on vaihdettava ja koko venttiilikoneisto pestävä.
C3 aski on lyhempi kuin tuo A4LD eli kardaani menee myös vaihtoon.
Tuon vapaakytkimen hajotessa laatikkoon leviää metallipurua ja yleensä myös turbiini on vaihdettava ja koko venttiilikoneisto pestävä.
C3 aski on lyhempi kuin tuo A4LD eli kardaani menee myös vaihtoon.
-
- Viestit: 1284
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 8:25:15 2002
- Paikkakunta: Sastamala
Jos laittaa C3:n niin Taunuksen tavallinen kardaani pitäisi sopia. Tuohon on täytynyt askarrella aikaisemmin erikoislyhyt malli.
Itse kun laitoin Granadaan OHC+C3 -> 2.9+A4LD niin sopiva kardaani tuli tekniikkaa luovuttaneen Scorpion kepin etuosasta tukilaakeriin saakka ja siitä taaksepäin Grandan omalla vanhalla.
Itse kun laitoin Granadaan OHC+C3 -> 2.9+A4LD niin sopiva kardaani tuli tekniikkaa luovuttaneen Scorpion kepin etuosasta tukilaakeriin saakka ja siitä taaksepäin Grandan omalla vanhalla.
Ford Orion 1.6 GL aut. -83 MR, Fiesta Mk1 Jester Kitcar
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- Viestit: 1284
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 8:25:15 2002
- Paikkakunta: Sastamala
Bulkpartsista Jenkeistä tilasin omaan lootaan osia. Oli niin halpaa että otin vähän varmuuden vuoksi ylimääräistä. Taalan kurssikin suosii. Alla linkki suoraan A4LD-osiin:
http://www.bulkpart.com/Merchant2/merch ... _Code=A4LD
http://www.bulkpart.com/Merchant2/merch ... _Code=A4LD
Ford Orion 1.6 GL aut. -83 MR, Fiesta Mk1 Jester Kitcar
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
kissa pöydälle.
ostin toimivan laatikon klubilaiselta ja laitoin sen juuri paikalleen. testaamaan en vielä ole päässyt kun vaihdoin siinä samalla nuoremman moottorin ja on kaikki pikkusälä vielä irti.
www.voorttimies.tk -> projektit ->
ostin toimivan laatikon klubilaiselta ja laitoin sen juuri paikalleen. testaamaan en vielä ole päässyt kun vaihdoin siinä samalla nuoremman moottorin ja on kaikki pikkusälä vielä irti.
www.voorttimies.tk -> projektit ->
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
No niin, kosla liikkuu omin voimin, uusia kuvia täällä.
A4LD ei löytänyt kaikkia vaihteita ainakaan lyhyen testilenkin aikana. Ensin löytyi 2. vaihde, sitten pakki, seuraavaksi 1. vaihde.. 3. vaihde mielestäni yritti kerran tai pari päälle mut ei vaan vaihdu :-/
Loodassa siis ei ole kiinni moottorin ja kardaanin lisäksi kun vaihdevipu, eli kickdown on irti, samoin mitään sähköjohtoja ei edellisessäkään samanlaisessa loodassa ollut ja silti toimi ainakin ne 4 vaihdetta (lukkoturbiinista en tiedä), alipaineohjauskin puuttuu kun oli värkit aika rajalliset.. Kokemuksia / vinkkejä saa kertoilla ja ennustuksia antaa löytyykö sinne vielä pykäliä lisää?
A4LD asentajan opas kertoo tuosta kaasutusventtiilistä johon alipaineletkun pitäisi tulla että se säätää ö-paineen pieneksi kun ei ole paljoa alipainetta ja ö-paineen isoksi kun on alipainetta.. eli loota ymmärtää nyt moottorin käyvän tyhjäkäynnillä tai pikkukuormituksella koko ajan jolloin se ei välttämättä älyä vaihtaa isommalle vaihteelle kakkosen jälkeen?
Niin siitä kickdownista vielä.. osaako joku kertoa mihin johtoihin pitäisi minkäkinlaista virtaa laittaa että solenoidin saisi toimintaan? loota peräisin -88 sierrasta..
A4LD ei löytänyt kaikkia vaihteita ainakaan lyhyen testilenkin aikana. Ensin löytyi 2. vaihde, sitten pakki, seuraavaksi 1. vaihde.. 3. vaihde mielestäni yritti kerran tai pari päälle mut ei vaan vaihdu :-/
Loodassa siis ei ole kiinni moottorin ja kardaanin lisäksi kun vaihdevipu, eli kickdown on irti, samoin mitään sähköjohtoja ei edellisessäkään samanlaisessa loodassa ollut ja silti toimi ainakin ne 4 vaihdetta (lukkoturbiinista en tiedä), alipaineohjauskin puuttuu kun oli värkit aika rajalliset.. Kokemuksia / vinkkejä saa kertoilla ja ennustuksia antaa löytyykö sinne vielä pykäliä lisää?
A4LD asentajan opas kertoo tuosta kaasutusventtiilistä johon alipaineletkun pitäisi tulla että se säätää ö-paineen pieneksi kun ei ole paljoa alipainetta ja ö-paineen isoksi kun on alipainetta.. eli loota ymmärtää nyt moottorin käyvän tyhjäkäynnillä tai pikkukuormituksella koko ajan jolloin se ei välttämättä älyä vaihtaa isommalle vaihteelle kakkosen jälkeen?
Niin siitä kickdownista vielä.. osaako joku kertoa mihin johtoihin pitäisi minkäkinlaista virtaa laittaa että solenoidin saisi toimintaan? loota peräisin -88 sierrasta..
-
- Viestit: 1284
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 8:25:15 2002
- Paikkakunta: Sastamala
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti: