nelilinkit+lehtijouset
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 837
- Liittynyt: Pe Helmikuu 22. 19:46:05 2002
- Paikkakunta: täällä jossain..
nelilinkit+lehtijouset
nelilinkkisarja olis ostettu, joten tarttis väsätä lehtijousille kelluva etukiinnitys, oliskohan jollain kuvaa sellaisesta ja jotain mittoja (näytti maksavan autoracingillä noin 100e), entä lehtijouset? vedänkö vakiosta vaan päästä palan pois?
olisko jollain mittoja panhard tankosta?
olisko jollain mittoja panhard tankosta?
-79 ford escort mk2 2.0T
-79 ascona b 2.x 16v turbo
-83 toyota corolla Gt coupe
-81 volvo 244 m50b25 powered by hx52pro.
-cortina mk3 cosworth.
-79 ascona b 2.x 16v turbo
-83 toyota corolla Gt coupe
-81 volvo 244 m50b25 powered by hx52pro.
-cortina mk3 cosworth.
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
Ford Escort Rally Preparation kirja, skannattuna .pdf tiedostona. 21 megaa
tallenna yllä oleva linkki hiiren oikealla.
kirjan sivulla 40 on kuva slipper rullista.
alkuperäisen slipper jousen etupää on suora ilman silmukkaa/ hieman pidempi.
sen saa kyllä katkaistua vakio jousestakin ja oikaistua pään suoraksi.
meillä on kilpurissa vakio silmukka, mutta etupusla on sorvattu nylonista ja puslan reikä on ovaalin muotoinen ja pääsee liukumaan vakio kinnityspultin ympärillä.
meillä on kylläkin pelkät lehtinorrat. pääjousena toimii coil-overit.
panhard tangossa ei nyt ole mitään ihmeellistä, netistä ja tuosta kirjasta löytyy kuvia.
tee tangosta niin pitkä kuin mahdollista ja auton lepoasennossa tanko vaakatasossa.
kori kiinnitys kotelo pitää olla kunnollinen ettei ratkeile sauman vierestä
tallenna yllä oleva linkki hiiren oikealla.
kirjan sivulla 40 on kuva slipper rullista.
alkuperäisen slipper jousen etupää on suora ilman silmukkaa/ hieman pidempi.
sen saa kyllä katkaistua vakio jousestakin ja oikaistua pään suoraksi.
meillä on kilpurissa vakio silmukka, mutta etupusla on sorvattu nylonista ja puslan reikä on ovaalin muotoinen ja pääsee liukumaan vakio kinnityspultin ympärillä.
meillä on kylläkin pelkät lehtinorrat. pääjousena toimii coil-overit.
panhard tangossa ei nyt ole mitään ihmeellistä, netistä ja tuosta kirjasta löytyy kuvia.
tee tangosta niin pitkä kuin mahdollista ja auton lepoasennossa tanko vaakatasossa.
kori kiinnitys kotelo pitää olla kunnollinen ettei ratkeile sauman vierestä
-
- Viestit: 3621
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Oleppa hyvä.
http://koti.welho.com/iharto/escort/kuvat/slipper.jpg
Tuo on tutun autosta mutta samanlailla mulla itellä on.
http://koti.welho.com/iharto/escort/kuvat/slipper.jpg
Tuo on tutun autosta mutta samanlailla mulla itellä on.
Viimeksi muokannut Ilkka_H, To Marraskuu 11. 18:33:53 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#6
Escort -75
Escort -75
-
- Ylläpitäjä
Mitens on muuten nailon kestännyt? Onko pusla silmukassa ilman mitään metallilieriötä?Brenda kirjoitti:meillä on kilpurissa vakio silmukka, mutta etupusla on sorvattu nylonista ja puslan reikä on ovaalin muotoinen ja pääsee liukumaan vakio kinnityspultin ympärillä.
meillä on kylläkin pelkät lehtinorrat. pääjousena toimii coil-overit.
tee Panhard-tangosta niin pitkä kuin mahdollista ja auton lepoasennossa tanko vaakatasossa.
kori kiinnitys kotelo pitää olla kunnollinen ettei ratkeile sauman vierestä
Tuo Panhardin korkeus säätää lehtijousi-perässä roll centeriä, mitens 4-linkin kanssa.
Tietääkö onko kukaan tehnyt 3-linkkiä tai torque arm -tuentaa Escoon?
-
- Viestit: 1322
- Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
- Paikkakunta: Tampere
3-linkkejä oon nähnyt sprinttiautoissa(mm yksi hopeanvärinen pemari pohjoisesta)
-väittävät jotkut että pito olisi parempi kun akseli liikkuu herkemmin
Itsellä tavallaan noiden välimuoto,eli vinot ylätangot pyöränvierestä kardaanitunnelin yläkulmiin,ei tarvitse panhardia laittaa ja starletissahan no tuon tyyppiset vakiona lyhyempänä versiona.
-väittävät jotkut että pito olisi parempi kun akseli liikkuu herkemmin

Itsellä tavallaan noiden välimuoto,eli vinot ylätangot pyöränvierestä kardaanitunnelin yläkulmiin,ei tarvitse panhardia laittaa ja starletissahan no tuon tyyppiset vakiona lyhyempänä versiona.
Jäsen 403
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
ei ole metallilieriötä. edellisen omistajan tekosia ja onhan tuo kestänyt.Arto65FB kirjoitti: Mitens on muuten nailon kestännyt? Onko pusla silmukassa ilman mitään metallilieriötä?
mutta kuten jo aiemmin mainitsin, coil-over on pääjousena ja ainoastaan alkuperäinen norra heiluu matkassa sääntövaatimuksien vuoksi. joten ei siihen täyttä rasitusta kohdistu.
sitten on olemassa myös tällainen slipper-liuku ratkaisu suoralle jousen päälle.
kuva 1
kuva 2
-
- Viestit: 837
- Liittynyt: Pe Helmikuu 22. 19:46:05 2002
- Paikkakunta: täällä jossain..
no niin, tattis kuvista.. olisko jollain vielä jotain mittaa mihin kohtaan rupeen tota linkin korikoteloa sovittamaan.. tai sit mihin kohtaan perään korvat , noin suurinpiirtein mitatkin auttais..
ei tullut linkkien mukana kuin joku lappu konttoria varten.
ei tullut linkkien mukana kuin joku lappu konttoria varten.
-79 ford escort mk2 2.0T
-79 ascona b 2.x 16v turbo
-83 toyota corolla Gt coupe
-81 volvo 244 m50b25 powered by hx52pro.
-cortina mk3 cosworth.
-79 ascona b 2.x 16v turbo
-83 toyota corolla Gt coupe
-81 volvo 244 m50b25 powered by hx52pro.
-cortina mk3 cosworth.
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
no tuossa aiemmassa kirjalinkissä oli jo asennuksesta.
ja tuossa kans jotain juttua http://www.classicrsfords.co.uk/5link.htm
ja tuossa kans jotain juttua http://www.classicrsfords.co.uk/5link.htm
-
- Viestit: 837
- Liittynyt: Pe Helmikuu 22. 19:46:05 2002
- Paikkakunta: täällä jossain..
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
acrobat reader on tarvittava ohjelma.mettis kirjoitti:eipä oo ohjelmaa et sais auki ton sun tiedoston (täytyy varmaan odottaa viikonloppuun et joku kerkeis tsekata tän tietsikan..)
lataa ja asenna vaikka tuosta linkistä http://www.edu.fi/julkaisut/indexb.html
joskus surffaillessa tarttunut mukaan tuollainen kuva.
paikkaansapitävyydestä en sano mitään
http://kotinetti.suomi.net/tepi/files/linkit.jpg
-
- Viestit: 837
- Liittynyt: Pe Helmikuu 22. 19:46:05 2002
- Paikkakunta: täällä jossain..
no niin, nyt on linkkikotelot ja korvakot ja panhard tanko paikoillaan, mitä iskareita olette käyttäneet? bda:n bilsteinit vaan vai? auto tulee enimmäkseen vartille/korttelin kiertoon....
ja tehoa +400hv..
ja tehoa +400hv..
-79 ford escort mk2 2.0T
-79 ascona b 2.x 16v turbo
-83 toyota corolla Gt coupe
-81 volvo 244 m50b25 powered by hx52pro.
-cortina mk3 cosworth.
-79 ascona b 2.x 16v turbo
-83 toyota corolla Gt coupe
-81 volvo 244 m50b25 powered by hx52pro.
-cortina mk3 cosworth.
-
- Viestit: 1334
- Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
- Paikkakunta: Lammin hämeenlinna
kuvat ei pelaa! tästä systeemistä olisin kiinnostunut.. eli jos jollain on tietoa tai kuvia, ni olis kiva jos niitä sais tänne!Brenda kirjoitti:ei ole metallilieriötä. edellisen omistajan tekosia ja onhan tuo kestänyt.Arto65FB kirjoitti: Mitens on muuten nailon kestännyt? Onko pusla silmukassa ilman mitään metallilieriötä?
mutta kuten jo aiemmin mainitsin, coil-over on pääjousena ja ainoastaan alkuperäinen norra heiluu matkassa sääntövaatimuksien vuoksi. joten ei siihen täyttä rasitusta kohdistu.
sitten on olemassa myös tällainen slipper-liuku ratkaisu suoralle jousen päälle.
kuva 1
kuva 2
ford escort´79 tic
-
- Viestit: 1699
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
- Paikkakunta: Muikkukukko #496
Esim. tämmöiset! http://personal.inet.fi/koti/valkonen/racing/harri8.jpg Suhteellisen halvat, jäykkyys säädettävä, kynäjousen säätömutterille kierre valmiina rungossa ja alempi mutteri tulee iskarin mukana. Mulla ei ole kuin hyviä kokemuksia!mettis kirjoitti:no niin, nyt on linkkikotelot ja korvakot ja panhard tanko paikoillaan, mitä iskareita olette käyttäneet? bda:n bilsteinit vaan vai? auto tulee enimmäkseen vartille/korttelin kiertoon....
ja tehoa +400hv..
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com
Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)
Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com
Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)
Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!
-
- Viestit: 179
- Liittynyt: To Heinäkuu 3. 10:51:10 2003
- Paikkakunta: Turku
Koskahan toi jousityypin alkuperäisyys vaatimus F-ryhmästä poistuu kun se on jo katuautoistakin poistettu. Sääntöä taidettiin jopa perustella AKE:n vaatimuksella aikoinaan.Brenda kirjoitti: ainoastaan alkuperäinen norra heiluu matkassa sääntövaatimuksien vuoksi. joten ei siihen täyttä rasitusta kohdistu.
-
- Viestit: 1334
- Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
- Paikkakunta: Lammin hämeenlinna
nimimerkki "cossumasa" myy gaz merkkisiä kynätolppia,mitat oli muistaakseni 580mm-435mm tai ainakin sinne päin ja hinta oli jotain 150e kappale! on asiallisen näköiset ja säätö vaikuttaa kumpaankin suuntaan. ihan löysästä tosi jäykäksi. itse aion hankkia kyseiset iskarit vanhakoppaanmettis kirjoitti:no niin, nyt on linkkikotelot ja korvakot ja panhard tanko paikoillaan, mitä iskareita olette käyttäneet? bda:n bilsteinit vaan vai? auto tulee enimmäkseen vartille/korttelin kiertoon....
ja tehoa +400hv..

ford escort´79 tic