Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
esko
- Viestit: 4653
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 10:11:10 2001
- Paikkakunta: Espoo
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja esko » Ti Helmikuu 15. 20:54:28 2005
Tää voi olla helppo, mutta kysyn kuitenkin.
Mistä tulee GT40 mallissa toi 40

#5
Transit 280 ajoautona
Cortina 1500 -65
Yamaha 1200 FJ -94
-
tk
- Viestit: 273
- Liittynyt: La Joulukuu 8. 15:54:14 2001
- Paikkakunta: Oulu
Viesti
Kirjoittaja tk » Ti Helmikuu 15. 20:55:53 2005
auton korkeus tuumina
-
TAp
- Viestit: 1438
- Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
- Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti
Kirjoittaja TAp » Ti Helmikuu 15. 21:12:11 2005
se siitä sitten....
-
ukormi
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja ukormi » Ti Helmikuu 15. 21:36:12 2005
Kaverilla oli tuollainen -65 replica tallissa toissa talvena. Oli oikeasti matala. Hyvä juttu että oli talvi kun sitä ihmettelin ja koeistuin. Jos olisi ollut kesä niin...
Ja taas olisi muija marmattanut ja pankkisetä hykerrellyt tyytyväisenä

#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
esko
- Viestit: 4653
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 10:11:10 2001
- Paikkakunta: Espoo
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja esko » Ti Helmikuu 15. 22:18:00 2005
Liian helppo tai sitten täällä vaan tiedetää nää jutut...
Täytyy yrittää keksiä parempia kysymyksiä

#5
Transit 280 ajoautona
Cortina 1500 -65
Yamaha 1200 FJ -94
-
ukormi
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja ukormi » Ti Helmikuu 15. 22:35:59 2005
esko kirjoitti:Liian helppo tai sitten täällä vaan tiedetää nää jutut...
Täytyy yrittää keksiä parempia kysymyksiä

Njoo...Kohta jjs äkkää tän topicin ja sitten taas raavitaan päätä jos toistakin kun pähkäillään hänen heittämää kyssäriä

#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
jjs
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Viesti
Kirjoittaja jjs » Ti Helmikuu 15. 22:39:26 2005
esko kirjoitti:Liian helppo tai sitten täällä vaan tiedetää nää jutut...
Täytyy yrittää keksiä parempia kysymyksiä

Kysypä kuinka korkea GT40 oli -oikeasti-? 40" on väärä vastaus...
Jatketaanpas sitten:
1) (tämä kysymys jo -yleistä osiossa eräässä topicissa): minkä niminen ja miksi on joissain GT40:ssä näkyvä "kupla" kuljettajan puolella katossa kuskin kohdalla?
2) miten mk2 eroaa mk1:sta; tekniikan ja korimuotoilun osalta?
3) entäpä mk3 vs. mk1?
4) Mikä on Mirage "GT40"?
Pistetään vaikeampia kunhan ehditään
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
jjs
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Viesti
Kirjoittaja jjs » Ti Helmikuu 15. 22:40:25 2005
ukormi kirjoitti:esko kirjoitti:Liian helppo tai sitten täällä vaan tiedetää nää jutut...
Täytyy yrittää keksiä parempia kysymyksiä

Njoo...Kohta jjs äkkää tän topicin ja sitten taas raavitaan päätä jos toistakin kun pähkäillään hänen heittämää kyssäriä


Huomasin Upi tän liian myöhään....
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
ukormi
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja ukormi » Ti Helmikuu 15. 22:52:23 2005
No niin...etten nyt sitten arvannutkin..
Tuli muuten hankittua jotakin matskuakin kun tuota kaverin replicaa ihmettelin (ja hieman himoitsinkin, mutta ei ollut vielä silloin omaa tallia), sieltä löytyisi tietoa noista vehkeistä. En taida kuitenkaan alkaa kaivelemaan
Siinä olisi ollut mainio aihio kunnon raacerille.
Vehje muuten kulkeutui sinne hesan tienoille..Punainen väriltään.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
teme_l
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja teme_l » Ti Helmikuu 15. 22:55:37 2005
jjs kirjoitti:
Jatketaanpas sitten:
1) (tämä kysymys jo -yleistä osiossa eräässä topicissa): minkä niminen ja miksi on joissain GT40:ssä näkyvä "kupla" kuljettajan puolella katossa kuskin kohdalla?
Kupla oli pitkiä kuljettajia varten, nimestä ei hajua

-
esko
- Viestit: 4653
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 10:11:10 2001
- Paikkakunta: Espoo
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja esko » Ti Helmikuu 15. 23:00:01 2005
jjs kirjoitti:esko kirjoitti:Liian helppo tai sitten täällä vaan tiedetää nää jutut...
Täytyy yrittää keksiä parempia kysymyksiä

Kysypä kuinka korkea GT40 oli -oikeasti-? 40" on väärä vastaus...
Jatketaanpas sitten:
1) (tämä kysymys jo -yleistä osiossa eräässä topicissa): minkä niminen ja miksi on joissain GT40:ssä näkyvä "kupla" kuljettajan puolella katossa kuskin kohdalla?
2) miten mk2 eroaa mk1:sta; tekniikan ja korimuotoilun osalta?
3) entäpä mk3 vs. mk1?
4) Mikä on Mirage "GT40"?
Pistetään vaikeampia kunhan ehditään
1. 1028.7 mm, eli 40,5"
4. Se on se aika "lepakkoauton" näkönen kilpuri, jossa 2998 cid V-12 kone
#5
Transit 280 ajoautona
Cortina 1500 -65
Yamaha 1200 FJ -94
-
jjs
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Viesti
Kirjoittaja jjs » Ti Helmikuu 15. 23:10:54 2005
Esko) oikein, 1/2" korkeaksi meni
1) Oli pitkää kuskia varten. Kuskin nimi jolle alunp. tehtiin oli Gurney-> Gurney-buble
(Mikä kohta RS500:ssa sisältää saman veijarin eri keksinnön? Siis kehitelty ainakin GT40:ssä ja toteutettu RS500:ssa)
4) Esko: ehei, puhut ilmeisesti BRM -Miragesta. Kone oli BRM:n oma kyllä. Tämä mitä kysyin, on Mirage, mutta käytännössä GT40, mutta muuteltu; miten?. Hähhäh, googlettamallakaan ei helpolla pääse.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
Sine
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Sine » Ti Helmikuu 15. 23:53:00 2005
Noissa Mk versioissa on muistaakseni etulamput (oliko myös takalamput?) ainakin hieman eri paikoissa ja erimuotoiset.
2005 Ford GT muistuttaa lähinnä Ford GT40 Mk3 mallia.
-
Sassu
- Viestit: 22
- Liittynyt: To Marraskuu 28. 16:06:06 2002
Viesti
Kirjoittaja Sassu » Ke Helmikuu 16. 0:17:09 2005
Mikä kohta RS500:ssa sisältää saman veijarin eri keksinnön? Siis kehitelty ainakin GT40:ssä ja toteutettu RS500:ssa
Gurney-lippa? Vai mikä helkatti siinä takasiivessä nyt onkaan, eikös sen nimi ollut juuri gurney-lippa tai jotain tommosta? Nopeuttaa ilmavirran virtausta, mitä lähemmäksi siiven jättöreunaa mennään --> enemmän downforcea?

Näin ainakin muistelisin joskus Vauhdin Maailmasta lueskelleeni (Giorgio Piolan tjsp. piirrospalsta)

#499
-
L@RE
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja L@RE » Ke Helmikuu 16. 7:18:27 2005
4 = 429-koneella
esko kirjoitti:
4. Se on se aika "lepakkoauton" näkönen kilpuri, jossa 2998 cid V-12 kone
2998 cid??? (~49L) Eii välttämättä...
-
jjs
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Viesti
Kirjoittaja jjs » Ke Helmikuu 16. 19:37:16 2005
Sassu: juuri niin. Gurney & co väsäili moisia pystysuoria lippoja, siitä nimi. RS500:ssa käytettiin 30mm korkeata säätämätöntä "gurney" lippaa normaalisiiven takareunassa.
Sine: taitaa muistuttaa eniten 65-> mk1:stä.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
Sine
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Sine » Ke Helmikuu 16. 22:04:11 2005
jjs voi olla oikeassa, minusta Mk3 näyttää lähinnä samalta kuin nykyinen GT tai sitten Mk:t on näkemissäni kuvissa väärin...
Tässä väitetään olevan MkIII kuin myös
tässä.
Onhan noilla eroa, kumpi sitten on mikä?
Tässä taustalla ilmeisesti joku versio, ehkä jjs:n kertoma Mk1?
Onko sitten rata ja "katu"versioiden välillä niin suuri ero, että sitä tällainen asiaan totaalisesti vihkiytymätön tiedä?
Ota näistä sitten selvää...
-
jjs
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Viesti
Kirjoittaja jjs » Ke Helmikuu 16. 23:20:45 2005
Tuo pyöreälamppuinen on rehti katuversio mk3. Huomaa mm. korkeammat etulokasuojat ja pyöreät parivalot, pidempi peräosa jne.
Kaksi muuta, eli eka ja kolmas kuva, ovat mk1:siä.
Vinkkinä muille GT40 mk1-3 ja mk5 -faneille; google on yllättävän kätevä kerrankin. Mutta kannattaa varata aikaa jos aikoo saada selville jotain -oikeaa tietoa-, vain kuviakin voi toki ihailla
Triviaaliin vähän jatkoa: mikä oli GT mk4? Kun ei sitä GT40 -luettelossa ole...
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
HarriS
- Viestit: 2917
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:13:19 2001
- Paikkakunta: Vantaa
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja HarriS » To Helmikuu 17. 14:17:40 2005
GT70?
-
jjs
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Viesti
Kirjoittaja jjs » To Helmikuu 17. 20:37:47 2005
Yrityksen puutetta havaittavissa.
1) oli siis Gurney-buble
2) GT40 mk2 on 427cid isolohkolla varustettu. Tunnistaa helposti "rumemmasta" takaosan muotoilusta; sivuilla 2 päällekkäistä scooppia + konetilan kannessa 2 kpl snorkkeliscooppeja. Ja muita pikkujujuja.
3) mk3 on parivaloilla ja pidemmällä perällä varustettu aito katuGT
4) Mirage on kuin GT40, mutta ohjaamo-osa on huomattavan kapea (GT40:n tuulilasi on -leveä-

). Eri valmistaja.
Bonus: mk4 ei ole GT40, eikä oikeastaan edes GT; Ford mk4 on koko nimi. Alustaltaan samankaltainen, mutta koriltaan täysin erinäköinen.
Pari tiukkaa vielä:
A) Ford F3L? Mikä? Montako?
B) GT40 mk5?...
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
Jallu
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6559
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
- Paikkakunta: Helsinki..... #54
Viesti
Kirjoittaja Jallu » To Helmikuu 17. 22:26:16 2005
F3L - GT40:n seuraajaksi rakennettu 1968. Ehdittiin käyttämään viidessä kisassa kys. vuonna. Fordin kiinnostus tosin hiipui ja autoa tehtiin vaivaiset kolme kappaletta, joista yhtäkään ei ole säilynyt nykypäivään.
-
jjs
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Viesti
Kirjoittaja jjs » To Helmikuu 17. 22:42:33 2005
On säilynyt. David Piper omistaa tälläkin hetkellä (ainakin) yhden, toinen on/oli myös hänellä jonkunasteisessa muodossa; ilm. runko/monokokki. Yksi tuhoutui kokonaan. Ja Piperillä on myös alkuperäinen 1/4 -malli. Auto oli siitä outo ettei sitä testattu lainkaan tuulitunnelissa, ja kilpailumenestystä taisi tulla pelkästään keskeytysten muodossa.
EDIT: pieni korjaus. D. Piper osti Tom Wheatcroft`silta omansa, toisen Tom myi Uuteen-Seelantiin, sieltä se meni Ausseihin ja vihdoin takaisin Englantiin. Piperilla "se toinen" lienee toukokuussa -68 Nurburgringillä täysin tuhoutunut raato.
Tässä puhe siis F3L/P68 -autoista, myös yksi Spider -versio (F3L/P69) tehty jonka Alan Mann Racing paloitteli.
Viimeksi muokannut
jjs, To Helmikuu 17. 23:02:21 2005. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
Jallu
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6559
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
- Paikkakunta: Helsinki..... #54
Viesti
Kirjoittaja Jallu » To Helmikuu 17. 22:51:32 2005
Hitto. Mulla on huono tietolähde...
-
Micky
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja Micky » Pe Helmikuu 18. 13:55:06 2005
F3L Racing Sport Car; designed in 1967 by Len Bailey,fitted with one of the new Cosworth DFV F1 V8 engines and unveiled early in 1968.
The F3L was an attempt to produce a world-beating racing sport car around the DFV engine: "Len Bailey had designed the Mirage for John Wyer,which explains why he was never happy that Len moved in to Byfleet with me to make the F3L his priority.........
-
jjs
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Viesti
Kirjoittaja jjs » La Helmikuu 19. 1:01:01 2005
Len Baileyn tekoset pian käsitelty, mutta
1) mihin muuhun Fordin isoon projektiin Len sotkeutui n.10v myöh. Lähinnä rallipuolella?
Ja sitten tuo hiljaiseksi jättänyt
2) GT40 mk5?
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
sierra friikki
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
Viesti
Kirjoittaja sierra friikki » La Helmikuu 19. 9:39:35 2005
jjs kirjoitti:Len Baileyn tekoset pian käsitelty, mutta
1) mihin muuhun Fordin isoon projektiin Len sotkeutui n.10v myöh. Lähinnä rallipuolella?
Ja sitten tuo hiljaiseksi jättänyt
2) GT40 mk5?
1 F1 willams suunnittelu 1972 Maurice Gomm in kanssa?
rallii liittyen hän auttoiralli eskortin suunnittelussa mutta se oli vuonna 70
2 The legendary Ford GT racing program culminated in June of 1969 with its last victory at Le Mans. Some cars continued to compete after 1969, but the Ford factory program came to a close. Various attempts to keep the flame burning in the form of newly available cars built from spare parts and replica parts continued through the 1970s to present, including a line of cars known as GT40 Mark Vs built by an aftermarket company, which even picked up on the chassis numbering sequence. No Ford badging appeared on these cars. The side stripes carried the name “GT40” or a “GT40 MkV” badge on the wheels.
http://www.classicdriver.com/uk/find/41 ... ID=1708055
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
jjs
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Viesti
Kirjoittaja jjs » La Helmikuu 19. 21:13:23 2005
Mk5 tulikin tuossa melko selväksi, pari huomiota: rakentajat samoja ukkoja jotka rakensivat aidot, ja kyseessä on kuitenkin replikat koska valmistaja ei ole Ford.
Bailey osallistui mk2:sen seuraajan eli RS1700T/Columbia -projektiin tekemällä P1:n, Fiescortin.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
Micky
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja Micky » Su Helmikuu 20. 3:59:02 2005
testikertomukset P1 laitteesta aikas hyviä kyllä mitä niit oon lueskellu...veikeä ajaa 230 hepalla varmasti...mm."It was a great little test car,which we all enjoyed driving..." olis saanut tulla sarjatuotantoon...ei olis saanut tulla vaan etuveto ekkeriä suunnitelmiin niin olis saattanut tulla tuotantoon...ehkä...
