Hankiralliin tungosta
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Hankiralliin tungosta
Sain "tietoa" Hankiralliin 2005 ilmoittautuneiden määrästä; viime ti-ke paikkeilla jo yli 300 kilpailijaparia! Voi perh.. , piti itsekin sinne mennä ajamaan ensimmäinen -oikea ralli-, 12 ek:ta jne. Jos huhu pitää paikkansa, on sinne turha papereitaan työntää, vain n.200 paria otetaan.
Kyse lienee parista tekijästä, historicin suosio on uskomaton ja moni muukin on haaveillut kunnon rallista nykyisten "sprinttien" sijaan. En hämmästyisi jos ilmenee että historicejä on ~200 paria.
Kyse lienee parista tekijästä, historicin suosio on uskomaton ja moni muukin on haaveillut kunnon rallista nykyisten "sprinttien" sijaan. En hämmästyisi jos ilmenee että historicejä on ~200 paria.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 1322
- Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
- Paikkakunta: Tampere
Taitaa olla kyllä paljon nykyään noita "historic"-autoja sen jälkeen kun ei kilpailuhistoriaa enää kansallisesti vaadita...muistelisin kuulleeni viimeksi kun oman kerhon kisa oli,että 350kpl olisi ollut silloin...
Varmaan niille kultakaivos joilla on ollut 2-ryhmän palikkaa jemmassa esim. escorttiin
Varmaan niille kultakaivos joilla on ollut 2-ryhmän palikkaa jemmassa esim. escorttiin

Jäsen 403
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.
-
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
On se luojankiitos että järjetön vedätys loppui jostain tolpanyläpäästä jolla joku "rytkönen" ajoi 76. Itse en arvosta runkolapuissa kuin jos sillä on ajanut suomalainen MM tai Henkka. Ja silloinkaan se ei voi tarkoittaa "tuhansia dollareita" jollei ole joku todella oikeesti aito uniikkiyksilö. Historic tulee paisumaan edelleen koska moni on mielessä ja resursseissa 80-luvulla. 2000 luvun ralli menee jo kärkitasolla överiksi, meni jo 90-luvulla. Klassic on hyvä asia koska auto tulee kuitenkin rakentaa sen ajan ratkaisuilla.
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Tämän allekirjoitan mielihyvälläSHR kirjoitti:On se luojankiitos että järjetön vedätys loppui jostain tolpanyläpäästä jolla joku "rytkönen" ajoi 76. Itse en arvosta runkolapuissa kuin jos sillä on ajanut suomalainen MM tai Henkka. Ja silloinkaan se ei voi tarkoittaa "tuhansia dollareita" jollei ole joku todella oikeesti aito uniikkiyksilö. Historic tulee paisumaan edelleen koska moni on mielessä ja resursseissa 80-luvulla. 2000 luvun ralli menee jo kärkitasolla överiksi, meni jo 90-luvulla. Klassic on hyvä asia koska auto tulee kuitenkin rakentaa sen ajan ratkaisuilla.

Vähän kaukana, mutta: eikös olekin juuri niin että Escort oli se auto joka mahdollisti kilpa-autoilun huomattavasti laajemmalle joukolle kuin aiemmin (erityisesti mk2 RS2000 tylppänokka eli Australian -malli), juuri sillä että pystyi -säästämään kustannuksissa- ottamalla aihioksi -minkä tahansa- mk1/2:n. Ford on mahdollistanut mielestäni monille kisaamista ilman pankkilainaa. Ja tällä periaatteella pitäisi (nyt saa) jatkaakin

Kunniaa myös aidoille sotaratsuille.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 1688
- Liittynyt: To Joulukuu 20. 13:11:43 2001
On se hyvä että suosiota vanhankoulun kilpureile riittää, samassa muut harrastajat hyötyvät osien saatavuudesta. MUTTA, historic ei ole vanhan Escortin, etenkään RS:n tai Sportin ainoa käyttötarkoitus. En tunne sääntökuvioita mutta vaikuttais siltä että kun kilpailuhistoriavaatesta luovuttiin niin auton täytyy silti olla jotenkin "luokitellusta" mallisarjasta. Tästä syystä tuntuis niin MkI Mexicoiden kuin Sporttienkin harvalukuisilla selviytyjillä olevan imua kilpa-autoiksi, mikä ei ole ollenkaan hyvä juttu. Ainakaan jos tuollaista satut olemaan vaille ja etsimässä... Ykköskoriset RS2000:set onkin sitten jo pääosin uhrattu sille historicille...
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
-
- Viestit: 790
- Liittynyt: Ti Syyskuu 3. 10:40:17 2002
- Paikkakunta: Järvelä
Meinaa mennä sivuraitille mutta oli kyllä kokolailla yrityksen puutetta nuoille Historic kuskeille. Ensimmäiset 10 oli oikeasti aivan uskomattoman nopeita, en olisi voinut oikeasti kuvitellakkaan että niin älytöntä kyytiä menevät. Seuraavat sata olis varmasti jäänyt sekunttitolkulla kotiinsa ajaville kylän isännille. Kunnes sitten taas F ryhmä herätti lennokkuudellaan.fomoco3 kirjoitti:Joo historic luokka on kyllä suosiossa,orimattila ralliskin oli 220 autoa ja 117 oli historic autoja...meillä leikki loppu 2ek:n jälkeen...
-
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
Samoja havaintoja on muutkin tehny, mutta luokan tarkoitus onkin vanhojenkilpureiden ottaminen uudelleen tulille, ei sarvet päässä kisaaminen. Katselin juuri Jentin koosteen menneestä historic vuodesta, lievää asennevammaa joillakin jo havaittavissa, 50:set karvaturvat laskevat silmätleiskuen pisteitä ja mestaruusmahiksia, voi voi. Aika vähän siellä on ns vetomiehiä koska aina kun sinne sellainen tulee (esim rämänen, kivenne, kankaanmäki) ne vie porukkaa kuin pässiä narussa. Totuushan on se että jos esim kivenne laitetaan kunnolliseen 400/BDA niin millään punttipersevolvolla ei pohjia ajella 

-
- Viestit: 1322
- Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
- Paikkakunta: Tampere
Historicin ideahan on ajaa historiaa kunnioittaen,eli enemmän harrastaa kuin kilpailla.Nyt vaan alkaa väkeä siirtyyn historiapuolelle kun Fcupissa ei enään ihan pienillä panostuksilla pärjää
,sitämyöten aletaan vetään täysillä ja idea katoaa...
-Tänä vuonna muuten Fcupin yleisen pikkuluokassa 33 autoa,31 toyotaa,1honda ja 1 opeli.-ei yhtään foordia

-Tänä vuonna muuten Fcupin yleisen pikkuluokassa 33 autoa,31 toyotaa,1honda ja 1 opeli.-ei yhtään foordia

Jäsen 403
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.
-
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
Escortilla ei ole tehny kymmeneen vuoteen mitään kovissa kisoissa pikkuluokassa. Escortissa pitää olla iso ja tehokaskone maustettuna hyvällä alustalla ja jarruilla=vieläkin kilpailukykyinen, niin ja tietenkin vetomies hanoissa.northwest kirjoitti: -Tänä vuonna muuten Fcupin yleisen pikkuluokassa 33 autoa,31 toyotaa,1honda ja 1 opeli.-ei yhtään foordia
-
- Viestit: 790
- Liittynyt: Ti Syyskuu 3. 10:40:17 2002
- Paikkakunta: Järvelä
Kyllä mä silti olen sitä mieletä että kyseessä on kuitenkin kilvan-ajot. Näytös ajot on sitten ihan erikseen. Ja ymmärrän kyllä itse "Historiicci" miehenä, että kyseessä on paljolti auton historian kunnioittaminen mutta silti mun mielipide on se että sitä kunnioitetaan parhaiten ajamalla kuten niillä on joskus ajettu ! Mielestäni Historic rata-kisoissa on toinen henki päällä. Mutta tää ei ehkä ollut puolueeton mielipide 

-
- Viestit: 1321
- Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
- Paikkakunta: Lapua
- Viesti:
näinhän se on.. alle 2litrasella escortilla ei kyllä pysy muiden vauhdissa..SHR kirjoitti:Escortilla ei ole tehny kymmeneen vuoteen mitään kovissa kisoissa pikkuluokassa. Escortissa pitää olla iso ja tehokaskone maustettuna hyvällä alustalla ja jarruilla=vieläkin kilpailukykyinen, niin ja tietenkin vetomies hanoissa.northwest kirjoitti: -Tänä vuonna muuten Fcupin yleisen pikkuluokassa 33 autoa,31 toyotaa,1honda ja 1 opeli.-ei yhtään foordia
Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
-
- Viestit: 1321
- Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
- Paikkakunta: Lapua
- Viesti: