V*T*U SA*TANA

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

V*T*U SA*TANA

Viesti Kirjoittaja Brenda » To Joulukuu 30. 18:49:43 2004

FOMOCO ja jäsenautoissakin näkyvä hopea orkkismaaleissa oleva mk2 kohtasivat äsken hirven :evil:
jos jossain on jumala, niin miksi just tuo kori :cry:
joutuu nysvään tunteella kuntoon.
onneksi ei henkilövahinkoja

ohc
Viestit: 1321
Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: V*T*U SA*TANA

Viesti Kirjoittaja ohc » To Joulukuu 30. 19:00:10 2004

Brenda kirjoitti:FOMOCO ja jäsenautoissakin näkyvä hopea orkkismaaleissa oleva mk2 kohtasivat äsken hirven :evil:
jos jossain on jumala, niin miksi just tuo kori :cry:
joutuu nysvään tunteella kuntoon.
onneksi ei henkilövahinkoja
:cry:

no peltiähän se vaan (sääli sinänsä.. näytti aika helmi korilta noissa kuvissa).. Pääasia että henkilövahingoilta vältyttiin!

Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus

m_pajula
Viestit: 1008
Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
Paikkakunta: hartola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m_pajula » To Joulukuu 30. 19:24:00 2004

niin peltiähän se vaan on :evil: sääli että noinkin hyvälaatusta.. 8)
mut todella hyvä ettei tullu henkilövahinkoja.. menikö pahaanki kuntoon??

Cleveland
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Cleveland » To Joulukuu 30. 20:01:49 2004

Kyllähän se aina harmittaa kun noin käy. Ittelläkin on tallissa yks mk2 jonka keula odottaa oikasua oman kikkailun seurauksena... :wink:

timppaanen
Viestit: 2856
Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
Paikkakunta: Korsholm

Viesti Kirjoittaja timppaanen » To Joulukuu 30. 20:39:43 2004

onneks ei pahemmin käyny
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Viesti Kirjoittaja Jallu » To Joulukuu 30. 21:55:17 2004

Tärkeintä ettei sattunut kuin sydämeen.
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » To Joulukuu 30. 23:25:53 2004

:cry:
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

FOMOCO
Viestit: 1276
Liittynyt: To Tammikuu 2. 17:31:07 2003
Paikkakunta: Ylikiiminki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja FOMOCO » Pe Joulukuu 31. 1:24:53 2004

Joo peltiähän se vaan oli, mutta aivan liian tervettä peltiä, peltiä joka on säilynyt vuodesta -79 suorana ja ruosteettomana... ja nyt se on sitten vääntyny paska! :cry:

Vauriot näytti ensin yllättävän vähäisiltä, ajattelin että vain kartturin puolen a-pilari täytyy vaihtaa, mikä sinänsä vitutti jo tarpeeksi, etusuojan, konepellin, oven ja naamapellin voi taitava peltiseppä pelastaa.

Mutta v-käyrä nousi kunnolla kun brendan kanssa tutkittiin tallilla valossa vahinkoja tarkemmin, kuskin puolen c-pilari oli nitkahtanut alareunasta, katto painunut alas vänkärin etukulmasta, oikeastaan koko katto näyttää lenkottavan miten sattuu.
Koko helvetin kori näyttää vääntyneen vänkärin puolelta, kun kylki linjaa katsoo niin huomaa selvästi että se rupee laskemaan oviaukon kohdalla ja oven ja takakyljen välinen rako levenee ylöspäin, vaikka muuten ovessa on tasainen rako esim. helmaan verrattuna.

Mitään pakkeli kasaa tuosta ei kyllä tehdä, vaan tunteella täytyy korjata.
Pitää rueta kyseleen taitavaa peltiseppää joka saa nuo alkuperäiset pellit pelastettua, jossain penkissä kai tota täytyy käydä kiskomassa.
Voi olla että ei vähään aikaan tuu ajettua...

Vituttaa kyllä oikeasti niin vitusti kun piti justiin tuolle korille käydä noin... :cry:
- Escort Mk1-72 - Escort Mk2-76 - Escort Mk2-79 - Escort Mk2-79 - Escort Mk2 Gr.F - Sierra 2.0 3d-86 (EX) - 2kpl Sierra 3d - Kawasaki KX250 -06 - Jäsen 412 -

hylsy
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja hylsy » Pe Joulukuu 31. 7:36:28 2004

kommando hirvi on varmasti palkattu teurastamaan toi eskortti, ei noi huono mäihä voi muuten olla, osan otto autoa kohtaan ja hyvä ettei loukkaantumisia tullu.... mites se hirvi lihoiks vai?

Cord
Viestit: 76
Liittynyt: Ti Tammikuu 14. 9:54:26 2003

Viesti Kirjoittaja Cord » Pe Joulukuu 31. 8:16:12 2004

No jopas on huonoa tuuria....prkl..jos vanhat merkit pitää paikkansa on
mullakin kohta auto romuna.

FOMOCO
Viestit: 1276
Liittynyt: To Tammikuu 2. 17:31:07 2003
Paikkakunta: Ylikiiminki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja FOMOCO » Pe Joulukuu 31. 21:57:44 2004

Meinaa huono onni olla mukana tuolla tiellä, vain 300 metriä matkaa paikkaan jossa viime kesänä ajoin eukon auton lunastuskuntoon, onneksi ajoin silloinkin yksin... niin tai olihan mulla nukkumatti kaverina...

Niin ja Cord, se on tosiaan taas sun vuoro paalata, meiltähän tämä käy.
- Escort Mk1-72 - Escort Mk2-76 - Escort Mk2-79 - Escort Mk2-79 - Escort Mk2 Gr.F - Sierra 2.0 3d-86 (EX) - 2kpl Sierra 3d - Kawasaki KX250 -06 - Jäsen 412 -

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » La Tammikuu 1. 11:22:28 2005

kaikki välikoppaan liittyvät korimitat tervetulleita. jos jollain on foordin peltiseppien korjaamokäsikirjoja, niin kopioille ois tarvetta.
pohjalevyn mitat meiltä löytyy, mutta ikkunaaukkojen ristimittapapereita yms. ei ole.
auto viedään koripenkkiin jossa tarkat mitta-laitteet, joten pitäs antaa niin paljon dataa mukaan ku pystyy, ettei tarttis viedä toista koria mitta sapluunaksi :D

fomoco3
Viestit: 2101
Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja fomoco3 » Ma Tammikuu 3. 10:56:20 2005

Brenda kirjoitti:kaikki välikoppaan liittyvät korimitat tervetulleita. jos jollain on foordin peltiseppien korjaamokäsikirjoja, niin kopioille ois tarvetta.
pohjalevyn mitat meiltä löytyy, mutta ikkunaaukkojen ristimittapapereita yms. ei ole.
auto viedään koripenkkiin jossa tarkat mitta-laitteet, joten pitäs antaa niin paljon dataa mukaan ku pystyy, ettei tarttis viedä toista koria mitta sapluunaksi :D
Mulla saattaa olla vanhat autorobot mittapaperit 2s koppa escorttiin pitää tarkistaa...
Projektit

"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"

fomoco3
Viestit: 2101
Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja fomoco3 » Ti Tammikuu 4. 10:42:14 2005

fomoco3 kirjoitti:
Brenda kirjoitti:kaikki välikoppaan liittyvät korimitat tervetulleita. jos jollain on foordin peltiseppien korjaamokäsikirjoja, niin kopioille ois tarvetta.
pohjalevyn mitat meiltä löytyy, mutta ikkunaaukkojen ristimittapapereita yms. ei ole.
auto viedään koripenkkiin jossa tarkat mitta-laitteet, joten pitäs antaa niin paljon dataa mukaan ku pystyy, ettei tarttis viedä toista koria mitta sapluunaksi :D
Mulla saattaa olla vanhat autorobot mittapaperit 2s koppa escorttiin pitää tarkistaa...
P**kele ne oli 3s kopasen paperit...
Projektit

"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ti Tammikuu 4. 10:54:31 2005

:-/

mutta miettikääpäs kuinka heikko tuollainen vanha eskortti on kolariturvallisuuden kannalta, saa olla tyytyväinen ettei itelle käynyt kuinkaan.

ei muuta kun ahertamaan vaan auton kimppuun, ehkä sitä osaa arvostaa entistä enemmän kun sen saa timanttikuntoon vielä?

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » Ti Tammikuu 4. 19:52:47 2005

samiharju kirjoitti::-/

mutta miettikääpäs kuinka heikko tuollainen vanha eskortti on kolariturvallisuuden kannalta, saa olla tyytyväinen ettei itelle käynyt kuinkaan.
Mulla kun välikoppa aikoinaan heittäytyi selälleen, niin "vänkärin" puolen kojetaulun ja katon väliksi jäi n15cm.
:shock:
(Mutta kuskinpuolen molemmat sivulasit jäi ehjäksi!!)

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ke Tammikuu 5. 3:52:49 2005

ei voi olla totta.. :cry: :cry: :cry:
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

MASter
Viestit: 751
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 10:50:34 2002
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja MASter » Ke Tammikuu 5. 13:11:08 2005

Kylläpä saa taas lukee näitä ikäviä uutisia... :(
Mutta kuten jo sanottu, onneks meni kuitenki vaan peltiä.
Ja hieno homma jos jätkillä riittää vieläkin intoo ja tahtoo saada Escovanhus takas ajoon ja vieläpä orkkis pelleillä!
Tsemppiä ja pitkää pinnaa!

Arvaako siitä kysellä kuvia näytille vai onko siinä vaarana käydä niin, että rupee klubin isoimmatki classic-harrastajat vetistelemään niitä katellessa... :? :cry:
..:: Escort 2.0 '75 :: Xsara VTR '03 ::..

Vastaa Viestiin