B- ryhmää

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

Markus
Viestit: 790
Liittynyt: Ti Syyskuu 3. 10:40:17 2002
Paikkakunta: Järvelä

B- ryhmää

Viesti Kirjoittaja Markus » Pe Marraskuu 26. 14:45:46 2004


northwest
Viestit: 1322
Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja northwest » Pe Marraskuu 26. 15:08:41 2004

Kuin taideteos :D ; http://kotisivu.mtv3.fi/bryhma/Moottori.htm
Kunnon papumylly 8)
Jäsen 403
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.

BBT
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja BBT » Pe Marraskuu 26. 15:23:06 2004

northwest kirjoitti:Kuin taideteos :D ; http://kotisivu.mtv3.fi/bryhma/Moottori.htm
Kunnon papumylly 8)
Abarth:in pojat kehitelly kunnon masinan...

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Viesti Kirjoittaja Jallu » Pe Marraskuu 26. 15:35:44 2004

Kannattaa ostaa tai ladata "Too fast to race"-pätkä. Melko asiallinen filmi b-ryhmäläisistä.
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

timppaanen
Viestit: 2856
Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
Paikkakunta: Korsholm

Viesti Kirjoittaja timppaanen » Pe Marraskuu 26. 15:38:37 2004

Jallu kirjoitti:Kannattaa ostaa tai ladata "Too fast to race"-pätkä. Melko asiallinen filmi b-ryhmäläisistä.
tääkin vaikutti aika hyvältä ko vilkasin Rally_Best of Group B_Audi quattro_205T16_Lancia delta_R5 Turbo_DivX
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78

timppaanen
Viestit: 2856
Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
Paikkakunta: Korsholm

Viesti Kirjoittaja timppaanen » Pe Marraskuu 26. 15:39:58 2004

northwest kirjoitti:Kuin taideteos :D ; http://kotisivu.mtv3.fi/bryhma/Moottori.htm
Kunnon papumylly 8)
tuli vähän ihmeteltyy tota :D
on kyllä hienot sivut saatu aikaan :D
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » La Marraskuu 27. 0:05:42 2004

Tuota trilux -pannua on monasti esitelty virheellisesti S4:n moottorina.
Oli pelkkä proto, Abarth joutui kikkailemaan tuon tilalle muuta (niinkuin muutkin) kun B-ryhmän tilalle suunniteltu S-ryhmä salli ainoastaan huomattavasti pienemmät turbomoottorit, olisko ollut luokkaa 1,2-1,3 litraa, en muista ulkoa.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

northwest
Viestit: 1322
Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja northwest » La Marraskuu 27. 0:51:41 2004

Mutta se on pakko todeta että varsin hieno keksintö,ajaminen siinä vaiheessa kun toisen turbon ahto tulee mukaan ja löytyy äkkiä 600hv on saattanut olla varsin hankala käsiteltävä.
PikesPeakissahan sitten pösö ja audi pääsi vapaasti toteuttamaan itseään ja laitteet oli tosi hurjia,se video missä vatanen vetää mäkeä ylös on hieno katseltava :D ,ja ne vuorenseinistä raikuvat äänet :roll:
Se videohan on Climb Dance ja löytyy varmasti googlella jostain palstalta.
Jäsen 403
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.

Walderama
Viestit: 423
Liittynyt: Ti Joulukuu 25. 0:35:12 2001

Viesti Kirjoittaja Walderama » La Marraskuu 27. 8:45:03 2004

Mielenkiintoinen kansi tuossa moottorissa,kanavat menee hiukan totutusta poikkeavasti :shock:
Heikosta lompakosta kärsii koko harrastus.
Mutta kohta rävähtää, se on vissi =)

potsi
Viestit: 125
Liittynyt: Ma Maaliskuu 31. 6:29:45 2003

Viesti Kirjoittaja potsi » La Marraskuu 27. 18:32:45 2004

northwest kirjoitti:... ,ja ne vuorenseinistä raikuvat äänet :roll:...
Ja yli lentävän helikopterin äänet kuuluvat ohjaamoon :roll:

Hieno filmi katsella, mutta ei kuunnella kun kuva ja äänet ei osu yksiin. Tai sitten pistää silmät kiinni. :)
Jäsen 488

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Viesti Kirjoittaja Jallu » Su Marraskuu 28. 15:08:47 2004

timppaanen kirjoitti:
Jallu kirjoitti:Kannattaa ostaa tai ladata "Too fast to race"-pätkä. Melko asiallinen filmi b-ryhmäläisistä.
tääkin vaikutti aika hyvältä ko vilkasin Rally_Best of Group B_Audi quattro_205T16_Lancia delta_R5 Turbo_DivX
Nappasin tuon, mutta ääniä ei lainkaan...
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

timppaanen
Viestit: 2856
Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
Paikkakunta: Korsholm

Viesti Kirjoittaja timppaanen » Su Marraskuu 28. 17:43:23 2004

Jallu kirjoitti:
timppaanen kirjoitti:
Jallu kirjoitti:Kannattaa ostaa tai ladata "Too fast to race"-pätkä. Melko asiallinen filmi b-ryhmäläisistä.
tääkin vaikutti aika hyvältä ko vilkasin Rally_Best of Group B_Audi quattro_205T16_Lancia delta_R5 Turbo_DivX
Nappasin tuon, mutta ääniä ei lainkaan...
kyllä mulla ainaki äänet toimii
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Su Marraskuu 28. 17:51:57 2004

http://koti.mbnet.fi/h_enri/vids/Petrick/
tuolla kans joitain vanhoja kuvauksia...

TaneEsko
Viestit: 56
Liittynyt: Su Heinäkuu 11. 21:29:24 2004
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja TaneEsko » Su Marraskuu 28. 22:24:34 2004

Brenda kirjoitti:http://koti.mbnet.fi/h_enri/vids/Petrick/
tuolla kans joitain vanhoja kuvauksia...

Kyl o melkosta meininkii ollu tohon b-ryhmäläisten aikaan ! ! !
Ois mahtavaa viel nähä vastaavia ralleja "livenä" !
Taunus GT Coupe -73
Escort Estate -72
V6 Mondeo -00
Yamaha FJR -09

northwest
Viestit: 1322
Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja northwest » Su Marraskuu 28. 23:23:47 2004

Eipä noita enään valitettavasti näe kuin sprinteissä Santin tai Kettusen MG Metroja :?
Viimeksi noita näki kunnolla vetämässä EM-Rallicrossissa kun Ahvenistolla ajoivat niillä,oli hieno seurata kun lähtivät kiihdyttämään siitä pääsuoran ysikympistä ylämäkeen,näki kuinka kuski tosiaan painui penkkiin :roll: :D
Yksi härskeimmistä oli Kristoferssonin pätkä-quattro,auto todella keuli kiihdyttäessä...-se vielä näytti rajummalta koska ko. autossa oli lyhin akseliväli ja pisin kori :wink:
Jäsen 403
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.

Miku
Viestit: 795
Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:37:37 2002

Viesti Kirjoittaja Miku » Ma Marraskuu 29. 10:04:43 2004

Brenda kirjoitti:http://koti.mbnet.fi/h_enri/vids/Petrick/
tuolla kans joitain vanhoja kuvauksia...
Helvetti kun ei näy kunnolla.. Kaks sekunttia pyörii, sitten ei kuulu kuin äänet :evil: Millä playerillä nuo pyörii parhaiten??

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Ma Marraskuu 29. 14:37:05 2004

tallenna video ensin koneelle, ja katso sitten vaikka media playerillä. jos klikkaa suoraan linkkiä, niin ei kerkee latautuun tarpeeks nopeesti

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ma Marraskuu 29. 17:39:10 2004

timppaanen kirjoitti:
Jallu kirjoitti:
timppaanen kirjoitti: tääkin vaikutti aika hyvältä ko vilkasin Rally_Best of Group B_Audi quattro_205T16_Lancia delta_R5 Turbo_DivX
Nappasin tuon, mutta ääniä ei lainkaan...
kyllä mulla ainaki äänet toimii
mistä te ootte noita pätkiä lataillu?yritin dc:llä ettiä mutta ei lyöny oikeen leiville se homma.. :?
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Miku
Viestit: 795
Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:37:37 2002

Viesti Kirjoittaja Miku » Ma Marraskuu 29. 18:31:47 2004

Brenda kirjoitti:tallenna video ensin koneelle, ja katso sitten vaikka media playerillä.
Näin tuli kyllä tehtyä. Taitaa puuttua joku päivitys jostain tms.

timppaanen
Viestit: 2856
Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
Paikkakunta: Korsholm

Viesti Kirjoittaja timppaanen » Ma Marraskuu 29. 19:33:59 2004

jesus48 kirjoitti:
timppaanen kirjoitti:
Jallu kirjoitti: Nappasin tuon, mutta ääniä ei lainkaan...
kyllä mulla ainaki äänet toimii
mistä te ootte noita pätkiä lataillu?yritin dc:llä ettiä mutta ei lyöny oikeen leiville se homma.. :?
sillä juuri
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ma Marraskuu 29. 20:07:48 2004

timppaanen kirjoitti:
jesus48 kirjoitti:
timppaanen kirjoitti: kyllä mulla ainaki äänet toimii
mistä te ootte noita pätkiä lataillu?yritin dc:llä ettiä mutta ei lyöny oikeen leiville se homma.. :?
sillä juuri
selvä..eli pitänee vielä yrittää.. :)
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ke Joulukuu 1. 3:39:42 2004

BBT kirjoitti:
northwest kirjoitti:Kuin taideteos :D ; http://kotisivu.mtv3.fi/bryhma/Moottori.htm
Kunnon papumylly 8)
Abarth:in pojat kehitelly kunnon masinan...
Eivät kyllä ihan omasta päästä ole tempaisseet konetta, radiaalinen venttiilien sijoittelu patentoitiin jo 30-luvulla, tupla turboja ei tainnut sen ajan koneista vielä löytyä.

Tuskin koneessa mitään normaalista poikkeavaa turbopotkua on, ahtimethan ei ole sarjassa niitä on kaksi, koska pakokanavat sen mahdollistavat. Kilvanajo moottorista kun on kyse niin turbot lienevät aika reilun kokoiset joten sitä kautta varmaan viivettä tulee.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Ke Joulukuu 1. 23:06:02 2004


MASter
Viestit: 751
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 10:50:34 2002
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja MASter » To Joulukuu 2. 16:58:08 2004

:shock: Sehä menee ku kiskoilla! Hieno pätkä, lisää näitä "vanhan hyvän ajan" -videoita. :D
..:: Escort 2.0 '75 :: Xsara VTR '03 ::..

tk
Viestit: 273
Liittynyt: La Joulukuu 8. 15:54:14 2001
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja tk » To Joulukuu 2. 21:39:14 2004

tuommosen pätkän leikkasin dvd:ltä. http://koti.mbnet.fi/tkivela/videot/RAC_1986.MPG
#20 | Escort RS Cosworth | Capri Mk1 2.0i (rojekti)

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » To Joulukuu 2. 22:22:24 2004

Noita videoklippejä vois olla enemmänkin, onko jollain tai mistä löytyy? ei meinaa pysyä penkillä niin paljon vehkeet menee, katotaan duunikavereitten kanssa silmätrenkaina kuinka Audi suorastaan kihisee voimaa :shock: . Nykyralli on kyllä aika toimistotyöskentelyä ton rinnalla tossa katotaan ketä oikeesti ajaa ja pitää lapasessa.

Tähtisilmä
Viestit: 436
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 12:38:32 2003
Paikkakunta: Pohjois Savo

Viesti Kirjoittaja Tähtisilmä » To Joulukuu 2. 22:55:46 2004

SHR kirjoitti:Noita videoklippejä vois olla enemmänkin, onko jollain tai mistä löytyy? ei meinaa pysyä penkillä niin paljon vehkeet menee, katotaan duunikavereitten kanssa silmätrenkaina kuinka Audi suorastaan kihisee voimaa :shock: . Nykyralli on kyllä aika toimistotyöskentelyä ton rinnalla tossa katotaan ketä oikeesti ajaa ja pitää lapasessa.
Sama täällä...kivasti meni työpäivä noita katsellessa...ihan hävettää täyttää tuntikorttia! :oops:
Tuossa Lanciassa on äänet kuin vanhoissa formuloissa?

Tuosta menemisestä tuli mieleen yks vanha urheilulehden juttu, kun B ryhmäläiset kiellettiin...tuliko ne sitten a-ryhmäläiset vai mitkä? Kuitenkin oli eka kisa niin kartturi oliko nyt Harjanne vai kuka ihmetteli Kankkuselle että "miksi ajat näin hiljaa, että anna mennä"...johon kuski kihahti tiukasti: "vittu mulla on koko ajan lappu lattiassa, mutta kun nämä paskat ei kulje mihinkään!" :D
S a a b & F o r d

T6
Viestit: 198
Liittynyt: Ma Toukokuu 10. 13:32:31 2004

Viesti Kirjoittaja T6 » To Joulukuu 2. 23:02:38 2004

FFP:ltä lainattu

"Löysä" jossakin ruutulipussa tjsp, tuossa muutama vuosi sitten muisteli, että kuinka sitä aina itkettiin että ei oo voimaa. Muistaa kuulemma lopun ikäänsä eka testin viimosella 205:n B-versiolla. Oli kolmosta hakiessa todennu Harjanteelle, että nyt kuule on voimaa.... ja ihan liikaa...
Huoltoalueella oli tallin inssit oottaneet "suu messingillä". Pojat oli tehneet pientä jekkua ja säätäneet koneen parametrejä "hieman", laskennallisesti olisi tarjolla pitänyt olla noin 850-930 hv !!!
Samassa haastattelussa Salonen totesi, että moottoritehon rajoittaminen oli ainoa ajateltavissa oleva ratkaisu, koska voimansiirto alkoi kehittyä jo liian hyväksi ja noilla tehoilla vauhdit olisi pidon kasvaessa nousseet täysin hallitsemattomiksi.

T6
Viestit: 198
Liittynyt: Ma Toukokuu 10. 13:32:31 2004

Viesti Kirjoittaja T6 » To Joulukuu 2. 23:04:25 2004

tk kirjoitti:tuommosen pätkän leikkasin dvd:ltä. http://koti.mbnet.fi/tkivela/videot/RAC_1986.MPG
kevyesti nopeinten meni pösö ajoiko sitä salonen vai kankkunen??

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » To Joulukuu 2. 23:29:14 2004

Mutta, kotiinpäin vetämättä, RS200 oli selkeästi noissakin pätkissä rauhallisimmin käyttäytyvän oloinen, vrt Pösön pomppiminen varsinkin persiistä ja audi möhköili. Myös lieskakisassa RS voitti :wink:
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Pe Joulukuu 3. 11:35:53 2004

Joskus mitä jotain pätkiä nähny niin jotenkin se siipi Audi tuntuu ns "portaattomasti tehoa", saa aikaan kylmiä väreitä. Ääni on makee kun on ahdot päällä, on oikeesti kiire vaihtaa. Noista vehkeistä ei tarvitse kysellä paljo tehoa ja missä jarrutettu :lol: varmasti on jos noin liikkuu. Hieman pistää alustat silmään kun vertaa tänpäivän otoksiin, ihan ei tiessä pysy kuin nykyään. Mitähän kyytiä noi menis nykyrenkailla ja alustoilla, vai olisko jo raivauskalustolla liikaa käyttöä.....

Miku
Viestit: 795
Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:37:37 2002

Viesti Kirjoittaja Miku » Pe Joulukuu 3. 16:19:05 2004

SHR kirjoitti:Hieman pistää alustat silmään kun vertaa tänpäivän otoksiin, ihan ei tiessä pysy kuin nykyään. Mitähän kyytiä noi menis nykyrenkailla ja alustoilla, vai olisko jo raivauskalustolla liikaa käyttöä.....
Jep, ja näkee miten voimansiirtokin on pikkusen kehittynyt noista ajoista. Ei nykyiset ralliautot lähde noin paljon heittämään perää tai puskemaan mutkissa.

northwest
Viestit: 1322
Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja northwest » Pe Joulukuu 3. 18:09:27 2004

Kyllähän se oli hieno äänimaailma kun -85 Pengonpohjan ek:lla yhdelle peltoaukealle Mikkola vetäisi nypyn yli loivalle alamaalle ja pisti polkimen lattiaan,auto kiihtyi kyllä aivan käsittämättömästi :shock: .
Paikalta pienen kallioleikkauksen päältä näki melkein kilometrin soranlennätystä noilla lepakkoautoilla.
Muistelisin VM:ssä olleen tiedon että kun pösö teki ensimmäisen pikes-peak 205 T16:sta ja kevensi sen minimiin lisäten tehoa samalla(vapaammat säännöt) kun ajoaika ei ole niin pitkä->tehopainosuhteen olleen 1hv/1kg :shock: ,eli 750kg ja 750hv 8) .Testissä tehot pudotettiin n.500hv tienoille koska voimaa ei enää pystynyt siirtämään tiehen...
Jäsen 403
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.

Markus
Viestit: 790
Liittynyt: Ti Syyskuu 3. 10:40:17 2002
Paikkakunta: Järvelä

Viesti Kirjoittaja Markus » Su Joulukuu 5. 11:16:41 2004

jjs kirjoitti:Mutta, kotiinpäin vetämättä, RS200 oli selkeästi noissakin pätkissä rauhallisimmin käyttäytyvän oloinen, vrt Pösön pomppiminen varsinkin persiistä ja audi möhköili. Myös lieskakisassa RS voitti :wink:
Too Fast to race dokumenttia lainatakseni siinä povattiin RS200:sta voittaja autoa jos luokka olisi jatkunut sen verran että autoa oltais voitu kehittää.

ko. dvd:ssä oli muitakin mielenkiintoisia tapauksia, kuten citroen oli jo tehnyt BX:stä b ryhmän nelivetoisen kilpurin ja että myös Ferrari kehitteli asvalttiralleihin omaa autoaan. Jaguar kehitteli rata luokkiin b ryhmän menijää XJ220.

MASter
Viestit: 751
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 10:50:34 2002
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja MASter » Su Joulukuu 5. 15:26:41 2004

Markus kirjoitti:ko. dvd:ssä oli muitakin mielenkiintoisia tapauksia, kuten citroen oli jo tehnyt BX:stä b ryhmän nelivetoisen kilpurin ja että myös Ferrari kehitteli asvalttiralleihin omaa autoaan. Jaguar kehitteli rata luokkiin b ryhmän menijää XJ220.
Tuolla on speksejä siitä citikasta ja siellä protoissa on myös se Ferrari...
..:: Escort 2.0 '75 :: Xsara VTR '03 ::..

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Su Joulukuu 5. 21:43:07 2004

Markus kirjoitti:Too Fast to race dokumenttia lainatakseni siinä povattiin RS200:sta voittaja autoa jos luokka olisi jatkunut sen verran että autoa oltais voitu kehittää.

ko. dvd:ssä oli muitakin mielenkiintoisia tapauksia, kuten citroen oli jo tehnyt BX:stä b ryhmän nelivetoisen kilpurin ja että myös Ferrari kehitteli asvalttiralleihin omaa autoaan. Jaguar kehitteli rata luokkiin b ryhmän menijää XJ220.
RS200 evosta olisi kai tullut melko hyvä, ainakin crossikäytössä se oli pitelemätön, kun olivat saaneet kardaaniongelmat ratkaistua.

Tuolla sitikan BX 4TC:llä olen voittanut jokusen lekan siideriä; moni ns. "B-ryhmän asiantuntija" on mennyt vedonlyönnissä vipuun-> ovat olleet tietämättömiä koko aiheesta.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

northwest
Viestit: 1322
Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja northwest » Su Joulukuu 5. 22:00:41 2004

Tais olla talven -85 VM:ä jossa oli esittelyssä uusia B-ryhmäläisiä,Muistini mukaan oli Lancia S4->MG Metro 6R4->Citroen BX->Ford RS200.
-Se on ainoa lehtijuttu jossa olen törmännyt tohon sitruunaan-Taisi sitten sillä tää partanaama-Paillieeri ajaa myöhemmin rallicrossia hetken aikaa :?: .
Jäsen 403
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.

Boss429
Viestit: 113
Liittynyt: La Kesäkuu 1. 20:39:33 2002
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Boss429 » To Joulukuu 9. 21:53:06 2004

´86 Sierra 2.0 Ghia 16V Cosworth
´82 Sierra 2.0 Ghia Automatic
´85 Sierra 2.0 Ghia
´87 Sierra 2.0 GL
´90 Sierra 2.0i GL

northwest
Viestit: 1322
Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja northwest » To Joulukuu 9. 22:02:53 2004

...ja tuossa videossa yksi syy miksi B-ryhmä kiellettiin.Kartturi kuoli,kuski(ex F1-kuski) jäi muistaakseni eloon...kun katsoo kuinka suoraa tietä niin vauhtia on ollut PALJON.
Jäsen 403
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Pe Joulukuu 10. 0:07:52 2004

Marc Surer taisi olla kuskin nimi.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ma Joulukuu 13. 4:39:05 2004

imutin ton "The best of group B" pätkän ja jumaleissön mitä menoa..mahtava pätkä,suosittelen.. :) mulla toimi kyllä äänet ja kaikki..
EDIT: imussa on tällä hetkellä "Rally supercars - The group B"
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

RubberDuck
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja RubberDuck » Ma Joulukuu 13. 19:06:01 2004

ari vatasen hill climb veto 405 t16 pösöllä on ehkä paras näkemä pätkä
http://carfreaks.b0nk.net/Course%20de%2 ... tanen).mpg

koko noin 70megaa.

Ari
Viestit: 614
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 12:19:39 2001
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Ari » Ti Joulukuu 14. 23:37:11 2004

RubberDuck kirjoitti:ari vatasen hill climb veto 405 t16 pösöllä on ehkä paras näkemä pätkä
http://carfreaks.b0nk.net/Course%20de%2 ... tanen).mpg

koko noin 70megaa.
Mieletön teho autossa ja vauhtikin sen mukainen. Tuolla ei kovin mielellään ulos ajaisi kun on hiukka pudotusta alaspäin.

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ke Joulukuu 15. 8:54:35 2004

northwest kirjoitti:Eipä noita enään valitettavasti näe kuin sprinteissä Santin tai Kettusen MG Metroja :?
Viimeksi noita näki kunnolla vetämässä EM-Rallicrossissa kun Ahvenistolla ajoivat niillä,oli hieno seurata kun lähtivät kiihdyttämään siitä pääsuoran ysikympistä ylämäkeen,näki kuinka kuski tosiaan painui penkkiin :roll: :D
Yksi härskeimmistä oli Kristoferssonin pätkä-quattro,auto todella keuli kiihdyttäessä...-se vielä näytti rajummalta koska ko. autossa oli lyhin akseliväli ja pisin kori :wink:
Joo, kaiholla mietin aikaa, jolloin ralli oli vaarallista ja seksi turvallista... Kohta varmaan kaikki muut kuin fiestat kielletään rallista tyystin, jonka jälkeen sitä ei aja kuin ruotsalaiset...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line


northwest
Viestit: 1322
Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja northwest » La Joulukuu 18. 10:18:41 2004

http://need4speedx.free.fr/MG%20Metro/m3.jpg
-jos on nähnyt tavallisen MG Metron niin ymmärtää ettei ihan pienillä muutoksilla ole tehty,hienot siivet ennen tunausaikaa...Nythän Santti kauppaa omaa sprinttiversiotaan hintaan 75 000€,eikun hakemaan :wink: .Varaosia saa vieläkin ja tuhoutuneen korin tilalle tekee paja englannissa uuden samalle rungonnumerolle....
Jäsen 403
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » La Joulukuu 18. 18:12:47 2004

northwest kirjoitti:http://need4speedx.free.fr/MG%20Metro/m3.jpg
-jos on nähnyt tavallisen MG Metron niin ymmärtää ettei ihan pienillä muutoksilla ole tehty,hienot siivet ennen tunausaikaa...Nythän Santti kauppaa omaa sprinttiversiotaan hintaan 75 000€,eikun hakemaan :wink: .Varaosia saa vieläkin ja tuhoutuneen korin tilalle tekee paja englannissa uuden samalle rungonnumerolle....
"Inflaatio" purrut; 6R4 maksoi 80-luvun lopulla n.15000£ -> 150000mk -> 25000€ (uusi clubman -versio) kun yrittivät päästä niistä eroon.

David Appleby Motorsport (DAM) lienee tarkoittamasi paja.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

TUNE
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja TUNE » Pe Joulukuu 24. 23:15:17 2004



En saa tätä pätkää otettua koneelle onkohan jo poistettu?.

Vastaa Viestiin