Komeet vanteet...

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

Markus
Viestit: 790
Liittynyt: Ti Syyskuu 3. 10:40:17 2002
Paikkakunta: Järvelä

Komeet vanteet...

Viesti Kirjoittaja Markus » Pe Joulukuu 3. 12:35:42 2004

tässä escortissa


Mitkä on nuo vanteet?
Viimeksi muokannut Markus, Pe Joulukuu 3. 15:58:57 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Arto65FB
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Arto65FB » Pe Joulukuu 3. 12:48:40 2004

Eivätkö liene jotkut Minilite kopiot. Superlite ausseista, Compomotive ym Englannista ja tietysti vielä Minilite -oikeudet omistava Tech-Del.

Tai olisko tuo keskiökuppi ihan Miniliten kupin näköinen.

Tuollaisia olen itse miettinyt, mutta lienevätkö paljonkaan peltivanteita kevyemmät nuo Compomotivet.

http://www.comp.co.uk/product_pics/ml_mustang.jpg. Saisikohan Autoracingilta tukkualennusta, jos ostaisi samalla Escorttiinkin.

timotång
Viestit: 42
Liittynyt: Pe Elokuu 8. 18:31:12 2003
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja timotång » Pe Joulukuu 3. 14:07:23 2004

Aika huima ET kakkoskoppasen pyörissä, mutta hyvältä näyttää!
Mk1 Escort 2.0 -73
Ryhmäkuva
Mk6 -99
Mustang GT 4.6 2006

Markus
Viestit: 790
Liittynyt: Ti Syyskuu 3. 10:40:17 2002
Paikkakunta: Järvelä

Viesti Kirjoittaja Markus » Pe Joulukuu 3. 15:54:07 2004

Arto65FB kirjoitti:Eivätkö liene jotkut Minilite kopiot. Superlite ausseista, Compomotive ym Englannista ja tietysti vielä Minilite -oikeudet omistava Tech-Del.

Tai olisko tuo keskiökuppi ihan Miniliten kupin näköinen.

Tuollaisia olen itse miettinyt, mutta lienevätkö paljonkaan peltivanteita kevyemmät nuo Compomotivet.

http://www.comp.co.uk/product_pics/ml_mustang.jpg. Saisikohan Autoracingilta tukkualennusta, jos ostaisi samalla Escorttiinkin.
Ei noi Compomotivet ole. Muistuttaa hiukan performanceja mutta ei taia olla nekään. Nuo Compomotiven ML - vanteet on varmasti painavemmat kun mitkään peltivanteet. Mulla on kilpurissa ML:t ja painaa kun synti. Ja painavasta vanteesta kun ei juurikaan näissä hommissa ole hyötyä. Lisäksi ML valu on huono kun ET määritellään suuremmaksi osaksi keskiön paksuudella eikä vanteen ulonevalla reunalla.

Pitäisikin sijoittaa koottaviin ML - vanteisiin. (tässä) niissä on kokoa ja näköä ja keveyttä...unohtamattaa miltei tupla hintaa normi ML:ään verraten

Cosesc
Viestit: 1602
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
Paikkakunta: Raswajokilaakso

Viesti Kirjoittaja Cosesc » Pe Joulukuu 3. 17:06:26 2004

Taitaapi olla superlitet puolan terävästä "harjasta" päätellen.
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84

"KAIKEN SAA RIKKI"

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Pe Joulukuu 3. 19:58:35 2004

Cosesc kirjoitti:Taitaapi olla superlitet puolan terävästä "harjasta" päätellen.
täältäkin ääni superliteille, leveys näemmä 8"
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Cosesc
Viestit: 1602
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
Paikkakunta: Raswajokilaakso

Viesti Kirjoittaja Cosesc » Pe Joulukuu 3. 22:41:54 2004

Veikkaan 7" levyisiä, mulla oli joskus mk2 escossa tuollaiset ja niissä 7" vanteissa oli leveämpi tuo kiiltävä reuna kuin 8" vanteissa.
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84

"KAIKEN SAA RIKKI"

Markus
Viestit: 790
Liittynyt: Ti Syyskuu 3. 10:40:17 2002
Paikkakunta: Järvelä

Viesti Kirjoittaja Markus » Su Joulukuu 5. 11:07:11 2004

Oliko se niin että nuo Superlitet oli magnesium vanteet?

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » Su Joulukuu 5. 11:47:18 2004

[quote="Markus"]Oliko se niin että nuo Superlitet oli magnesium vanteet?[/quote]

Alumiiniä.
Miniliteltä löytyy kisamallin magnesium versio tuosta tykkivanteesta.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Su Joulukuu 5. 21:45:04 2004

Cosesc kirjoitti:Veikkaan 7" levyisiä, mulla oli joskus mk2 escossa tuollaiset ja niissä 7" vanteissa oli leveämpi tuo kiiltävä reuna kuin 8" vanteissa.
Näin muuten oli. Keskiura oli ulompana 8" kuin 7":ssa; näyttivät tylsemmille.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Ma Joulukuu 6. 21:55:48 2004

selvästikin Performance Superlite 7"
vakio ekkuperällä ei mahdu 205/60-13 kumeilla pyöriin, jos ei tee off-roadia.
eikä mullakaan hirveesti auttanut vaikka kavensin akselia sen mitä spooreissa oli varaa, eli n. 13 mm per puoli ja hakkasin kaarenlipat pystyyn.
etupäästä en osaa sanoa kun mulla oli siellä 6 tuumaset superlitet.

anglian akselilla tulee taakse tilaa...

Arto65FB
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Arto65FB » Ti Joulukuu 7. 12:01:04 2004

Markus kirjoitti:Nuo Compomotiven ML - vanteet on varmasti painavemmat kun mitkään peltivanteet. Mulla on kilpurissa ML:t ja painaa kun synti. Ja painavasta vanteesta kun ei juurikaan näissä hommissa ole hyötyä. Lisäksi ML valu on huono kun ET määritellään suuremmaksi osaksi keskiön paksuudella eikä vanteen ulonevalla reunalla.
No, vähän tota painoa pelkäsinkin. Taidanpa luopua ML-ideasta.

Markus
Viestit: 790
Liittynyt: Ti Syyskuu 3. 10:40:17 2002
Paikkakunta: Järvelä

Viesti Kirjoittaja Markus » Ti Joulukuu 7. 12:57:52 2004

edessä 7*15ML ja takana 8*15ML klikkaamalla saa kuvan vähän isommaksi. Takana et- 24 ja edessä 12 eli niin ulostulevat kuin 15 tuuman valulla saa ja ei toi vanteen syvyys mikään imareteleva ole.

Vastaa Viestiin