Escort mk1 etupalkista
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Ylläpitäjä
Escort mk1 etupalkista
Mulla on tommonen tonnisatanen escort johon on tulossa 2.0 OHC-tekniikka ni ajattelin että mitä eroa tossa etupalkissa on verrattuna 2000:sen palkkiin, voiko sen tehdä itse samanveroseksi kuin 2000:sen vai pitääkö vaan ostaa WC-palkki, on vaan hieman tyyris, yli 200€. Ja kun niitäkin on alennetulla hammastangon kiinnityksellä ni mitä hyötyä siinä on käytännössä? Ja mistä huomais kenttikoneesta ulospäin että onko 1300 vai 1100?
-
- Ylläpitäjä
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6559
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
- Paikkakunta: Helsinki..... #54
Onko pientä tietä, kun noin hiljaa tarvii ajaa?FordEscort kirjoitti:Mullakin on orkkispalkista kuvia isän koneella mutta 60km/h päässä

Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
-
- Ylläpitäjä
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
-
- Viestit: 125
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 31. 6:29:45 2003
Re: Escort mk1 etupalkista
Moottorin saa alemmas. Ja päähyöty taitaa olla etupään alusta geometrian parantuminen. Joka kyllä tulee enemmän esille kilpureissa. Joissa joustomatkat on suurempia. Kaikissa kilpa-autoissa tätä ei ole, joten siinäkin taitaa olla eri koulukuntia.FordEscort kirjoitti:Ja kun niitäkin on alennetulla hammastangon kiinnityksellä ni mitä hyötyä siinä on käytännössä?
Mitäs se vaikutti, toi hammastangon laskeminen? Vakiossa, sisään joustossa vie pyörät pirusti haritukselle? Haittas hyppyjen alastuloissa ja tietenkin röykyissä missä jousitus ottaa paljon sisään. Ja luja vauhtisissa mutkissa? Hmm vai auraukselle...



Jäsen 488
-
- Viestit: 2101
- Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
- Paikkakunta: Oulu
Re: Escort mk1 etupalkista
Alennettua kiinnitystä käytetään enemmän asvaltilla,soralla käyttäytyy huonommin kuin vakio kiinnitys..potsi kirjoitti:Moottorin saa alemmas. Ja päähyöty taitaa olla etupään alusta geometrian parantuminen. Joka kyllä tulee enemmän esille kilpureissa. Joissa joustomatkat on suurempia. Kaikissa kilpa-autoissa tätä ei ole, joten siinäkin taitaa olla eri koulukuntia.FordEscort kirjoitti:Ja kun niitäkin on alennetulla hammastangon kiinnityksellä ni mitä hyötyä siinä on käytännössä?
Mitäs se vaikutti, toi hammastangon laskeminen? Vakiossa, sisään joustossa vie pyörät pirusti haritukselle? Haittas hyppyjen alastuloissa ja tietenkin röykyissä missä jousitus ottaa paljon sisään. Ja luja vauhtisissa mutkissa? Hmm vai auraukselle...Hmm vai oliko mitään väliä...
![]()
-
- Viestit: 1367
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 10. 11:16:09 2003
- Paikkakunta: Panttila, capital of Kurikka #837
Laitetaan nyt tää kyssäri tähän jatkoksi vaikkakin kyse on mk2 palkista....
Kuinka nätisti(=lue helpoiten) toi normaali palkki lähtee irti?
Pitäis se käydä irroittamassa että vois sen vahvistaa/puhaltaa/maalata, mutta kaverin talli on muuttunut väliaikaisesti maalaamoksi, ja auto on pihalla, joten työskentely olosuhteet ei ole parhaat mahdolliset.
Tallikin on 20km päässä, joten ei jaksais lähteä katsomaan, ja toteamaan että: prkl antaa olla
Kuinka nätisti(=lue helpoiten) toi normaali palkki lähtee irti?
Pitäis se käydä irroittamassa että vois sen vahvistaa/puhaltaa/maalata, mutta kaverin talli on muuttunut väliaikaisesti maalaamoksi, ja auto on pihalla, joten työskentely olosuhteet ei ole parhaat mahdolliset.
Tallikin on 20km päässä, joten ei jaksais lähteä katsomaan, ja toteamaan että: prkl antaa olla
-Mies on ku ongen koukku, vaikka seliäs lukoo notta Kurikan Ryhti.
-
- Viestit: 1321
- Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
- Paikkakunta: Lapua
- Viesti:
helppo homma jos autosta on kone irti. (muuten hankala irrottaa hammastankoa palkista)..lalli69 kirjoitti:Laitetaan nyt tää kyssäri tähän jatkoksi vaikkakin kyse on mk2 palkista....
Kuinka nätisti(=lue helpoiten) toi normaali palkki lähtee irti?
Pitäis se käydä irroittamassa että vois sen vahvistaa/puhaltaa/maalata, mutta kaverin talli on muuttunut väliaikaisesti maalaamoksi, ja auto on pihalla, joten työskentely olosuhteet ei ole parhaat mahdolliset.
Tallikin on 20km päässä, joten ei jaksais lähteä katsomaan, ja toteamaan että: prkl antaa olla
eli se palkki on neljällä pultilla kiinni rungossa. Alatukivarren sisäpäät irti palkista, hammastako irti palkista ja lopuksi ne neljä pulttia auki millä palkki on rungossa kiinni ja siinä se..
Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus
-
- Viestit: 1367
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 10. 11:16:09 2003
- Paikkakunta: Panttila, capital of Kurikka #837