mk1 Taunukseen ohjaustehostin?

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

mk1 Taunukseen ohjaustehostin?

Viesti Kirjoittaja samiharju » Pe Marraskuu 26. 15:40:48 2004

onko taunuksissa ollu tehostimia alunperin? mulla ois kutosen kylkeen sopiva pumppu nyt ja tanessa on niin pirun raskas ohjaus.. jos ei oo alkuperäisiä / niitä on mahdoton saada niin onko kellään kokemuksia jonkun muun tangon sovittamisesta?

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Pe Marraskuu 26. 16:14:23 2004

sähköinen tehostin on myös yks vaihtoehto. itselle hankin escortiin sellaisen , en vielä ole asentanut...

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » Pe Marraskuu 26. 16:23:27 2004

Brenda kirjoitti:sähköinen tehostin on myös yks vaihtoehto. itselle hankin escortiin sellaisen , en vielä ole asentanut...

Mistä, ja oliko hinnakas? :shock:

Eikös mk1 v6 Capriin ainakin ollut tehostin saatavana?.. siitähän sais Ecceriin. :wink: (tai sitten ei) :(
Viimeksi muokannut Bootsi, Pe Marraskuu 26. 18:19:26 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

jouni
Viestit: 1904
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja jouni » Pe Marraskuu 26. 16:28:35 2004

Minullahan olisi yksi tehostimelle tarkoitettu Caprin etupalkkikin kaupan...Käy Capri mkI-III.
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Kissa

Viesti Kirjoittaja MouTine » Pe Marraskuu 26. 16:44:04 2004

Cool Ensio In da House...

Jouni onko tietoa..? Onko todella että Mk-I ja Mk-II/III Caprien runkoaisojen väli olisi sama ja palkit olisi vaihtokelpoisia keskenään. Jarnon kanssa aikanaan kun mittailtiin koneenkorvia varten, ni tultiin siihen tulokseen että ei olisi. Toisaalta tuulilasi on kaikissa Capreissa sama.

No vaikka olisikin Caprien kesken vaihtokelpoisia, ovat ne Escorttiin aivan liian leveitä sellaisenaan.

Lopuksi tarvii vielä muistuttaa että Caprin tehostetulle tangolle on aivan omanlaisensa etupalkki.

Mitäs jos porukat mittailis ja puitaisiin asiaa täälä kuten tehtiin etutolppienkin kanssa?

Aai..?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Pe Marraskuu 26. 16:50:47 2004

eikös capri/escort oo öbt saman levyisiä, taunus taasen leveämpi?

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » Pe Marraskuu 26. 16:55:44 2004

Pistin palkeista kyssärin Capri sivuille. Katsotaan löytyykö tietoa sieltä. :wink:
http://www.suomencaprit.com/foorumi/index.php

tanari
Viestit: 2239
Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
Paikkakunta: vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tanari » Pe Marraskuu 26. 17:12:17 2004

ainakin konehuoneesta mitattuna mk1 caprin palkkien väli on 70cm escossa paljon vähemmän.
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Pe Marraskuu 26. 17:19:21 2004

tanari kirjoitti:ainakin konehuoneesta mitattuna mk1 caprin palkkien väli on 70cm escossa paljon vähemmän.
Eli palkkien väli sisäreunasta sisäreunaan? Jep. Täytyy mitata omasta jos kykenen sen tekemään jostain välistä. Tämän lisäksi myös kiinnostaisi tolppien yläpäitten etäisyys toisistaan.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » Pe Marraskuu 26. 17:29:37 2004

Eskossa mk1 Palkkien sisämitta n.60cm. ja palkin kiinnitys reikien väli n.65cm.
Iskarin yläpäät n.90cm.

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Pe Marraskuu 26. 17:57:23 2004

edessäni oleva Escort Mk2 korimittakortti sanoo seuraavaa:

-konehuoneen runkoaisojen väli (sisäpinnoista) 615,4 mm

-etupalkin kiinnitysreikien etäisyys 654,2 mm

-iskarin yläkiinnitysreikien (isot reiät) keskipisteiden väli 910,0 mm

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Pe Marraskuu 26. 18:05:43 2004

Bootsi kirjoitti:
Brenda kirjoitti:sähköinen tehostin on myös yks vaihtoehto. itselle hankin escortiin sellaisen , en vielä ole asentanut...

Mistä, ja oliko hinnakas? :shock:

Eikös mk1 v6 Capriin ainakin ollut tehostin saatavana?.. siitähän sais Ecceriin. :wink:
Omani on uudesta Avensiksesta. mutta noitahan on uusissa autoissa vaikka missä.
tulee ohjauspylvääseen, jolloin hammastanko voi olla mikä tahansa, ja voin käyttää nopeaa escortin (2,5 kierrosta) hammastankoa.

Paljonko caprin tehostetussa hammastangossa on rattikierroksia? siihen kun et nopeita sisäosia taida löytää

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » Pe Marraskuu 26. 18:18:17 2004

Kuinka iso paketti toi toyotan tehostin on, ja miten asennus? ei taida olla ihan "Bolt on". :wink:

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Re: mk1 Taunukseen ohjaustehostin?

Viesti Kirjoittaja Jallu » Pe Marraskuu 26. 18:20:24 2004

samiharju kirjoitti:onko taunuksissa ollu tehostimia alunperin? mulla ois kutosen kylkeen sopiva pumppu nyt ja tanessa on niin pirun raskas ohjaus.. jos ei oo alkuperäisiä / niitä on mahdoton saada niin onko kellään kokemuksia jonkun muun tangon sovittamisesta?
Kuten jo ircissä sanoin, on saanut lisävarusteena. Omaani tulee scorpion tehostettu hammastanko, 2.7 kierrosta...
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Pe Marraskuu 26. 18:43:11 2004

Bootsi kirjoitti:Kuinka iso paketti toi toyotan tehostin on, ja miten asennus? ei taida olla ihan "Bolt on". :wink:
no ei oo "bolt on"
tuossa kuvia avensiksen rattipylväästä, en ole edes vielä sovitellut kojelaudan alle. toden näköisesti heitän tuon tiltin ja teleskoopin mäkeen, niin mitta pienenee puolella. ja tämähän vaatii escoon asennettuna myös liikenneturvallista rattiakselin rälläköintiä/hitsausta :D
kuva1
kuva2
kuva3
kuva4
tuolle on vielä oma ECU, ja sitten se tarttee auton nopeustiedon ja moottorin kierrosluvun.

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » Pe Marraskuu 26. 19:37:57 2004

Näyttäis äkkiseltään melko kookkaalta möykyltä. :roll:
Noh, teeppäs pioneeri työtä ja raportoit sitten tuloksista täällä. :wink:

Sodfor
Ylläpitäjä

Re: mk1 Taunukseen ohjaustehostin?

Viesti Kirjoittaja Sodfor » Pe Marraskuu 26. 20:04:41 2004

samiharju kirjoitti:onko taunuksissa ollu tehostimia alunperin? mulla ois kutosen kylkeen sopiva pumppu nyt ja tanessa on niin pirun raskas ohjaus.. jos ei oo alkuperäisiä / niitä on mahdoton saada niin onko kellään kokemuksia jonkun muun tangon sovittamisesta?
Niin kuin Jallu kirjoittelikin...
III -koppaseen on saanut lisä varusteena.

Itellä on kans halkopinon päällä odottamassa scopion tehostettu hammastanko.

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Pe Marraskuu 26. 20:31:23 2004

onko sen scorpparin (tai sierran??) tangon kanssa kova sovittaminen?

Miku
Viestit: 795
Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:37:37 2002

Viesti Kirjoittaja Miku » Pe Marraskuu 26. 22:23:22 2004

Mites Granadan systeemit? Niissähän on ohjaustehostinta jo vanhemissakin malleissa..

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Viesti Kirjoittaja Jallu » Pe Marraskuu 26. 22:26:57 2004

samiharju kirjoitti:onko sen scorpparin (tai sierran??) tangon kanssa kova sovittaminen?
Määrittele "kova"?

Ei mun mittapuulla ainakaan. Poraa, pulttia, prikkaa, rälläkkää jne...
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » Pe Marraskuu 26. 22:34:55 2004

Jallu kirjoitti:
samiharju kirjoitti:onko sen scorpparin (tai sierran??) tangon kanssa kova sovittaminen?
Määrittele "kova"?

Ei mun mittapuulla ainakaan. Poraa, pulttia, prikkaa, rälläkkää jne...


Onko leveys sama, riittääkö pelkkä kiinnikkeiden muokkaus, käykö rattiakseli suoraan?.. :wink:
Jos joku on laittanut, niin mitä piti tehdä. Selkeitä vastauksia pyytää hän Tåck. :lol:

heka
Viestit: 925
Liittynyt: Ma Kesäkuu 14. 23:40:19 2004
Paikkakunta: suomi

Viesti Kirjoittaja heka » La Marraskuu 27. 10:46:16 2004

Bootsi kirjoitti:
Jallu kirjoitti:
samiharju kirjoitti:onko sen scorpparin (tai sierran??) tangon kanssa kova sovittaminen?
Määrittele "kova"?

Ei mun mittapuulla ainakaan. Poraa, pulttia, prikkaa, rälläkkää jne...


Onko leveys sama, riittääkö pelkkä kiinnikkeiden muokkaus, käykö rattiakseli suoraan?.. :wink:
Jos joku on laittanut, niin mitä piti tehdä. Selkeitä vastauksia pyytää hän Tåck. :lol:

ja jos vielä kuvaa löytyis :?:
no pitääpä koittaa sovitella ku saan irroteltua sen skorppiosta
niin ei pitäis varmaan olla estettä käyttää sähköstä pumppua :?:
#914
Bmw 320 m-sport e46 -04 käyttövessa
Taunus coupe 2.0 -74 datsun power (vaiheessa)
Toyota Corolla dx -81 orginal
Honda cb600f hornet -07

jouni
Viestit: 1904
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
Paikkakunta: Kuopio

Re: Kissa

Viesti Kirjoittaja jouni » La Marraskuu 27. 11:22:13 2004

MouTine kirjoitti:
Jouni onko tietoa..? Onko todella että Mk-I ja Mk-II/III Caprien runkoaisojen väli olisi sama ja palkit olisi vaihtokelpoisia keskenään. Jarnon kanssa aikanaan kun mittailtiin koneenkorvia varten, ni tultiin siihen tulokseen että ei olisi. Toisaalta tuulilasi on kaikissa Capreissa sama.
No tuo minun heitto oikeastaan perustuu siihen, että Paakkasen aikanaan rakentamaan V8 mkI Capriin on laitettu mkIII:n tehostettu ohjaus (käsittääkseni siis palkkeineen).

Väännettiinkös tästä aiheesta joskus aiemmin jo Caprikerhon sivuilla...?

Mutta mittaillaan, sillähän se selviää.
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » La Marraskuu 27. 11:40:54 2004

samanlainen sähkönen tehostus mulla on käynyt mielessä. kuinkahan tuon laillisuuden kanssa on.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » La Marraskuu 27. 13:46:18 2004

Jouni&MouTine:
Täälläkin on väännetty kättä muutamaankin kertaan etupalkki mk1/2/3 Capri. Sama palkki käy kaikkiin. Periaatteessa pohjalevykin on "sama" 69-87.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » La Marraskuu 27. 17:38:56 2004

jjs kirjoitti:Jouni&MouTine:
Täälläkin on väännetty kättä muutamaankin kertaan etupalkki mk1/2/3 Capri. Sama palkki käy kaikkiin. Periaatteessa pohjalevykin on "sama" 69-87.


No miten eroaa (vai eroaako) neloskoneen palkki, kuutoskoneen palkista?

RS2600
Viestit: 99
Liittynyt: Pe Elokuu 30. 18:48:59 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja RS2600 » La Marraskuu 27. 19:16:33 2004

Ei eroa ,paitsi 3litrasissa on palkkia joka on kuudella pultilla kiinni normaalin neljän sijaan ,mutta kaikki palkit/korit sopii keskenään.

Vastaa Viestiin