mk1 Taunukseen ohjaustehostin?
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
mk1 Taunukseen ohjaustehostin?
onko taunuksissa ollu tehostimia alunperin? mulla ois kutosen kylkeen sopiva pumppu nyt ja tanessa on niin pirun raskas ohjaus.. jos ei oo alkuperäisiä / niitä on mahdoton saada niin onko kellään kokemuksia jonkun muun tangon sovittamisesta?
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
-
- Viestit: 2767
- Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003
Brenda kirjoitti:sähköinen tehostin on myös yks vaihtoehto. itselle hankin escortiin sellaisen , en vielä ole asentanut...
Mistä, ja oliko hinnakas?

Eikös mk1 v6 Capriin ainakin ollut tehostin saatavana?.. siitähän sais Ecceriin.


Viimeksi muokannut Bootsi, Pe Marraskuu 26. 18:19:26 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Kissa
Cool Ensio In da House...
Jouni onko tietoa..? Onko todella että Mk-I ja Mk-II/III Caprien runkoaisojen väli olisi sama ja palkit olisi vaihtokelpoisia keskenään. Jarnon kanssa aikanaan kun mittailtiin koneenkorvia varten, ni tultiin siihen tulokseen että ei olisi. Toisaalta tuulilasi on kaikissa Capreissa sama.
No vaikka olisikin Caprien kesken vaihtokelpoisia, ovat ne Escorttiin aivan liian leveitä sellaisenaan.
Lopuksi tarvii vielä muistuttaa että Caprin tehostetulle tangolle on aivan omanlaisensa etupalkki.
Mitäs jos porukat mittailis ja puitaisiin asiaa täälä kuten tehtiin etutolppienkin kanssa?
Aai..?
Jouni onko tietoa..? Onko todella että Mk-I ja Mk-II/III Caprien runkoaisojen väli olisi sama ja palkit olisi vaihtokelpoisia keskenään. Jarnon kanssa aikanaan kun mittailtiin koneenkorvia varten, ni tultiin siihen tulokseen että ei olisi. Toisaalta tuulilasi on kaikissa Capreissa sama.
No vaikka olisikin Caprien kesken vaihtokelpoisia, ovat ne Escorttiin aivan liian leveitä sellaisenaan.
Lopuksi tarvii vielä muistuttaa että Caprin tehostetulle tangolle on aivan omanlaisensa etupalkki.
Mitäs jos porukat mittailis ja puitaisiin asiaa täälä kuten tehtiin etutolppienkin kanssa?
Aai..?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- Viestit: 2767
- Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003
Pistin palkeista kyssärin Capri sivuille. Katsotaan löytyykö tietoa sieltä.
http://www.suomencaprit.com/foorumi/index.php

http://www.suomencaprit.com/foorumi/index.php
-
- Viestit: 2239
- Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
- Paikkakunta: vantaa
- Viesti:
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Eli palkkien väli sisäreunasta sisäreunaan? Jep. Täytyy mitata omasta jos kykenen sen tekemään jostain välistä. Tämän lisäksi myös kiinnostaisi tolppien yläpäitten etäisyys toisistaan.tanari kirjoitti:ainakin konehuoneesta mitattuna mk1 caprin palkkien väli on 70cm escossa paljon vähemmän.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
Omani on uudesta Avensiksesta. mutta noitahan on uusissa autoissa vaikka missä.Bootsi kirjoitti:Brenda kirjoitti:sähköinen tehostin on myös yks vaihtoehto. itselle hankin escortiin sellaisen , en vielä ole asentanut...
Mistä, ja oliko hinnakas?![]()
Eikös mk1 v6 Capriin ainakin ollut tehostin saatavana?.. siitähän sais Ecceriin.
tulee ohjauspylvääseen, jolloin hammastanko voi olla mikä tahansa, ja voin käyttää nopeaa escortin (2,5 kierrosta) hammastankoa.
Paljonko caprin tehostetussa hammastangossa on rattikierroksia? siihen kun et nopeita sisäosia taida löytää
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6559
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
- Paikkakunta: Helsinki..... #54
Re: mk1 Taunukseen ohjaustehostin?
Kuten jo ircissä sanoin, on saanut lisävarusteena. Omaani tulee scorpion tehostettu hammastanko, 2.7 kierrosta...samiharju kirjoitti:onko taunuksissa ollu tehostimia alunperin? mulla ois kutosen kylkeen sopiva pumppu nyt ja tanessa on niin pirun raskas ohjaus.. jos ei oo alkuperäisiä / niitä on mahdoton saada niin onko kellään kokemuksia jonkun muun tangon sovittamisesta?
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
no ei oo "bolt on"Bootsi kirjoitti:Kuinka iso paketti toi toyotan tehostin on, ja miten asennus? ei taida olla ihan "Bolt on".
tuossa kuvia avensiksen rattipylväästä, en ole edes vielä sovitellut kojelaudan alle. toden näköisesti heitän tuon tiltin ja teleskoopin mäkeen, niin mitta pienenee puolella. ja tämähän vaatii escoon asennettuna myös liikenneturvallista rattiakselin rälläköintiä/hitsausta

kuva1
kuva2
kuva3
kuva4
tuolle on vielä oma ECU, ja sitten se tarttee auton nopeustiedon ja moottorin kierrosluvun.
-
- Ylläpitäjä
Re: mk1 Taunukseen ohjaustehostin?
Niin kuin Jallu kirjoittelikin...samiharju kirjoitti:onko taunuksissa ollu tehostimia alunperin? mulla ois kutosen kylkeen sopiva pumppu nyt ja tanessa on niin pirun raskas ohjaus.. jos ei oo alkuperäisiä / niitä on mahdoton saada niin onko kellään kokemuksia jonkun muun tangon sovittamisesta?
III -koppaseen on saanut lisä varusteena.
Itellä on kans halkopinon päällä odottamassa scopion tehostettu hammastanko.
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6559
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
- Paikkakunta: Helsinki..... #54
Määrittele "kova"?samiharju kirjoitti:onko sen scorpparin (tai sierran??) tangon kanssa kova sovittaminen?
Ei mun mittapuulla ainakaan. Poraa, pulttia, prikkaa, rälläkkää jne...
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
-
- Viestit: 2767
- Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003
Jallu kirjoitti:Määrittele "kova"?samiharju kirjoitti:onko sen scorpparin (tai sierran??) tangon kanssa kova sovittaminen?
Ei mun mittapuulla ainakaan. Poraa, pulttia, prikkaa, rälläkkää jne...
Onko leveys sama, riittääkö pelkkä kiinnikkeiden muokkaus, käykö rattiakseli suoraan?..

Jos joku on laittanut, niin mitä piti tehdä. Selkeitä vastauksia pyytää hän Tåck.

-
- Viestit: 925
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 14. 23:40:19 2004
- Paikkakunta: suomi
Bootsi kirjoitti:Jallu kirjoitti:Määrittele "kova"?samiharju kirjoitti:onko sen scorpparin (tai sierran??) tangon kanssa kova sovittaminen?
Ei mun mittapuulla ainakaan. Poraa, pulttia, prikkaa, rälläkkää jne...
Onko leveys sama, riittääkö pelkkä kiinnikkeiden muokkaus, käykö rattiakseli suoraan?..
Jos joku on laittanut, niin mitä piti tehdä. Selkeitä vastauksia pyytää hän Tåck.
ja jos vielä kuvaa löytyis

no pitääpä koittaa sovitella ku saan irroteltua sen skorppiosta
niin ei pitäis varmaan olla estettä käyttää sähköstä pumppua

#914
Bmw 320 m-sport e46 -04 käyttövessa
Taunus coupe 2.0 -74 datsun power (vaiheessa)
Toyota Corolla dx -81 orginal
Honda cb600f hornet -07
Bmw 320 m-sport e46 -04 käyttövessa
Taunus coupe 2.0 -74 datsun power (vaiheessa)
Toyota Corolla dx -81 orginal
Honda cb600f hornet -07
-
- Viestit: 1904
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Kissa
No tuo minun heitto oikeastaan perustuu siihen, että Paakkasen aikanaan rakentamaan V8 mkI Capriin on laitettu mkIII:n tehostettu ohjaus (käsittääkseni siis palkkeineen).MouTine kirjoitti:
Jouni onko tietoa..? Onko todella että Mk-I ja Mk-II/III Caprien runkoaisojen väli olisi sama ja palkit olisi vaihtokelpoisia keskenään. Jarnon kanssa aikanaan kun mittailtiin koneenkorvia varten, ni tultiin siihen tulokseen että ei olisi. Toisaalta tuulilasi on kaikissa Capreissa sama.
Väännettiinkös tästä aiheesta joskus aiemmin jo Caprikerhon sivuilla...?
Mutta mittaillaan, sillähän se selviää.
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
-
- Viestit: 2767
- Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003
-
- Viestit: 99
- Liittynyt: Pe Elokuu 30. 18:48:59 2002
- Viesti: