Historic Mk1 kilpurin alustasta kuvia

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

esko
Viestit: 4653
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 10:11:10 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Historic Mk1 kilpurin alustasta kuvia

Viesti Kirjoittaja esko » To Marraskuu 18. 22:18:28 2004

http://photobucket.com/albums/v466/esko ... %20Escort/

Tossa muutamia kuvia Ali Haimakaisen tekeillä olevasta mk1 kilpurista.
#5
Transit 280 ajoautona
Cortina 1500 -65
Yamaha 1200 FJ -94

timppaanen
Viestit: 2856
Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
Paikkakunta: Korsholm

Viesti Kirjoittaja timppaanen » To Marraskuu 18. 23:23:52 2004

näytti ihan asialliselta kapistukselta :D
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78

northwest
Viestit: 1322
Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja northwest » Pe Marraskuu 19. 9:03:04 2004

...Jotenkin havaitsee kuka on ollut tekemisissä noiden kanssa pitkän aikaa...hienot Z-linkin systeemit 8)
Jäsen 403
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.

Tiina Wälicoppa
Viestit: 53
Liittynyt: Ti Heinäkuu 23. 8:00:49 2002
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Tiina Wälicoppa » Pe Marraskuu 19. 9:52:08 2004

Kokeneen ammattilaisen upeaa työtä! Yksi tarkennus: Kyseessä lienee sprintti-kilpuri (kuten eskon hakemistossakin lukee) eikä Historic-kilpuri? Ainakin kuvissa on yksityiskohtia, jotka eivät mielestäni ole Suomessa noudatettavien Historic-sääntöjen mukaisia. Escorttiin on tietysti lisäluokiteltu kaikenlaista, mutta silti tekeillä lienee upea "Classic"-kilpuri esimerkiksi sprinttikäyttöön?

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » Pe Marraskuu 19. 13:20:24 2004

Ammattilaisten työnjälkeä ON ilo katsella. :D

FOMOCO
Viestit: 1276
Liittynyt: To Tammikuu 2. 17:31:07 2003
Paikkakunta: Ylikiiminki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja FOMOCO » Pe Marraskuu 19. 13:34:03 2004

Joo, kyllähän se olis mukavaa pulttailla ja hitsailla uusia osia kiinni.
- Escort Mk1-72 - Escort Mk2-76 - Escort Mk2-79 - Escort Mk2-79 - Escort Mk2 Gr.F - Sierra 2.0 3d-86 (EX) - 2kpl Sierra 3d - Kawasaki KX250 -06 - Jäsen 412 -

esko
Viestit: 4653
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 10:11:10 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja esko » Pe Marraskuu 19. 15:52:23 2004

Tiina Wälicoppa kirjoitti:Kokeneen ammattilaisen upeaa työtä! Yksi tarkennus: Kyseessä lienee sprintti-kilpuri (kuten eskon hakemistossakin lukee) eikä Historic-kilpuri? Ainakin kuvissa on yksityiskohtia, jotka eivät mielestäni ole Suomessa noudatettavien Historic-sääntöjen mukaisia. Escorttiin on tietysti lisäluokiteltu kaikenlaista, mutta silti tekeillä lienee upea "Classic"-kilpuri esimerkiksi sprinttikäyttöön?
jep, kyse on tulevasta sprinttikilpurista
#5
Transit 280 ajoautona
Cortina 1500 -65
Yamaha 1200 FJ -94

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja TAp » Pe Marraskuu 19. 15:54:09 2004

Ai, tuliko sun museotarkastuksessa hylkäys ja päätit vaihtaa lajia ?

FOMOCO
Viestit: 1276
Liittynyt: To Tammikuu 2. 17:31:07 2003
Paikkakunta: Ylikiiminki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja FOMOCO » Pe Marraskuu 19. 16:02:34 2004

Mitähän mahtaa tulla pellin alle?
- Escort Mk1-72 - Escort Mk2-76 - Escort Mk2-79 - Escort Mk2-79 - Escort Mk2 Gr.F - Sierra 2.0 3d-86 (EX) - 2kpl Sierra 3d - Kawasaki KX250 -06 - Jäsen 412 -

esko
Viestit: 4653
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 10:11:10 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja esko » Pe Marraskuu 19. 16:25:15 2004

FOMOCO kirjoitti:Mitähän mahtaa tulla pellin alle?
BDA sinne tulee
#5
Transit 280 ajoautona
Cortina 1500 -65
Yamaha 1200 FJ -94

RS 78
Viestit: 135
Liittynyt: Ma Tammikuu 12. 23:11:14 2004
Paikkakunta: keskisuomi

Viesti Kirjoittaja RS 78 » Pe Marraskuu 19. 18:14:03 2004

Tuliskohan tyttären pojalle sprintkilpuri nuorten luokkkaan niin ja onhan se isäkin joku suomenmestari. :wink:
Minäkö, en se ollut minä.

jive
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja jive » La Marraskuu 20. 21:35:09 2004

Pari mielenkiintoista seikkaa noissa kuvissa oli. Z-linkki ei taida pitkiä joustovaroja sallia? Mitenhän etupään kallistuksenvakaaja on toteutettu? Nastarenkaat toi hyvät sävärit :)
Oliskos jollakin vertailukohdaksi postata vastaavat vakioescon kuvat?

RS 78
Viestit: 135
Liittynyt: Ma Tammikuu 12. 23:11:14 2004
Paikkakunta: keskisuomi

Viesti Kirjoittaja RS 78 » La Marraskuu 20. 23:25:05 2004

Sprint käytössä ei suuria joustoja tarvii ei monestikkaan mitään hyppy kisoja.Taaksepäin tulevat tukitangot korvaa kallistuksenvakaajan.Alatukivarret vaihdetaan puolelta toiselle.
Minäkö, en se ollut minä.

northwest
Viestit: 1322
Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja northwest » Su Marraskuu 21. 9:50:03 2004

Kyllähän toi Z-linkki sallii ihan yhtä pitkät joustot kuin panhardkin :wink:
-ja toimii jopa paremmin kun akseli pysyy suorassa joustoliikkeen aikana.
Jäsen 403
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.

Markus
Viestit: 790
Liittynyt: Ti Syyskuu 3. 10:40:17 2002
Paikkakunta: Järvelä

Viesti Kirjoittaja Markus » Su Marraskuu 21. 20:31:12 2004

quote="esko"]
FOMOCO kirjoitti:Mitähän mahtaa tulla pellin alle?
BDA sinne tulee[/quote]

Eikös toi ole Bastin pojan Escort? Kokolailla samaa löytyy minunkin Escortista. Takajarrutkin on samat! Ja me kun luulimme tekevämme takajarrujen kanssa ihan pioneerityötä.

TAp, kuvissa sellaiset jarrut joista aikaisemmin keskusteltiin.

Markus
Viestit: 790
Liittynyt: Ti Syyskuu 3. 10:40:17 2002
Paikkakunta: Järvelä

Viesti Kirjoittaja Markus » Su Marraskuu 21. 20:40:27 2004

jive kirjoitti:Pari mielenkiintoista seikkaa noissa kuvissa oli. Z-linkki ei taida pitkiä joustovaroja sallia? Mitenhän etupään kallistuksenvakaaja on toteutettu? Nastarenkaat toi hyvät sävärit :)
Oliskos jollakin vertailukohdaksi postata vastaavat vakioescon kuvat?
Siellä välttämättä edes ole kallistuksen vakaajaa. Mekin ajelimme tän kauden kokonaan ilman etuvakaajaa. Nyt kyllä ois tarkoitus tehdä ensi kaudelle.

Markus
Viestit: 790
Liittynyt: Ti Syyskuu 3. 10:40:17 2002
Paikkakunta: Järvelä

Viesti Kirjoittaja Markus » Su Marraskuu 21. 20:40:27 2004

jive kirjoitti:Pari mielenkiintoista seikkaa noissa kuvissa oli. Z-linkki ei taida pitkiä joustovaroja sallia? Mitenhän etupään kallistuksenvakaaja on toteutettu? Nastarenkaat toi hyvät sävärit :)
Oliskos jollakin vertailukohdaksi postata vastaavat vakioescon kuvat?
Siellä välttämättä edes ole kallistuksen vakaajaa. Mekin ajelimme tän kauden kokonaan ilman etuvakaajaa. Nyt kyllä ois tarkoitus tehdä ensi kaudelle.

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » Su Marraskuu 21. 21:10:24 2004

-68 Escorteissa on periaatteessa sama toi keula systeemi,ei vakaajaa vaan tuki tangot taakseppäin.
Tosin alatukivarret on erinlaiset ja ei se tankokaan säädettävä ole. :wink:

Arto65FB
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Arto65FB » Ma Marraskuu 22. 12:35:46 2004

jive kirjoitti:Mitenhän etupään kallistuksenvakaaja on toteutettu?
Tuo orgis vakaajaratkaisusshan yksi osa hoitaa tyypilliseen fordilaiseen tapaan monta eri tehtävää. Vakaaja toimii alatukivarren tukitankona ja vakaajana ja tuossa tukitankohommassakin on kaksi keskenään ristiriitaista vaatimusta vakiopuslille (tai vaikka kovillekin puslille), pitäisi sallia jousitusliike ylös-alas-liike mutta samalla puslalla pitäisi estää eteen-taakse-liike.

Vakaajan tilalle säädettävä uniballilla varustettu reaktiotanko. Lähes täydellinen liike ylös-alas eikä liikettä eteen-taakse. Vakaajan menetyksen voi asfalttipelissä voi hoitaa jousituksella, joka ei jousta, ei sitten kallistelekaan.

northwest
Viestit: 1322
Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja northwest » Ma Marraskuu 22. 13:11:17 2004

Ja eteen voi asentaa halutessaan vakaajan sellaisilla välitangoilla jolloin tulee molempien hyödyt.Lisäksi voi säätää vakaajan jäykkyyttä siirtämällä vakaajan pään niveltä lähemmäs/kauemmas korikiinnikkeestä :wink:
Jäsen 403
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.

Lati
Viestit: 23
Liittynyt: Ti Helmikuu 18. 21:01:13 2003

Viesti Kirjoittaja Lati » Ma Marraskuu 22. 17:40:21 2004

Olisko kenelläkään -68 escortin tukivarsi/reaktiotanko systeemistä kuvia? Kiinnostais kun en oo koskaan kyseistä systeemiä nähny.

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » Ma Marraskuu 22. 17:58:01 2004

Lati kirjoitti:Olisko kenelläkään -68 escortin tukivarsi/reaktiotanko systeemistä kuvia? Kiinnostais kun en oo koskaan kyseistä systeemiä nähny.


Just nyt ei oo, mutta voin käydä ottamassa jos kellään muulla ei satu oleen valmiita kuvia.

JP
Viestit: 479
Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 19:18:06 2002
Paikkakunta: Rantasalmi

Viesti Kirjoittaja JP » Ma Marraskuu 22. 18:03:29 2004

http://airfoto.fujikuvat.fi/album/showi ... id=1483749

tossa olis kuva

edit: toinen kuva poistettu ku en saanu näkymään..

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Ma Marraskuu 22. 18:35:12 2004

Lati kirjoitti:Olisko kenelläkään -68 escortin tukivarsi/reaktiotanko systeemistä kuvia? Kiinnostais kun en oo koskaan kyseistä systeemiä nähny.
CLICK

jive
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja jive » Ma Marraskuu 22. 19:08:54 2004

Brenda kirjoitti:CLICK
Pyhä jysäys että on simppeli sydeemi :shock: Kuvittelin kaaran rallipätkälle, sillä vain kummailin noita joustovaroja...

northwest
Viestit: 1322
Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja northwest » Ma Marraskuu 22. 19:46:55 2004

Brenda kirjoitti:
Lati kirjoitti:Olisko kenelläkään -68 escortin tukivarsi/reaktiotanko systeemistä kuvia? Kiinnostais kun en oo koskaan kyseistä systeemiä nähny.
CLICK
Kuinka tuossa alkuperäissysteemissä sijoittuu tuo takakiinnityspiste suhteessa alatukivarren kiinnitykseen,onko samassa linjassa pituussuunnassa :?:
Jäsen 403
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.

Vastaa Viestiin