1.6ohc cossun kannella?

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

ohc
Viestit: 1321
Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

1.6ohc cossun kannella?

Viesti Kirjoittaja ohc » La Marraskuu 6. 20:07:30 2004

niin no nyt ei olla tollasta rakentamassa mutta tulipa vaan mieleen tollanen ajatus.

Eli onko idea tuhoon tuomittu heti alkuun? .. ja nyt ei haluta rakentaa cossun konetta eikä edes käyttää 2.0 lohkoa vaan tollaseen 1.6:seen sen kannen istuttaminen oli mielessä.

Jos cossun kansi menee 2.0oharin lohkoon pulttaamaalla niin eikai tolle olis mitään estettä 1.6:sessakaan? Yksi este siinä nyt heti aluksi tulee itelle mieleen, eli jos käyttäs tanarin 1.6 lohkoa niin sehän on matalampi kuin 2.0 jolloin jakohihnaa ei varmaan sais mitenkään paikalleen.. ja silloin pitäs kai käyttää E-max lohkoa tai teettää uusi jakohihna 8)
mutta oliskos tos kenties jotain suurempiakin esteitä?

..katsastuksessa ei ainakaan saatas mistään verrokkia jos kone olis 1.6ohari kossun kannella (pelkkä dynolappu vaan ja leimalle)...

noh tätä nyt ei pidä kauheen vakavasti ottaa, kuhan aikanikuluksi tollasta pähkäilin :)

Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Viesti Kirjoittaja Jallu » Su Marraskuu 7. 12:50:48 2004

Tästä oli aikoinaan pitkät turinat. Liekö poistunut jo? 1.6 oharin (taunus-lohko) pystyy poraamaan 90.8mm männille, eli sen puolesta onnistuu, mutta taitaa puritukset jäädä aika alas.
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

Vehje
Viestit: 433
Liittynyt: Ti Heinäkuu 16. 12:35:47 2002

Viesti Kirjoittaja Vehje » Su Marraskuu 7. 18:57:42 2004

Eihän kalahda venttiilit lohkon tasoon? Siis toisin sanoen kuinka isot männät pitää olla, että venttiilit mahtuu kunnolla aukeemaan?

Tuli vaan mieleen, en ole ikinä moisia sovitellut yhteen.

teme_l
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja teme_l » Su Marraskuu 7. 20:47:17 2004

Jallu kirjoitti:Tästä oli aikoinaan pitkät turinat. Liekö poistunut jo? 1.6 oharin (taunus-lohko) pystyy poraamaan 90.8mm männille, eli sen puolesta onnistuu, mutta taitaa puritukset jäädä aika alas.
Näin tais olla näppylät... fööni kylkeen ni ei puristukset haittaa :lol:

Oisko kuitenkin helpompaa viritellä se 1.8zetecci sinne konepellin alle.

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ma Marraskuu 8. 23:58:10 2004

90.8 porattuun 1.6 lohkoon tulee puristukseksi aika tasan 9 kerran kaksi plaanatulla 2WD kannella, voi kai sillä vaparina ajella, mutta ei se taida fööniäkään hylkiä.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Vastaa Viestiin