Mk1 2.0 ohc
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 1409
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002
Mk1 2.0 ohc
En nyt ainakaan äkkiseltään haulla löytänyt mitään joten pikainen kyssäri: Mitä muutoksia tarvii normi kenttiläinen vanhakoppa jos siihen aikoo laittaa 2.0 ohc:n?
Toyota Supra TT
-
- Viestit: 1230
- Liittynyt: Ti Elokuu 5. 19:20:15 2003
- Paikkakunta: Orimattila
täällä viisastuneena voisin kertoa että
-etupalkki vaihtoon vastaava on rs2000
-etutolpat,jarrut ja vakaaja vastaamaan rs 2000
-Takajarrut väh 9" rummut
luithan tuon?--> http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... hp?t=84331 ..siinä vois olla jotain apuja.
-etupalkki vaihtoon vastaava on rs2000
-etutolpat,jarrut ja vakaaja vastaamaan rs 2000
-Takajarrut väh 9" rummut
luithan tuon?--> http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... hp?t=84331 ..siinä vois olla jotain apuja.
Escort XR3i cabriolet
-
- Viestit: 1321
- Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
- Paikkakunta: Lapua
- Viesti:
ja todennäköisesti myös laatikko menee vaihtoon. saa sen leimattua pikkulaatikollakin mutta aika rajoilla on sen kestävyys 2.0 tehoilla
ja sit kaikenlaista pikku näpertelyä on luvassa:
- Laturin sähköt pitää siirtää toiselle puolen konetilaa
- pakoputkea pitää muokata (pakosarja toisella puolella)
- Bensaletku pitää vetää jostain toiselle puolen konetta
- ja sit jos isoa laatikkoa ajattelee laittaa niin kardaanitunnelia pitää muokata. (kepin reikää taaksepäin)
ja sit kaikenlaista pikku näpertelyä on luvassa:
- Laturin sähköt pitää siirtää toiselle puolen konetilaa
- pakoputkea pitää muokata (pakosarja toisella puolella)
- Bensaletku pitää vetää jostain toiselle puolen konetta
- ja sit jos isoa laatikkoa ajattelee laittaa niin kardaanitunnelia pitää muokata. (kepin reikää taaksepäin)
Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus
-
- Viestit: 2239
- Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
- Paikkakunta: vantaa
- Viesti:
ohc koneenkorvia löytyy jokapaikasta ja WC-palkkeja löytyy.. caprin tolppian on tarjolla.. 9" jarruja on tarjolla sierran type9 laatikoitakin taitaa löytyä kohtalaisen hyvin, ite tossa kattelin että type9 menee paikalleen ihan hyvin kun vain laittaa 2cm madalluspalat korin ja vaihteiston kiinnityspalkin väliin ja siirtää sen vaihdekepinreijän siihen ihan käsijarrun viereen 

ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.
-
- Viestit: 751
- Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 10:50:34 2002
- Paikkakunta: Kuopio
Kyllä se vaihdekeppi sopii olemaan ihan siinä käsijarrun edessäkin...tanari kirjoitti:ohc koneenkorvia löytyy jokapaikasta ja WC-palkkeja löytyy.. caprin tolppian on tarjolla.. 9" jarruja on tarjolla sierran type9 laatikoitakin taitaa löytyä kohtalaisen hyvin, ite tossa kattelin että type9 menee paikalleen ihan hyvin kun vain laittaa 2cm madalluspalat korin ja vaihteiston kiinnityspalkin väliin ja siirtää sen vaihdekepinreijän siihen ihan käsijarrun viereen

Btw. mulla ainakin sen laatikon madalluksen takia ite keppiä piti muokata etukenoon, et saa kakkosen ja nelosen pysymään päällä, muuten otti kässäriin kiinni... (isossa nelosessa ei tätä ongelmaa ollu)
..:: Escort 2.0 '75 :: Xsara VTR '03 ::..
-
- Viestit: 1321
- Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
- Paikkakunta: Lapua
- Viesti:
Tollanen type9 istui aika hyvin autoon kun leikkasi escortin omat kiinnikkeet irti ja pulttasi laatikon sierran palkilla pohjaan kiinni. ei tarvinnut pudotuspaloja ym. tosin keppiä piti muokata niin että se oli täysin suora, eikä taaksepäin taipunut..MASter kirjoitti: Btw. mulla ainakin sen laatikon madalluksen takia ite keppiä piti muokata etukenoon, et saa kakkosen ja nelosen pysymään päällä, muuten otti kässäriin kiinni... (isossa nelosessa ei tätä ongelmaa ollu)
Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus
-
- Viestit: 2239
- Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
- Paikkakunta: vantaa
- Viesti:
ohc kirjoitti:Tollanen type9 istui aika hyvin autoon kun leikkasi escortin omat kiinnikkeet irti ja pulttasi laatikon sierran palkilla pohjaan kiinni. ei tarvinnut pudotuspaloja ym. tosin keppiä piti muokata niin että se oli täysin suora, eikä taaksepäin taipunut..MASter kirjoitti: Btw. mulla ainakin sen laatikon madalluksen takia ite keppiä piti muokata etukenoon, et saa kakkosen ja nelosen pysymään päällä, muuten otti kässäriin kiinni... (isossa nelosessa ei tätä ongelmaa ollu)
SIIS HÄ? teit kokonaan uudet paikat pohjaan sille palkille? eihän sierranpalkki varmaan alkuperäisiin kiinnityskohtiin käy?
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.
-
- Viestit: 1321
- Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
- Paikkakunta: Lapua
- Viesti:
niin siis, ensin leikkasin kardaanitunnelista ne escortin laatikon kiinnikkeet irti. sitten asensin laatikon paikalleen sierran palkilla joka oli paljon leveämpi kuin escortin palkki, jolloin sen palkin pystyi pulttaamaan kiinni suoraan lattian läpi (läpipulteilla).tanari kirjoitti: SIIS HÄ? teit kokonaan uudet paikat pohjaan sille palkille? eihän sierranpalkki varmaan alkuperäisiin kiinnityskohtiin käy?
kuva (kuva 13)
Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus
-
- Viestit: 53
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 23. 8:00:49 2002
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Lattianläpipulttaamisen lisäksi saattaa joutua tekemään jotain jäykistettä lattiaan. Ainakin yhdellä kaverilla ilmeni ko. ohjeen mukaisen asennuksen jälkeen salaperäisiä ääniä, jotka johtuivat lopulta lattialevyn värähtelyistä. Ääniä oli vaikea paikantaa, kuten tälläisissä useinkin. Onneksi ei mennyt vielä laatikko tarpeettomaan remonttiin.
-
- Viestit: 1321
- Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
- Paikkakunta: Lapua
- Viesti:
Jotain jäykistettä kannattaa lattiaan tosiaan laittaa. Itse hitsasin kiinnityskohtiin 1mm pellistä palat. On ainakin vielä kestänyt...Tiina Wälicoppa kirjoitti:Lattianläpipulttaamisen lisäksi saattaa joutua tekemään jotain jäykistettä lattiaan. Ainakin yhdellä kaverilla ilmeni ko. ohjeen mukaisen asennuksen jälkeen salaperäisiä ääniä, jotka johtuivat lopulta lattialevyn värähtelyistä. Ääniä oli vaikea paikantaa, kuten tälläisissä useinkin. Onneksi ei mennyt vielä laatikko tarpeettomaan remonttiin.
Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus
-
- Viestit: 2239
- Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
- Paikkakunta: vantaa
- Viesti:
-
- Viestit: 1008
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
- Paikkakunta: hartola
- Viesti:
mulla on tossa mun escossa kans tolla sierran palkilla ja lattian läpi pulteilla silleen et kaks pulttia hitsattu kiinni jalkatilan puolelta sellaseen 2.5x20x130 lattaan..kepin reikä siirretty tälleenohc kirjoitti:Jotain jäykistettä kannattaa lattiaan tosiaan laittaa. Itse hitsasin kiinnityskohtiin 1mm pellistä palat. On ainakin vielä kestänyt...Tiina Wälicoppa kirjoitti:Lattianläpipulttaamisen lisäksi saattaa joutua tekemään jotain jäykistettä lattiaan. Ainakin yhdellä kaverilla ilmeni ko. ohjeen mukaisen asennuksen jälkeen salaperäisiä ääniä, jotka johtuivat lopulta lattialevyn värähtelyistä. Ääniä oli vaikea paikantaa, kuten tälläisissä useinkin. Onneksi ei mennyt vielä laatikko tarpeettomaan remonttiin.
-
- Viestit: 751
- Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 10:50:34 2002
- Paikkakunta: Kuopio
Tietystihän multakin poistettiin ne entiset kiinnikkeet, eihän se vitonen niitten kans oikeen sinne sovikkaan, koska ei sovi nousemaan oikeelle korkeudelle kun ottaa kiinni niihin entisiin kiinnikkeisiin...ohc kirjoitti:Tollanen type9 istui aika hyvin autoon kun leikkasi escortin omat kiinnikkeet irti ja pulttasi laatikon sierran palkilla pohjaan kiinni. ei tarvinnut pudotuspaloja ym. tosin keppiä piti muokata niin että se oli täysin suora, eikä taaksepäin taipunut..
Siitä mun laatikosta oli se Sierran orkkispalkki lähteny kävelemään, ni se laitettiin Escortin omalla palkilla, johon tehtiin kummallekkin puolelle vahvasta(~10mm) raudasta levikepalat joiden alle piti laittaa yhet pudotuspalat(isot mutterit) et saatiin laatikko haluttuun kulmaan.
Ja sitten pultattiin se vaan lattiasta läpi, sisäpuolelle tuli semmoset 50x50mm vahvikelevyt pultin kantojen alle(kaks per puoli).
..:: Escort 2.0 '75 :: Xsara VTR '03 ::..
-
- Viestit: 1367
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 10. 11:16:09 2003
- Paikkakunta: Panttila, capital of Kurikka #837
-
- Viestit: 2856
- Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
- Paikkakunta: Korsholm
oisit löytäny brendan www napin takaa ihan ilmasekslalli69 kirjoitti:Kävin justaan hakemas MK2 Escortin eroavaisuustodistuksen fordilta, kun konttorilla sitä vaativat leimattuna, niin hinta oli 20€ ....![]()
Ilman leimaa ei olisi maksanut mitään...
Pientä rahastusta....
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78
-
- Viestit: 1367
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 10. 11:16:09 2003
- Paikkakunta: Panttila, capital of Kurikka #837
Juu tiedän, mutta konttorilla sanoi että se ei käy...timppaanen kirjoitti:oisit löytäny brendan www napin takaa ihan ilmasekslalli69 kirjoitti:Kävin justaan hakemas MK2 Escortin eroavaisuustodistuksen fordilta, kun konttorilla sitä vaativat leimattuna, niin hinta oli 20€ ....![]()
Ilman leimaa ei olisi maksanut mitään...
Pientä rahastusta....

-Mies on ku ongen koukku, vaikka seliäs lukoo notta Kurikan Ryhti.
-
- Viestit: 2856
- Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
- Paikkakunta: Korsholm
mikä oli syy nehän on hyväksytettyjä lappujalalli69 kirjoitti:Juu tiedän, mutta konttorilla sanoi että se ei käy...timppaanen kirjoitti:oisit löytäny brendan www napin takaa ihan ilmasekslalli69 kirjoitti:Kävin justaan hakemas MK2 Escortin eroavaisuustodistuksen fordilta, kun konttorilla sitä vaativat leimattuna, niin hinta oli 20€ ....![]()
Ilman leimaa ei olisi maksanut mitään...
Pientä rahastusta....
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
osallistuakseni myös tuohon vaihteiston kiinnitys keskusteluun, haluan esitellä miten se oli toteutettu hankkimassamme ralliauton irvikuvassa.
Saa nauraa, ja pitääkin.

Saa nauraa, ja pitääkin.


-
- Viestit: 1321
- Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
- Paikkakunta: Lapua
- Viesti:
Jopas on viritelmäBrenda kirjoitti:osallistuakseni myös tuohon vaihteiston kiinnitys keskusteluun, haluan esitellä miten se oli toteutettu hankkimassamme ralliauton irvikuvassa.
Saa nauraa, ja pitääkin.
![]()

Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus
-
- Viestit: 2856
- Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
- Paikkakunta: Korsholm
luulis ton palkin kestävänBrenda kirjoitti:osallistuakseni myös tuohon vaihteiston kiinnitys keskusteluun, haluan esitellä miten se oli toteutettu hankkimassamme ralliauton irvikuvassa.
Saa nauraa, ja pitääkin.
![]()
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Käyhän se noinkinBrenda kirjoitti:osallistuakseni myös tuohon vaihteiston kiinnitys keskusteluun, haluan esitellä miten se oli toteutettu hankkimassamme ralliauton irvikuvassa.
Saa nauraa, ja pitääkin.
![]()
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 751
- Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 10:50:34 2002
- Paikkakunta: Kuopio
Onhan siinä vähän sovellettu ja kyllähän se noinkin toimii... Ei huono idea...Brenda kirjoitti:osallistuakseni myös tuohon vaihteiston kiinnitys keskusteluun, haluan esitellä miten se oli toteutettu hankkimassamme ralliauton irvikuvassa.
Saa nauraa, ja pitääkin.
![]()

Edit: Löysinpä kuvan tosta munkin viritelmästä, ni heitetäämpä sekin tänne...

Viimeksi muokannut MASter, Ti Lokakuu 26. 17:28:35 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
..:: Escort 2.0 '75 :: Xsara VTR '03 ::..
-
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
Toi vaihteiston kiinnitys on juuri sitä mistä tulee oksennus, harvoin auto on muutenkaan virallinen/asiallinen jos laatikon kiinnityksessä on säästetty 25ekee ja muutama tuuman pultti. Itse teininä tein vastaavan oikaisun kun en rehellisesti tiennyt alumiinipalojen edullisen olemassaolon. Hitsasin vakiojalasta sivulle 4mm levyä jonka pulttasin suoraan lattiaan levyillä,prikoilla, tietysti katsoen että hännän korkeus ja kardaaninkulma näytti hyvältä. Tässä Brendankin tapauksessa on saattanut olla 17v innokas asentaja 

-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
totta turiset. en edes kehtaa kertoa mitä kaikkea siitä on löytynyt.SHR kirjoitti:Toi vaihteiston kiinnitys on juuri sitä mistä tulee oksennus, harvoin auto on muutenkaan virallinen/asiallinen jos laatikon kiinnityksessä on säästetty 25ekee
mutta nyt voin kertoa syvällä kokemuksen rintaäänellä ralliautoa hankkiville. ÄLKÄÄ OSTAKO SITÄ HALVINTA VASTAANTULEVAA

tämä oli todellinen sikaa säkissä pimeässä tallissa tehty heräteostos


pari kertaa katto vaihdettu/ruoste vikaa. järkevintä olisi ollut siirtää osat heti toiseen koriin, mutta kurotaan tuota nyt periaatteesta nippuun....
pari kuvaa takap.kotelosta
ennen
jälkeen
-
- Ylläpitäjä
No ei mullakaan ihan noin paha ollut, onneksi. Mistä nuo pellit, teetitkö vai saako jostain valmiina ?Brenda kirjoitti:totta turiset. en edes kehtaa kertoa mitä kaikkea siitä on löytynyt.SHR kirjoitti:Toi vaihteiston kiinnitys on juuri sitä mistä tulee oksennus, harvoin auto on muutenkaan virallinen/asiallinen jos laatikon kiinnityksessä on säästetty 25ekee
mutta nyt voin kertoa syvällä kokemuksen rintaäänellä ralliautoa hankkiville. ÄLKÄÄ OSTAKO SITÄ HALVINTA VASTAANTULEVAA![]()
tämä oli todellinen sikaa säkissä pimeässä tallissa tehty heräteostosolispa edes ollut alkoholilla osuutta asiaan, niin ei tarttis niin kovasti katsoa peiliin
pari kertaa katto vaihdettu/ruoste vikaa. järkevintä olisi ollut siirtää osat heti toiseen koriin, mutta kurotaan tuota nyt periaatteesta nippuun....
pari kuvaa takap.kotelosta
ennen
jälkeen
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
-
- Viestit: 2856
- Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
- Paikkakunta: Korsholm
näyttää kyllä hyvältä 

Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
-
- Viestit: 1321
- Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
- Paikkakunta: Lapua
- Viesti:
-
- Viestit: 2767
- Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003
Kun peltihommista kerran puhutaan, niin katsokaapa tuolta video siitä miten pelti taipuuuu.
http://www.lazze.us/videocourses.php

http://www.lazze.us/videocourses.php
-
- Viestit: 1367
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 10. 11:16:09 2003
- Paikkakunta: Panttila, capital of Kurikka #837
Vois sanoa että, äijillä on homma hallussa.bootsi kirjoitti:Kun peltihommista kerran puhutaan, niin katsokaapa tuolta video siitä miten pelti taipuuuu.![]()
http://www.lazze.us/videocourses.php
Työkseni taivuttelen rautaa, mutta en aivan nuon ohutta, vaan puhutaan paksuuksista 2mm - 50mm
-Mies on ku ongen koukku, vaikka seliäs lukoo notta Kurikan Ryhti.
-
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ke Heinäkuu 17. 17:29:34 2002
- Paikkakunta: Stadi
- Viesti: