RS 2000 Escort
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Ylläpitäjä
RS 2000 Escort
Tuli vaan mieleen, niin heitetäänpäs ilmoille... Kun noita zeteccejä on alettu laittelemaan classiceihin, niin onko kellään käynyt mielessä RS 2000 -91=> koneen laittamista välikoppaan ? Olisi aika makea "oikea" RS 2000...
Mihin kaatuu ?
Mihin kaatuu ?
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 1321
- Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
- Paikkakunta: Lapua
- Viesti:
Ei taida dynolaput auttaa jos katsovat papereistaan että tollasen uudemman RS2000:sen tehot on 150 ja välikoppassa saa korkeintaan olla 115hv +20% = 138hvSamil kirjoitti:Tarkemmin kun vielä mietin, niin mites tehot ? Ei taida 150hv olla hyväksyttävissä rajoissa ? Keinotekoinen tehon lasku ja dynolappu ? Dynolappu takapyörätehosta ?
Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus
-
- Ylläpitäjä
-
- Ylläpitäjä
väärin muistin, ruiskuista lasketaan 10%:n tehonlisäys.
Kannen vaihto:
2. Sylinterinkannen vaihtaminen toisenlaiseen rinnastetaan moottorin vaihtoon. Ellei muuta osoiteta, katsotaan muutetun moottorin tehon tällöin vastaavan iskutilavuuksien suhteessa moottoria, josta autoon vaihdettava sylinterinkansi on peräisin
Taitaa sitten olla mahdoton tehtävä. On se vaan ristiriitaista, kun välikoppia on cossun koneella liikenteessä
Kannen vaihto:
2. Sylinterinkannen vaihtaminen toisenlaiseen rinnastetaan moottorin vaihtoon. Ellei muuta osoiteta, katsotaan muutetun moottorin tehon tällöin vastaavan iskutilavuuksien suhteessa moottoria, josta autoon vaihdettava sylinterinkansi on peräisin
Taitaa sitten olla mahdoton tehtävä. On se vaan ristiriitaista, kun välikoppia on cossun koneella liikenteessä

-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
-
- Ylläpitäjä
Tarkennetaans vähän. Duratec nimitystä käytetään nimittäin myös ST170 koneesta. Brenda viitannee ketjujakopäällä oleviin nelikoihin, joita löytyy 2002 jälkeen tehdyistä Mondeoista ja Fiestoista. Sitä en tiennytkään, että noissa on alumiininen lohko.Brenda kirjoitti:duratecista taas irtoaa vakiovermeillä enemmän kuin zetecistä ja olis kevyt alulohko. se ei enään sovi kytkinkoppaan, mutta sellaisia koppia voi ostaa
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
jive: joo 4-sylinterisiä tarkoitin
Samil: en tunne kyseisiä moottoreita, enkä edes halua tietää
duratec + type9
Samil: en tunne kyseisiä moottoreita, enkä edes halua tietää

duratec + type9
-
- Ylläpitäjä
Juu siis ST170 konehan on rivi nelonen Duratec ST samoin kuin Focus RS turbo motti. Nuo kuitenkin perustuvat Zetec E:n 98-> versioon, eikä niilla harhaanjohtavasta nimestään huolimatta ole mitään tekemistä Duratec koneiden kanssa. V6 Duratecit on taas sitten juttu erikseenBrenda kirjoitti:jive: joo 4-sylinterisiä tarkoitin

Ei oo eka kerta kun Ford sotkee noita nimiä lahjakkaasti. Just luin että US speksin 1.6 Kent on myyty Fiestan nokalla aikoinaan 70/80 luvun vaihteessa Pintona

-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
joo, oon aivan pihalla näistä uudemmista foordeistajive kirjoitti:Juu siis ST170 konehan on rivi nelonen Duratec ST samoin kuin Focus RS turbo motti. Nuo kuitenkin perustuvat Zetec E:n 98-> versioon, eikä niilla harhaanjohtavasta nimestään huolimatta ole mitään tekemistä Duratec koneiden kanssa. V6 Duratecit on taas sitten juttu erikseenBrenda kirjoitti:jive: joo 4-sylinterisiä tarkoitin
Ei oo eka kerta kun Ford sotkee noita nimiä lahjakkaasti. Just luin että US speksin 1.6 Kent on myyty Fiestan nokalla aikoinaan 70/80 luvun vaihteessa Pintona


-
- Viestit: 1438
- Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
- Paikkakunta: Mäntsälä
Tästähän keskusteltiin aikoja sitten.
tietoa löytyy mm
http://www.duratecperformance.co.uk/for ... hreads.php
ja
http://www.raceline.co.uk/duratecframes.htm
tietoa löytyy mm
http://www.duratecperformance.co.uk/for ... hreads.php
ja
http://www.raceline.co.uk/duratecframes.htm
-
- Viestit: 125
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 31. 6:29:45 2003
Niin ja minä tarkoitin Duratec he 2.0l, Foord Mazda sympioosi moottoria.
Edit: Tap ehtikin pistää hyvät linkit, tuota foorumia on seurattu jo pidempään. Vähän on vaan hiljainen, mutta hyvää perustietoa siellä on.
Edit2: Lukekaa läpi ennen kun rupeette kyseleen miten eroaa st, zetec, v6, 1.8, 2.0, 2.3...
Edit: Tap ehtikin pistää hyvät linkit, tuota foorumia on seurattu jo pidempään. Vähän on vaan hiljainen, mutta hyvää perustietoa siellä on.
Edit2: Lukekaa läpi ennen kun rupeette kyseleen miten eroaa st, zetec, v6, 1.8, 2.0, 2.3...
Jäsen 488
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6559
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
- Paikkakunta: Helsinki..... #54
Miten niin mahdoton tehtävä? Tuossahan aivan selvästi lukee, että "ellei muuta osoiteta". Ei muuta kuin kiinni ja osoita, että tehot eivät ole nousseet.Samil kirjoitti:väärin muistin, ruiskuista lasketaan 10%:n tehonlisäys.
Kannen vaihto:
2. Sylinterinkannen vaihtaminen toisenlaiseen rinnastetaan moottorin vaihtoon. Ellei muuta osoiteta, katsotaan muutetun moottorin tehon tällöin vastaavan iskutilavuuksien suhteessa moottoria, josta autoon vaihdettava sylinterinkansi on peräisin
Taitaa sitten olla mahdoton tehtävä. On se vaan ristiriitaista, kun välikoppia on cossun koneella liikenteessä
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
tuolla on kans muutama hyvä kuva
http://www.anglia105e.co.uk/pages/mycar ... itting.asp
http://www.anglia105e.co.uk/pages/mycar ... itting.asp
-
- Ylläpitäjä