RS 2000 Escort

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

Samil
Ylläpitäjä

RS 2000 Escort

Viesti Kirjoittaja Samil » Ti Lokakuu 5. 19:24:45 2004

Tuli vaan mieleen, niin heitetäänpäs ilmoille... Kun noita zeteccejä on alettu laittelemaan classiceihin, niin onko kellään käynyt mielessä RS 2000 -91=> koneen laittamista välikoppaan ? Olisi aika makea "oikea" RS 2000...
Mihin kaatuu ?

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Ti Lokakuu 5. 19:31:23 2004

sopii samoin kykinkoppaan, kiinni. britit tehneet jonkin verran, muttei suosiossa.

duratecista taas irtoaa vakiovermeillä enemmän kuin zetecistä ja olis kevyt alulohko. se ei enään sovi kytkinkoppaan, mutta sellaisia koppia voi ostaa

Samil
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Samil » Ti Lokakuu 5. 19:57:50 2004

Tarkemmin kun vielä mietin, niin mites tehot ? Ei taida 150hv olla hyväksyttävissä rajoissa ? Keinotekoinen tehon lasku ja dynolappu ? Dynolappu takapyörätehosta ?

ohc
Viestit: 1321
Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ohc » Ke Lokakuu 6. 0:11:24 2004

Samil kirjoitti:Tarkemmin kun vielä mietin, niin mites tehot ? Ei taida 150hv olla hyväksyttävissä rajoissa ? Keinotekoinen tehon lasku ja dynolappu ? Dynolappu takapyörätehosta ?
Ei taida dynolaput auttaa jos katsovat papereistaan että tollasen uudemman RS2000:sen tehot on 150 ja välikoppassa saa korkeintaan olla 115hv +20% = 138hv

Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus

potsi
Viestit: 125
Liittynyt: Ma Maaliskuu 31. 6:29:45 2003

Viesti Kirjoittaja potsi » Ke Lokakuu 6. 8:28:40 2004

Minä olen tässä vuoden päivät suunnitellut durateckiä mk1 eskoon... niin vasta suunnitellut.:( Loppu talvesta ehkä pääsee alkamaan. Mutta multa yksi ääni duratec.
Jäsen 488

Samil
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Samil » Ke Lokakuu 6. 10:11:12 2004

Pirskatti kun alkoi polttelemaan tuollainen yhdistelmä... Mitä jos leimaisi ensin Dohcille, ja sitten vaihtaisi koneen ja muutoskatsastaisi vain 16v kannelle ?

Tuo siksi, koska eikö kannenvaihdosta lasketa muistaakseni 10% tehonlisäys ?

Samil
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Samil » Ke Lokakuu 6. 10:48:09 2004

väärin muistin, ruiskuista lasketaan 10%:n tehonlisäys.

Kannen vaihto:

2. Sylinterinkannen vaihtaminen toisenlaiseen rinnastetaan moottorin vaihtoon. Ellei muuta osoiteta, katsotaan muutetun moottorin tehon tällöin vastaavan iskutilavuuksien suhteessa moottoria, josta autoon vaihdettava sylinterinkansi on peräisin

Taitaa sitten olla mahdoton tehtävä. On se vaan ristiriitaista, kun välikoppia on cossun koneella liikenteessä :(

Cleveland
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Cleveland » Ke Lokakuu 6. 20:49:58 2004

Mutta eikös periaattessa samaa moottoria ole tehty laimeampi viritteisenä "mulkosilmä" skorpparin keulalle n. 130hv:n tehoisena? Jos vertailu moottori oliskin skorpin versio? Varmaan se 150heppaa siitäkin löytyy, kun vaan osaa pyytää....

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Ke Lokakuu 6. 21:17:34 2004


jive
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja jive » Ke Lokakuu 6. 21:20:06 2004

Brenda kirjoitti:duratecista taas irtoaa vakiovermeillä enemmän kuin zetecistä ja olis kevyt alulohko. se ei enään sovi kytkinkoppaan, mutta sellaisia koppia voi ostaa
Tarkennetaans vähän. Duratec nimitystä käytetään nimittäin myös ST170 koneesta. Brenda viitannee ketjujakopäällä oleviin nelikoihin, joita löytyy 2002 jälkeen tehdyistä Mondeoista ja Fiestoista. Sitä en tiennytkään, että noissa on alumiininen lohko.

Samil
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Samil » Ke Lokakuu 6. 21:20:49 2004

Nyt on muka kiire, niin en ehdi perehtymään asiaan, mutta joku (brenda) osaa varmaan lonkalta kertoa erot em. moottorien kesken ?
Voisko katsastukseen riittää venakopan vaihto ;)

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Ke Lokakuu 6. 21:52:52 2004

jive: joo 4-sylinterisiä tarkoitin
Samil: en tunne kyseisiä moottoreita, enkä edes halua tietää :D

duratec + type9

jive
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja jive » Ke Lokakuu 6. 22:04:00 2004

Brenda kirjoitti:jive: joo 4-sylinterisiä tarkoitin
Juu siis ST170 konehan on rivi nelonen Duratec ST samoin kuin Focus RS turbo motti. Nuo kuitenkin perustuvat Zetec E:n 98-> versioon, eikä niilla harhaanjohtavasta nimestään huolimatta ole mitään tekemistä Duratec koneiden kanssa. V6 Duratecit on taas sitten juttu erikseen :)

Ei oo eka kerta kun Ford sotkee noita nimiä lahjakkaasti. Just luin että US speksin 1.6 Kent on myyty Fiestan nokalla aikoinaan 70/80 luvun vaihteessa Pintona :wink:

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Ke Lokakuu 6. 22:12:01 2004

jive kirjoitti:
Brenda kirjoitti:jive: joo 4-sylinterisiä tarkoitin
Juu siis ST170 konehan on rivi nelonen Duratec ST samoin kuin Focus RS turbo motti. Nuo kuitenkin perustuvat Zetec E:n 98-> versioon, eikä niilla harhaanjohtavasta nimestään huolimatta ole mitään tekemistä Duratec koneiden kanssa. V6 Duratecit on taas sitten juttu erikseen :)

Ei oo eka kerta kun Ford sotkee noita nimiä lahjakkaasti. Just luin että US speksin 1.6 Kent on myyty Fiestan nokalla aikoinaan 70/80 luvun vaihteessa Pintona :wink:
joo, oon aivan pihalla näistä uudemmista foordeista :oops: uusin foordi millä olen ajanut on -94 mondeo, eikä kiinnosta toista kertaa ajaa :wink:

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja TAp » To Lokakuu 7. 9:10:31 2004


potsi
Viestit: 125
Liittynyt: Ma Maaliskuu 31. 6:29:45 2003

Viesti Kirjoittaja potsi » To Lokakuu 7. 9:12:14 2004

Niin ja minä tarkoitin Duratec he 2.0l, Foord Mazda sympioosi moottoria.

Edit: Tap ehtikin pistää hyvät linkit, tuota foorumia on seurattu jo pidempään. Vähän on vaan hiljainen, mutta hyvää perustietoa siellä on.

Edit2: Lukekaa läpi ennen kun rupeette kyseleen miten eroaa st, zetec, v6, 1.8, 2.0, 2.3...
Jäsen 488

Tero_s
Viestit: 179
Liittynyt: To Heinäkuu 3. 10:51:10 2003
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Tero_s » To Lokakuu 7. 13:27:06 2004

Tuota mazda-ford moottoria kehuttiin maasta taivaaseen (viri potentiaalin takia) muutaman numeron takaisessa Racecar Engineering lehdessä.

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Viesti Kirjoittaja Jallu » To Lokakuu 7. 14:03:51 2004

Samil kirjoitti:väärin muistin, ruiskuista lasketaan 10%:n tehonlisäys.

Kannen vaihto:

2. Sylinterinkannen vaihtaminen toisenlaiseen rinnastetaan moottorin vaihtoon. Ellei muuta osoiteta, katsotaan muutetun moottorin tehon tällöin vastaavan iskutilavuuksien suhteessa moottoria, josta autoon vaihdettava sylinterinkansi on peräisin

Taitaa sitten olla mahdoton tehtävä. On se vaan ristiriitaista, kun välikoppia on cossun koneella liikenteessä :(
Miten niin mahdoton tehtävä? Tuossahan aivan selvästi lukee, että "ellei muuta osoiteta". Ei muuta kuin kiinni ja osoita, että tehot eivät ole nousseet.
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

FroZ
Viestit: 146
Liittynyt: To Toukokuu 9. 20:06:35 2002
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja FroZ » To Lokakuu 7. 17:41:12 2004

duratecci + hestekki vakiruiskun tilalle... sillonhan tehoja ei voida enää katsoa moottorin alkuperäisistä lapuista, ja tie käy dynolle.. ja minkäs sille voi jos sieltä ei tule kun 130hp :lol:

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » To Lokakuu 7. 23:56:13 2004


teme_l
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja teme_l » Ma Lokakuu 11. 20:34:13 2004

Eikös uusien Fiestojenkin pellin alta löydy "durateccejä"... ainakin FF:ssä oli joku 8venanen 1.6 tarkastelussa taannoin, jossa luki Duratec venakopassa :) (ja kyseessä oli siis alkuperäinen peli)...

EDIT: näköjään tuolla TApin laittamassa linkissä oli lisäinfoa noistakin.

Vastaa Viestiin