Kynäjousitolpat rakenteilla. Neuvoja kaivataan.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Ylläpitäjä
Kynäjousitolpat rakenteilla. Neuvoja kaivataan.
Kävin tutkimassa omaa projekti Escorttiani ja katselin etu tolppia, ja näyttäisi olevan isot tolpat?
Kuvia on osoitteessa: http://koti.mbnet.fi/rmakinen/index_tiedostot/_vti_cnf/ Ei ole enään
Jos joku asiantuntija vahvistaisi epäilyni, niin olisin kiitollinen.
Kuvia on osoitteessa: http://koti.mbnet.fi/rmakinen/index_tiedostot/_vti_cnf/ Ei ole enään
Jos joku asiantuntija vahvistaisi epäilyni, niin olisin kiitollinen.
Viimeksi muokannut ramiko, La Syyskuu 18. 12:52:29 2004. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
-
- Viestit: 1321
- Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
- Paikkakunta: Lapua
- Viesti:
Re: Isot tolpat?
Näyttäs olevan isot tolpat kuvien perusteella.. Isoissa tolpissa irrotettavat kääntövarret. (pikkutolpat taitaa olla kaikki kiinteillä kääntövarsilla?)ramiko kirjoitti:Kävin tutkimassa omaa projekti Escorttiani ja katselin etu tolppia, ja näyttäisi olevan isot tolpat?
Kuvia on osoitteessa: http://koti.mbnet.fi/rmakinen/index_tiedostot/_vti_cnf/
Jos joku asiantuntija vahvistaisi epäilyni, niin olisin kiitollinen.
Mittaa toi etutolpan runkoputki, isossa tolpassa ulkohalkasija n. 50mm - 51mm. Pikkutolpassa joku 47-48mm muistaakseni.
Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus
-
- Ylläpitäjä
Eikö tässä isossa tolpassa ole erillinen iskari joka tiputetaan tolppaputken sisälle
Tuli nimittäin iskarin sisuskalut ulos ja runkoputken sisälle jäi ilmeisesti iskarin runkoputki.
Milläs senkin mahtaa saada sieltä pois?


Milläs senkin mahtaa saada sieltä pois?
Viimeksi muokannut ramiko, Pe Syyskuu 17. 21:08:05 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 710
- Liittynyt: Ma Helmikuu 4. 14:55:47 2002
- Paikkakunta: Vammala
- Viesti:
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 1602
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
- Paikkakunta: Raswajokilaakso
-
- Viestit: 1322
- Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
- Paikkakunta: Tampere
Pikkaisen kuullostaa kyllä jäykänpuoleiselta,mulla on asfaltilla ollut edessä 300lbs ja on ollut ihan riittävän jäykkä...voi käydä pian niin että kori "joustaa" enemmän kuin jouset 

Jäsen 403
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.
-
- Ylläpitäjä
Lautamäki motorsportista tilasin noi jouset holkkisarjan kera ja myyjä kysy mihin käyttöön tulee, sanoin että pelkästään asfalttirata käyttöön ja autoon jota ei ikinä enään rekisteröidä tieliikenne käyttöön. Eli tuo on myyjän ehdottama jäykkyys.bootsi kirjoitti:ootko nyt ihan varma tuosta jäykkyydestä?
Autoraceing:in kuvasto tuntee isoontolppaan jousia jäykkyykksillä 145-220lbs
Lautamäellä on 2.25"/10.5" jouset 180-600LBS välillä ja löytyyhän sieltä 1600LBS jousiakin.
Mutta jousia saa uusia kaupasta vaikka kuinka paljon

Enemmän kiinostaa tuo iskarin rakenne, käyn ottamassa kuvan siitä tänään aamupäivällä ja jos joku voisi kertoa onko kaikki ihan kunnossa tuossa projektissa.
Viimeksi muokannut ramiko, La Syyskuu 18. 12:55:34 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Ylläpitäjä
Eli sinne siis jäi putki sisällebootsi kirjoitti:Kyllä noi isot tolpat on, eikä iskarin pitäis palasina ulos tulla.

Onko mitään ideaa miten sen kalastelisi pois sieltä

Ja iskarit on siis paskana, eli uudet pitää lähteä ostamaan. Mutta mitkä sinne kannattaa hommata?
Viimeksi muokannut ramiko, La Syyskuu 18. 21:42:41 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
no jos se on oikeasti lujassa siellä, niin sitten hitsaat sinne iskunvaimentimen putken sisälle laipan, jossa on kierrereikä. kierrereikään vain vetovasara kiinni ja nappaat sen ulos sieltä.ramiko kirjoitti:Eli sinne siis jäi putki sisällebootsi kirjoitti:Kyllä noi isot tolpat on, eikä iskarin pitäis palasina ulos tulla.![]()
Onko mitään ideaa miten sen kalastelisi pois sieltä
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.
-
- Ylläpitäjä
Kiitos hectori ideasta.
Mutta pitäisi varmaan jo tilata uudet iskarit noihin ja siinä samassa purkamisessa kärsi yläpäänkiinityskumi, sinne on varmaan saatavana sellaisia laakeroituja päitä. Mutta mistä sellaisia voi ostaa.
Eli mitkä iskarit sinne kannattaa asentaa?
Mistä uudet laakeroidut yläpäänkiinityslautaset (se joka on kolmella mutterilla konehuoneen puolelta kiinni) -> KUVA
Mutta pitäisi varmaan jo tilata uudet iskarit noihin ja siinä samassa purkamisessa kärsi yläpäänkiinityskumi, sinne on varmaan saatavana sellaisia laakeroituja päitä. Mutta mistä sellaisia voi ostaa.


Viimeksi muokannut ramiko, Su Syyskuu 19. 15:11:47 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Ylläpitäjä
Kuuluuko tuossa korkissa olla stefa -> KUVA siis kaikissa isoissa tolpissa?
Ja tosiaan tällainen paketti tuli kevyesti vetämällä öljyjen kera ulos, kun avasi tuon korkin. Kumpikin tolppa purkaantui samalla lailla.
Että oliko mulla kumpikin iskari paskana vai onko tässä asiassa jotain muuta vialla?
Ja kumpaankin tolppaan jäi sisälle putki -> KUVA
Ja tosiaan tällainen paketti tuli kevyesti vetämällä öljyjen kera ulos, kun avasi tuon korkin. Kumpikin tolppa purkaantui samalla lailla.
Että oliko mulla kumpikin iskari paskana vai onko tässä asiassa jotain muuta vialla?
Ja kumpaankin tolppaan jäi sisälle putki -> KUVA
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
jäikö sinne tosiaan joku putki sisään, vai näyttääkö se vain siltä?
on mahdollista että nuo ovat alkuperäis öljyiskarit tehtaan jäljiltä.
joissa tolpan runkoputki toimii iskari sylinterinä, ja tolppaan on asennettu vain iskarin varsi/mäntä + öljyt ja stefa korkki.
jälkiasennus patruunat ovat sitten täydellisiä iskareita jotka pudotetaan sellaisenaan tolpan sisään ja niissä tulee usein oma "korkki" mukana.
on mahdollista että nuo ovat alkuperäis öljyiskarit tehtaan jäljiltä.
joissa tolpan runkoputki toimii iskari sylinterinä, ja tolppaan on asennettu vain iskarin varsi/mäntä + öljyt ja stefa korkki.
jälkiasennus patruunat ovat sitten täydellisiä iskareita jotka pudotetaan sellaisenaan tolpan sisään ja niissä tulee usein oma "korkki" mukana.
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
no jos olet jotain 600lbs????? jousia laittamassa, niin tuollainen alkup. öljyiskari on toimintakyvyltään tuhoon tuomittu idea vaikka olis uusikin.
käytä vaikka hakukone googlea ja etsi iskarivalmistajien luetteloista vaihtoehtoja yms...
tai sitten vaihda säädettävät bilstein runkoputket omiisi ja bilstein pumput sisään...
käytä vaikka hakukone googlea ja etsi iskarivalmistajien luetteloista vaihtoehtoja yms...
tai sitten vaihda säädettävät bilstein runkoputket omiisi ja bilstein pumput sisään...
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
joo, löytyy niihin alkuperäisen korvaavia patruunoita, esim KONI 86-1835Sportramiko kirjoitti: Eli siis noiden tolppien sisälle on mahdollista löytää sellainen iskari patruuna?
rallipuolella suositut Bilsteinit eivät sovi suoraan vakiotolppaan.
kumivulkanoituja laakeri yläpäitä tehdään nykyään uustuotantona.
ero alkuperäiseen ford tuotteeseen on, että prässätty kuulalaakeri on korvattu vaihdettavalla uniball-laakerilla.
hinnat pyörii noin 100 Eur/kpl
bilstein iskari sopii suoraan laakeriyläpäähän, mutta "vakio"-iskarit tarvitsevat väliholkin.
laakeroitu yläpää
-
- Viestit: 1321
- Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
- Paikkakunta: Lapua
- Viesti:
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
tarkoitan "upside down" iskareita mitkä pultataan tolpan alapäästä kiinni ja runkoputkessa on puslat ja stefa.ohc kirjoitti:Hmm.. omissa vakio tolpissa on Bilstein iskarit (tolpat caprista). Sitä en tiedä saako noita enää uutena..Brenda kirjoitti: rallipuolella suositut Bilsteinit eivät sovi suoraan vakiotolppaan.
no olihan capri 2.8i mallissa sellaiset vakiona.
pikapiirustus: http://kotinetti.suomi.net/tepi/bilstein_putki.jpg
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 592
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002
Juuri näin. Lautamäen luettelossa jäykkyydet ilmoitetaan lbs/tuuma.Arto65FB kirjoitti:Saattaa olla annettu 600lbs per tuuma eikä sentti.bootsi kirjoitti:ootko nyt ihan varma tuosta jäykkyydestä?
Autoraceing:in kuvasto tuntee isoontolppaan jousia jäykkyykksillä 145-220lbs
#736
escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar
escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 1438
- Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
- Paikkakunta: Mäntsälä
Mulla on tarkotus korvata noi Konin 1835:t Bilsteinin P-36-0110:lla, joita saa hyllystä, eikä tuu kiinni muulla kun holkilla yläpäästä.
saas nähdä miten sopii, ja saanko kiinni 2.10 mennessä.
Aina kun kinaatte niistä tolpan kokojutuista, niin
ottakaa ensin se työtömitta esiin;
jos pikkulaakerin kohdalta akseli on 19.05 mm, niin kyse on
alkuperäisestä isosta tolpasta.
saas nähdä miten sopii, ja saanko kiinni 2.10 mennessä.
Aina kun kinaatte niistä tolpan kokojutuista, niin
ottakaa ensin se työtömitta esiin;
jos pikkulaakerin kohdalta akseli on 19.05 mm, niin kyse on
alkuperäisestä isosta tolpasta.