Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
kipe
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja kipe » Ma Elokuu 23. 0:08:07 2004
nyt kyllä esitän tyhmän kysymyksen mutta voisko joku valaista vähän ... elikkä mikähän perä mulla on tuossa -71 eskossa kun se aukeaa takaapäin (käsittääkseni enkku aukeaa edestä) ja sitten tyhmät kysymykset jatkuu: Kun autoni on ns. kootut teokset niin mistä erotan pikku Atlaksen ja Ison Atlaksen jo siinä sattuu olemaan jompikumpi

eikä siinä vielä kaikki ... Vaiheloota on pikkuloota 1.6 sport MkII, kartaani on kuitenkin normaalia Ykköskoppasen kartaania paksumpi.
Kyselen näitä koska perään pitäisi saada uudet sisuskalut.
Mulla on ollut n. 15 vuoden tauko auton rakentamisessa ja olen nykyään sokea ja värkkään autoa aikani kuluksi. Nähtävästi voortimies on aina voortimies minkäpä sille mahtaa

-
Brenda
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Brenda » Ma Elokuu 23. 0:22:59 2004
väänsin rautalangasta
mutta jos olet sokea, ei kuvistakaan taida olla apuja
onko kardaani 1 vai 2-osainen? onko ristikot sokilla vai prässätty.
no samapa tuo miten ne on. kentin kardaani se on kuitenkin jos tuolla laatikolla ollut
-
Ghia-mies
- Viestit: 123
- Liittynyt: Ma Joulukuu 30. 17:58:29 2002
- Paikkakunta: Itä-Uusimaa Jäsen #431
Viesti
Kirjoittaja Ghia-mies » Ma Elokuu 23. 20:16:47 2004
Onko muuten Caprin ja Escon taka-akseleissa pituuseroja vai ovatko täysin samanlaisia..?
Citroën Jumper 10 2.2 HDi ´10
SAAB 9-5 3.0t V6 Vector Wagon ´02
BMW 525iA USA-edition ´90
Salarakas: Brunette C-kuppi ´83
-
kipe
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja kipe » Ma Elokuu 23. 23:13:15 2004
Kiitos kuvista, sihteerikkö (vaimo) tulkkas ne mulle ja hiplailin neitosta tulin johtopäätökseen että perä on saku ja kartaani on yksiosainen prässi nivelillä.
Mistäpä löytäisin sisukset tuohon perään ?

-
jjs
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Viesti
Kirjoittaja jjs » Ma Elokuu 23. 23:36:53 2004
Ghia-mies kirjoitti:Onko muuten Caprin ja Escon taka-akseleissa pituuseroja vai ovatko täysin samanlaisia..?
Saivartelu on ilomme; oletan että tarkoitat leveyttä.
Leveysero on, suunnilleen näin: takavetoEscoissa keskenään sama. Esco vs. mk1 Capri: Capri leveämpi n. 5cm. Esco vs. Capri 2/3: Capri leveämpi n. 8,5-9cm.
Jousisatulat erilaisia ja kall.vak.korvakkeet myös.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
Brenda
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Brenda » Ti Elokuu 24. 0:03:44 2004
hieman enkkuperä tarinaa sekaan.
angliasta kapeampi. hankin tänään ankan akselin jotta 7x13 superlitet mahtuu mk1 escortin alkuperäisten kaarten sisään.
brittien mukaan anglian vetoakselit kestävämmät kuin escortin. johtuneeko sitten lyhyemmästä mitasta, sitä en tiedä
-
tanari
- Viestit: 2239
- Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
- Paikkakunta: vantaa
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja tanari » Ti Elokuu 24. 8:11:01 2004
Brenda kirjoitti:hieman enkkuperä tarinaa sekaan.
angliasta kapeampi. hankin tänään ankan akselin jotta 7x13 superlitet mahtuu mk1 escortin alkuperäisten kaarten sisään.
brittien mukaan anglian vetoakselit kestävämmät kuin escortin. johtuneeko sitten lyhyemmästä mitasta, sitä en tiedä
kuinka levee ankan-akseli on?
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.
-
TAp
- Viestit: 1438
- Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
- Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti
Kirjoittaja TAp » Ti Elokuu 24. 14:53:47 2004
pikkuse tarkennusta jjs:n mittoihin,
Mk1 enkkuperät joita olen mittaillu on ollu 1232 +/- 1 mm laipoista.
Harrilta saatu capri1 perä (3-ulotteinen käsijarruhässäkkä) on 1265 mm,
49 ja 13/16 tuumaa.
-
OPM
- Viestit: 49
- Liittynyt: Ti Helmikuu 4. 14:07:14 2003
- Paikkakunta: Sipoo
Viesti
Kirjoittaja OPM » Ti Elokuu 24. 20:48:48 2004
Pikaisesti tallin lattialla lojuvasta Anglian taka-akselista otettu karkea mitta, laipasta laippaan noin 110,5-111 cm. Jarrut kiinni akselissa, siksi toi 5 mm toleranssi, voin huomenna kaivaa varastosta tyhjän perän kuoret ja mitata tarkemmin siitä.
OPM
-
adh
- Viestit: 1334
- Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
- Paikkakunta: Lammin hämeenlinna
Viesti
Kirjoittaja adh » Ti Elokuu 24. 21:44:44 2004
puhutaanko nyt vetoakselinlaipasta vai siitä mihin jarrukilpi kiinnittyy?
-
Brenda
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Brenda » Ti Elokuu 24. 22:08:11 2004
kävin juuri tojotan peräkontissa suorittamassa epätarkan rullamittauksen
vanteen kiinnitystasoista (rummut paikoillaan) 121cm siis ankan akseli kyseessä.
onkohan kaikissa ankoissa yhtä levee akseli?
edit: juuri suoritettu tarkempi mittaus on 121,5cm jarrurumpujen pinnasta
Viimeksi muokannut
Brenda, Ke Elokuu 25. 23:19:24 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
jjs
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Viesti
Kirjoittaja jjs » Ti Elokuu 24. 22:14:48 2004
TAp kirjoitti:pikkuse tarkennusta jjs:n mittoihin,
Mk1 enkkuperät joita olen mittaillu on ollu 1232 +/- 1 mm laipoista.
Harrilta saatu capri1 perä (3-ulotteinen käsijarruhässäkkä) on 1265 mm,
49 ja 13/16 tuumaa.
Eli 33mm leveämpi n.50mm sijaan. Täytynee mitata toi Capri mk3 perä, saa varmistettua.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
TAp
- Viestit: 1438
- Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
- Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti
Kirjoittaja TAp » Ke Elokuu 25. 8:40:01 2004
puhutaanko nyt vetoakselinlaipasta vai siitä mihin jarrukilpi kiinnittyy?
juu, niistä mihin jarrukilpi ruuvataan
-
OPM
- Viestit: 49
- Liittynyt: Ti Helmikuu 4. 14:07:14 2003
- Paikkakunta: Sipoo
Viesti
Kirjoittaja OPM » Ke Elokuu 25. 13:34:56 2004
Suoritin rullamittauksen Ankan tyhjästä perästä ja sain mitaksi jarrukilven laipasta laippaan 110,8 cm, mittaustavasta johtuen edelleen hieman noin arvo, joskin suht tarkka jo.
Kysäisin 105Speedin fooruumissa noista akseleista ja vanissa kuulemma noin 3 tuumaa leveämpi perä kuin henkilö/farmarimallissa joissa samanlevyiset perät. Laakerointi muuttui myös puolivälissä vuotta -66, vanhemmissa kapeampi, jälkimmäisissä leveämpi laakeri.
OPM
-
Vehje
- Viestit: 433
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 16. 12:35:47 2002
Viesti
Kirjoittaja Vehje » Ke Elokuu 25. 21:02:29 2004
Laatikko-Cortinassa (MK2) on perä 124 senttiä leveä, olisi kuvitellut että olisi huomattavasti leveämpi kuin vanhakopassa mutta ei kai sitten
Kun aina valitetaan kuinka enkkuperät on heikkoja ym, niin vertailin huvikseni Volvon 1030 perään (otettu 144:sta). Vetarin paksuus: Hoppa 27mm, Volvo 34mm, vetarin boori: Hoppa ~20mm, Volvo 30mm. Välityksessä (lautaspyörässä) oli kokoeroa vain sentin-pari, mutta sitten taas tasauspyörästössä on kokoeroa aika reilusti. Ei ihme että noita Volvon murikoita laitetaan rallipeleihin..
-
Brenda
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Brenda » Ke Elokuu 25. 23:22:38 2004
ja 1031 volvon lautaspyörä käsittääkseni hieman suurempi halkaisijaltaan.
lukot kuitenkin samat kumpaankin tyyppiin.
mitoin 200 sarjan akselille noin 140cm leveyttä vanteen kiinnitystasoista.
-
Vehje
- Viestit: 433
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 16. 12:35:47 2002
Viesti
Kirjoittaja Vehje » To Elokuu 26. 8:04:30 2004
144:sen akseli on vetarin laipasta vetarin laippaan 143 senttiä leveä. Joku jossain sanoi, että 200-sarjan perä olisi 137 senttiä leveä, mutta en ole ikinä itse kokeillut.
- Ville