Mk1/2 Escort estate

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

Cleveland
Ylläpitäjä

Mk1/2 Escort estate

Viesti Kirjoittaja Cleveland » Ti Lokakuu 14. 14:35:17 2003

Tuli tossa mieleen kun omistan mk2 estaten, että kuinkas paljon niitä mahtaa olla enää elossa? Pari mainintaa oon tällä foorumilla lukenut muista omistajista. Ei oo ainakaan tota välikoppaa tullu farmarina vastaan ja vanhakoppastakin vaa ihan 1/2 kpl...

jive
Ylläpitäjä

Re:Mk1/2 Escort estate

Viesti Kirjoittaja jive » Ti Lokakuu 14. 14:45:12 2003

täällä herwoodissa on nähty joskus peltoautokuntoinen yksilö.

a.l
Viestit: 847
Liittynyt: Ma Toukokuu 6. 23:18:44 2002

Re:Mk1/2 Escort estate

Viesti Kirjoittaja a.l » Ti Lokakuu 14. 16:02:44 2003

Näin toissa kesänä täällä meilläpäin moisen kummajaisen. Tummanpunainen se oli, muuta en ehtinyt pistää merkille.

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Re:Mk1/2 Escort estate

Viesti Kirjoittaja Jallu » Ti Lokakuu 14. 16:08:55 2003

Hämeenlinnassa pyöri(i) yksi vaaleanruskea välikoppa ja kaverilla on/oli lohduttomassa kunnossa oleva vanhakoppa.
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

Hoovee
Viestit: 2093
Liittynyt: Ke Syyskuu 4. 1:27:38 2002
Paikkakunta: varsinainen-suomi

Re:Mk1/2 Escort estate

Viesti Kirjoittaja Hoovee » Ti Lokakuu 14. 16:15:04 2003

turussa näin kerran hyväkuntoisen(ihan läheltä en kyllä nähnyt) vihreän mummokopan,jos ihan oikein muistan..aikaa kuitenkin parisen vuotta.
Escucha el Oi!
Dodge "Pig Destroyer Ram" Cummins 4x4 -95
Plymouth "Perhe Porkkana" Satellite Custom -73
Ford Fiesta ST150 "St.Veijo"-05(eukon kanssa yhteinen)

Samil
Ylläpitäjä

Re:Mk1/2 Escort estate

Viesti Kirjoittaja Samil » Ti Lokakuu 14. 19:18:17 2003

Jep, täällä alkavana projektina -78 "Sportswagon" ;) Sattui sopivasti löytymään rakentelematon (pilaamaton) yksilö, kahdella omistajalla ollut. Helmoissa hitsattavaa, muuten koriltaan ok. Katsastuskin oli voimassa syyskuun loppuun asti. <br>Suunnitelmissa koko korin läpikäynti, pirteämpää tekniikkaa ym. Saa nähdä mitä mieleen juolahtaa. Jokatapauksessa tarkoitus tehdä siisti ja asiallinen kohtuullisesti liikkuva harrasteauto, ei teiniviritelmää. Nettisivut projektin etenemisestä teen, kunhan ehdin.

Samil
Ylläpitäjä

Re:Mk1/2 Escort estate

Viesti Kirjoittaja Samil » Ti Lokakuu 14. 19:56:26 2003

Niin, ja vielä jos jollain on parempaa tietoa mk1 / mk2 farmareiden eroista, kun äkkiä katsellen omassa mk2 mallissa näyttää olevan yhteneväistä mk1 sedaniin kylkilinjan muoto, ovenkahvat, ovet ?<br>Eli onko mk2 farmari sama kuin mk1 farmari lukuunottamatta keulan peltejä/valoja/maskia ?

Cleveland
Ylläpitäjä

Re:Mk1/2 Escort estate

Viesti Kirjoittaja Cleveland » Ti Lokakuu 14. 22:50:34 2003

Joku sano mulle et ovet on mk2:ssa ulkopuolelta mk1:stä ja sisäpuolelta mk2:sta. Eli tosivaikeet löytää ehjänä! onneks ittel on hyvä kuntoset. Etupään pellitkin on vissiin erillaisii kun sedan mk2:ssa, mut en oo varma?! Oma -75 "sportswagon" (Samilia lainatakseni ;) ) löyty koriltaan hyväkuntoisena ja ilman teinikarvahifiyökötysviritelmiä lähes naapurista (n. 500m), oli vaan ilmotus palstassa ja olin "myyty"! Entinen omistaja oli laittanut isot tolpat ja ison atlaksen ennen prosenttihässäköitä ja takapäätä oli laskettu n. 2". Kone oli vaihtunut "vähän" väsyneeseen 1600 Kenttiin, mikä on rek.otteessakin (12%). Kesän aikana kone remontoitiin täydellisesti ja vaihdettiin kent camsin BCF2 nokka ja tuplat odottaa asentamista. Autossa oli vielä pätkä puskurit, lotari/gt cortinan valkoset peltivanteet ja kuitu (rs1800) etupuskuri/spoileri ... Esco koitetaan palauttaa suht alkuperäisen näköiseks ja rakentaa kohtuu nopeeks kenttikoneiseks ja hyväks ajaa, pilaamatta mitään. Tähän mennes on ollu kivaa...

roadrunner
Ylläpitäjä

Re:Mk1/2 Escort estate

Viesti Kirjoittaja roadrunner » Ke Lokakuu 15. 7:37:16 2003

Raumallakin oli yks hyväkuntoinen mk1 farkku. Mutta sitte siihe tuli joku ongelma eikä se käynyt kunnolla, niin omistaja potki siitä sitte kyljet sisälle. Ja sitten isi osti sille bemarin. Niskalaukaus tollasille.

Cosesc
Viestit: 1602
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
Paikkakunta: Raswajokilaakso

Re:Mk1/2 Escort estate

Viesti Kirjoittaja Cosesc » Ke Lokakuu 15. 9:24:59 2003

Mk2 on takaosaltaan sama kuin mk1. Etulokarit on erilaiset kuin normi mk2, sivulinja muuttuu taaksepäin mennessä mk1 kylkilinjaan sopivaksi. Naamapelti on sama kuin tavallisessa mk2 kuten myös maski ja konepelti.. Aikamoisia sekasikiöitä. ???
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84

"KAIKEN SAA RIKKI"

Samil
Ylläpitäjä

Re:Mk1/2 Escort estate

Viesti Kirjoittaja Samil » Ke Lokakuu 15. 9:55:47 2003

Mk2 estateen mk1 sedanin lokasuojat, naamapelti, lukkopelti, konepelti = mk1 estate ?<br>Mites nuo ovet, ovatko samat kuin mk1 sedanissa ?

tanari
Viestit: 2239
Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
Paikkakunta: vantaa
Viesti:

Re:Mk1/2 Escort estate

Viesti Kirjoittaja tanari » Ke Lokakuu 15. 10:24:16 2003

sisustassa on vissiin kojelaudassa eroa, mk1 kojelauta mk1 mallissa ja mk2 kojelauta mk2 mallissa..
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Re:Mk1/2 Escort estate

Viesti Kirjoittaja TAp » Ke Lokakuu 15. 12:43:53 2003

Ovet pääosin samanlaiset kuin Mk1, mutta <br>sisälukon kahvan paikassa eroa,<br>lukon reikä isompi <br> a saranat eri päin,<br>kuten yleensä Mk2

Samil
Ylläpitäjä

Re:Mk1/2 Escort estate

Viesti Kirjoittaja Samil » Pe Lokakuu 17. 21:29:46 2003

Tuli vaan mieleen... Farkkutaunossahan on 9" takajarrut, miten lie Escort Estatessa ? Oma Escortti ei oo just tässä niin en pääse mittaamaan.

mk1turboic
Viestit: 78
Liittynyt: Su Huhtikuu 6. 17:31:56 2003

Re:Mk1/2 Escort estate

Viesti Kirjoittaja mk1turboic » La Lokakuu 18. 0:26:28 2003

empä usko et löytyy... :)
jäsen #323

Cleveland
Ylläpitäjä

Re:Mk1/2 Escort estate

Viesti Kirjoittaja Cleveland » La Lokakuu 18. 0:55:03 2003

Multa löytyy, mut taitaa olla (tai siis on) entisen omistajan tekosia...

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja adh » Ke Helmikuu 4. 23:25:26 2004

`73 estate makaa tallissa odottaen uusia helmoja ja peltiä pohjaan. Ja tietenkin tekijälle inspiraatiota! onko muuten mk1 estateissa ollut jarrutehostajaa ja levyjä edessä?

Cleveland
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Cleveland » La Helmikuu 7. 12:23:38 2004

adh kirjoitti:`73 estate makaa tallissa odottaen uusia helmoja ja peltiä pohjaan. Ja tietenkin tekijälle inspiraatiota! onko muuten mk1 estateissa ollut jarrutehostajaa ja levyjä edessä?
Mun mielest se riippuu koneen koosta onko vai ei? En nyt tarkkaan muista millä lailla ne mk1:si escossa menee...

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » La Helmikuu 7. 12:29:20 2004

Cleveland kirjoitti:
adh kirjoitti:`73 estate makaa tallissa odottaen uusia helmoja ja peltiä pohjaan. Ja tietenkin tekijälle inspiraatiota! onko muuten mk1 estateissa ollut jarrutehostajaa ja levyjä edessä?
Mun mielest se riippuu koneen koosta onko vai ei? En nyt tarkkaan muista millä lailla ne mk1:si escossa menee...
minun käsitys on, että estatessa on aina tehostin vakiona.
ja 1100 mallissakin leveämmät 1300 eturummut.
levyjarruja saattanut saada erikoistilauksena.
takajarrut 8" mutta muistelen että olivat 2-mäntäisellä sylinterillä.
löytys tarkkaakin tietoa jos jaksais penkoa varaosaluetteloita :?

TaneEsko
Viestit: 56
Liittynyt: Su Heinäkuu 11. 21:29:24 2004
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja TaneEsko » Ti Elokuu 24. 12:47:27 2004

Ainaki meillä Escort Estate -72:ssa , 219 mm levyt edessä ja 8" rummut takana ja tehostajalla varustettuina.
Mahtanee olla pikkutolpat, ku putken halk. on n.48mm vaikka onkin irroitettavalla kääntövarrella.
Kertokaahan et saaks noihin tolppiin helpolla 248mm levyt ja niihin käypäset satulat ??? (esim.MK2 Escosta)

Ystävällisesti kiittää hän ! 8)
Taunus GT Coupe -73
Escort Estate -72
V6 Mondeo -00
Yamaha FJR -09

arnolds
Viestit: 22
Liittynyt: Ti Maaliskuu 25. 15:12:36 2003
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja arnolds » Ti Elokuu 24. 12:58:38 2004

Nurmijärven kupeessa on yksi kaunis yksilö.
takasivu ikkunat hitsattu umpeen,235 takanakit
kaikin puolin siisti rakenneltu yksilö.
tekniikasta ei muistikuvaa.

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja TAp » Ti Elokuu 24. 14:50:00 2004

isommat levyt saa helpoimmin kun vaihtaa välikopan tolpat;
MK1 tolpissa on sama laakeri kun MK2 pikkutolpissa, mutta stefa on eri kokoa, joten sorvaamalla holkki jonnekin voisi laittaa vaan välikopan navat, joissa on ne isommat levyt.
Satulaan joituu sitten tekeen omat välipalat, tilaa lienee kohtuu vähän.

Tero_s
Viestit: 179
Liittynyt: To Heinäkuu 3. 10:51:10 2003
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Tero_s » Ti Elokuu 24. 15:00:41 2004

Mk2 farmarin koetaulun päällinen, se muovi siis, on noin 5cm lyhyempi kuin tavallisen välikopan.

Vastaa Viestiin