Oktaanit vs. sytytysennakko

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

Latexi
Viestit: 648
Liittynyt: To Maaliskuu 20. 12:35:04 2003
Paikkakunta: Turku

Oktaanit vs. sytytysennakko

Viesti Kirjoittaja Latexi » To Elokuu 19. 18:25:16 2004

Olen tässä säädellyt ja laitellut tota mun 1.6 OHC konetta. Tarkotus olis käyttää siinä ysivitosta ja lyijynkorviketta. Nythän sytytystä pitäisi siirtää myöhäsemmälle kun ei käytetäkään sitä 99:ä tms. mitä siihen on ennen laitettu.

Mutta kuinka paljon sitä sitten pitäisi myöhästää? Onko olemassa joku "x astetta per oktaani"? Vai pitäisikö suosiolla käyttää 98:a?

Onko näissä vaihtoehdoissa toisessa jotain paremmuutta enemmän kuin toisessa. Muistan myös kuulleeni et alempi oktaanisella ja myöhäsemmällä sytytyksellä pitäisi seosta rikastaa, jotta saataisiin vastaava teho. Onko tämä tehohävikki havaittavissa käytännössä tälläisessa perustanarissa?

taunus mkII
Viestit: 97
Liittynyt: Ma Toukokuu 10. 17:59:43 2004
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja taunus mkII » To Elokuu 19. 19:12:51 2004

ysi5:lla uppoo varmasti venat(pako) kanteen jos ei oo vaihettu teräs seetejä. ei auta lisäaineetkaan. meinaa joutua ysi8+ lisäaineellakin säätää melkein jatkuvasti.
tanari
Ford Taunus-Suoritus Kykyä Ylitse Muiden-

Vastaa Viestiin