Mk2 Escoon uudet jarrut...

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

Cleveland
Ylläpitäjä

Mk2 Escoon uudet jarrut...

Viesti Kirjoittaja Cleveland » Su Maaliskuu 7. 15:37:06 2004

Olis tarkoitus sovitella uusia jarruja mk2:seen. Taakse tulis 9" rummut ja etupäähän rs2000:n levyt. Kysymys kuuluukin et mitkä satulat olis hyvät? Jotku voortin omat vai korvaavat muusta autosta? kyse olis nyt kohtuu budjetin jarruista eikä AP:n kisaosista...

fomoco3
Viestit: 2101
Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
Paikkakunta: Oulu

Re: Mk2 Escoon uudet jarrut...

Viesti Kirjoittaja fomoco3 » Su Maaliskuu 7. 15:44:20 2004

Cleveland kirjoitti:Olis tarkoitus sovitella uusia jarruja mk2:seen. Taakse tulis 9" rummut ja etupäähän rs2000:n levyt. Kysymys kuuluukin et mitkä satulat olis hyvät? Jotku voortin omat vai korvaavat muusta autosta? kyse olis nyt kohtuu budjetin jarruista eikä AP:n kisaosista...
Osta autoracingilta uudet satulat,olikohan ne 4-vai 2mäntäset...
Projektit

"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Ma Maaliskuu 8. 2:13:34 2004

volvon 4-mäntä satulat on ainakin halvat ja niitä löytyy helposti.
satulan kiinnitysreikiä joutuu hieman viilaamaan.
haittapuolena paino.
oliko sulla gp1 jäähdytetyt levyt vaiko tavalliset.
myös Leyland Princessin satulat sopivat suoraan, ovat AP:n valmistamat 4-mäntä valurautasatulat, mutta vaikeampia löytää.
ja pienellä soveltamisella ja mielikuvitusta hyväksi käyttäen sinne saa sovitettua vaikka ja mitä :?

Sammy
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Sammy » Ma Maaliskuu 8. 7:11:19 2004

mul on escossa isot tolpat ja tavalliset levyt, saanko sinne satulaa vaihtamalla noi Gp1 jäähdytetyt levyt?

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Ma Maaliskuu 8. 10:51:26 2004

gp1 jäähdytetty levy sopii suoraan tavallisen levyn tilalle.
vakio 2-mäntä jarrusatulaa käytettäessä on asennettava satulaan levityspalat jotta paksumpi levy mahtuu satulan sisään.
vakio satula halkaistaan ja puoliskojen väliin tulee levityspalat, uudet o-renkaat ja pitemmät pultit. helppo homma.

jouni
Viestit: 1904
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja jouni » Ma Maaliskuu 8. 12:50:40 2004

Rally Designilta Englannista saa suht järkevään hintaan Wilwoodin 4-mäntäisiä satuloita: www.raldes.co.uk
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja TAp » Ke Maaliskuu 10. 11:05:37 2004

Kannattaa sitten katsoa ennen tilausta, että satuloissa on
pölysuojakumit, eli että niitä voi käyttää maantiellä.
Kaikissa Wilwoodeissa ei ole.

FordEscort
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja FordEscort » Ke Maaliskuu 10. 14:09:30 2004

Millaisiakohan postikuluja ym. lisämaksuja niihin tulee jos englannista tilais?

jouni
Viestit: 1904
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja jouni » Ke Maaliskuu 10. 14:35:53 2004

Rally Designillä noin 60-80e riippuen painosta. Eli kannattaa tilata kerralla enemmän ja tietty kimppatilauksella saa noita rahteja jaettua paremmin.

Kannattaa myös huomioida sisältääkö hinnat VAT:n (eli ALV:n). Enlannissa 17,5%.
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///

FordEscort
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja FordEscort » Ke Maaliskuu 10. 17:12:49 2004

jouni kirjoitti:Rally Designillä noin 60-80e riippuen painosta. Eli kannattaa tilata kerralla enemmän ja tietty kimppatilauksella saa noita rahteja jaettua paremmin.

Kannattaa myös huomioida sisältääkö hinnat VAT:n (eli ALV:n). Enlannissa 17,5%.
ok Kiitos, pitäis vissiin tilata kesällä, mitenköhän kun 4 kpl vanteita pitäis tilata ni niissä on varmaa aikamoinen rahti, ja paljon muutakin :lol:

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja TAp » To Maaliskuu 11. 8:47:47 2004

Vanteriden rahtihinta oli vuosi sitten jotain 85 puntaa,
kyselin paristakin paikasta

Cleveland
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Cleveland » Su Maaliskuu 14. 19:36:52 2004

Brenda kirjoitti:volvon 4-mäntä satulat on ainakin halvat ja niitä löytyy helposti.
satulan kiinnitysreikiä joutuu hieman viilaamaan.
haittapuolena paino.
oliko sulla gp1 jäähdytetyt levyt vaiko tavalliset.
Tuo volvo vaihtoehto vaikuttaa mielenkiintoselta ja meikäläiselle sopivalta vaihtoehdolta. Levyjä mulla ei ole vielä hankittuna ja paikallaan on rummut! mk1:stä, mutta autoracingin kuvastosta olen katsellut sellasia jäähdytettyjä rs2000 levyjä. Miten on sopiiko tollanen satula 13" vanteen kanssa?

timppaanen
Viestit: 2856
Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
Paikkakunta: Korsholm

Viesti Kirjoittaja timppaanen » Su Maaliskuu 14. 20:30:24 2004

voi olla aika tiukkaa on sen verta iso satula

broidi sovittelee taunukseen tällähetkellä volvon 287 levyjä + tommosia 4-mäntä satuloita
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Viesti Kirjoittaja MikkoT » To Maaliskuu 18. 1:42:55 2004

Volvon satuloista löytyy aten (36mm mäntä) ja girlingin (38mm mäntä)mallit nelimäntäisinä. Noi aten satulat on huomattavasti kevytrakenteisemmat kuin girlingit, mutta niitä on vaikeampi löytää ja korjausosat on kalliimpia.
Muutaman ylimääräsen jutun joutuu vielä noitten asennuksessa tekemään eli jos haluu satulan keskelle levyä niin kiinnityspintojen väliin pitää tehdä noin 3mm paksut välipalat ja jarruputket pitää haarottaa, koska noissa on kaksi sisäänmenoa nesteelle.

Tupi
Viestit: 1001
Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tupi » To Maaliskuu 18. 12:12:50 2004

Missäs volvon malleissa on noita nelimäntäsiä satuloita?
Turboukkona yrityksessä https://thturboservice.fi/

timppaanen
Viestit: 2856
Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
Paikkakunta: Korsholm

Viesti Kirjoittaja timppaanen » To Maaliskuu 18. 12:57:29 2004

ainaki 142, 242
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78

Sammy
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Sammy » To Maaliskuu 18. 14:09:41 2004

itse laitoin volvolandian foorumiin ostoilmotuksen, heti naksahti ja satulat tulossa. pitäisi aika hyvin olla saatavilla noita girlingin satuloita. ajaa hyvin asiansa katuescortissa. vaikka hieman painaakin.

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Viesti Kirjoittaja MikkoT » To Maaliskuu 18. 22:41:22 2004

Sammy kirjoitti:itse laitoin volvolandian foorumiin ostoilmotuksen, heti naksahti ja satulat tulossa. pitäisi aika hyvin olla saatavilla noita girlingin satuloita. ajaa hyvin asiansa katuescortissa. vaikka hieman painaakin.
Ajaa varmasti asiansa kadulla ja myös kilpakäytössäkin, mutta ovat kyllä aika massiiviset kooltaan.

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » Su Huhtikuu 18. 14:28:40 2004

kuinka isot levyt tolla satulalla saa vai onko vakio rs levyssä maks. halkaisia
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Viesti Kirjoittaja MikkoT » Su Huhtikuu 18. 21:02:41 2004

Kun tekee välipalat, joilla satulaa siirtää ulommas navasta niin voi laittaa niin ison levyn kuin haluaa, mutta sitten joudutaan luonnollisesti suurentamaan myös vannekokoa.
Autoracingin kuvastossa oli jotkut noin 280mm etulevyt, jotka sopi suoraan escon napaan. Tutulla on suunnilleen tollanen yhdistelmä F-ryhmän escortissa.

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » Su Huhtikuu 25. 13:39:31 2004

muistatko mitä maksaa???
mul on siin 17 tuumaa vannetta et ainaki sen puolesta pitäs kyl sopii :D
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

Ilkka_H
Viestit: 3621
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Ei pysähdy

Viesti Kirjoittaja Ilkka_H » La Heinäkuu 31. 21:39:50 2004

Jatkan tätä topikkia kun itelläkään ei meinaa auto pysähtyä.

Elikä siis volvon satulat, big disc sarja esim autoracesta.

vaatii satulan kiinnitysreikien "laajetamista".
jarruputkien haaroituksen, välipalojen tekemisen satulalle
ja isot 285mm "big disc" levyt ja ei muutakuin pulttaa kiinni ?
Mikä oli sokean ja normaali levyn ero ?

Korjatkaa jos jotain on vielä pielessä.
ps. pistäkääs vastaavaa ns. valmista reseptiä jos jollain on.
Elikä järkirahaan hyvät etujarrut.
#6
Escort -75

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Re: Ei pysähdy

Viesti Kirjoittaja MikkoT » La Heinäkuu 31. 23:36:49 2004

Ilkka_H kirjoitti: Mikä oli sokean ja normaali levyn ero
Ensteks tyhmä kysymys, mutta mitä toi lainattu tarkottaa? Eli sokea levy.

Ja sitten asiaan eli tossa on noi ohjeet aika hyvin. Noi haarotuspalat oli aika tyyriitä, mutta ne voi ehtiä esim. jostain taunuksen tai sierran jarruputkien takapäästä, jolloin päät niihin käy suoraan varaosaliikkeen hyllystä.
Sitten lyhyt n. 10cm putki tolppaan letkusta haarottimeen ja haarottimesta putket satulan molempiin puoliin.
Broidille tehtiin toi setti GP1 vakiokokoisilla jarrulevyillä ja aten satuloilla mk2:seen. Välipalan tarkkaa paksuutta en muista, mutta kysäsen josko broidi muistas. Kiinnitysreikiä piti levittää ylös ja alas muistaakseni noin 1,5mm/reikä.
Jos laittaa isommat levyt niin satulaa ulospäin navasta siirrettäessä noi kiinnitysreijäthän kannattaa tehdä suoraan käypäseks kumpaankin paikkaan (napaan ja satulalle).

Fiesta3
Viestit: 429
Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 8:36:47 2002
Paikkakunta: 61.7°N 24.3°E

Viesti Kirjoittaja Fiesta3 » Su Elokuu 1. 1:25:17 2004

^^
"Sokea" tarkoittaa yleensä yleismallia, jossa ei ole kiinnitysreikiä tms.

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Viesti Kirjoittaja Jallu » Su Elokuu 1. 17:31:27 2004

Itse olen noita GP1:siä myös miettinyt. Millaisia eroja on eri levyjen välillä? Siis autovaraosaliike vs. Auroracins/Lautamäki?
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

Joni_R
Viestit: 1171
Liittynyt: La Joulukuu 8. 12:01:34 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joni_R » Ma Elokuu 2. 15:19:03 2004

Itellä Maxtorq RS200 jäähdytetyt Levyt ja satulan levityssarja + maxtorq kevlarseos jarrupalat ja teräspunos letkut

Kadulla ok radalla ei vielä kokemusta

Jarrulevy
Jäsen #118
IRC nick: Impezki
Automotive photography http://www.jonirolig.com

Subaru Impreza -07 WRX STi Petter Solberg edition III
Kawasaki Z1000 -08 street frighter

Vastaa Viestiin