tuplilla käymään....
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Ylläpitäjä
tuplilla käymään....
pitäis saada esco taas pitkästä aikaa käymään ja kun nyt kentissä on kiinni lorton dhla:t niin onko mitään hyviä vinkkejä että ton syttymään tulille? Mitä pitäis kokeilla, kattoa, yms. yms.
-
- Viestit: 2149
- Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 19:16:49 2002
- Viesti:
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 2149
- Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 19:16:49 2002
- Viesti:
Jaa, juu, joo... Noh, ensimmäisenä olis varmaan hyvä kokeilla sanooko se mitään. :]
Sitten synkronoida kaasarit sekä säätää seokset.
Täältä löytyy hyvin paljon hyviä vinkkejä.
Sitten synkronoida kaasarit sekä säätää seokset.
Täältä löytyy hyvin paljon hyviä vinkkejä.
* CRSC 2002 - 2022 *
* Driving Gentoo Linux *
* Driving Gentoo Linux *
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 2149
- Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 19:16:49 2002
- Viesti:
-
- Viestit: 1322
- Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
- Paikkakunta: Tampere
Mitkä hilut on sisällä kaasareissa?(pääsuutin,lisäilma,suutinputki,tyhjäkäynti ja sisäkurkku)
Aikoinaan sain freetechnicsiltä luettelon jonka lopussa on ohjeellisia arvoja eri moottoreille mitä oli saatu pelaan,niillä tiedoilla oon saanut perusarvot kohdille.Ja yksi tärkeä asia on ensin saada kaasarit pelamaan yhtäaikaa,muuten ei oikein säädöstä tule mitään
Olen alkusäätänyt synkronoinnin siten että säätänyt sen kaasarin jolla säädetään tyhjäkäynti siten että läppä on ollut täysin kiinni,sitten sitä kaasareiden välitysruuvia kääntänyt auki niin kauan että myös toisen kaasuttimen lääpä on täysin kiinni.Kun saat moottorin käymään niin korvalla pystyy säätämään tarkemmin,otat halk.n.20mm letkunpätkän ja toinen pää korvaan.Sitten laitat tyhjäkäynnillä letkun pään toisen kaasarin imutorvelle,jolloin kuulet "lotkotusta",vertaamalla tätä ääntä toisen kaasarin torvesta tulevaan ääneen huomaat mahdollisen eron äänessä
-ja moottorin yskiminen käydessä on merkki liian laihasta seoksesta-
Nämä on omia kokemuksia.
Aikoinaan sain freetechnicsiltä luettelon jonka lopussa on ohjeellisia arvoja eri moottoreille mitä oli saatu pelaan,niillä tiedoilla oon saanut perusarvot kohdille.Ja yksi tärkeä asia on ensin saada kaasarit pelamaan yhtäaikaa,muuten ei oikein säädöstä tule mitään


-ja moottorin yskiminen käydessä on merkki liian laihasta seoksesta-
Nämä on omia kokemuksia.
Jäsen 403
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Heh... muistuupa mieleen ne kerrat kun letku korvassa on todennut että kone yskäisee sittenkin vielä....POKS!! Häh! Sanoiko joku jotain?northwest kirjoitti:Kun saat moottorin käymään niin korvalla pystyy säätämään tarkemmin,otat halk.n.20mm letkunpätkän ja toinen pää korvaan.Sitten laitat tyhjäkäynnillä letkun pään toisen kaasarin imutorvelle,jolloin kuulet "lotkotusta",vertaamalla tätä ääntä toisen kaasarin torvesta tulevaan ääneen huomaat mahdollisen eron äänessä![]()
-ja moottorin yskiminen käydessä on merkki liian laihasta seoksesta-

Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 2149
- Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 19:16:49 2002
- Viesti:
Mietin lähes samaa...siis että mahtaa olla mukavaa kun kone pärskähtää ja on letku korvalla.jjs kirjoitti:Heh... muistuupa mieleen ne kerrat kun letku korvassa on todennut että kone yskäisee sittenkin vielä....POKS!! Häh! Sanoiko joku jotain?northwest kirjoitti:Kun saat moottorin käymään niin korvalla pystyy säätämään tarkemmin,otat halk.n.20mm letkunpätkän ja toinen pää korvaan.Sitten laitat tyhjäkäynnillä letkun pään toisen kaasarin imutorvelle,jolloin kuulet "lotkotusta",vertaamalla tätä ääntä toisen kaasarin torvesta tulevaan ääneen huomaat mahdollisen eron äänessä![]()
-ja moottorin yskiminen käydessä on merkki liian laihasta seoksesta-

Ei välttämättä oo meinaan ihan pieni köhäisy. Itse kun säätelin niin meinas korvat mennä lukkoon kun paukutteli niin maan peevelisti oikein lieskojen kera välillä.
* CRSC 2002 - 2022 *
* Driving Gentoo Linux *
* Driving Gentoo Linux *
-
- Viestit: 1322
- Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
- Paikkakunta: Tampere
Heh,jos liekkiä lyö niin ei taida silloin olla ihan vähän seos pielessä
,toi letkukonsti on vaan aika toimiva "vanhankansan kikka".Kuitenkin toi synkronointi on aikas tärkeä asia.On mulla sellainen oikein siihen hommaan tarkoitettu mittauslaite jossa on sellainen kuula leijumassa putkessa,pystyy vertaamaan eri kurkkuja onko imu sama.

Jäsen 403
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.
-
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
Yksi hyvä keino saada kone käymään kunnolla ensi startissa on laittaa synkat kondikseen jo kasausvaiheessa. Itse teen sen seuraavasti, mulla on kaasarit ja imusarja paketissa jolloin ennen kun ruuvaan kanteen katson kaasuläppien läpi valoa vasten jolloin erottaa selvästi jos toinen pari on edellä toista
kun tässä vaiheessa kääntää läpät noin samoihin ja tietenkin kaasarit on ehjät ja timmit ja muut ajoitukset on kunnossa on ainakin meillä käyny koneet tasaisesti pahemmin yskimättä jota voi hillitä tyhjäkäntiseosruuveista. Hiffasin jutun aikanaan osia ihmetellessä ja toi letkulla kuunteleminen on täysin toimiva juttu vaikka sitä itsekkin aikanaan naureskelin kunnes tajusin että toimii.

-
- Viestit: 2149
- Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 19:16:49 2002
- Viesti:
Juu, en minä väitä etteikö se toimisi. 
Olen sitä itsekkin kokeillut ja hyväksi konstiksi havainnut.
Seoksien säädössä voisi "colortune" tulppa auttaa, jos ei minkäänlaista mittaria ole saatavilla. Itse en ole vielä päässyt sellaista kokeilemaan mutta kuuleman mukaan se on ihan kätevä.

Olen sitä itsekkin kokeillut ja hyväksi konstiksi havainnut.
Seoksien säädössä voisi "colortune" tulppa auttaa, jos ei minkäänlaista mittaria ole saatavilla. Itse en ole vielä päässyt sellaista kokeilemaan mutta kuuleman mukaan se on ihan kätevä.
* CRSC 2002 - 2022 *
* Driving Gentoo Linux *
* Driving Gentoo Linux *
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 2149
- Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 19:16:49 2002
- Viesti:
-
- Ylläpitäjä
-
- Ylläpitäjä
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 1018
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
- Paikkakunta: Masku
Kannattaisi nyt kuitenkin ihan ensin katsoa että ne seososat on edes tontilleen oikeat siihen koneeseen. Webistä saa ohjelman seososien mitoitukseen vaikkapa tuolta http://hometown.aol.com/dvandrews/ Useaan koneeseen olen tumpannut suuttimet ja kurkut tuon mukaan ja onpa muutama dynossakin vielä tarkistettu, ja hyväksi koettu.
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 1018
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
- Paikkakunta: Masku
...
Kurkku 30, pääsuutin 120, lisäilma 170, putki 7772.6, tyhjäkäynti 45.
dhla40,1600cc, power peak 5700rpm. Putkeksi voi käydä joku toinenkin, mutta tuota 6:sta olen lähes aina käyttänyt itse.
Kurkku 30, pääsuutin 120, lisäilma 170, putki 7772.6, tyhjäkäynti 45.
dhla40,1600cc, power peak 5700rpm. Putkeksi voi käydä joku toinenkin, mutta tuota 6:sta olen lähes aina käyttänyt itse.
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 2149
- Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 19:16:49 2002
- Viesti:
Parhaimmat putket 2-litraiselle OHC:lle taitaa olla 7772.6 ja 7772.5 mutta eiköhän tuo 7772.7:kin ihan hyvä ole. Itselläni oli 7772.6:set.
Pääsutin on ehkä aika reilun kokonen mutta ei kait liiaan...(?)
Jossain tekstissä muistaakseni 145:sta suositeltiin tälläiselle koneelle.
Tyhjäkäyntisuutin kyllä vaikuttaa aika ronskilta kun katsoo tuota yhtä taulukkoa :
Engine size ---- Idle jet size
- 1600cc ----------- 40/45
- 1800cc ----------- 45/50
- 2000cc ----------- 50/55
- 2100cc ----------- 55/60
Itselläni tais olla 55 jos en ihan väärin muista.
Pääsutin on ehkä aika reilun kokonen mutta ei kait liiaan...(?)
Jossain tekstissä muistaakseni 145:sta suositeltiin tälläiselle koneelle.
Tyhjäkäyntisuutin kyllä vaikuttaa aika ronskilta kun katsoo tuota yhtä taulukkoa :
Engine size ---- Idle jet size
- 1600cc ----------- 40/45
- 1800cc ----------- 45/50
- 2000cc ----------- 50/55
- 2100cc ----------- 55/60
Itselläni tais olla 55 jos en ihan väärin muista.
* CRSC 2002 - 2022 *
* Driving Gentoo Linux *
* Driving Gentoo Linux *
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 1018
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
- Paikkakunta: Masku
1600cc neloskoneeseen nuo aiemmin ilmoittamani seososat niin toimii varmasti vaikka olisi hieman viritettykin. pääsuuttimiksi ja lisäilmoiksi kun varaa vielä +-10 dynoon niin saa varmaan aika tarkkaan seokset kohdalleen. Kurkuksi 30. jos siellä on 1600cc koneessa lähes 150 pääsuutinta jne. niin kyllä aika kireä pata saa jo olla, ja/tai helvetin iso kurkku 1600cc moottoriin.
Se ei ole vaikeaa, menee kauppaan, pyytää osat ja pistää kiinni -> Toimii varmasti ellei jossain muualla vielä ole vikaa.
Kun paketti on kohdallaan ja kone kunnossa lähtee kone kuin kone tuplilla takuuvarmasti käymään seuraavasti. 1. Pumppaa 2-4 kertaa kaasua 2. väännä avaimesta. jos sammuu niin toistaa operaation. Tyhjäkäynninkin pitäisi löytyä lähes samoin tein. Ei tarvita ryyppyjä tai muutakaan kikkailua oli kesä tai talvi.
Se ei ole vaikeaa, menee kauppaan, pyytää osat ja pistää kiinni -> Toimii varmasti ellei jossain muualla vielä ole vikaa.
Kun paketti on kohdallaan ja kone kunnossa lähtee kone kuin kone tuplilla takuuvarmasti käymään seuraavasti. 1. Pumppaa 2-4 kertaa kaasua 2. väännä avaimesta. jos sammuu niin toistaa operaation. Tyhjäkäynninkin pitäisi löytyä lähes samoin tein. Ei tarvita ryyppyjä tai muutakaan kikkailua oli kesä tai talvi.
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
-
- Viestit: 1284
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 8:25:15 2002
- Paikkakunta: Sastamala
Mitenkäs muuten, onko jossain tehty paremmin selkoa noiden seosputkien valinnasta? Lähinnä kiinnostaa Weber DGV, mutta periaate on kaikissa sama. Ei ainakaan helpota, että ne on koodattu jossain mystisessä järjestyksessä, joka ei kai kerro putken ominaisuuksista mitään...
Ford Orion 1.6 GL aut. -83 MR, Fiesta Mk1 Jester Kitcar