Tuplat säätöihin

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

Vehje
Viestit: 433
Liittynyt: Ti Heinäkuu 16. 12:35:47 2002

Tuplat säätöihin

Viesti Kirjoittaja Vehje » To Heinäkuu 15. 22:47:20 2004

Tulipahan testailtua..

Havainnot: Tyhjäkäynnillä lambda näyttää sikarikasta, menee yli asteikon. Kun painaa hiukan kaasua niin kiihtyy jollain lailla mutta rökeltää. Lambda menee välittömästi sikalaihalle. Pintakaasulla kiihdyttely aika toivotonta, nytkyttää vaan. Kun vetää lapun lattiaan, niin :P potkaisee. Jostain ehkä 2500:sta voi täräytää kaasun pohjaan ja kiihtyy ihan mukisematta. Lambda näyttää suht rikasta, ei tosin juuri ehtinyt potkiessa katselemaan.

Auto siis laatikko-Cortina, kone 1.8 zetec. Pakosarja itsetehty 4-2-1 piiiitkillä primääreillä, kaasarit Weber 40 DCOE todella lyhyellä imusarjalla ja pitkillä 90 asteen imutorvilla. Kurkut 35, pääsuuttimet 165, seosputket F16, ilmasuutin 190. Tyhjäkäyntisuuttimet 50F8 (vai olisko olleet 55F8), seosruuvit 2 kierrosta auki, kiiihdytyspumpun suuttimet 45.

Mitä tehdä? Tyhjäkäyntisuuttimet suuremmiksi ja seosruuveja kiinni?

- Ville

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Re: Tuplat säätöihin

Viesti Kirjoittaja Brenda » To Heinäkuu 15. 23:59:34 2004

Vehje kirjoitti: Mitä tehdä? Tyhjäkäyntisuuttimet suuremmiksi ja seosruuveja kiinni?
loogista ajattelua, noin minäkin kokeilisin

Vastaa Viestiin