Jarrutehostimen nopeuskulma?

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Jarrutehostimen nopeuskulma?

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ma Kesäkuu 21. 23:31:12 2004

No niin... Taas rakennellaan tätä jarrutehostinta vaihteeksi.

Hyväksi aihioksi on osoittautunut Mk-I Escortin torrakko josta on noin puolet pätkäisty pois ja jne jne... Mutta! Kuinka paljon uskaltaa taivuttaa varrellista hökötystä sivulle? Elikä kun työntötanko tulee polkimelta ihan normaalisti, mutta tehostinpakettia pitäisi vääntää lokasuojaan päin noin pari senttiä. Asteina murroskulma ei paljoa ole, mutta onpahan myös jalassakin voimaa. Miten on? Kestääkö?

Huomenna jokatapauksessa koitan tällaista...
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

sprint
Viestit: 592
Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002

Viesti Kirjoittaja sprint » Ti Kesäkuu 22. 7:37:14 2004

Mielestäni jos jarrusylinterin akselia joutuu lähteä kääntämään pitisi siihen hitsata joku tuki kylkeen. Tällä varmistetaan että jarruvoiman kohdistuessa sylinteriin ei akseli taivu ihan mutkalle. Ite onnistuin kerran saamaan kaksi pedalboxin jarrusylinterin vartta mutkalle, tosin vipukulmat oli turhan rajut.
#736

escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar

fomoco3
Viestit: 2101
Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja fomoco3 » Ti Kesäkuu 22. 15:10:15 2004

Laita siihen jämpti nivel niin toimii...
Projektit

"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Koot kot kot...

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ti Kesäkuu 22. 22:14:25 2004

Nivelistä ei helpolla ihan uusia tehdä. Mutta mutta... Pistin torrakon kiikkuun pidemmän tapin joka ääri tapauksessa nojaa jalan sisäseinään. Vielä polkimen tanko oikeeseen mittaan niin pääsee kokeilemaan.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Vastaa Viestiin